Open relatie

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Open relatie

Berichtdoor Inya » za 02 januari 2016, 21:56

Ik herken je verhaal in mezelf :D Het is een balans zoeken tussen je leven leven waar je jezelf goed bij voelt, en hoe de mensen om je heen jou accepteren en laten voelen. Van de een accepteer je meer kritiek dan van de ander, en inderdaad, van de een doet kritiek meer pijn dan van de ander...Hoe dan ook, soms worden vrienden kennissen of andersom, er zullen vrienden/kennissen gaan maar ook komen. Levensfases :wink:
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Foxy_lady
Berichten: 108
Lid geworden op: za 05 september 2015, 14:16

Re: Open relatie

Berichtdoor Foxy_lady » za 02 januari 2016, 23:16

Hi Lilith,

Ik sluit me aan bij Hubbie en jouw eigen conclusie: als je vriendin jou niet kan accepteren zoals je bent, is zij nu niet het soort vriendin wat je nodig hebt. Als je zelf verandert, meer je eigen pad gaat volgen, kan het zijn dat je vrienden verliest, maar ook dat er nieuwe voor in de plaats komen. Ik wens je dan ook veel mooie vriendschappen en succes op je ontdekkingstocht toe!

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Open relatie

Berichtdoor amaretto » zo 03 januari 2016, 0:28

En als mensen dit niet accepteren van mij dan is dit ook oké maar dan passen ze misschien gewoon ook niet bij mij. Ik hoop dat door ten volle mezelf te zijn ik ook mensen aantrek die mij ten volle accepteren :)
Een vriendin die jou laat zakken omdat je op een punt anders denk dan zij, kan je beter missen.
Awel, ik weet het niet... Ik weet dat ik niet moet aankomen bij mijn vriendenkring hoe wij onze sexuele beleving ervaren... Ze zouden zwaar geschokt zijn. Maakt dat mijn vriendschap met hen minder echt? dacht van niet... Ik zie vriendschap zo: Elke vriendin die ik heb, geeft mij een meerwaarde, op een ander vlak.. bij de ene is dat over het dagdagelijkse leven, met een andere heb ik diepe, intense gesprekken, met nog een ander praat ik over het moederschap, enz.... maar elke vriendin brengt me iets bij... en dat ze niet zouden begrijpen hoe wij onze sexualiteit beleven... dat is niet belangrijk. Het feit dat ze 'vrij traditioneel' denken, of zich zelfs niet kunnen verplaatsen in mijn sexuele leefwereld, maakt hen niet 'minder' vriend...

Gebruikersavatar
Foxy_lady
Berichten: 108
Lid geworden op: za 05 september 2015, 14:16

Re: Open relatie

Berichtdoor Foxy_lady » zo 03 januari 2016, 14:08

Hi Amaretto,

Je hebt zeker een punt dat je met verschillende vrienden verschillende vriendschappen hebt en andere dingen met elkaar deelt. Ook denk ik niet dat het verstandig is om met alle vrienden het over dit onderwerp te hebben. Tegelijkertijd vind ik wel dat echt goede vrienden met wie je lief en leed deelt, die je al heel lang en heel goed kent, je wel moeten accepteren zoals je bent. Maar dat is mijn bescheiden mening. Ik heb het ook maar aan 1 vriendin, mijn allerbeste, verteld. Ze was verbaasd, maar accepteerde het ook en het heeft onze vriendschap zeker niet negatief beïnvloed :D

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Open relatie

Berichtdoor deco » zo 03 januari 2016, 16:24

Goede vrienden of hartsvriend(in)en zoals ze soms genoemd worden.
Heb je meestal niet in overvloed.
Als deze mensen je om die reden, van zoiets te vertellen, links laten liggen.....kan je ze best catalogeren als vriend(in) of kennis.

Weinigen weten wat ik doe in mijn sexleven......enkel deze waar ik zeker ben die me niet zullen afwijzen of contact vermijden.
Andere mensen die ook vrienden zijn of mensen die ik ken, weten wel wat ik doe maar bvb niet dat ik een open relatie heb of welke voorkeuren ik heb tussen de lakens.

Toen ik mijn ex en kinderen verlaten heb, heb ik beseft wie mijn vrienden waren en wie mijn "kennissen" waren.......want het bleef enorm stil toen op het vlak van hulp, begrip of medeleven. Harde lessen leer je soms op de moeilijkste of mooiste tijden van je leven.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Open relatie

Berichtdoor fuutje » zo 03 januari 2016, 21:51

".... Toen ik mijn ex en kinderen verlaten heb, heb ik beseft wie mijn vrienden waren en wie mijn "kennissen" waren.......want het bleef enorm stil toen op het vlak van hulp, begrip of medeleven. Harde lessen leer je soms op de moeilijkste of mooiste tijden van je leven....."

Inderdaad Deco, waarheid als een koe!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Open relatie

Berichtdoor Mannekijn » ma 04 januari 2016, 13:29

Altijd sneu om een goede vriend(in) te verliezen over wat ik een non-issue zou vinden. Uiteindelijk hebben jullie geen ruzie gehad, noch heb je haar bedrogen of beledigd. Wel kijkt ze nu anders naar jou.
De vriendin kan geschrokken zijn en even geen raad geweten hebben met de situatie. :?
Soms valt het kwartje later. Ik zou gewoon contact proberen te blijven houden. En later het onderwerp nog eens voorzichtig oppakken.


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten