Jij wil bdsm, je partner niet

De plek om te praten over BDSM.

Moderators: Neena, JanWbr

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Jij wil bdsm, je partner niet

Berichtdoor Orchid » di 12 oktober 2004, 14:45

Wat eigenlijk als jij wel in bdsm geinteresseerd bent en je partner niet (of andersom!) hoe los je dat dan samen op en is dat úbderhaupt op te lossen?

Zomaar een vraag of moet ik daar een apart topic over starten?


Mona lisa!
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » di 12 oktober 2004, 14:50

Antwoord uit mijn eigen beleving....

Naar mijn gevoel is het op te lossen, maar niet zomaar. Heel veel hangt ook van jezelf en je partner af. Hoe belangrijk is je verlangen voor je? Hoe ver kan je partner je laten gaan enz?

Je kan bdsm buiten de deur beleven maar mijn ervaring zegt dat een bdsm-relatie als die goed is, heel intens is, heel diep gaat. Hoe kan een partner die helemaal geen affiniteit heeft met bdsm, de essentie niet begrijpt, hier mee omgaan?
Dan moet je al heel open staan....

Ik heb een hele poos in een relatie gezeten waarin geen ruimte was voor mijn gevoelens. Uit liefde voor hem kon ik ze opzij schuiven en proberen samen een weg te vinden. Echter, toen er nog andere relatieproblemen bij kwamen, is alles op een hoop gaan liggen.....
Naar mijn mening zijn onvervulde bdsm verlangens meestal geen aanleiding tot een relatiebreuk, maar vormen wel een deel van het geheel.

groetjes

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » di 12 oktober 2004, 15:42

Ik denk, dat dit niet slechts met BDSM te maken heeft.
De vraag kun je algemener stellen.
Wat als de één iets wil en de ander niet, terwijl je wel afhankelijk bent van een gezamenlijk beleven?

En algemeen gesproken kun je een partner niet verplichten samen iets te doen, wat die partner niet wil. Dat je dan zelf te kort komt, is een probleem. En daar moet dan een oplossing voor komen of het wordt een frustratie.
Ook de partner zal dat beseffen, als het goed is.

Liefde is......

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » di 12 oktober 2004, 16:05

mag ik daar ff een aanvulling in maken..
de BDSM.. gaat verder en dieper dan alleen het beleving van sex ansich..

als de een wel die behoeftes heeft en de ander niet..
het gaat hier dan niet om dat de een het de ander niet wil geven maar niet kan geven..
het vraagt toch heel veel overleg en openheid van zaken,
door daar over open te kunnen praten kan er een opening worden gecreerd om samen er over te lezen en over te brainen en uit te wisselen.. maar wil nog niet zeggen dat diegen die er dan nix mee heeft niet open staat voor maar het gewoon weg niet kan..

dan zou je samen kunnen gaan kijken voelen of er een ander opening mogelijk is.. om vanuit daar te gaan werken..
kijk ik vanuit mijn eigen positie dan zijn er voor mij grenzen aan verbonden die ik hem niet kan geven,.. en daar krijgt hij van mij de ruimte in om dat aan te vullen eventueel met een derde partij .. in overleg..

en sluit mij aan bij orchid .. de relatie breuken komen meestal voort uit meer relationele dingen dan alleen vanuit het feit dat 1 van de twee geen BDSM behoefte heeft..

sfinxs

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 12 oktober 2004, 20:37

Ik heb niets met BDSM.
Als mijn vriendin zou vragen of ik mee wou doen dan doe ik het uit liefde.
En ik denk dat het punt .. tot zover ik het op kan brengen.. bepalend is voor onze verdere relatie.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 12 oktober 2004, 23:58

Goede vraag, lijkt me moeilijk.. sterker nog, ik zit een KLEIN beetje in die situatie...

Godzijdank wil mijn vriend zich erin verdiepen, en denkt hij het ook interessant te vinden. Toch, zou ik er zeker van willen zijn dat hij er ook voor wil gaan... dus ook als het niet 'voor' mij was.

Wat als hij het toch niets vind? Dan zal ik het ergens anders moeten zoeken denk ik... maar dat zien we veeel later wel :)

AdamplusEva
Berichten: 36
Lid geworden op: do 24 juli 2003, 7:19

Berichtdoor AdamplusEva » do 14 oktober 2004, 7:44

Zoals ik in een ander topic al zei hebben wij een bdsm namiddag mogen bekijken en gewoon vragen stellen. Ik heb er een verslag over gemaakt en wie wil stuur ik het per mail wel door om de privacy van alle mensen te garanderen.
Er zijn wel vele mensen die het buiten hun partner doen, wel met medeweten van deze partner.

Amber Elisa
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 oktober 2004, 8:43
Locatie: rotterdam, Dominatrix

Berichtdoor Amber Elisa » do 14 oktober 2004, 8:45

Ik ben zelf Domme, en kan dat heel goed naast mijn vanilla relatie laten bestaan, mijn partner vind het prima dat ik een eigen slaaf heb, en regelmatig wat uurtjes in de sm studio doorbreng.
Hij is blij voor mij dat ik iets heb waar ik me beter door ga voelen en mijn ei in kwijt kan

Amber Elisa


Terug naar “BDSM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten