Open relatie, maar ik moet het werk doen..:-/

Moderators: Xenia, JanWbr

Seventhheaven
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 18 juni 2004, 18:47
Locatie: Amsterdam

Open relatie, maar ik moet het werk doen..:-/

Berichtdoor Seventhheaven » zo 25 september 2005, 17:39

Alsjeblieft alleen reageren als je ervaring hebt met een open relatie- aan vooroordelen heb ik niets.

Ik en mijn vriend hebben al 7 jaar een relatie, en wonen ruim 5.5 jaar bijelkaar. Vanaf het begin al zijn we het erover eens dat een open relatie het beste is, dat houdt het spannend, hij was al was ouder en wist uit ervaring dat hij op een gegeven moment behoefte had aan meer dan een persoon. Ik was het ermee eens, en ben nog steeds blij dat ik ermee in heb gestemd, want ik ben ook naast de lange relatie een aantal mooie (en minder mooie,maar ook die hebben we nodig om van te leren!) ervaringen rijker. In het begin van de relatie heb ik wel eens een advertentie geplaatst om een meisje te vinden voor ons beiden, en ook dat waren leuke ervaringen.
Nu is dit het probleem. Ik studeer, en ontmoet wel eens iemand, waar ik heel af en toe eens iets mee doe. Voorheen vond hij dat prima, juist interessant, maar hij begint er steeds meer problemen mee te krijgen dat hij zelf geen ervaringen met meisjes meer heeft (hij werkt voor zichzelf en ontmoet dus verder niet veel mensen in werk of hobby) Die ervaringen gun ik hem echter graag- ik ben geen jaloers persoon en hoor zelfs graag over dergelijke ervaringen! Het probleem is dat hij vindt dat ik mijn best niet doe deze ervaringen voor hem te plannen; meisjes voor hem te vinden. Sinds hij samen is met mij heeft hij al zijn ervaringen met andere mensen via mij gekregen; ofwel via advertenties die ik heb gezet, clubs waar we als koppel naar binnen zijn geweest of in ervaringen met andere koppels. Ik voel me echter zeer verward- ben ik werkelijk verantwoordelijk voor zijn vermaak? En als ik dit niet voor hem "regel", is het dan juist dat ik mijn eigen vermaak niet meer mag hebben? Hij is een goeduitziende man van 36, wellicht een tikje onzeker, maar wel aantrekkelijk en spontaan; ik vind het eigenlijk een beetje onzin dat hij op mij aangewezen denkt te zijn, mensen voor hem te vinden. Maar op hetzelfde moment zegt hij dat ik geen avontuurtjes mag hebben (of in ieder geval, dat hij dat niet eerlijk vindt en niet waardeert, en ik weet dus dat hij me er koste wat kost schuldig over zal doen voelen).
Wie heeft hier ervaring mee, of heeft een goede tip? Ik zit er enorm mee, omdat ik er gek van wordt steeds de persoon te moeten zijn die alles moet regelen. "Jij bent een meisje, jij kunt dat veel makkelijker voor elkaar krijgen dan ik", zegt hij dan.
We doen wel veel leuke dingen samen, gaan ook wel eens naar parenclubs, maar liever dan met anonieme mensen vind ik het toch spannender en leuker, als ik iets buiten mijn vriend doe, om het met mensen te doen die ik ken- een goede vriend of mede-student. Overigens heeft dat niets met liefde te maken- ik hou ontzettend van mijn vriend en wil echt geen ander.
Bedankt,
Seven

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 25 september 2005, 19:41

Ehhhhhhm..... sjee even denken :lol:

Ik herken het een beetje. Voor mij gaat alles veeeel makkelijker. En sinds we een open relatie hebben heb ik ook veel meer ervaren. Dat vind ik oprecht jammer, precies wat jij zegt.
IK hou daar 'rekening' mee door rustig aan te doen (niet alleen voor hem hoor maar het speelt mee), ook waar het gaat om verstandhoudingen (wie wel / wie niet, etc) -even kort gezegd hoor.

Hij vind het helemaal geen probleem dat ik meer ervaar en het makkelijker is (ja jammer vind hij het voor zichzelf maar betrekt het niet op mij zeg maar). Het is geen weegschaal... een relatie behoort niet zo te werken van; voor wat hoort wat.

Ik heb het geprobeerd... uit mezelf... te regelen (maar no way via adds hoor). Contacten leggen... tja netwerken hahaha...
Zelfs een keer met een vrouw in bed gelegen... waar ik zelf niets mee wilde. Op het laatste moment ging ze alleen voor mij en niet mijn vriend. Dat deed pijn, was klote, en gaat me nooit meer gebeuren. Toen heb ik voor mezelf besloten; Ik bemoei me niet meer met zijn (potentiele) 'relaties'.

Keer op keer verpestte ik het alleen maar (eerder dat dan dat het hielp) :?
Maar mijn vriend heeft me dit dus nooit gevraagd.. het was uit eigen schuldgevoel en dat slaat eigenlijk nergens op.

Maar wat ik nu van jou lees vind ik eigenlijk best kwalijk. Ik deed het uit mezelf en vond me een beetje een hoerenmadam voelen als je begrijpt wat ik bedoel. Nu hou ik me er zelfs het liefst buiten... want als ik er altijd wat mee te maken heb 'leert' hij het nooit zelf doen :wink:

Maar om van je vriend te horen dat het zelfs JOUW VERANTWOORDELIJKHEID is... en dan ook nog zo'n soort balans opmaken.. :?

Jij hebt toch niets te maken met relaties van je vriend (tenminste, niet op die manier)? Of gaat het hem alleen om trio's?

Ik heb er dus wel een beetje ervaring mee... maar geen tip voor je. Ik zou het gewoon niet pikken eerlijk gezegd. maar ja daar heb jij niets aan

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » zo 25 september 2005, 20:38

Hoi seven,

Kijk dát is voor mij nou het mooie van open relaties: vroeger of later wordt je geconfronteerd met gevoelens als jaloezie, twijfel, schuldgevoel, onzekerheid etc. En juist op dat moment komt de essentie van 'open relatie' boven. Want hoe open durf je samen te zijn over je ervaringen, gevoelens en kwetsbaarheid? Kansen te over voor nieuwe verdieping in je relatie, zeker als je zoals jij aangeeft er sámen uit wilt komen.

Ik weet niet of ik het goed lees, maar het lijkt er op dat jullie nog voortborduren op idealen uit het begin van jullie relatie. Maar misschien hebben jullie daarin beiden op basis van eigen ervaringen een eigen nuance gevonden, met veranderde behoeften.

Misschien is het leuk de afgelopen jaren weer eens samen te herbeleven. Wat waren de piekmomenten, de enge, de pijnlijke. Wat deden de ervaringen van de ander met je, waar werd je onzeker of jaloers van etc etc etc.....je zou bv eens een hele avond de beleving van je vriend centraal kunnen stellen. Daarna eens een hele avond die van jou (niet vergeten je beleving over verantwoordelijkheid te delen). Lekkere hapjes erbij, gewoon heerlijk intiem.

Het zal vanzelf duidelijk worden welke vorm op dit moment het beste bij jullie past. Tja en dan wordt het tijd dat hij zelf verantwoordelijkheid gaat nemen voor wat híj graag wil. Tuurlijk je kunt hem helpen zijn drempels te nemen, maar overnemen? Zoals jessebel al zegt: dan hoeft hij het ook niet te leren!

Succes ermee, en hou ons op de hoogte!
Liefs, Princess

Seventhheaven
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 18 juni 2004, 18:47
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Seventhheaven » za 01 oktober 2005, 18:44

Bedankt Jessebel en Princess! Ik zal het onderwerp inderdaad gewoon zelf aansnijden en er samen wat leuks van maken. Jullie hebben me in ieder geval het gevoel gegeven dat dat vreemde gevoel wat ik heb wanneer hij mij erop aankijkt dat hij geen vriendinnetje heeft naast mij (of sowieso ervaringen), wel gegrond is, want als ik hem mag geloven hoort het erbij dat je als vriendin ook bemiddelaar speelt.
Bedankt meiden,
seven

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » ma 03 oktober 2005, 15:44

In mijn ogen is een open relatie er om ieder zo veel mogelijk zichzelf te laten zijn, ook op seksueel gebied.
Als je dan niet monogaam bent, dan is er ruimte om naast de vaste partner ook met een ander intimiteit te delen.

Maar dat betekent niet, dat de één moet zorgen voor de kontakten van de ander. Ik denk juist, dat dát nu net niét moet gebeuren.
Ieder heeft zijn/haar eigen vrienden/liefdeskring en met de één is het altijd anders dan met de ander.

Als je vriend dus een eigen persoonlijkheid heeft, dan zou die niet eens moeten willen, dat jij de kontakten voor hem aanbrengt. Dan zoekt en vindt hij zelf.

Snooch_m

Berichtdoor Snooch_m » zo 08 januari 2006, 14:58

<edit>
Laatst gewijzigd door Snooch_m op za 07 oktober 2006, 0:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 08 januari 2006, 20:26

(ja Snooch :wink: Alhoewel.. sòms... :lol: )

Seven is weer terug :)

Hoe is het nu met de situatie?

Seventhheaven
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 18 juni 2004, 18:47
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Seventhheaven » zo 08 januari 2006, 22:39

Deze situatie is veel beter nu, heb hem iets leuks voor zijn verjaardag gegeven (een Thaise massage) waardoor dit initiatief bij mij lag, maar hij zijn inzet moest tonen om van de masseuse te krijgen wat hij wilde. Dat heeft hem er bewust van gemaakt dat we hier allebei aan moeten werken (en blij dat ik dat voor hem deed).

Snooch_m

Berichtdoor Snooch_m » zo 08 januari 2006, 22:41

@7

toppie.... ben benieuwd hoe het verder gaat.....

cheers

S.
xxx


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten