De hotwife of cuckold lifestyle

De plek om te praten over BDSM.

Moderators: Neena, JanWbr

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Thomas_K » do 02 mei 2013, 19:57

Beste Shespotters,

Het moet toch een keer besproken worden. Er is een groeiende internationale trend. Het lijkt op 'swinging', maar het is het niet helemaal. Het is de hotwife, dan wel cuckold lifestyle, een arrangement waarbij de vrouw vrij is om seksuele relaties aan te gaan, terwijl de man monogaam blijft. Het lijkt een onevenwichtige deal. Dat is het niet. Integendeel. Het versterkt de band en kan de relatie enorm verbeteren. Uiteraard begint alles met communicatie, maar dat spreekt vanzelf.

Het basisprincipe is simpel. Als de vrouw een mooie man ziet mag ze flirten, en al datgene doen wat ze leuk vindt of wil, tot en met 'all the way'. De man mag dit niet, maar krijgt ook veel terug. Een vrouw die zich op en top vrouw voelt en het is voor mannen (ik spreek uit eigen ervaring) heel opwindend om te zien/beseffen dat je vrouw door anderen begeerd wordt. Daardoor ga je haar meer begeren. Kortom, van een sleur verval je plotseling in de spanning.

Dus er is wel degelijk sprake van evenwicht. De man wordt bevestigd in zijn keuze en vindt zijn vrouw des te meer aantrekkelijk. De vrouw voelt zich begeerd en aantrekkelijk. De relatie verdiept zich, in plaats van te vervlakken.

Waarom nu plotseling dit topic? Welnu. Ik liep op Koninginnedag op de vrijmarkt en zag allemaal prachtige vrouwen behoorlijk ontevreden kijken. De vonkjes in de ogen ontbreken. Ze kleden zich mooi aan, maar voelen zich niet bemind. Hier op shespot zie je verhalen langskomen van uitgedoofde passie. Er is geen sprake van seks (vrouwen denken dan dat het aan henzelf ligt. Ze voelen zich seksloos). Wat blijkt. Na de scheiding met een nieuwe partner kunnen ze spontaan genieten zoals lang, lang geleden ook het geval was, een paar keer per dag. Dus het zit in ons allemaal, maar als je maar lang genoeg bij elkaar bent, dan dooft het (grotendeels) uit. Dus, laat die passie herleven tijdens het huwelijk....

Hoe dan? Door de vrouw vrij te laten en gaandeweg samen mee te maken, wat je nooit gedacht had mee te maken. Hoe? Dat is heel persoonlijk. Er zijn vele variaties. Zie Ourhotwives, met uren leesplezier.

Nu mijn stelling. Vrouwen dwingen monogamie in eerste instantie af (en dat is goed; het begin van een relatie is liever exclusief), maar bij veel stellen dooft het vuur op zeker moment en dan heb je een paar mooie kinderen, een lieve man en je ziet er goed uit, maar je hebt jezelf grenzen opgelegd die het 'aanvaardbaar' maken, in plaats van leuk. Er is zoveel meer dan vadertje en moedertje spelen. Het is ook wel weer eens leuk om door een aantrekkelijk iemand begeerd te worden en daarop in te mogen gaan.

Mannen: Laat je dit toe?
Vrouwen: Hoe zit het met de passie in een langdurige relatie? Als het mocht, zou je ervoor gaan?

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Savanne » do 02 mei 2013, 20:25

Wow Thomas,

Wat jij nu beschrijft, is zoals ik denk dat ik wel zou kunnen leven, alleen kom ik in veel situaties juist mannen tegen die willen gaan voor monogamie. In het verleden allerlei opties besproken met diverse partners, op 1 na denk ik dat ze allen zeiden, nee hoor daar kan ik niet mee omgaan, niet met jou manier, maar ook niet met andere dingen zoals poly amorie en open of vrije relaties..

Zelfs de overspelige mannen die ik sprak wilde toch een vorm van exclusief die ik vanuit mijn optiek slecht vond rijmen...

Mijn ervaring is dus andersom aan die jij spiegelt, maar goed nu ben ik maar ik en zou ik niet willen uitsluiten dat doorsnee het misschien andersom ligt..

Ach wellicht moet ik ook gewoon anders leren communiceren...

Ik ga nadenken

sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Laars » do 02 mei 2013, 21:58

Het is een prachtig verhaal ThomasK, heb je effe met Adam & Eva gebeld? :D
Volgens mij vergeet jij in je verhaal de kleine lettertjes; angst, of misschien beter: Angst!

Het is af en toe een te makkelijk verhaal... je lijkt uit te gaan van dat alle mannen in principe hetzelfde denken, en vrouwen ook. Een soort van Matrix van ThomasKoek en ei ;)
volgens mij moet je heel erg goed in je eigen schoenen staan en daarnaast steeds de schoenen van je partner kunnen en willen passen.. het lijkt me niet de universele oplossing voor het vastgelopen gemiddelde, saaie huwelijk.

Misschien kun je vertellen hoe jij dat hebt overwonnen, en ja communicatie... snap ik ook, maar er is meer, denk ik! Toch? Waar verschil jij van de rest?

Laars, gaat d'r voor zitten
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Thomas_K » vr 03 mei 2013, 7:56

Laars, je hebt helemaal gelijk. Uit de reactie van Savanne blijkt ook al dat dit soort relatie niet voor iedereen is weggelegd. Ik denk ook niet dat het snel mainstream gaat worden.

Het is ook niet de universele oplossing voor het vastgelopen gemiddelde, saaie huwelijk. Integendeel, je moet hier alleen over denken als de relatie goed is. Dus het begint allemaal met een stabiele relatie, misschien wel met een ietwat saaie stabiele relatie. Door vervolgens te gaan denken en praten over de wederzijdse verlangens en kleine stapjes te zetten los je het probleem van de sleur op en als het goed is verdiept je relatie, omdat je dingen met elkaar deelt die je eerder niet deelde. Angst speelt wel een rol, maar voor mij in ieder geval niet zo'n grote. Noem het een prettige spanning.

Mijn verschil met de rest? Ik weet het niet. Ik vertrouw mijn partner, ik geniet ervan als zij bewonderd en aanbeden wordt. Ik zie haar stralen en begeer haar zelf meer dan ooit.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Iago » vr 03 mei 2013, 8:19

Welnu. Ik liep op Koninginnedag op de vrijmarkt en zag allemaal prachtige vrouwen behoorlijk ontevreden kijken. De vonkjes in de ogen ontbreken. Ze kleden zich mooi aan, maar voelen zich niet bemind.
Je bent helderziend? Uri Geller? Of die andere hoeheetieookalweer, dat je dit met zekerheid kan stellen?

Een beetje kort door de bocht, mijn beste.

Verder?
Ieder zijn of haar meug. Iedere man of vrouw als potentiele minna(a)r(es) zien is heerlijk puberaal, brengt me terug naar mijn staptijd die aan elkaar hing van vruchteloze pogingen om het andere geslacht aan de haak te slaan. Het gaf je een doel. Of het mainstream is durf ik te betwijfelen. Het ligt er maar aan waar je kijkt. De site heb je al eerder gepromoot, maar met 20.000 leden waarvan de meesten er alleen over praten blijft het een klein groepje die zich hier op deze manier mee bezig houdt.

Of ik het 'toelaat'? Beetje nare woordkeus, maar overal kan over gepraat worden. Ik heb geen onderdanige botten in mijn lijf, dus hardcore cuckolding zou voor mij geen optie zijn. Ik zou je alle hoeken van de kamer doorslaan als je me zou proberen te vernederen, en je zou aan mijn eega ook een hele slechte hebben als je dat deed :lol:

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Thomas_K » vr 03 mei 2013, 18:32

maar met 20.000 leden waarvan de meesten er alleen over praten blijft het een klein groepje die zich hier op deze manier mee bezig houdt.
Ja en nee. Het topic "Why would a guy want his wife to sleep with another man" is 223.313 keer bekeken. Dat is toch een paar voetbalstadions vol.

Ook informatief. Net even 'cuckold' ingetypt of google: Ongeveer 85.700.000 resultaten (0,15 seconden)

Maar ik ben het met je eens. Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren .... Voor velen zal het een fantasie blijven. En anderen vinden het helemaal niets. Maar er zijn stiekem toch veel mannen aangetrokken tot het fenomeen.

Vaak is het ook de man die de vrouw probeert over te halen om het te proberen. Even generaliseren (nee ik ben niet Uri Geller) Slim als zij is geeft de vrouw aanvankelijk niet toe. Ze vertrouwt het niet en is niet van plan om hem een vrijbrief te geven om met iedere vrouw die hij wil aan de haal te gaan. Verder wil ze de relatie niet opblazen. Of ze heeft er geen zin in om als object van de fantasieën van de man te worden gebruikt. Het komt allemaal voor. Ik denk dat het verstandig is om eerst heel rustig aan te doen.

Er gaan vaak jaren voorbij voordat er iets gebeurt. Maar dan...

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Iago » za 04 mei 2013, 8:37

Dat veel mannen er geen probleem mee hebben dat hun vrouw met een andere man seks heeft, is een gegeven. Veel ook wel, maar dat houdt het boeiend.

Of Google nou zo'n goede graadmeter is? Ik tiep net 'left ear' in, en scoor 77.100.000 hits. :P
Als je een ander zoekpatroon op het grote boze net volgt, kan je er ook van overtuigd raken dat alle blanke vrouwen door zwaargeschapen donkere mannen genomen willen worden.

Maar ik wil je topic niet om zeep helpen, ik zou proberen het wat minder algemeen te maken.
Als je het forum op een andere manier doorkruist, zie je ook vrouwen en mannen die met veel plezier, aandacht en liefde meerdere partners hebben of hebben gehad. Je ziet ook, dat geen van allen nou precies in een hokje past. De gemeenschappelijke noemer zou moeten zijn dat je niet raar of vreemd bent, dat je elkaar genot gunt, hoewel het geen zaken zijn die je zomaar aan iemand zou vertellen. Mensen zijn eerlijker over hun hypotheekschulden dan over het aantal minnaars dat ze er op nahouden...

Hoe sta je er eigenlijk zelf in?

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Benno » za 04 mei 2013, 14:39

Maar er zijn stiekem toch veel mannen aangetrokken tot het fenomeen...
Dat lijkt mij precies het zwakke punt te zijn.
In een (steen)goede relatie zou die man zijn vrouw seksuele vrijheid moeten gunnen, net zoals hij haar ook een boel andere dingen gunt, gewoon uit onzelfzuchtige liefde zonder meer. Dus niet omdat hij daar op zijn manier lol aan beleeft maar omdat hij haar daar een plezier mee doet, al moet hij daarvoor zijn bezitsdrang op het tweede plan zetten.
Of zij vervolgens van die vrijheid gebruik maakt of niet zou zijn zorg niet mogen zijn.

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor konijn » zo 05 mei 2013, 21:07

Ik herken me wel in wifesharing. Ik vind het spannend als een man interesse heeft in mijn vrouw, maar het onderdanige of vernederende van de cuckold zegt me helemaal niets.

Ik kijk graag toe als mijn vrouw met een andere man vrijt of als ze thuiskomt met een spannend verhaal. Ik vind het fantastisch om te zien dat ze zo geil is dat ze zich laat uitwonen door een vreemde om het daarna samen dunnetjes over te doen.

Maar mijn vrouw ziet het niet zitten. Een beetje sjansen met andere mannen doet ze wel. Ze weet dat ik dat leuk vindt en daar kunnen we samen lol om hebben. Maar verder wil ze niet gaan. Ze vindt het niet leuk en is bang dat het onze relatie schaadt. Misschien heeft ze wel gelijk maar ik zou toch graag nog eens mijn fantasie beleven.

Dus Thomas, om antwoord op je vraag te geven. Ja, ik zou het toelaten. Maar het moet wel een man zijn die niet te dichtbij staat en waar we moeilijk om heen kunnen.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Jippie » zo 05 mei 2013, 22:11

Voor velen zal het een fantasie blijven. En anderen vinden het helemaal niets. Maar er zijn stiekem toch veel mannen aangetrokken tot het fenomeen.

Vaak is het ook de man die de vrouw probeert over te halen om het te proberen. Slim als zij is geeft de vrouw aanvankelijk niet toe. Ze vertrouwt het niet en is niet van plan om hem een vrijbrief te geven om met iedere vrouw die hij wil aan de haal te gaan. Verder wil ze de relatie niet opblazen. Of ze heeft er geen zin in om als object van de fantasieën van de man te worden gebruikt. Het komt allemaal voor. Ik denk dat het verstandig is om eerst heel rustig aan te doen.

Er gaan vaak jaren voorbij voordat er iets gebeurt. Maar dan...
Er zijn vrouwen die fantaseren dat ze verkracht worden...zegt men..
Fantasie en dingen werkelijk doen ligt mijlenver uit elkaar. In de fantasie heb je zelf de regie, voel je geen pijn en kun je knop elk moment weer uit zetten.
Ik ben te oud voor deze gekheid. De kracht in onze relatie ligt in het absolute vertrouwen in elkaar en de intieme momenten zijn een bezegeling van onze relatie. Wij zoeken de uitdaging niet in het verleggen van de erotische grenzen maar in de passie voor elkaar. Als mijn vriendin seks heeft met een andere man is dat voor mij niet opwindend maar eerder teleurstellend omdat er een ongeschreven code wordt verbroken.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Suzette » ma 06 mei 2013, 1:17

Waarom nu plotseling dit topic? Welnu. Ik liep op Koninginnedag op de vrijmarkt en zag allemaal prachtige vrouwen behoorlijk ontevreden kijken. De vonkjes in de ogen ontbreken. Ze kleden zich mooi aan, maar voelen zich niet bemind. Hier op shespot zie je verhalen langskomen van uitgedoofde passie. Er is geen sprake van seks (vrouwen denken dan dat het aan henzelf ligt. Ze voelen zich seksloos). Wat blijkt. Na de scheiding met een nieuwe partner kunnen ze spontaan genieten zoals lang, lang geleden ook het geval was, een paar keer per dag. Dus het zit in ons allemaal, maar als je maar lang genoeg bij elkaar bent, dan dooft het (grotendeels) uit. Dus, laat die passie herleven tijdens het huwelijk....

Yep, tijdens het huwelijk/ relatie dus

Waarom moet er een 3de/4de bij komen?

Ik ben het met je eens dat veel relaties verzanden in een soort van zelfsprekendheid tov elkaar, saaiheid tot gevolg en voor sommige stellen om buiten dat huwelijk hun geluk te zoeken, te scheiden

Mensen veranderen, groeien (meer/minder), er komen evt kinderen en daarmee andere verantwoordelijkheden en rolverdeling

Maar dat wil niet zeggen dat je niet meer aantrekkelijk voor elkaar hoeft te zijn

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Jippie » ma 06 mei 2013, 6:10

Maar dat wil niet zeggen dat je niet meer aantrekkelijk voor elkaar hoeft te zijn
En dat wil niet zeggen dat je seks moet hebben met een aantrekkelijke man of vrouw om je relatie spannend te houden.
En dat wil niet zeggen dat er per se seks moet zijn omdat je anders niet van je partner kan houden.

Ik kan genieten van de manier waarop mijn vriendin iets heel simpels doet.
Deze manier van houden van is een sterkere en andere manier dan dat ik van seks houdt.
En als seks dan ook nog eens een bevestiging is van "houden van elkaar" dan is het een win-win situatie, dat heeft voor mij veel meer te bieden dan een relatie die om seks draait.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Benno » ma 06 mei 2013, 7:30

En dat wil niet zeggen dat je seks moet hebben met een aantrekkelijke man of vrouw om je relatie spannend te houden.
En dat wil niet zeggen dat er per se seks moet zijn omdat je anders niet van je partner kan houden.
Maar daarnaast heb je toch de realiteit van het vreemdgaan, gebaseerd op het simpele feit dat vrouwen die hun partner zeker niet kwijt willen, occasioneel niet immuun blijken te zijn voor de charmes van anderen.
Hoe gaat de eigen partner daarmee om - of hoe hoort hij daarmee om te gaan? Welke opties heeft hij?

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Jippie » ma 06 mei 2013, 21:57

Maar daarnaast heb je toch de realiteit van het vreemdgaan, gebaseerd op het simpele feit dat vrouwen die hun partner zeker niet kwijt willen, occasioneel niet immuun blijken te zijn voor de charmes van anderen.
Ik ben ook niet immuun voor andere vrouwen, voor mooie borsten, mooie benen, voor stralende lach. En zeker als ik aandacht krijg en twinkelende ogen mij vragend aankijken dan worden mijn benen week. Maar ik wil mijn huidige partner ook niet kwijt dus is de afweging snel gemaakt.
Mijn ex ging ook vreemd. Dat deed ze niet omdat ze geil werd en zin had in een andere vent. Meestal is er meer gaande. Ik denk dat bij 90% van de stellen die uit elkaar gaan er een ander in het spel is.
Kortom, je gaat in een vaste relatie niet zomaar even van bil met een ander om dat je er zin in hebt. Er zullen ongetwijfeld stellen zijn bij wie het wel kan. Maar bij de meerderheid loopt swingen, vreemdgaan en polygamie uit op een relatiebreuk. Het is niet de basis om samen oud te worden.
Wat mensen doen moeten ze zelf weten, daar oordeel ik niet over. Ik zeg alleen dat dat een goede afloop niet vanzelfsprekend is.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Noortje » ma 06 mei 2013, 22:34

Ik denk dat bij 90% van de stellen die uit elkaar gaan er een ander in het spel is.
Waarom denk je aan dat percentage? En is het hebben van die ander dan de reden van de breuk, of het symptoom van een slechte relatie?


Terug naar “BDSM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten