Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

De plek om te praten over BDSM.

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor NachtVlinder » wo 12 september 2012, 10:24

Niets is zo divers als de mens zelf. Om die reden alleen al denk ik dat er in de BDSM wereld wat van ál deze types te vinden zijn, Anwen. Van mezelf kan ik het niet goed zeggen, want alle modellen zijn in theorie op mij van toepassing.
Slechte jeugd; ja
Compensatie; zou kunnen, heb wel een baan waarin ik leiding moet houden in gesprekken
Genen; Zou evengoed kunnen, ik heb al zolang ik me kan herinneren fantasieen gehad over dominante mannen en wat ze met mij gaan doen.
Natuurlijke rol van de vrouw; ook al een mogelijkheid, zeker nadat ik had gelezen over het jaren '50 model. Opvallend detail; mannen werden daddy genoemd en er was veelal huiselijke disciplne in de vorm van spanking.

Het Daddydom zit mij als gegoten, 'being treated like a lady in the streets and a slut between the sheets'. Wij houden er een lifestyle op na in de zin van spelen wanneer we willen, want we wonen toch samen. Buiten de slaapkamer gelden milde omgangsvormen, zoals alles met 2 handen aangeven. Zo kunnen wij bijv. in gezelschap van anderen nog steeds in contact staan, zonder dat iemand iets opmerkt, ik voel me er stout door....zindering! :)
NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
Dragah
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 14 september 2012, 23:58
Locatie: Grootste polder van Nederland

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Dragah » zo 16 september 2012, 23:16

Tjonge...
Wat een diversiteit aan inzichten en belevingsvormen. En wat fijn dat er niemand is die veroordeelt of met de vinger wijst.
Wat een herkenbare reacties.
Zo fijn.

Voordat ik mijn geliefde serena leerde kennen had ik niets met BDSM. Tenminste; dat dacht ik. Bij serena was dit niet zo. Ook zij had niets met BDSM. Totdat bleek dat we het tijdens de sex geil vonden om op elkaar in te praten en elkaar een bepaalde rol in te praten.
Toen bleek dat dit voor ons beiden voortkwam uit fantasieën die we als kind, puber, adolesent, hadden gehad waaruit dus een voorkeur bleek voor een bepaalde mate van D/s.
We zijn ons gaan verdiepen in lectuur. De leiband, Onderdanig wil ik zijn van Seline Gieseler, Handboek voor beginners van Suzanne M, Histoire de 'O, en een heleboel info via internet.
Met zwepen hadden we niks en 24/7 al helemaal niet.
We hebben samen ontdekt wat het bij ons losmaakt. Ik weet haar eerste spanking nog goed. Over m'n knie moest ze braaf tot 25 tellen en als ze er één miste moest het overnieuw. Ik geloof dat ze in totaal 200 tikken heeft gehad omdat ze steeds per ongeluk (lees expres :lol: ) zich vertelde. Ondertussen zat ik vreselijk op te letten of het allemaal wel goed met haar ging.
En een lol dat we achteraf hadden.

Inmiddels zijn we 5 jaar verder. Zweepjes zijn gemeengoed. En als we een weekend de kids niet hebben dan doen we zoveel mogelijk 24/7
Ze slaapt geboeid naast me of voor straf op een matras op de grond aan het voeteneind van het bed. Ze voelt zich geborgen en gelukkig. Meester waakt over haar. De eerst nachten deed ik geen oog dicht. Wat nu als ze naar de wc moet met boeien en al de trap af lazert?
We zijn nóg meer naar elkaar gegroeid en weten dat we elkaar 200% vertrouwen. Zij geeft zich over aan mij en legt haar welzijn onder mijn zorg en verantwoording. Ik waak over haar en mag haar misbruiken. Zij geniet van mijn zorg en hoe ik van haar geniet. Het is een wisselwerking die elkaar voed en ondersteunt.

En niemand op het verjaardagsfeestje heeft in de gaten dat ze mijn koffie voor me roert. We hoeven elkaar maar aan te kijken en we lezen het in elkaars ogen. 'ik ben van jou', zeggen ze. 'ik hou van jou', zeg ik.

Had ik al gezegd dat ik van haar hou?
sometimes you never can tell....

Gebruikersavatar
dragonfly
Berichten: 262
Lid geworden op: do 07 juni 2012, 15:02
Locatie: Drenthe nl

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor dragonfly » ma 17 september 2012, 8:16

wat mooi om te lezen en dan ook nog eens vanaf de mannelijke kant, daar was al vaker naar gevraagd.
Dus leuk dat je jullie ervaringen met ons hebt willen delen.
Groetjes

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Laars » ma 17 september 2012, 12:01

Jah Dragah, leuk!
Ik volg de verhalen hier ook, vooral van Levendig Foutje omdat zij prachtig kan vertellen over haar gevoelens tijdens de pijnlijke ( :) ) gebeurtenissen.
Af en toe heb ik wel te doen met de Dom, meestal de man.. Wat nu als die er doorheen zit? Zich klein en rot voelt? Het lijkt mij soms te statisch. De sub is of lijkt (mij) soms zo afhankelijk, bijna op het kinderlijke af.. ( Ik bedoel dat niet vervelend, begrijp me goed) Hoe is dat voor iemand die steeds alles in de touwen heeft? Altijd aan het roer staat? Kun je altijd het anker zijn?
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Dragah
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 14 september 2012, 23:58
Locatie: Grootste polder van Nederland

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Dragah » di 18 september 2012, 0:49

Hallo Dragonfly en Laars, dank voor jullie reacties.

Anker. Groot woord.
Het leven van een Dom gaat niet over rozen. Hoewel ik intens geniet van wat mijn lief allemaal voor mij wil doorstaan om te laten zien dat ze van me houd, soms heb je gewoon je dag niet. Gelazer op je werk, gedoe met de kids, een ex die weer eens iets buiten je medeweten om gepland heeft waardoor je weekend met je liefje in duigen valt. Om maar even wat inspiratie-ondermijnende factoren te noemen. Ze kunnen je behoorlijk van je focus afhouden om een leuke en spannende sessie met je subje te hebben.
We zijn geen professionals, hebben allebei een baan en onze eigen kinderen, hebben een LAT-relatie en wonen ook nog eens een eindje bij elkaar vandaan. Als we geluk hebben kunnen we elkaar in het weekend zien.
Voordat er uberhaupt een boei of een zweep ter hand genomen wordt moet eerst de liefdesband weer even bezegeld worden. Dus even lekker sexen en daarna de week eens doornemen en praten over wat er allemaal speelt. Pas als die dingen uit het koppie zijn kan er rust komen voor een zwepelarij.
Op dat moment is het fijn als alle sores op de achtergrond raakt en je kunt verzinken in aandacht naar elkaar.
Ikzelf maak er graag iets leuks van. Meteen gaan meppen kan iedereen. Ik wil graag opbouwen. Vastbinden, boeien, immobiel maken, teasen, plezieren, mindfuck, tikjes, klopjes, kneepjes, negeren, knijpen, meppen, slaan, nog harder,
de zweepjes, floggers. Noem het maar op en verzin het maar. Langzaam maar zeker toewerken naar t moment dat ze volledig de weg kwijt is en geen zinnig woord meer kan zeggen. Ga haar geen vragen stellen want dan moet ze gaan nadenken en dat mechanisme staat absoluut uit.
Ik hoef haar niet meer te vragen of het goed gaat, reageert ze niet meer op. Ik moet dus scherp opletten hoe t met haar is. Kan ze het allemaal aan of breekt ze en komen de tranen. Hetzij door gelukzaligheid of doordat alles teveel is. Lastig want aan een traan zelf kun je niet zien hoe deze tot stand is gekomen. De enige graadmeter die ik nog kan vertrouwen ben ikzelf. Wil ik dit wel? Kan ik dit wel? Kan ik dit aan?
Het is voorgekomen dat ik stop omdat ikzelf de reacties van mijn sub niet meer vertrouw. Ze heeft nog nooit STOP gezegd. Voor die tijd is ze de weg kwijt. Ze is sterker dan ik en kan meer hebben dan ik. Dat geeft niet. Zo kan ik haar nooit beschadigen.
Ik ben dus niet altijd het anker, in elk geval niet rotsvast.
Sterker nog, soms ben ik misschien een watje en heb ik juist háár geruststelling nodig, maar juist daarom houd ze van me. Ze weet dat ze veilig is bij me. Een Dom die nooit twijfels heeft of onzeker is, daar zou ze zich nooit aan onderwerpen. Wat een geweldige vrouw... daar ben ik zo blij mee.

Tot zover voor nu. Ik ga nu slapen.
Trusten allemaal.
sometimes you never can tell....

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Nelly » di 18 september 2012, 14:09

Ik ga toch maar eens iets opschrijven wat al weken op het puntje van mijn tong ligt als ik deze topic lees & toch best taboe is en confronterend.
De rol van "dom" zoals beschreven in de topic lijkt enerzijds griezelig veel op en is anderzijds mijlenver verwijderd van de rol van "therapeut" zoals enkele jarenlang braaf uitgeoefend door ondergetekende in de rol van fysiotherapeut.

Mensen inschatten en helpen grenzen verleggen, soms samen gebieden betreden waar dingen ongelofelijk pijnlijk en gefocust kunnen zijn. Het komt me bekend voor.
En anderzijds initiatief of verantwoordelijkheid (zo je het wilt noemen "macht") overnemen - nooit!
Ik ben destijds enorm goed opgeleid en in die opleidingen was het werken tot (op) de grens, maar nooit eroverheen!, cruciaal. Het altijd op eigen benen en in het eigen krachtveld houden van je 'klant'. Dit zodat deze altijd veilig is bij de persoon die in de hele wereld het beste met hem/ haar voorheeft: zichzelf.

Ik ga hier misschien nog wel meer over schrijven, maar vind dit al heel wat. Eerst maar eens een time out en kijken hoe dit eruit ziet als het op het forum staat.

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor NachtVlinder » di 18 september 2012, 23:13

@ Dragah; wat een fijne bijdrages. Ik zou absoluut meer willen lezen vanuit het standpunt vd Dom.

@ Nelly; het is maar door welke bril je kijkt en waar je stof wil doen opwaaien.
Ik zie het meer als een liefhebbende rol, waarin je de ander helpt om over grenzen heen te gaan (die daar al overheen wilde). Alles waartoe je verleid wil worden, wordt samen besloten tijdens intieme gesprekken tussen 2 volwassenen. Mensen gaan hun eigen natuur achterna, en zo hoort het ook. Het is een avontuur waaraan je je kunt overgeven, als je op jezelf en je eigen oordeel kunt vertrouwen.

Het is toch ook een soort 'algemeen geheim' dat subs juist de controle hebben? :st:
Ik verwijs je voor meer inzichten naar wanderingspirits.nl, leuke BDSM-site voor oa. beginnende lezers over dit onderwerp.
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
Dragah
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 14 september 2012, 23:58
Locatie: Grootste polder van Nederland

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Dragah » di 18 september 2012, 23:24

Nachtvlinder, wat wil je nog meer weten vanuit het standpunt van de Dom?
sometimes you never can tell....

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor NachtVlinder » wo 19 september 2012, 11:33

@ Dragah;

Alles? :mrgreen:
Ik ben even inspiratieloos en kom hier later wellicht op terug.
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Elfri

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Elfri » wo 19 september 2012, 15:15

Als sub zijnde kan ik me niet altijd even goed inleven in de rol van mijn Dom. Uiteraard niet, anders had ik zijn gevoelens gehad en niet die van mijzelf. :wink:
Maar toch... Gezien het mijn geliefde is, is het soms toch prettig om beide kanten van de medaille te zien.

We hebben ooit 1 incident gehad waarin hij mij verkeerd inschatte en ik daardoor met een compleet leeg gevoel kwam te staan. Ik ben benieuwd of de aanwezige Meesters dat zullen herkennen?

- Na een zeer frustrerende middag en avond zijn we onderweg naar de douche. Door alle frustratie ben ik nukkig en tegendraads, daarop word ik stevig bij mijn nek gepakt en zonder pardon onder de, nog koude, douche gezet. Ik diende mijn mond te houden en te ondergaan wat was afgesproken... een douche, een drankje en naar bed! Ik bied, geheel volgens mijn karakter, weerstand en wordt wederom stevig in de houtgreep genomen maar in plaats van vasthouden laat hij los! Ik krijg al mijn bewegingsvrijheid terug en kan zonder probleem langs hem heen de douche uit stappen. :o gevolg :arrow: :?: :?: :?: grote vraagtekens bij mij!

Ik daag hem uit, kijk hem rechtstreeks in zijn ogen aan, buig niet langer en zet een behoorlijke kop op.. geen effect, ik krijg de mededeling: 'Nee, het is even klaar nu'. Zonder ons "toverwoord" te gebruiken. :D3
Totale chaos en verwarring, geen poot meer om op te staan en de tranen hoger dan ik ze zelf had verwacht. Mijn Meester snapte niet dat hij de beweging in gang had gezet en het afkapte met die laconieke houding. -

Het vuurtje is uiteindelijk nooit geblust :wink:. dat kwam pas een dag later, toen hem heel duidelijk werd dat hij me "verlaten" had op dat moment.

Wat gaat er dan door je heen als Dom? Wat doe je eraan.. ga je het voorkomen? Hoe corrigeer je het uiteindelijk? Hoe Meesterlijk sommige Dom's ook zijn, het zijn en blijven mensen natuurlijk. Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jij dat ervaart.

Gebruikersavatar
Dragah
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 14 september 2012, 23:58
Locatie: Grootste polder van Nederland

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Dragah » wo 19 september 2012, 19:06


Wat gaat er dan door je heen als Dom? Wat doe je eraan.. ga je het voorkomen? Hoe corrigeer je het uiteindelijk? Hoe Meesterlijk sommige Dom's ook zijn, het zijn en blijven mensen natuurlijk. Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jij dat ervaart.

In al mijn goddelijke grootheidswaan ga ik er voor t gemak maar even vanuit dat je met 'jij', mij bedoelt.
In dat geval zeg ik:'Lieve Elfri, Hold your horses.'
Ik ben geen almachtige die alles weet en overal een antwoord of een oplossing voor heeft. (niet aan mn subje vertellen, die laat ik graag in de waan...)

Wij zijn gewend om na iedere vorm van persoonlijke ongelijkheid, of dat nu na een stevig zwepenspel, een mentale vernedering of een uitdagende opdracht is, elkaar na afloop ongelofelijk innig maar ook stevig alle hoeken van het matras te laten zien. Daarmee is de verhouding Dom/sub weer terug gebracht tot gelijkwaardige geliefden. Afknuffelen en koesteren.

Ik heb 1x een sessie moeten onderbreken omdat er plotseling iets met de kids was en ik moest er heen. serena werd daardoor ruw uit haar 7e hemel gesleurd en ik moest direct omschakelen van stoere Dom naar zorgzame vader. We hadden geen tijd de sessie op een normale manier te beëindigen en dat heeft vooral bij serena een soort van tijdelijke hersendoodheid teweeggebracht. Niet in staat om los te komen uit de hunkering naar onderdanigheid en de zucht naar als gebruiksobject gezien te worden. Terwijl ik weg was naar de kids, bleef zij achter met tranen, een onafgemaakt gevoel waarbij de opbouw naar een hoogtepunt ruw werd onderbroken. Een soort 'all revved up but no place to go'.

Toen ik later terug kwam kreeg ik uiteraard de hele lading over me heen. Uit haar standpunt terecht. (nu moet je een verongelijkte vrouw nooit tegen spreken ook al is ze sub...) :D Voor mij kwam het als een onaangename verrassing. Ik had nooit gedacht dat een abrupt eind zoiets teweeg kon brengen.

Uiteraard is het goed gekomen. We hebben nauwgezet besproken wat het in onszelf had losgemaakt en wat we de volgende keer anders gaan doen. En daarna weer alle hoeken van het matras gezien.

Als ik jou douche incident zo lees zou ik denken dat er een kleine miscommunicatie was. Het verkeerd inschatten van elkaars stemming. Nu zou ik serena ook een mep voor haar kont verkopen en zeggen dat ze nog 5 minuten mag mopperen maar dat het dan afgelopen is en dat ik haar dan vreselijk ga nemen. Op dat moment heeft ze tijd om te kiezen.
In jullie geval lijkt het alsof jij geen zin hebt en hij wel. Tegen de tijd dat jij toch in the mood komt heeft hij het gevoel dat je er inderdaad niet aan toe bent/geen zin in hebt, en laat het voor wat het is. Soms zijn er momenten dat je met geen mogelijkheid je dominantie kunt opleggen.

Blijf praten zou ik zeggen want het kan ook andersom. Soms als ik m'n kop er niet naar heb is het juist mijn subje die mij verleidt tot dominantie. Ach.. wat is het toch een serpent..hmmm
sometimes you never can tell....

Elfri

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Elfri » do 20 september 2012, 9:58


Wat gaat er dan door je heen als Dom? Wat doe je eraan.. ga je het voorkomen? Hoe corrigeer je het uiteindelijk? Hoe Meesterlijk sommige Dom's ook zijn, het zijn en blijven mensen natuurlijk. Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jij dat ervaart.

In al mijn goddelijke grootheidswaan ga ik er voor t gemak maar even vanuit dat je met 'jij', mij bedoelt.
In dat geval zeg ik:'Lieve Elfri, Hold your horses.'
Ik ben geen almachtige die alles weet en overal een antwoord of een oplossing voor heeft. (niet aan mn subje vertellen, die laat ik graag in de waan...)
Uiteraard mag jij dat aannemen... Er zijn echter meer Meesters actief bij She en stelde ik mijn vraag vanuit het oogpunt de aanwezige Meesters een stem te geven. Naast jou nog meer stemmen dus. Ik ben geenszins van mening dat jij almachtig dan wel alwetend bent maar als het jouw Meesterschap aanspreekt wil ik dat best voor jou beamen hoor. Ik heb geen informatie nodig "hoe te doen" maar toch dank voor uw antwoord!

Zoals gezegd: ik ben GEEN Dom, mijn eigen Meester lost zijn, mijn en onze uitdagingen op zoals het hem betaamd. Ik ben benieuwd hoe andere mensen dat doen. De douche-situatie is immers een klassieker. In elke relatie kom je elkaar wel eens tegen in een uitgesproken miscommunicatie.. of je deze nu pratend oplost of met een heerlijke knuffel. Blijkbaar is onze eigen oplossing redelijk gelijk aan zoals jullie dat hebben ervaren.

Dank voor uw antwoord, het is gewaardeerd.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Anwen » do 20 september 2012, 10:00

Wauw Dragah, mooi je verhalen te lezen (van een andere kant!), en herkenbaar ook (zij het in mindere mate) wat Elfri en jij schrijven over 'verlating' en verwarring.
Wil daar later nog wel op terugkomen....
In de tussentijd hoop ik dat iedereen hier blijft delen, mooi!
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Zassi
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 september 2012, 12:07
Locatie: Drenthe

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor Zassi » za 22 september 2012, 12:56

Ik heb besloten me te registeren om deel te kunnen nemen aan deze discussie, dus hoi allemaal :)

Sinds een paar weken zijn ik en mijn man geïnteresseerd geraakt in BDSM door het ontmoeten van een ervaren sub en haar verhalen erover. We staan nog helemaal aan het begin en 'doen' nog niet aan BDSM, maar ik wil jullie graag meenemen op onze reis tot nu toe. Dit is een erg persoonlijk verhaal en zegt helemaal niets over andere vrouwen of mannen; alleen iets over hoe wij het ervaren.

Wij zijn bijna 10 jaar bij elkaar en vinden onszelf een open-minded stel. Allebei hebben we met vorige partners wel eens gedaan aan partnerruil (iets voor een geheel ander topic :) ) Ondanks dat hebben wij samen nauwelijks swingerervaringen, gewoon omdat de grap er voor ons beide wel wat van af was en we genoeg hadden aan elkaar. We zijn erg open over sex en onze gevoelens daarin naar elkaar toe. De laatste jaren kwamen we weinig meer aan sex toe door lichamelijke problemen bij hem en de drukke carrière van mij. We waren er open over dat we het ook niet echt misten, gek genoeg. Intimiteit en humor was al die tijd wel en dat was ff genoeg schijnbaar.

Na het (overigens online) ontmoeten van deze sub kwamen we terecht in eenzelfde discussie als hierboven - ik begreep echt niet waarom een vrouw zich zou 'laten gebruiken' en gehoorzaam wil zijn aan een man tot in het extreme. Ik ben zelf een erg onafhankelijke, sterke en carrièregericht vrouw met wat feministische trekjes. Net als Spelfje in het begintopic; heb ik heus ook wel eens ruige sex gehad, vastegebonden geweest en mijn man vast gebonden en van alles erg genoten. Maar dat was soms en kwam voort uit het spel, niets meer dan dat.

In de discussie met deze sub, bracht ze me aan het denken over hoe ik ben in relaties en wat ik zoek in een man. Ze vroeg door en door. Het intrigeerde me wel, had nog nooit echt nagedacht over waarom ik voor bepaalde mannen viel en waarom ik soms zo kon neerkijken op 'slaafse-zeg-maar-wat-je-wilt-mannen'. Daar heb ik echt een allergie voor en mijdt dit soort 'watjes' omdat ik me eraan erger. Ze liet me erover nadenken waarom dat zo is. Waarom ik altijd en overal de leiding neem, niet alleen in bed maar ook in mijn baan, in groepen en noem maar op. Overal en altijd.

Als je dit leest, denk je waarschijnlijk dat ik dominant of een meesteres zou willen zijn. Het tegendeel is echter waar.

Ik neem de leiding omdat ik sterk ben.
Ik neem de leiding omdat niemand anders het doet.
Ik neem de leiding omdat niemand anders sterker is.

Wow .. dat was nog eens een eye-opener!

Terugkijkend naar mijn verleden en kijkend naar mijn man, ben ik onbewust altijd op zoek geweest naar een mentaal of fysiek sterke man. Ik heb er alleen nog nooit over nagedacht waarom! Ik dacht iets als, ja ik heb tegengewicht nodig en zou zo over een 'zwakkere man' heenlopen. Maar de betekenis ontging me volledig..

Voor nu voelt het alsof er iets op zijn plaats is geklikt, ik eindelijk iets snap van mijn soms bijzondere keuzes in mannen en vrienden/vriendinnen. Stiekum, heel erg diep weggestopt, zoek ik naar die ene persoon die sterker is dan ikzelf. Die me kan 'ontlasten', rust brengen in mijn hoofd, zodat ik niet altijd de sterkste hoef te zijn.

Voor mij is BDSM echt een sleutel naar mijn ziel en heeft (nog) niets met sex te maken. Hoe kijk ik dan nu tegen een sub aan? Lastig, ik worstel nog erg met mij gevoelens en vooroordelen. Een heleboel dingen in BDSM staan me echt niet aan. Zo zou ik (denk ik) geen 24/7 D/s relatie willen/kunnen hebben. Altijd maar doen wat je Meester zegt? Geen denken aan, ik ben mijn eigen persoon! Zomaar dingen opgeven omdat iemand anders dat vind? Echt niet, wat denk je wel niet!

En toch.. ben ik erg in de war over wat ik voel. Stiekem ben ik heel nieuwsgierig naar hoe het zou voelen. Mijn man.. ohww boy! Ik zie hem groeien, hij is erg bezig met zichzelf en komt in balans. Ook voor hem valt er veel op zijn plek. Hij is altijd al erg dominant qua karakter geweest (en daar hebben we ontzettend veel ruzies door gehad in het begin!) en zijn zelfvertrouwen grenst soms aan arrogantie. Ik heb dat altijd erg sexy gevonden, als hij de 'beste' was in een discussie en anderen niet tegen hem aan konden, ik was daar zo ontzettend trots op.. Ja pas nu realiseer ik me waarom eigenlijk :) De gesprekken met de sub helpen hem over interne barrières heen te komen, hij is vooral erg bang voor het fysieke deel - het laatste wat hij wil is mij pijn doen. We praten hier erg veel over op het moment, maar alles nog in theorie en voornamelijk gaat het over gedachtespinsels en gevoelens die we hebben.

Ik ben ontzettend blij dat hij hier zo serieus mee omgaat, diep in zichzelf wil kijken en ik merk dat hij veel evenwichtiger wordt. Hij heeft heel veel aandacht voor mij ineens en geeft me vaak even een aai over mijn bol of neemt me in zijn armen. Mijn heftige gevoelens op die momenten zorgen er soms voor dat ik ineens moet huilen, ik snap daar weer niets van (IK? Huilen? Ik huil niet!) maar hij is zo lief en teder. Ik hem hem nog nooit zo gezien en ben (weer) zwaar verliefd op hem aan het worden. Dit is de man die ik zocht in hem!

En nu... hoe verder? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Voorlopig is het idee alleen al heftig genoeg en dealen we met allerlei gevoelens die we nog nooit onderkent hadden.
Ik vind het geweldig dat we dit samen beleven en het voelt alsof ik mezelf en hem pas nu echt leer kennen. En ja, ik ben doodsbang voor wat er komen gaat.. hoe ver gaan we hierin? Blijven we op hetzelfde level met elkaar? Willen we ook fysiek en mentaal in een echte BDSM relatie stappen? En zo ja, alleen soms in bed? Of gaan we verder dan dat? Kan ik hem geven wat hij nodig heeft? Kan hij mij geven wat ik nodig heb? Beide hebben we hier nog geen antwoord op. Wat we wel weten is dat we genieten van deze tijd, hoe ingewikkeld soms ook en dat we dit niet zonder elkaar zouden willen beleven. We staan dichterbij elkaar dan ooit en ik heb er alle vertrouwen in dat we onze eigen weg hierin wel gaan vinden.

Zo, dat was een heel verhaal. Ik hoop dat ik heb kunnen overbrengen dat het niet zo eenvoudig ligt allemaal en dat het voor ons in ieder geval niet iets puur seksueels is, maar meer een reis in jezelf en de ander.

@ Levendig Foutje - wat een ontzettend mooie omschrijving van je gevoelens, heel herkenbaar en het raakte me diep. Dank je daarvoor!
Laatst gewijzigd door Zassi op za 22 september 2012, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dragonfly
Berichten: 262
Lid geworden op: do 07 juni 2012, 15:02
Locatie: Drenthe nl

Re: Wat bezielt je? Over de gevoelens bij BDSM

Berichtdoor dragonfly » za 22 september 2012, 13:35

@Zassie welkom,
Leuk dat je ook mee doet. En ik wens jullie ook een bijzondere reis (verslag van Anwen) toe.


Terug naar “BDSM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten