Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

De plek om te praten over BDSM.

Moderators: Neena, JanWbr

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor katarine » zo 23 september 2012, 19:15

Mooi Zassie, mooi dat jullie samen de reis aangaan. Zorg goed voor elkaar!

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor NachtVlinder » di 25 september 2012, 11:19

Welkom Zassi :)

Ik krijg mijn eigen gevoelens maar slecht onder woorden gebracht. Ik vind wel hele prachtige teksten die me in de kern raken. Wederom een mooie tekst.

"I do not want to be the leader. I refuse to be the leader. I want to live darkly and richly in my femaleness. I want a man lying over me, always over me. His will, his pleasure, his desire, his life, his work, his sexuality the touchstone, the command, my pivot. I don’t mind working, holding my ground intellectually, artistically; but as a woman, oh, God, as a woman I want to be dominated. I don’t mind being told to stand on my own feet, not to cling, be all that I am capable of doing, but I am going to be pursued, fucked, possessed by the will of a male at his time, his bidding."
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor NachtVlinder » vr 28 september 2012, 10:14

Er zijn vele varianten van onderdanige rollen in D/s, zoals slaven, puppies, kittens, littles en princesses. Hieronder een mooi gedicht, over de gevoelens van de onderdaan.

"You Own Him"

When you snug­gle closer
and purr in your sleep,
you are his kitten

When you kneel between his legs
grace­fully accept­ing the band around your throat,
you are his girl

When you squirm across his lap,
your tush rosy red and tin­gling with inti­macy,
you are his brat

When you rub your­self all over him
leav­ing liq­uid pas­sion in your trail,
you are his slut

When you devour him deeply, pleas­ing him,
solely there for his enter­tain­ment,
you are his whore

When you growl and strain against your leash,
hump­ing his leg for release,
you are his bitch

When you sur­ren­der to his strength, his power,
when you sac­ri­fice your body on the altar of his desire,
you are his prey

When you stay still, quiv­er­ing, unspeak­ing,
your only pur­pose to be used, to be mounted,
you are his female

And still…

When you melt into his arms
and lean your head against his chest
and whis­per quietly,

“I am yours”

At that moment,
you own him.
"
— http://dreamwalker.com/you-own-him" onclick="window.open(this.href);return false;
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor tes » vr 28 september 2012, 10:52

wat een ontzettend mooi gedicht..
live your life to the fullest!

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Nelly » do 04 oktober 2012, 20:49

Dit houdt me wel bezig (misschien ook omdat ik veel vrijwilligerswerk rond Guantanamobay doe): onze taal kent maar een woord voor mensen die graag anderen pijn doen. Sadist. Als ik BDSM op de plek neerzet waar het op dit forum staat - dan zouden er dus eigenlijk twee woorden moeten zijn. Een voor iemand binnen een BDSM relatie en een voor iemand daarbuiten.
Of zijn er toch verbanden, overlappen? Wat bezielt mensen die in gevangenissen etc. anderen verkrachten/ pijn doen voor hun eigen genot?
Laatst gewijzigd door Nelly op vr 05 oktober 2012, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Venus » do 04 oktober 2012, 20:57

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 18 maart 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Savanne » do 04 oktober 2012, 21:23

Dit houdt me wel bezig (misschien ook omdat ik veel vrijwilligerswerk rond Guantanamobay doe): onze taal kent maar een woord voor mensen die graag anderen pijn doen. Sadist. Als is BDSM op de plek neerzet waar het op dit forum staat - dan zouden er dus eigenlijk twee woorden moeten zijn. Een voor iemand binnen een BDSM relatie en een voor iemand daarbuiten.
Of zijn er toch verbanden, overlappen? Wat bezielt mensen die in gevangenissen etc. anderen verkrachten/ pijn doen voor hun eigen genot?
Ik denk dat je dingen anders moet bekijken, hoewel terwijl ik dit typ me besef hoe dun ook weer dit lijntje is..

Ik ken een flink aantal sadisten in de bdsm, maar de meesten doen geen anderen pijn om het pijn doen...de meesten die ik ken, doen pijn omdat ze het resultaat wat dat oplevert bij de maso persoon geweldig vinden. Ze zouden mij ( ik ben geen maso) niet met dezelfde lol pijn laten ondergaan..In sadomasochisme is namelijk geen sprake van "sadisme", noch van "masochisme" in zijn zuivere vorm.

Tevens denk ik dat de mensen die anderen pijn doen bv in gevangenissen dat ook niet helemaal doen vanuit de sadistische kant, maar dat er een alternatief motief achter schuil gaat die handelingen, al dan niet verweven met oppermachtig zijn.

Rasechte sadisten zijn in mijn beleving echt schaars, en er was ooit een psycholoog die het als een ziekte heeft neer proberen te zetten en denk dat dat in zuivere vorm ook wel correct is...

Maar heel veel wat wij scharen onder sadisten is dat bij lange na niet...

So far my two cents
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Elfri

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Elfri » vr 05 oktober 2012, 10:41

Savanne, mooi verwoord! Ik ben het geheel met je eens..

BDSM staat in de mooie zuivere vorm totaal los van wat in de maatschappij als sadistisch wordt betiteld. In mijn beleving met BDSM is het een combinatie van wat IK als ontvanger vraag en wat hij als gever bij mij wil bereiken. Als ik naar onze eerste gesprekken hierover terugkijk, zie ik zelfs totale weerstand! Terwijl hij nu erg geniet van het voldoen aan mijn wensen en vraag.

Onze vorm van BDSM heeft alles met de BD te maken en minder met de fysieke SM. Er worden wel klapjes uitgedeeld, er wordt wel zeer gedaan in zeker vorm. Hetgeen hij daarvan weggeeft komt helemaal voort uit het plezier dat mij het geeft en daardoor hem ook weer. Uit zichzelf zijn de meesters bij mijn weten/horen/lezen/ervaring geen sadisten maar juist hele lieve warme en zachte mensen... Ze plezieren anderen graag en zijn zorgzaam.

Er is 1 avond geweest, vorige week vrijdag, waarbij hij zijn macht uitoefende via een derde (bekende van ons!!). dat was onze meest intense sessie ooit, terwijl hij juist het meest ingehouden was. Deze week heb ik daar toevallig onze ervaring vanuit mijn beleving over opgeschreven. Ik kon zo mooi zien dat hij in een soort van trance was, geheel opging in het beheersen van mijn genot en gedrag. Daarbij had ik voor het eerst een Sub-Space ervaring. Het tekent voor mij wel dat er geen sadist in hem zit... wel een heerser!


Vrijdagavond, na een week hard werken hebben we ontspanning voor de boeg
Ik sta onder de douche en denk even na over wat jij me net vroeg
Ben ik een lief meisje geweest of heb ik straf verdient?
Ik ben wat moe dus weeg het goed af, als jij loskomt ben jij immers niets ontziend..

Na vijf minuten even stil zijn besluit ik geen antwoord te geven
De logische stilte die volgde was bepalend voor het outfitje dat ik aan zal krijgen
Even geen eigen beslissingen meer mogen nemen, los laten in het leven
Jouw blik verzwaard nogmaals en valt als een donderwolk op mijn uitdagende zwijgen.

Ik krijg mijn leren rokje toegegooid en je snoert mijn bovenlijfje strak in
‘Zo dat zijn dikke tieten’ bits je me toe en zie het toenemen van jouw zin
Nog even hoge hakken en ik krijg een goedkeurende klap op mijn billen
“Naar boven, zitten op de bank!” ik heb vanavond helemaal niets zelf te willen
Als ik daar braaf zit te wachten krijg ik een blinddoek voor en wacht op het onvermijdelijke begin.

Eerst streel je mijn wang, ik richt mijn gezicht op maar wordt aan mijn haren gepakt
‘Je gaat niet lief doen, je bent vandaag van mij’ krijg ik eerst te horen
En vervolgens word ik ruw op het luchtbed dat hij heeft klaargelegd gekwakt
Mijn handen worden vastgemaakt met een sjaaltje en ik krabbel op
Maar voor ik het goed en wel kan zitten komt de deurbel ons storen…

Ik hoor je beneden de deur open doen en een lieflijk ‘heej goede avond kerel’ zeggen
Een man komt binnen en jullie keuvelen in de gang wat over auto’s en verkeer
Na een paar minuten voel ik iemand een koude hand op mijn schouder leggen
Er volgt een zacht kusje in mijn nek en een hand over mijn borsten in het warme leer
‘Ik weet wie je bent, al kan ik je niet zien!’ schiet ik onnodig hard in verweer.

Nadat de man wat drinken heeft gekregen wordt voor mij een flesje water neergezet
‘Je krijgt een koekje maar daar mag je niet op kauwen’ en mijn mond moet open
Ik slik moet moeite het smerige stukje koek door en realiseer me dat je wat erin heb geplet
En ik bedenk me twijfelend dat ik nu ook niet zelf naar de wc kan lopen
Ik hoor zacht gesmiespel dat vanaf nu goed op mij moet worden gelet.

Na bijna tien minuten een onzinnig mannen gesprek te hebben aangehoord begin ik te bewegen
De sjaal om mijn polsen zit niet meer lekker en ik heb een beren dorst
Ook de twee mannen zijn naar elkaar niet langer verlegen
Op mijn gefriemel word ik ruw gestraft met een tik van een warme harde worst
Zo langzamerhand voelt alle vorm van intimiteit en aandacht aan als een zegen.

Handen voelen over mijn lichaam, zachtjes verdwijnt de sjaal en mag ik spelen
Ik streel de harde piemels en voel dat ik er twee tot mijn beschikking heb
Éentje wordt in mijn mond gestopt en hoef ik niet langer mijn aandacht te verdelen
Mijn rokje wordt zonder pardon omhoog gevouwen en hij duwt me voorover voor een mep
Met gloeiende billen spreidt ik mijn benen en glijdt er 1 tussen mijn edele delen.

Ik geniet van de ruwe en hete seks, mijn temperatuur stijgt en ik zweet
Alsof ik op 1000 wolkjes loop neem ik alles zoals het me wordt opgedragen
Mijn blinddoek is ondertussen af, ik kijk naar hoe ik genomen word en wéét
Je houdt me in de gaten en ziet tot hoe ver ik het kan verdragen
Zodat jij je morgen nooit schuldig zal voelen over alles wat je vanavond deed.

Ik kijk met grote blauwe ogen naar je op als jij je harde pik mijn mond in duwt
Je doet het hard en wild waardoor je geen ruimte voor ademhalen laat
Ik krijgt braakneigingen maar je gaat door, de andere man streelt mijn hoofd
Na drie keer weigeren op te geven geef ik aan je toe en buig ik voor je zaad
Die jouw pik met harde stoten en een schreeuw in mijn kleine mondje spuwt.

Na jouw wilde actie waarbij ik me als een boos meisje verzette tegen jouw macht
Word ik nu teder op mijn rug gelegd, mijn hoofd rust in jouw schoot
Zachtjes neukt hij mij en laat je mij zweven terwijl je geduldig op me wacht
Ik zie hoe je meegeniet tot aan het moment dat hij zijn lul op mijn buik leegspoot
Daarna draai je me om en spuit je je geile zaad nog een keertje in mijn kontje met ongekende kracht.

Als de man me een kus geeft en zachtjes afscheid neemt ben ik op
We zijn weer lekker samen en genieten na van alles wat we hebben beleefd
Het was een avond vol spanning en genot met mijn meester in de dop
Nog dagen daarna hebben we samen op een roze wolk gezweeft…

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Spelfje » vr 05 oktober 2012, 12:50

Nooit gedacht dat ik door het starten van dit topic zoveel waardevolle reacties zou krijgen. Door al jullie verhalen te lezen begrijp ik er misschien ietsje meer van...


Spelfje *die zachtjes wegsluipt hier en van een afstandje dit topic blijft volgen*
"Women are made to be Loved
....not understood"

alex
Berichten: 5
Lid geworden op: za 27 oktober 2012, 19:03

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor alex » za 03 november 2012, 20:02

[quote="Dragah"]Voordat er uberhaupt een boei of een zweep ter hand genomen wordt moet eerst de liefdesband weer even bezegeld worden.

Dit zei mijn vriend laatst ook toen ik een lijst wilde maken met wat ik wil en wat hij acceptabel vindt. (dat wilde hij overigens niet, het hang van mijn bui af zei hij). Hij is in bed wel dominant maar niet zo als ik dat wil. Ik vind het fijn als ik geen controle heb en als hij bv een hand op mijn keel legt. Niet dat ik het fijn vind als hij zou knijpen maar het is het idee dat het zou kunnen. Wij wonen niet samen en als ik hem zie wil ik graag gedomineerd worden. maar er zit wat in om eerst zoals dragah zegt de week door te spreken en te vrijen zonder dominantie zeker als hij het niet wil. Ik volg deze discussie met intresse omdat ik merk dat het niet hebben van een bevredigende sex relatie mij overdag bezig houdt. Ik vraag me ook af hoe het komt dat ik zo ben. Als kind vond ik rovers en ontvoeringsspelletjes leuk, ik als slachtoffer. Overdag ben ik altijd in control, vind een man pas leuk als hij mij aan kan. Als 12 jarige zag ik een keer een film op tv waar een meisje billekoek kreeg, op een redelijk vernederende wijze, ik vond dat zo geil. Maar ik vraag me wel af hoe komt het dat ik zo ben. Genen of opvoeding?? Soms vraag ik me ook af of sub zijn niet erg egoistisch is. Ook de vraag of een D/s relatie buiten je gewone relatie mogelijk is houd mij bezig. Ik heb het een keer geprobeerd (met goed vinden van mijn vriend, Hij is tenslotte echt mijn Man) met een man die dom was, hij had thuis een 24/7 relatie maar wilde er (stiekem) wel wat bij. Het feit dat ik hem meester moest noemen ging mij mijlen te ver. Ik kon alleen maar denken aan diegeen van wie ik houd, ook al is hij niet altijd bereidt om mijn wensen te vervullen. Ik vraag me ook af wat het dan is dat zo'n dom zijn sub denkt te leren? Maar ja dat zal wel komen omdat ik alleen tijdens sex sub ben en niet overdag.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Suzette » za 03 november 2012, 21:25

Dit houdt me wel bezig (misschien ook omdat ik veel vrijwilligerswerk rond Guantanamobay doe): onze taal kent maar een woord voor mensen die graag anderen pijn doen. Sadist. Als is BDSM op de plek neerzet waar het op dit forum staat - dan zouden er dus eigenlijk twee woorden moeten zijn. Een voor iemand binnen een BDSM relatie en een voor iemand daarbuiten.
Of zijn er toch verbanden, overlappen? Wat bezielt mensen die in gevangenissen etc. anderen verkrachten/ pijn doen voor hun eigen genot?
Ik denk dat je dingen anders moet bekijken, hoewel terwijl ik dit typ me besef hoe dun ook weer dit lijntje is..

Ik ken een flink aantal sadisten in de bdsm, maar de meesten doen geen anderen pijn om het pijn doen...de meesten die ik ken, doen pijn omdat ze het resultaat wat dat oplevert bij de maso persoon geweldig vinden. Ze zouden mij ( ik ben geen maso) niet met dezelfde lol pijn laten ondergaan..In sadomasochisme is namelijk geen sprake van "sadisme", noch van "masochisme" in zijn zuivere vorm.

Tevens denk ik dat de mensen die anderen pijn doen bv in gevangenissen dat ook niet helemaal doen vanuit de sadistische kant, maar dat er een alternatief motief achter schuil gaat die handelingen, al dan niet verweven met oppermachtig zijn.

Rasechte sadisten zijn in mijn beleving echt schaars, en er was ooit een psycholoog die het als een ziekte heeft neer proberen te zetten en denk dat dat in zuivere vorm ook wel correct is...

Maar heel veel wat wij scharen onder sadisten is dat bij lange na niet...

So far my two cents
Ik denk dat je spijkers op hun kop slaat en het heel goed hebt omschreven

(Onwetendheid over BDSM zorgt voor verkeerde gedachtes hierover.)

Anonnymuisje
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 31 december 2012, 3:16
Locatie: NoordNL

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Anonnymuisje » ma 31 december 2012, 3:55

Ik zie steeds dat de D een 'hij' is en een s een 'zij'. Bij ons is het andersom, zijn er hier meer die zo'n relatie hebben?

Tussen de lakens ben ik erg dominant en overdag deel ik ook vooral de lakens uit. Nu ik erover nadenk; ik bepaal zeker 90%. Als hij iets beslist en mij daar niet van op de hoogte stelt, ben ik not amused. Afhankelijk van mijn humeur volgt er dan een spanken en/of vernedering.
Mijn man vindt ook het vrije, verlossende gevoel door gespankt te worden, op die manier komt hij los van de dagelijkse werkelijkheid, de verantwoordelijkheden. En ik vind het geweldig om die grens op te zoeken, hoe lang spank ik hem, hoe spank ik hem, kan ik hem naar die grens krijgen en erover heen, waarbij ik zijn lichaam over mijn knieen voel ontspannen en hij lange halen huilt. Dit is voor hem het ultieme aan spanking, de verlossing van alle controle en het alleen mogen 'zijn'.
Tijdens de seks ben ik ook meestal degene die hem dirigeert, of ik bepaal waar hij van mag genieten.
Maar als ik ergens verdrietig of gekwetst over ben is hij wel de sterke schouder waar ik op kan leunen. Beledigt een man mij, dan staat hij er zo bij.
En heel heel soms ben ik in een rollenspel een meisje dat bij de directeur moet komen en wordt onderwezen in haar eerste seksbeurt. Maar zonder spanking en zonder dwang/vastbinden/diepe vernedering, anders houd voor mij het plezier direct op.

Ik weet dus niet of wij 'pure' Dom en sub zijn. We hebben in ieder geval wel lol met elkaar. :)

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Twijg » zo 20 oktober 2013, 17:35

Alles doorgelezen en net als Spelfje snap ik heel goed dat het voor mensen wiens (seksuele) leven het verrijkt zal voelen als een thuiskomen. Zelf zou ik een ander onderkomen zoeken juist.

Er is wellicht één aspect waarvan ik me afvraag of dat ook een bron is van het BDSM gebeuren. Kan het zo zijn, of is het volslagen onzin, dat bij mensen die sub zijn en wellicht ook dom, de behoefte aan een intensere manier van voelen de enige manier is die hen doet voelen dat ze leven?

Zoals mensen die zichzelf automutileren, hun huid openkrassen tot bloedens aan toe, omdat het de enige manier is waarmee ze nog iets van gevoel kunnen uiten, hoe destructief dat ook is.

Vertaald naar BDSM verlangens: een omgekeerde behoefte. Niet van destructie, maar van het opbouwen van een heel intense relatie die voor hen niet langs een andere weg te bereiken valt. En de mensen die er als wrak uitkomen zijn dan misschien de mensen die erin geraken uit een destructieve achtergrond, omdat ze niks anders hebben leren hanteren als manier van overleven en doorleven.

Zomaar wat gedachten van mijn kant.
Ik merk dat ik in de huidig fase van mijn leven heel erg veel behoefte heb aan voelen hoe iets voelt. Zowel euforie als verdriet, het kan me niet intens genoeg zijn om te ervaren dat ik leef en het niet meer verstop of negeer. Het is misschien een dramatisch soort reactie op een lange onderdrukking van gevoel, maar ook nodig in mij om meer mens te zijn dan ik ooit was. En ja, dat voelt best lekker eigenlijk, ook al is het ook wel een beetje slopend zo af en toe om intens te voelen en daar dan weer helemaal in op te gaan. Niet erin verliezen overigens, daar waak ik dan wel weer voor.

Mooi topic verder. Dank voor de tip elders Spelfje.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Levendig Foutje » ma 21 oktober 2013, 23:52

Ik vind BDSM totaal niet vergelijkbaar met automutilatie. Dat doen mensen die door grote emotionele problemen hun gevoel totaal wegstoppen en het zichzelf snijden gebruiken om enerzijds iets te voelen en anderszijds zichzelf onbewust te straffen. Ik heb zelf iemand dichtbij me gehad die dat deed, en die was heel erg ziek van binnen. Het was verschrikkelijk om die persoon te zien, diens wereld die door de ogen weerspiegeld werden.

Dat gezegd, er zijn genoeg mensen die in BDSM zitten om emotionele problemen of situaties te compenseren. Dat kan inderdaad onvrede met het eigen lichaam zijn, of een manier om de dagelijkse situatie te compenseren (bijvoorbeeld een directeur die naar een Dominatrix gaat om vernederd te worden), of omdat die persoon andere emotionele of psychische problemen heeft. Sommigen gaan erin terwijl ze eigenlijk psychologische hulp nodig hebben.

Voor mij persoonlijk is BDSM gewoon heel omvattend. Het geeft mij een kans om een belangrijk deel van mezelf te kunnen zijn, de persoon bij me heel erg veel van mezelf te kunnen geven, me veilig te laten voelen en even niet te hoeven controleren, en helemaal van hem zijn. Als er een sessie is (die hebben we niet altijd) dan geeft me dat adrenaline en soms endorfinen, dus de "kick" eraan is mooi, omdat ik hou van spannende dingen, van een beetje angst voelen, van tegen mijn impulsen te moeten vechten. En ik vind BDSM mentaal heel opwindend, er zijn veel accessoires en experimenten en er kan van alles gebeuren. Het is een ontdekkingstocht die soms langs bochtige donkere wegen leidt binnenin ons, en dat vind ik een fascinerende reis.
Er kunnen dus inderdaad heftige gevoelens bij loskomen. Dat neemt niet weg dat ik een enorm gevoelspersoon ben en in het dagelijks leven soms ook teveel voel. ;)
Laatst gewijzigd door Levendig Foutje op di 22 oktober 2013, 0:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Twijg » di 22 oktober 2013, 0:03

Oeps, hier gaat iets fout.

Ik schreef: Vertaald naar BDSM verlangens: een omgekeerde behoefte. Niet van destructie, maar van het opbouwen van een heel intense relatie die voor hen niet langs een andere weg te bereiken valt. En de mensen die er als wrak uitkomen zijn dan misschien de mensen die erin geraken uit een destructieve achtergrond, omdat ze niks anders hebben leren hanteren als manier van overleven en doorleven.

Daarmee bedoel ik juist te zeggen dat het een niet destructief verlangen is maar een constructief verlangen, iets wat je niet vernietigt, maar verrijkt, vervuld, je helemaal tot leven doet komen. Waar de destructieve geest van een automutilant zijn gevoelsleven prikkelt met fysieke pijn, doet een BDSM liefhebber dat door mentale prikkels, inherent aan het spel. Ik bedoel hier dus niet eventuele pijnelementen van BDSM te vergelijken met pijn in automutilatie. Die pijnelementen in het BDSM gebeuren zie ik als onderdeel van het mentale spel.

Ik was misschien niet helder genoeg. :-)

Het effect van de juiste prikkel op een gewenste ervaring is in het kort wat ik vergelijk. En die is dan bij beiden gelijk qua intensiteit van hoe het voelt. Zonder hevige mentale prikkels geen bevredigend seksleven bij de constructieve persoon, zonder fysieke pijnprikkels geen bevredigend gevoel van 'ik leef nog' bij de destructieve persoon.

BDSM als stoornis . . . grinnik
De DSM V is net uit . . de bijbel voor psychische stoornissen.
De naam is erg vergelijkbaar . .
Toch eens gaan lobbyen of ze jullie daar niet kunnen onderbrengen :mrgreen: :D4
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel


Terug naar “BDSM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten