Open huwelijk en jaloezie

Moderators: Xenia, JanWbr

quint
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 december 2015, 14:28

Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor quint » wo 16 december 2015, 9:34

...
Laatst gewijzigd door quint op wo 20 april 2016, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: open huwlijk en jalozie

Berichtdoor droomvlinder » wo 16 december 2015, 12:27

Goedemorgen Quint,

Ik begrijp wat je voelt, het komt door het onevenwicht,jaloersheid is angst de ander te verliezen.
Hebben jullie wel gepraat over elkaars grenzen in dit open huwelijk? Het zou geen verdriet mogen veroorzaken zonder dat je partner hier dieper op in gaat dan met snel wegwuiven dat het geen verliefdheid wordt.

Ik heb zelf een relatie met iemand die al jaren een open huwelijk heeft maar wij waken alledrie over onevenwicht. Mocht mijn vriend met mij teveel dingen doen die hij nooit met z'n echtgenote doet zou ze met die situatie niet gelukkig zijn. Bij ons gaat het niet om geldzaken want wij delen alle kosten alledrie, maar ook compliciteit moet in evenwicht blijven .

Praat rustig over dit alles met haar en indien nodig geef je grenzen aan.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

quint
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 december 2015, 14:28

Re: open huwlijk en jalozie

Berichtdoor quint » wo 16 december 2015, 13:03

...
Laatst gewijzigd door quint op wo 20 april 2016, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: open huwlijk en jalozie

Berichtdoor Snoozie » wo 16 december 2015, 14:04

Als de seks tegenviel en ze gaat toch verder met deze heer vraag ik me toch wel af wat haar bedoeling is :?:

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: open huwlijk en jalozie

Berichtdoor Spelfje » wo 16 december 2015, 15:30

Hallo Quint, allereerst welkom hier op Shespot!

Pfff wat zit jij in een lastige situatie. Zoals ik het lees ben ik van mening dat deze situatie jou aardig is opgedrongen zeg! Als iets niet goed vóelt, ís het vaak ook niet goed. Blijf bij jezelf en vraag je inderdaad hardop af " Vind IK dit wel leuk?". Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik ken hier voldoende mensen op Shespot die uit eigen ervaring kunnen zeggen dat een open relatie alleen kan slagen als je er allebei voor 100% achter kunt staan.

Ik wens je veel wijsheid!
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor droomvlinder » wo 16 december 2015, 17:33

Quint je schrijft : "Toen ze me zo verdrietig zag gaf ze ook aan direct te stoppen, maar ik zie dat ze zo gelukkig is dat ik het echt een kans wil geven."

Eerlijk gezegd Quint, ben ik het eens met Spelfje, die dure cadeautjes vind ik niet respectvol tegenover jou !! Het trekt alles scheef. Indien deze man zo wijs is zou hij moeten voelen dat het ver van kies is.

Zouden jullie dit allebei niet best een poosje laten rusten, even kijken of ze het echt wil loslaten als het je pijn doet ?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Jeanny
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 09 september 2015, 11:37
Locatie: dorpje in ZH

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor Jeanny » za 19 december 2015, 14:34

Misschien voel je je schuldig omdat hij haar zo overlaad met aandacht en kado'tjes?
En is dat in jullie relatie, net als in de mijne, een gemis?
Mijn eerste gevoelens tijdens het lezen van jullie ervaringen was , wow wat geweldig. Hij komt op mij over als een charmeur en gentleman. Ik zou er niet mijn man voor inruilen, maar ohh dat verwennen. Ik zou toch zó genieten van de kado's, de kleren, me mooi en begeerlijk voelen.

Tja, dan zal een vroegere vriendin en vast ook een aantal van hier vast vinden dat ik materialistisch ben. Ik vind deze man niét fout namelijk. En ik zou er zelf ten volste van genieten, misschien zelfs tegen mijn man verzuchten dat hij mij het plezier niet gunt en dat hij niet zo onzeker moet zijn. De kinderen en de jaren samen stellen toch ook wat voor.

De man in kwestie lijkt mij tevreden met de overeenkomst. Zijn drukke leven en misschien eerdere ervaringen hebben hem hier gebracht.

Of hij hoopt wel op een partner voor altijd. Maar wat vele vrouwen en mij betreft telt status dan maar voor een klein deel. Hij moet zelf een fantastisch mens zijn.
En dan moeten alle mooie momenten met huidige partner daarbij bij in het niet vallen, lijkt mij een zware taak voor de hartendief.

Sterkte! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor Vaudeville » zo 20 december 2015, 12:16

Doet me erg denken aan de film Indecent Proposal..

quint
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 december 2015, 14:28

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor quint » ma 21 december 2015, 13:06

...
Laatst gewijzigd door quint op wo 20 april 2016, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor droomvlinder » ma 21 december 2015, 14:11

Je kan pas antwoorden als je 10 maal iets gepost hebt op het forum .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

raoul
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 02 mei 2008, 10:13
Locatie: Amsterdam

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor raoul » ma 21 december 2015, 15:49

Is het niet logisch dat je onzeker bent nu je samen en tegelijk ook apart een nieuwe weg inslaat..., waarbij de uitkomst onvoorspelbaar is.....zij is intiem met een andere man, die uiteraard veel invloed heeft op jullie relatie. Je bent en samen en je staat erbuiten... Dat kan intense gevoelens geven... Maak niet de fout dat alles moet kunnen... Neem je gevoelens serieus want die horen bij jou en hebben je wat te vertellen over jou en wat voor jou goed is en niet
De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen.

Gebruikersavatar
Foxy_lady
Berichten: 108
Lid geworden op: za 05 september 2015, 14:16

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor Foxy_lady » ma 21 december 2015, 20:40

Beste Quint,

Bij een open relatie is het m.i. belangrijk dat de "extra relatie" niet te veel impact heeft op de primaire relatie. Dat kan hem zitten in de frequentie, hoeveel je partner daar tussen de dates mee bezig is of bijvoorbeeld de overdadige cadeaus die zij krijgt. Ik kan me voorstellen dat je partner dat leuk en spannend vindt, maar het is minstens zo belangrijk dat jij je goed voelt bij de situatie. Zo niet, dan zou ik je adviseren om met haar daarover te praten en eventueel afspraken te maken. Qua frequentie spreek ik bijvoorbeeld maximaal 1x per maand af met mijn minnaar en als mijn man vindt dat ik er tussendoor te veel mee bezig ben, dan zegt hij er wat van en hou ik daar rekening mee. Succes!

quint
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 december 2015, 14:28

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor quint » di 22 december 2015, 13:06

...
Laatst gewijzigd door quint op wo 20 april 2016, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Mie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 april 2016, 14:33

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor Mie » do 14 april 2016, 16:39

Stel... Mag jouw partner daten met iemand die je zelf eigenlijk maar niets vindt? Iemand waarmee jij helemaal niet mee opschiet.
Niettegenstaande dat je partner zich wel goed bij voelt bij die persoon en aangeeft dat de dates leuk en ontspannend zijn.
Hoe staan jullie hierover?

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1795
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Open huwelijk en jaloezie

Berichtdoor Inya » do 14 april 2016, 17:53

Lijkt mij prima, zolang het geen problemen oplevert voor de bubbel waarin mijn partner en ik zitten.
Mijn partner heeft ook vrienden/vriendinnen waar ik niks mee heb, daar hoef ik ook niet mee om te gaan. Hij spreekt met ze af zonder mij, perfect geregeld.
Dit lijkt mij niet anders dan bij daten :D
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten