Open relatie?

Moderators: Xenia, JanWbr

Ohjee
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 juni 2004, 16:11
Locatie: België

Open relatie...

Berichtdoor Ohjee » wo 15 september 2004, 13:00

Hey allemaal,

Ontzettend blij dit te lezen. De laatste maanden voel ik me net zoals de dame die deze topic gestart heeft.

Ik ben een jong volwassen vrouw, bijna 10 jaar samen met ondertussen mijn man.
Op de koop toe is deze man mijn allereerste vriendje... maar nog steeds hou ik verschrikkelijk veel van hem. Mensen in onze omgeving zeggen ook dat het verwonderlijk is dat dat na al die jaren toch nog zo uitdrukkelijk aanwezig is bij ons.
Ik heb hem in al die jaren ook nog nooit bedrogen... zelfs nooit aan gedacht!

MAAR ... and here we go ... ook ik voel de laatste tijd een ongekende, onontdekte nieuwsgierigheid naar 'andere mannen'. Ik voel bij mezelf ook dat ik hierop begin in te spelen, telkens meer en meer. Ik speel in op de aandacht die ik krijg als we eens weggaan.
Ik voel evenzeer dat ik hier vroeg of laat eens aan ga toegeven.

De stap die ik al wél gezet heb, is hierover praten met mijn man. Ook ik vind praten één van de belangrijkste gegevens in een relatie! Bijna alles is bespreekbaar met mij! Mijn man weet dat ook.
Verrassens positieve reactie van zijn kant. Echt waar. Hij begreep het dat die gevoelens er zijn en wil natuurlijk nadenken over een openere relatie (waar hij wel enkele voorwaarden heeft gesteld waar ik mee kan leven).
Nu, ik ben niet naïef, de vrijheid die ik vraag, geef ik hem ook terug. Logisch eigenlijk, toch?!

Ondertussen heb ik zelf ook regelmatig contact met een (zelf ook getrouwde) man die dezelfde ideeën deelt als ik. Wij praten, mailen enz ... er is echter nog niks gebeurd!! Dit wil niet zeggen dat ik niet zou willen dat er wel eens wat gebeurd. Hij en ik praten daar ook over en het gevoel is wederzijds.

Ach, we zullen wel zien. Ik probeer op dit moment enkel nog te leren leven met de idee en de gevoelens. Het voelt een beetje vreemd; leuk, maar toch vreemd. En ik geniet ervan, eerlijk waar, toch wel!

Ik wilde dit alleen even kwijt.
Greetzekes

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 15 september 2004, 13:38

Mooi Ohjee (ohjee? er is toch niets?) :) Ik denk dat je met het idee en die gevoelens voorlopig wel even zoet bent :D

@Bono; Koest jij :P !

Kelly
Berichten: 7
Lid geworden op: do 09 september 2004, 19:10
Locatie: Heerenveen, Friesland

Open relatie?

Berichtdoor Kelly » wo 15 september 2004, 17:48

Bedankt voor jullie reacties!

Bono
Berichten: 31
Lid geworden op: do 29 juli 2004, 0:47

Berichtdoor Bono » wo 15 september 2004, 20:00

Graag gedaan hoor :mrgreen:

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Berichtdoor grizzly » wo 15 september 2004, 21:50

@ohjee

Mooi geschreven,
heeft bij ons ook wel gespeeld. Het grote verschil met jou situatie is dat mijn vrouw er in het verleden nooit over gedacht heeft. Ik heb terugdenkend allang het gevoel gehad dat ik een open relatie aan zou kunnen.
Maar hier is er ook veel over gepraat voor het in de praktijk gebracht ging worden. Halve nachten heeft het gekost :) en heel veel wat als vragen. Wat doe je als ....... invullen naar wens.
Maar wij zijn er helemaal uitgekomen en hebben nu al ruim twee jaar een open relatie wat ons beiden goed bevalt.

Begrijp dus je verwarring, maar maak er wat moois van. Je hebt al het geluk dat je man er niet afwijzend tegenover staat. Dat heb ik mijn omgeving ook anders gezien, en dan kan je grote problemen krijgen.

Veel succes en plezier op jullie ontdekkingstocht

groeten van
Grizzly

Jojanneke
Berichten: 108
Lid geworden op: do 26 augustus 2004, 13:44
Locatie: Brabant, studente

Berichtdoor Jojanneke » wo 15 september 2004, 23:38

Ik vind het heel bijzonder om alle (positieve) ervaringen rond een open relatie te lezen. Iedereen is daar heel open over... Na op dit forum heel veel stukjes gelezen te hebben over dit onderwerp, ben ik gaan nadenken... Zou ik ook een open relatie willen? Mijn antwoord is nee.
Ik kreeg alleen niet helemaal duidelijk waarom niet.

Maar, ik ben er uit. Ik ben misschien egoistisch, maar ik wil mijn vriend niet delen. Misschien komt dit voort uit jaloezie, wat weer een gevolg is van onzekerheid. Maar ik heb ook genoeg aan mijn vriend. Ik zou er verder niemand bij willen hebben. Gelukkig denkt mijn vriend hier hetzelfde over (niet dat hij snel jaloers is!).
Ieder zijn keuze. Leuk om hier te lezen dat die keuze voor iedereen anders kan zijn...

Liefs,
Jojanneke

Ohjee
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 juni 2004, 16:11
Locatie: België

Berichtdoor Ohjee » do 16 september 2004, 9:02

Hey Jessebel,
Idd, ik zal voorlopipg genoeg hebben aan de belevenis van de emoties alleen al... wat voor de rest komt, dat komt en wat niet, niet, hè!
We zullen zien, ik (we) forceren niks ... in the meantime, I'm enjoying every second of it!

Hey Grizzly,
Euhmm, misverstandje ... ook ik heb er nog nooit aan gedacht in het verleden! Of wat bedoel je?? Nu ja, blij te lezen dat er weer een koppel is met positieve ervaringen in deze richting. Het geeft alleen maar meer impulsen om deze nieuswgierigheid zelf verder te ontdekken...

Hey Jojanneke,
Al een geluk dat niet iedereen hetzelfde denkt en voelt! It takes every kind of people to make a world go round!!

Greetzekes

Kelly
Berichten: 7
Lid geworden op: do 09 september 2004, 19:10
Locatie: Heerenveen, Friesland

Open relatie?

Berichtdoor Kelly » do 16 september 2004, 18:08

Hallo allemaal,

Ik heb mijn gevoelens besproken met mijn vriend.
Hij kijkt er nog niet super positief tegen aan.
Het negatieve is er af, maar super positief kan ik het niet noemen.
Ik merk wel dat hij het interessant vindt.
Nu vraag ik me alleen wel af: Wat als hij er nooit positief tegenover komt te staan?
Ik kan mezelf nu wel 'inhouden', maar ik denk niet dat ik jaren en jaren hem trouw kan blijven.
Het gevoel dat ik heb, komt uit mezelf en ik denk dat als ik daar niet aan toe kan geven, ik op een gegeven moment me misschien wel ongelukkig ga voelen.
Ik bedoel, het is een behoefte.
En ik weet niet hoelang ik dat tegen kan houden.
Help! Wat is dit toch moeilijk.
En wat is het toch fijn om het hier kwijt te kunnen!
Bedankt!

xxx

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 16 september 2004, 18:16

Hoi Kelly :)

Rustig aan, je hebt net de eerste stap gezet en bent nu al bang voor de toekomst. Je vriend heeft het net gehoord en heeft iig wat tijd nodig om het te laten bezinken..

Zet eerst rustig, langzaam volgende stappen en kijk daarna pas hoe het nieuwe pad eruit ziet..

Nu kan je onmogelijk voorspellen wat er later kan gebeuren.

Ohjee
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 juni 2004, 16:11
Locatie: België

Re: Open relatie?

Berichtdoor Ohjee » do 16 september 2004, 19:06

Hey Kelly,

In het begin was het ook zo met mijn man. Een luisterende, wat knikkebollende, neutrale houding tgo hetgeen ik vroeg en vertelde ... maar ik begon er gewoon regelmatig terug over. Liet hem andere topics lezen op deze site, die over dit onderwerp gingen enz enz
Ondertussen praat hij er even open over en zegt hij dat het voor hem ook wel zou kunnen op termijn (niet nu direct erin vliegen, is ook logisch denk ik, eerst wat wennen aan de idee) ... mits enkele voorwaarden waarmee ik zeker en vast kan leven.
Hetgeen ik me soms afvraag, omdat hij er toch wel wat gauwtjes overheen gaat, is of hij het allemaal wel goed vat wat dat inhoudt. Daarom dat ik het allemaal wat stap voor stap neem.
Hij heeft zeker en vast ook de wens geuit dat hij niet hoeft te weten wat, waar en met wie. Het mag en kan, maar details moeten niet gedeeld worden.

Zelfde gevoel als jij geldt ook bij mij. Stel dat mijn man helemaal negatief stond tgo dit onderwerp. Ik zou ook niet weten of ik het wel kon houden en hem trouw blijven. Ik vrees dat ik ook ongelukkig zou worden als ik die onbestemde drang zou moeten inhouden...

Het zit in de genen zeker, zoals je zegt 'het is een behoefte'!

Greetzekes


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten