Vraag aan Orchid e.a. over BDSM en invloed op je leven.

De plek om te praten over BDSM.

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Vraag aan Orchid e.a. over BDSM en invloed op je leven.

Berichtdoor Massie » za 04 september 2004, 19:14

Ik heb een vraag die me best al lang bezighoud.
Wilde hem niet in het topic Delen van Orchid of zo zetten omdat het dan zo afdwaalt.
Ik bemerk als ik de topics van Orchid zo lees dat het toch een soort levensstijl aan het worden is, althans zo komt het op mij over.
Hoe verweef je zoiets met het "gewone" dagelijkse bestaan?
Als je bijvoorbeeld kinderen hebt, hoe pas je een levensstijl als SM daar dan in.
Zoals Orchidee laatst haar haar heeft afgeschoren bijvoorbeeld, hoe reageren daar de kids dan op en wat geef je ze mee van die levensstijl?
Hoe zit het met werk bijvoorbeeld?
Ik kan me zo voorstellen dat als SM een echte levensstijl aan het worden is, dat het dan heel moeilijk is om van de ene seconde op de andere een omschakeling te maken van Sub of Meester naar iemand die gewoon zijn/haar kinderen van school haalt, boodschappen doet of zich laat commanderen door je baas op het werk.
Is dit echt zo moeilijk of valt dat wel mee?
Ik heb het dus echt over SM als levensstijl en niet over een incidenteel uurtje bezig zijn met touw en zweepjes enzo.


Groetjes Mas.

Edit vanwege het veranderen van SM in BDSM in topicnaam.
Laatst gewijzigd door Massie op za 04 september 2004, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » za 04 september 2004, 19:52

Je kan inderdaad zeggen dat bdsm een levensstijl is voor me. Lifestyle bdsm wordt het meestal genoemd, er is echter niks mis met het NL woord :-).

Omschakelen.... naar mijn gevoel is dat niet nodig. Ik merk steeds meer en meer dat je voor jezelf de gevoelens kan koesteren, zonder dat anderen daar ook maar iets van merken. Ik kan zelfs heel dominant en zelfzeker overkomen vanuit mijn onderdanige verlangens. Gewoon omdat ik vind dat ik bijvoorbeeld beter verdien, of ik heb gewoon een trotse uitstraling over me.

Weinig mensen die bvb echt merken dat ik nooit nog een slip draag onder mijn rokje of jurk (idd, geen broeken op welke manier dan ook meer voor me, tenzij ik in rolstoel zit).

Ik wijk af....

De kinderen... ik denk dat het daarin gewoon belangrijk is om vooral jezelf niet te druk te maken en vooral niks proberen te verklaren voor ze er zelf om vragen. Dan nog kunnen dingen vaak op een eenvoudige manier verklaard worden.
Mijn haar dat is afgeschoren? Dat heb ik op een weddenschap geschoven, verder vind ik het zelf mooier zo. Niet eens gelogen dat ik dat mooier vind. Mijn dochtertje komt er open voor uit dat ze het niet zo graag ziet, dat kan perfect. Mijn zoon vindt het gewoonweg gaaf, zeker omdat stoere vriendjes hem al complimenteerden met zo'n keitoffe mama.
Mijn ouders verafschuwen mijn haardracht en bij hun is het enigszins tot een escalatie gekomen, maar dat wijt ik meer aan kortzichtigheid en burgerlijke geest bij hun... die trouwens niet is veroorzaakt door mijn kale hoofd, wel door een opeenstapeling van allerlei andere factoren.

Juist die levensstijl en uitstraling maken dat ik sterker in het leven sta. Zo ervaar ik het. Een klein voorbeeld. Voor gewone sex en erotiek kwam ik nog bij mijn ex-vriend terecht, helaas is hij enorm egoistisch ingesteld. De laatste keer stoorde me dat nog meer dan anders en ik kreeg de overtuiging "ik ben veel meer waard dan dit" en dat idee werd me juist ingegeven door het feit dat ik sub ben van Iemand en dat ik weet dat die Iemand enkel het beste wil voor me.

Volg je nog??

Zo niet, stel gerust gerichte vragen en ik zal ze beantwoorden vanuit mijn gevoel.

groetjes

orchidee
die zich toch wel begint af te vragen waarom het begrip bdsm je zo intrigeert
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » za 04 september 2004, 20:06

Dank je voor je open antwoord!
Het heeft me altijd al geintrigeert hoor, heb het in mijn sexleven zelf ook meegemaakt, alleen spelenderwijs en absoluut niet als levensstijl.
Heb er in mijn werkzaamheden ook veel mee te maken gehad, en ben er zelfs wel eens dieper ingedoken door op bezoek te gaan bij een echtpaar wat er echt een levensstijl van had gemaakt, maar dat ging zo ontzettend ver dat ik me daar echt niks meer bij kon voorstellen.
Dit soort dingen zijn toen echter niet aan de orde geweest, deze mensen leefde echt alleen maar in de sm-wereld, en jij leeft ook nog in de "gewone"wereld" met alle dagelijkse beslommeringen.
Dus ik vroeg het me af als ik je verhalen zo las, hoe pas je het in.
Het gaat je goed af dus... :lol:

Groetjes Mas.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » za 04 september 2004, 20:12

Massie,

je kan er je levensstijl van maken en daarbij een onderscheid maken tussen "privé" en "publiek" optreden.

Iets waar ik me altijd bewust van moet zijn trouwens, is dat ik de dingen in handen heb tot op bepaalde hoogte. Wil ik niet terechtgewezen worden in bijzijn van mijn kinderen bijvoorbeeld, dan moet ik maar niet bewust gaan uitdagen of aanleiding geven tot....
Natuurlijk houdt hij rekening met dingen die onverwacht misgaan, maar de rest ligt volledig bij mezelf. Wat wel eens lastig is ;-)

groetjes

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):


Terug naar “BDSM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten