Open huwelijk.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Sweetmiranie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 april 2014, 19:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Open huwelijk.

Berichtdoor Sweetmiranie » zo 20 april 2014, 21:19

Ikzelf heb een open huwelijk en zowel mijn man als ik zijn hier gelukkig mee. Niet dat onze sexleven niet goed is,want deze is juist top doordat wij ook met anderen daten.
Wij voelen ons hier heel gelukkig in en zo behoudt onze huwelijk toch onze boost. :)
Groetjes van Sweetmiranie.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Venus » zo 20 april 2014, 21:32

Nou....fantastisch! Gefeliciteerd...

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Mariejanna26 » zo 20 april 2014, 21:36

nu wil je weten of er meerdere zijn hier?
I'm not perfect. I'm original.

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor boku » zo 20 april 2014, 22:37

Hetzelfde hier Sweetmiranie en wij zijn er ook heel blij mee :)

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Mariejanna26 » zo 20 april 2014, 22:39

en jip, die zijn er :D5
I'm not perfect. I'm original.

Gebruikersavatar
Sweetmiranie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 april 2014, 19:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Sweetmiranie » ma 21 april 2014, 10:42

Zeker.
Sorry dat mijn topic onduidelijk was,maar inderdaad. Ik wilde weten of hier meerdere zijn die een open huwelijk hebben.
Groetjes van Sweetmiranie.

Gebruikersavatar
Sweetmiranie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 april 2014, 19:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Sweetmiranie » ma 21 april 2014, 10:44

Nou....fantastisch! Gefeliciteerd...
Wat bedoel je hier precies mee?
Groetjes van Sweetmiranie.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Venus » ma 21 april 2014, 10:48

Zeker.
Sorry dat mijn topic onduidelijk was,maar inderdaad. Ik wilde weten of hier meerdere zijn die een open huwelijk hebben.
Nou, dàt dus...

Gebruikersavatar
Sweetmiranie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 april 2014, 19:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Sweetmiranie » ma 21 april 2014, 11:00

Oh oke,ja dat snap ik en zie dat zelf nu ook dat het onduidelijk was. Mijn excuus hiervoor.
Groetjes van Sweetmiranie.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Carina » ma 21 april 2014, 12:16

Welkom Sweetmiranie.

En ja, er zijn er meerdere hier die dat hebben. :)

Misschien is het handig als je wat meer vertelt en wat meer duidelijk maakt over wat je graag wilt bespreken. Anders valt het topic misschien snel stil en dat is vast niet de bedoeling. :wink:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Sweetmiranie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 april 2014, 19:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Sweetmiranie » ma 21 april 2014, 15:00

Nee,maar ik doe mijn best en meer kan ik niet doen.
Ik ben ook nog wat onwennig hier.
Groetjes van Sweetmiranie.

Gebruikersavatar
francinaCD
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 07 oktober 2012, 15:03

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor francinaCD » ma 21 april 2014, 15:33

Wat verstaan jullie onder open huwelijk ? Ieder zijn pleziertje met medeweten van partner of ???
Wij swingen en bezoeken ook al eens de parenclub . Wij doen alleen maar aan soft partnerruil, in dezelfde ruimte. Er zijn ook koppels die aan volledige partnerruil doen (de daad met andere partner). Sommigen doen aan volledige partnerruil in dezelfde ruimte, anderen doen het dan in aparte ruimtes.
Respecteer anderen hun waarden, net zoals jullie door anderen wil gerespecteerd worden.

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor boku » ma 21 april 2014, 20:35

Wat verstaan jullie onder open huwelijk ? Ieder zijn pleziertje met medeweten van partner of ???
Wij swingen en bezoeken ook al eens de parenclub . Wij doen alleen maar aan soft partnerruil, in dezelfde ruimte. Er zijn ook koppels die aan volledige partnerruil doen (de daad met andere partner). Sommigen doen aan volledige partnerruil in dezelfde ruimte, anderen doen het dan in aparte ruimtes.
Voor ons is de essentie van een open relatie (we zijn niet getrouwd en wonen ook niet samen), dat we liefde ook met derden kunnen delen. Dat houdt in dat we los van elkaar relaties met anderen kunnen aanknopen (eenmalige dates of langdurige relaties) maar wel in alle openheid, dus we doen niks stiekem. Partnerruil (volledig) in dezelfde of in andere ruimtes is in het verleden wel gebeurd maar dat is al weer een tijdje geleden...

Gebruikersavatar
Ciskes
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 juli 2013, 23:24
Locatie: WVL

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Ciskes » zo 27 april 2014, 22:11

Hallo,
Eventjes voorstellen: koppel, relatie van 10 jaar, 2 kids. Open naar elkaar toe, veel is bespreekbaar en dolgelukkig met elkaar!
Wij praten al tijdje over 'seks met anderen', maar we weten niet goed hoe we dit het beste doen, maar nu willen we dit best wel eens in de praktijk uitvoeren :-)
Welke afspraken worden er gemaakt?
Is het genoeg als we weten dat de kans er in zit dat een van ons seks heeft met iemand anders, of zeggen we het tegen elkaar? Met wie, wanneer, hoe, ... ?
Wij hadden het bijvoorbeeld al over dat de partner naar huis komt om te slapen en dat het veilig moet.
Kunnen jullie ons nog wat raad geven over waar we nog allemaal rekening moeten mee houden?

Ciskes
Groetjes,
Ciskes

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor boku » zo 27 april 2014, 22:58

Hallo,
Eventjes voorstellen: koppel, relatie van 10 jaar, 2 kids. Open naar elkaar toe, veel is bespreekbaar en dolgelukkig met elkaar!
Wij praten al tijdje over 'seks met anderen', maar we weten niet goed hoe we dit het beste doen, maar nu willen we dit best wel eens in de praktijk uitvoeren :-)
Welke afspraken worden er gemaakt?
Is het genoeg als we weten dat de kans er in zit dat een van ons seks heeft met iemand anders, of zeggen we het tegen elkaar? Met wie, wanneer, hoe, ... ?
Wij hadden het bijvoorbeeld al over dat de partner naar huis komt om te slapen en dat het veilig moet.
Kunnen jullie ons nog wat raad geven over waar we nog allemaal rekening moeten mee houden?

Ciskes
Hallo Ciskes,

De afspraken die jullie willen maken, daar moeten jullie eigenlijk zélf uit komen. Wat vind je wel en niet acceptabel van de ander? Doe je 'het' alleen met een ander als je allebei in dezelfde ruimte bent, of in hetzelfde huis, of accepteer je dat de ander ook elders seks gaat hebben? Ik denk dat openheid erg belangrijk is. Het open huwelijk impliceert dat je accepteert dat je partner seks met een andere m/v kan hebben. Wees er dan ook naar elkaar toe eerlijk, weet van elkaar waar je mee bezig bent, wat je gevoelens en wensen zijn, en wees elkaars klankbord. Een open huwelijk maak je sámen. Een erg belangrijke afspraak is denk ik: op het moment dat één van de twee zich er niet meer prettig bij voelt, stop er dan mee! Realiseer je dat dat kan gebeuren en dat je er dan op moet kunnen vertrouwen dat je het experiment, waar je samen ingestapt bent, ook sámen beëindigt.
De eerste keer zal het ongetwijfeld spannend zijn. Geen zorgen, de 34e keer (of zoiets) is het dat nog stééds :wink:
Wij zijn destijds met twee belangrijke regels begonnen:
-als er sprake is van verliefdheid of dat het met 'de andere' uit de hand dreigt te lopen: stop! Niet verder gaan hier...
- géén relatiegeschenken, dus altijd veilig vrijen.
Verder, of een ander over de vloer kan komen of kan blijven slapen, dat zijn keuzes die jullie zelf tzt zullen moeten maken. Hou dan wel rekening met de kinderen, een open relatie kan voor hun best verwarrend zijn...
Succes ermee, als jullie vragen hebben hoor ik dat graag, mag ook in een PM, hoewel het meestal beter is om dat in het forum te doen. Dan kunnen anderen ook inspringen en wie weet steken we er allemaal iets van op.


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten