Hot topic van de maand februari: Swingen!

Moderators: Xenia, JanWbr

Nien
Berichten: 11
Lid geworden op: di 31 januari 2017, 17:55

Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Nien » vr 03 februari 2017, 10:58

Swingen is een avontuurlijke ontdekkingsreis die je samen met je partner aangaat. Idealiter heb je al een tijd een stabiele relatie waarin onderwerpen omtrent seksualiteit op een open manier met elkaar worden gesproken. Je verdiept je in de mogelijkheden van swingen (willen jullie soft-swingen, een bi-swap of iets anders? Zie het laatst geplaatste artikel op Shespot.nl) en maakt goede afspraken. Daarbij heb je respect voor elkaar en doe je niets waar de ander zich onprettig bij voelt – dit kan inbreuk doen op het wederzijds vertrouwen en onherstelbare schade aanrichten. Voor koppels, zelfs de sterke en stabiele koppels, kan swingen toch soms anders uitpakken. “Ik heb een grote fout gemaakt”, vertelt Anna op Viva.nl. Anna is niet de enige die van een koude kermis thuiskwam: “Mijn man wil met betrekking tot swingen toch meer dan ik”, schrijft een vrouw onder de username Kimykim. Deze bekentenissen leiden tot de volgende vragen:

- Kunnen hele goede afspraken verwarring wel altijd voorkomen?
- Is, met het oog op steeds populairder wordende lifestyle ‘polyamorie’, swingen misschien wel voor ieder stel weggelegd, maar moet alleen het taboe worden doorbroken?
- Komt swingen altijd voort uit een gemis in je eigen relatie, of kan het ook als aanvulling op je relatie dienen?

We lezen graag jullie meningen, gedachten en ervaringen met betrekking tot dit onderwerp.

Liefs,

Shespot
Laatst gewijzigd door Nien op vr 10 februari 2017, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderweg
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 december 2016, 11:18
Locatie: In het zuiden van Nederland

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Onderweg » wo 08 februari 2017, 9:52

Jammer genoeg geen ervaring.
Wel bespreekbaar gemaakt, maar dat heeft heel veel (jaloerse?) gevoelens opgewekt.
Ben ik te direct geweest? Misschien wel.
Ik weet het niet.
spannend, inspannend, ontspannend

Lilywashere
Berichten: 30
Lid geworden op: di 13 december 2016, 17:21

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Lilywashere » wo 08 februari 2017, 12:40

Ik sta wel open voor het idee. Ik heb al 6 jaar een vaste relatie en de gedachte dat wij allebei voor een keer van partner zouden wisselen met een ander aantrekkelijk stel vind ik best wel spannend. Alleen hoe maak je zoiets bespreekbaar? :D4 :D7 Ben ook bang dat mijn vriend ervan schikt of dat hij meteen denkt dat het een behoefte van mij is die hij niet kan bevredigen..

veroeva
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 februari 2017, 18:25

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor veroeva » wo 08 februari 2017, 22:39

Hoi,

Mijn man heeft dit onderwerp ook al eens op tafel gebracht en ik vind het enerzijds wel een spannende gedachte om het met een andere man te doen, want dat is intussen al 9 jaar geleden.
Maar ik ben bang dat hij bij een andere vrouw dingen zou ontdekken diehij bij mij tekort komt, ik ben namelijk zijn enige...
Het is ook net dat at hij wil want hij mist het dat hij enkel maar met mij seks heeft gehad, terwijl ik in het verleden wel meerdere partners heb gehad...

Ik vrees alleen een beetje dat als ik dit niet toegeef, dat hij dan op een andere manier op verkenning zal gaan.

Onderweg
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 december 2016, 11:18
Locatie: In het zuiden van Nederland

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Onderweg » do 09 februari 2017, 17:05

Kans is inderdaad wel aanwezig dat hij op onderzoek uit gaat. En dan is het fijn als je daar bij bent...
Maar het kan natuurlijk niet de reden voor je zijn, om het daarom maar toe te staan, lijkt me.
Ook al vind je het zelf ook wel spannend.
Eigenlijk ben je al wel een heel eind. Mogelijk dat jullie er beiden voor open staan. Dat geeft mogelijkheden. Samen de behoefte's bespreken? Wie weet waar dat toe kan leiden.
Ik ben jaloers.
spannend, inspannend, ontspannend

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1794
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Inya » do 09 februari 2017, 18:23

Grappig, dat mijn lief geen andere bedpartners dan mij had was voor mij één van de redenen om juist wél open relatie aan te kaarten :D
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Ciskes
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 juli 2013, 23:24
Locatie: WVL

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Ciskes » zo 12 februari 2017, 8:51

Mijn man en ik zijn 13 jaar samen en beiden weinig bedpartners gehad voor onze relatie.
Op een nacht had ik gedroomd dat ik seks had met een vriend van ons... Toen ik opstond zat ze nog zo vers in mijn kopke dat ik het gewoon uit enthousiasme verteld heb aan mijn man... Zo van.... 'Moet je nu eens wat weten??!!!'
Toen heb ik gelijk de vraag gesteld of hij dat ook jammer zou vinden mochten we nooit nog seks hebben met iemand anders.
Ik wou écht niet op mijn 80ste zeggen dat ik maar met 2 mannen seks heb gehad in mijn leven. Zonde toch!!
Voor wij samen waren was ik ook al 7j samen met iemand, dus eigenlijk ben ik nooit vrijgezel geweest en dat mis ik nu wel een beetje.
Maar dat swinggedoe heeft al veel goedgemaakt lol!!
Groetjes,
Ciskes

Valentinaisverliefd
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 20:40

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Valentinaisverliefd » di 28 februari 2017, 21:57

Maar Ciskes, begrijp ik het nou goed, hebben jullie uiteindelijk wel van partners geruild?!

Gebruikersavatar
Ciskes
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 juli 2013, 23:24
Locatie: WVL

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Ciskes » zo 05 maart 2017, 8:52

Maar Ciskes, begrijp ik het nou goed, hebben jullie uiteindelijk wel van partners geruild?!
Wij spreken af met andere koppels.
Groetjes,
Ciskes

Monica81
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 16:12

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Monica81 » zo 05 maart 2017, 11:39

Ik zou niet direct hoeven/willen swingen, maar een open relatie trekt me wel aan. Na twintig jaar dezelfde man, merk ik dat ik nieuwsgierig begin te worden naar hoe het zou zijn met een andere man. Ik denk ook dat dit ons eigen seksleven een boost zou kunnen geven. En ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben dat mijn lief af en toe het bed deelt met een andere vrouw. Maar helaas: dat onderwerp is hier echt onbespreekbaar.

Chick83
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 april 2017, 14:13

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Chick83 » za 22 april 2017, 17:03

Ik wil niet anders meer het geeft mijn relatie net even wat meer.
We zijn nog sterker geworden dan we al waren.

Gebruikersavatar
oneandonly
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 11:09
Locatie: t Gooi, van 't leven genietend

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor oneandonly » do 15 juni 2017, 0:51

Ben zelf geen voorstander van monogamie (wie heeft dat verzonnen?), maar helaas zweert mijn vriendin daar wel bij.
Erg jammer... ik zou graag mijn fysieke wereld verruimen maar krijg haar niet mee.
Swingen blijft dus sowieso altijd een fantasie. Maar ach, ook dat heeft z'n charmes ;-).
Geniet!

Hedwich
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 07 mei 2017, 15:49

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Hedwich » di 11 juli 2017, 17:03

Mijn vriend en ik zouden graag eens naar een swingersclub gaan. Het lijkt me heerlijk om bekeken te worden terwijl ik geil als altijd superseks met hem heb en wie weet wil iemand anders dan mee doen?
Maar ja de eerst stap en welke club?

Hedwich
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 07 mei 2017, 15:49

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Hedwich » di 11 juli 2017, 17:07

Het lijkt ook wel alsof de internet swingersdating sites een booming business aan het worden zijn. Iemand al ervaring met deze dating sites?

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Hot topic van de maand februari: Swingen!

Berichtdoor Vaudeville » di 11 juli 2017, 19:59

Het eerste wat bij me opkomt: Lees de reviews.


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten