Partner bij trio niet jaloers..

Moderators: Xenia, JanWbr

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Partner bij trio niet jaloers..

Berichtdoor baby_19 » wo 04 januari 2006, 13:28

Laatste tijd is het trio wat belangrijk op she-spot.
En ik heb het dan over de trio's waarbij er een relatie is die een 3e erbij betrekt. Dus geen losse trio waarbij alle 3 de personen onbekenden voor elkaar zijn. Geen bekende van elkaar die alleen vriendschappelijke gevoelens voor elkaar hebben, die bedoel ik niet.

Als je een trio wilt samen met je partner dan maak je mischien afspraken met elkaar. En je zal mischien ook nadenken over je gevoelens qua jaloezie. Ik denk dat als je van te voren weet dat je het niet kan aanzien dat je partner seks heeft met de ander dat je de trio ook niet aangaat.

Toch vraag ik mij af of het iemand overkomen is die dus op dat moment wel die jaloerse gevoelens heeft gevoeld. En denk je dat jaloezie toch altijd moet blijven in een relatie trio of niet..
Laatst gewijzigd door baby_19 op wo 04 januari 2006, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » wo 04 januari 2006, 13:37

Welke wetenschappers?
Klinkt een beetje als het klinisch bewezen wasmiddelen onderzoek eigenlijk :lol:

Iago

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 04 januari 2006, 13:47

Hahaha ja beetje wel he..

Nee namen heb ik niet, maar ik heb het gelezen in het boek die ik kado heb gegeven aan mijn vriend voor kerst. Basics for lovers.. :D

Daar stond in van wetensschappers beweren bla bla bla ]

Maarja aan de andere kant is een bewering weer geen feit. Dus mischien is er wel geen zak van waar :lol:

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » wo 04 januari 2006, 13:58

gevaarlijk boek lijkt me: basics for lovers, die dit soort dingen beweert. Liefde is een kunst die we het hele leven leren vervolmaken. Net als een kunstenaar zich ontwikkeld: als 20 dan deze stijl, als 30 dan die enzovoort. Alleen de niet creatieve kunstenaar houdt vasst aan één stijl en ontwikkeltt zich niet verder. Zo ook in de liefde.
Toen ik jonger was was de jalousie een redelijk belangrijk ding in mijn relatie. Maar ik heb bestt veel geleerd, en nu weet ik dat de liefde dieper kan zijn, en de jalousie minder. En ik leer nog steeds door. In ieder geval voor mijzelf, maar ik geloof dat ik ook mag zeggen voor mijn naasten, worden de schilderijen die we schilderen van de liefde steedds mooier, rijker, warmer, ja zelfs intiemer.

MK, schildert graag liefde, met bloed, zweet, tranen, en eventueel andere excretiën..

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » wo 04 januari 2006, 14:00

Grinnik..
Nah, een niet wetenschappelijke tip: Wegdonderen dat boek :lol:

Jaloezie is zo'n breed begrip dat elke bewering waar kan zijn, en ook meteen weerlegd kan worden.
Dus elke stellige bewering met betrekking tot dat begrip is per definitie onjuist 8)

Herformuleren dus, die vraag :P

Iago

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 04 januari 2006, 14:14

Er staan ook nog standjes en massagetips in Iago. Harstikke zonde om weg te gooien :D

En ja je hebt absoluut gelijk dat jaloezie een moeilijk begrip is en dat het voor iedereen weer anders is. Bij de een ben je ook jaloerser als bij de ander.. En ik weet ook niet hoe die onderzoekers zoiets kunnen beweren voor heel de wereld. Dat is hetzelfde als dat wetenschappers beweren dat biseksualiteit niet bestaat inderdaad :wink:

Maar goed de vraag anders formuleren...
Kan je mij een tip geven? De wetenschappers houden we er dan zeker uit. Maar dan krijg je toch weer van: Als de partner niet (meer) jaloers is bij bijvoorbeeld een trio, mag je dan argwanend zijn?

Vind het zo hetzelfde.. En eigenlijk net zo onduidelijk :?

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » wo 04 januari 2006, 14:21

:lol:
Ik denk dat als je niet jaloers (meer) bent bij een trio dat je goed bezig bent :)

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 04 januari 2006, 14:26

Dus je ziet jaloezie echt als iets wat gewoon niet kan in een relatie? Wat met de jaren moet verkleinen..

en uiteindelijk helemaal moet verdwijnen :)

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » wo 04 januari 2006, 14:30

Ja, dat is weer een hele andere vraag :P

Onder de noemer jaloezie valt nogal het een en ander, en ik denk dat je het snel verwart met onzekerheid en wantrouwen... En dát zijn zaken die in een relatie zouden moeten slijten op den duur :)

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 04 januari 2006, 14:40

Oooow zo, ja daar ben ik het ook wel mee eens.

De vraag is nu anders Iago, denk dat dit beter is.

:)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 04 januari 2006, 17:20

Nee want nu staat er een 'verhaal' over een baude stelling van zog. wetenschappers... en weet niemand waar dat nou over ging :wink:
Dus ja, ik ben wel nieuwsgierig naar wat er dan in dat boek staat :wink:

Lees ik nou dat je toch een andere mening hebt over biseksualiteit? (nouja daar heb je het andere topic voor) Blij dat je idd ziet dat het iig niet zo zwart wit is.


Helaas hoor ik wel erg vaak de opvatting dat 'echte' liefde jaloers maakt.

"Is hij niet jaloers dan"
"nee"
"Oh... houdt hij wel van je dan"

*zucht* :roll:

Ik vind dat Iago het idd erg goed verwoord. Je hebt allerlei vormen van jaloezie natuurlijk. En wantrouwen en onzekerheid veroorzaken jaloezie.

Dan kan je misschien juist stellen;" is het wel echte liefde als je er zo onzeker en wantrouwend over bent ?" :P :)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 04 januari 2006, 17:29

Ohja, nu vergeet ik helemaal te antwoorden op de 'triovraag'.

Je leest vaak dat stellen een trio willen om de 'spanning' erin te houden. Als er dan sprake is van jaloezie denk ik zeker dat het spanning zal veroorzaken ja :wink:

Ik denk dat mensen trio's doen om verschillende redenen. Wat een trio naar mijn gevoel tot een succes maakt is als er een soort samensmelting is en ieder ten volste kan genieten. En om ten volste te genieten moet je ook helemaal kunnen ontspannen.

Zodra er onzekerheid bestaat (of 'jaloezie') komt er een soort breuk in de versmelting. Of.. kan je simpelweg niet meer 'puur' genieten...

Tja.. ik vind dus dat een ideale trio zonder jaloezie is..

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » wo 04 januari 2006, 17:33

Ghehe...
Sjee, Jessebel, daar heb je ook weer een goeie....

(edit: In de posting voor de vorige dus :P )

Maar gevoelens laten zich niet zo makkelijk sturen natuurlijk. En ik persoonlijk weet vaak niet eens wat me dwars zit, alleen dat me wat dwars zit, dus tja, dan is de noemer 'jaloezie' een hele makkelijke.
Toch vraag ik mij af of het iemand overkomen is die dus op dat moment wel die jaloerse gevoelens heeft gevoeld. En denk je dat jaloezie toch altijd moet blijven in een relatie trio of niet..
Nou, niet dus. Het lijkt me toch wel redelijk irritant als je net gezellig de tweede dame penetreert en je partner besluit haar eraf te timmeren, komt de sfeer niet echt ten goede denk ik zo.
En als ze niet timmert maar zich gewoon niet prettig voelt, waar doe je het dan voor?

Maar goed, ervaringsdeskundigen genoeg lijkt me, ik ben benieuwd :)

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 04 januari 2006, 23:26

Hai jessebel. Ik zei dat het net zoiets is als dat wetenschappers beweren dat biseksualiteit waarscheinlijk niet bestaat. Daar bedoelde ik eigenlijk mee dat er nog steeds geen echte feiten over zijn. Mijn mening is inderdaad heel zwart-wit daar heb je gelijk in. En biseksualiteit is ook voor iedereen weer anders (dan kan je dus eindeloos over discusseren). Maar desondanks is mijn mening nog hetzelfde gebleven..

Ik vind het knap dat mensen een trio kunnen hebben zonder jaloerse gevoelens. Ik kan het mij nog niet voorstellen want ja ik heb nog geen trio gehad, en ik ben nog wel jaloers als ik zie dat een ander meisje mijn vriend beet zou pakken. Ik zou het niet aan kunnen zien. Ik vind het jammer dan..
Daarom vind ik het zeker knap als je dat los kan laten..

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » do 05 januari 2006, 0:11

Komt die jalouzie niet vooral voort uit onzekerheid?
"Oeps - ze zal wel beter zijn dan ik"
of
"Jeetje zeg, wat een dikke..."

Niet jaloers zijn komt dan voort uit voldoende zelfverzekerdheid om een triootje aan te kunnen (omdat je weet dat je partner van de seks geniet en niet zozeer van die andere persoon), of uit totale onverschilligheid (dat het je geen zak uitmaakt wat je partner doet, zolang je zelf maar geniet).

Kortom: het kan alle kanten opwaaien.


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten