Soft-SM

De plek om te praten over BDSM.

Moderators: Neena, JanWbr

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Soft-SM

Berichtdoor Lianne » za 25 juni 2005, 20:02

SM wordt door de meesten gezien als een wazige hobby met zweepjes.
Van een vriend leerde ik echter dat er vele vormen van SM bestaan.

Ik ben wel in voor rollenspelen e.d. maar haak af als het om pijn gaat, al is de ander in (grote) verlegenheid brengen en/of zijn/haar grenzen actief verkennen voor mij wel ok. Erg spannend vind ik dat.

Vinden jullie rollenspelen (met dominatie in het spel) ook bij SM horen?
Is dat de z.g.n. 'soft-SM'? Dat wil dus ook zeggen: niet zozeer in eerste intstantie met daden, maar ook (vooral) met woorden.

Soms denk ik weleens: een (lang) seksleven tussen twee mensen zonder ruimte voor soft-SM lijkt me erg saai. Volgens mij is het durven spelen van spelletjes met elkaar erg belangrijk. Een soort uitvoeren van je fantasie, waarin je zelf immers ook de regie in handen hebt....

Lianne.

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » zo 26 juni 2005, 1:01

doet het stickertje er iets toe? als je het leuk/lekker/lief/aangenaam/spannend vindt maakt het toch niet wat het label is?

athena
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 18 juli 2004, 11:36
Locatie: Utrecht

Berichtdoor athena » di 28 juni 2005, 1:13

Van een ex-vriendje (die me een kennis heeft laten met de wereld van SM) heb ik geleerd dat er 2 vormen in SM zijn: dominant/onderdanig en masochistisch/sadistisch. Niet iedereen in de SM-wereld doet aan beide, en niet iedereen is het één of het ander (je kunt zowel onderdanig als dominant zijn, en zowel masochistisch als sadistisch). Ook zijn er Dom's die masochistisch zijn, en subjes die sadistisch zijn. Alles kan, en ja, naar mijn mening valt dat ook allemaal onder SM. Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld denk ik. De vraag is: Wat vind jij? En zoals Joepie al zei: Doet dat ertoe?
Every person is a new door to a different world

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » di 28 juni 2005, 12:08

Ja, voor mij doet dat er wel een beetje toe, omdat ik het belangrijk vind dat SM een ander image krijgt dan het nu nog heeft. Als ik tegen een man zeg: 'ik kan wel een beetje SM-minded zijn' duurt het lang om vervolgens uit te leggen hoe ik dat bedoel. Dan kan de reactie zijn: 'maar dat is toch geen SM?'. SM gaat in de eerste instantie om vertrouwen en overgave, toch niet om pijn??

Lianne.

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » di 28 juni 2005, 12:38

De reactie van vele mensen berust vooral op onwetendheid.
Wanneer en mij een jaar geleden vertelde dat men hield van BDSM dan dacht ik ook de vreemdste dingen eerst.

Nu ik de BDSM-wereld wat "ontdekt" heb - moet ik toegeven dat het allemaal niet is wat het lijkt. Je doet wat je zelf wil - legt je eigen grenzen, behoudt elke vorm van respect en doet wat je graag doet en niets meer of minder.

Je kan dus best BDSM beoefenen zonder pijn of wat dan ook.
Je filtert de dingen eruit die je graag doet. Het is enorm breed dus je vindt vast en zeker iets dat bij je past.
Bondage - mindplay - ....


D.

rick41
Berichten: 5
Lid geworden op: di 06 mei 2003, 15:19
Locatie: NH

Berichtdoor rick41 » di 28 juni 2005, 13:21

Lianne,
Ik ben ook een liefhebber van (soft) sm. Het gaat mij daarbij ook om de fantasie en het spel. Pijn in lichte mate is wel ok maar ik vind het zware werk wat ik weleens gezien heb ook niet aantrekkelijk en al helemaal niet om te zien. Opdrachten geven aan een ander of de controle hebben vind ik zeer opwindend en heeft dan niets met de bekende kettingen en zwepen te maken.
Rick

lucienne
Berichten: 17
Lid geworden op: di 09 november 2004, 16:18
Locatie: Utrecht, Studente
Contacteer:

Berichtdoor lucienne » wo 29 juni 2005, 9:57

ik weet niet goed wanneer iets (soft) sm wordt en wanneer het nog tot 'normale' sex wordt gerekend. Beetje ruw tijdens de sex, handen vastbinden met touw of handboeien en blinddoek vindt ik wel lekker, maar of dit al sm is?
XXX Lucienne

Mammie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 29 juni 2005, 13:33
Locatie: amsterdam

Berichtdoor Mammie » wo 29 juni 2005, 13:50

Lianne,
Ik ben ook een liefhebber van (soft) sm. Het gaat mij daarbij ook om de fantasie en het spel. Pijn in lichte mate is wel ok maar ik vind het zware werk wat ik weleens gezien heb ook niet aantrekkelijk en al helemaal niet om te zien. Opdrachten geven aan een ander of de controle hebben vind ik zeer opwindend en heeft dan niets met de bekende kettingen en zwepen te maken.
Rick
idd pijn in lichte mate vind ook ik wel oke en "opdrachten" geven is ook spannend maar ik persoonlijk denk ook dat waneer er zwepen en kettingen bijkomen praten we toch over echte SM
ik weet niet goed wanneer iets (soft) sm wordt en wanneer het nog tot 'normale' sex wordt gerekend. Beetje ruw tijdens de sex, handen vastbinden met touw of handboeien en blinddoek vindt ik wel lekker, maar of dit al sm is?
Dat valt dus onder soft SM
je kunt zelf soft sm beschrijven als lichte pijnlijke dingentjes
ik heb bijv, een keer een druipende kaars over m,n lichaam druppel voor druppel gekregen en ja het was misschien pijnlijk maar door het genot van het spel ga je het als pijnlijk genot zien maar toch niet onder hard sm en daarom noem ik deze vorm ook soft sm, but thats just me 8)

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » wo 29 juni 2005, 16:00

Hmm.. dan heb ik misschien een lage pijngrens, haha.
Een kaars lijkt mij weer niet alles..

Wat dacht je van een ijsblokje op je clit/eikel als je net bent klaargekomen?!

:lol:

diamantje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 juli 2005, 11:07
Locatie: Noord holland

Berichtdoor diamantje » wo 13 juli 2005, 14:03

Ik ben het helemaal met je eens dat sm een rare naam heeft en dat er zeer veel verschillende vormen zijn.

Mijn ervaring is dat het toch een soort rollespel is tussen de man en de vrouw (voor mij dan). Ook ik heb kennis gemaakt hiermee door een ex.
Waarbij het groeide vanuit zijn voorkeuren van een beetje plaagen, uitdagen en opdrachten geven. Hier kan je heel veel bij bedenken, de dingen van vastbinden en blinddoek tot ....................

De grens tussen soft en hard sm is eigenlijk niet belangrijk het gaat om de wederzijdse belevenissen tijdens de sm. Je kan moeilijk zeggen als je geen ervaring heb "ik doe of wil alleen maar soft sm" het gaat meer over de inhoudelijke dingen die je wel of niet wil.

Volgens mij groeit zoiets, tenminste zo is het bij mij toen gegaan.
En wat er gebeurd of wat je doet voor de ander kan soms verder gaan als je ooit van te voren zou durven bedenken maar kan ook zo vreselijk intens zijn.
Het belangrijkste is dat je er achteraf over durft te praten!!!!!!
leef en laat leven


Terug naar “BDSM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten