Bi of niet?

Bi-schierig? Lesbisch? Dan is dit de plek om van gedachte te wisselen en je ervaringen te delen.

Moderators: Neena, JanWbr

Vlindertje
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 augustus 2008, 12:00

Bi of niet?

Berichtdoor Vlindertje » wo 27 augustus 2008, 23:07

Ik ben inmiddels halverwege de 40, ben sinds 7 jaar gescheiden en heb na mijn scheiding een nieuwe relatie met een man gehad van ruim 4 jaar. Eigenlijk heb ik na hem geen relatie meer gehad. Ik kon gewoon de juiste man niet vinden. "Ik ben nou eenmaal kritisch" zei ik maar steeds. Tot ik een maand geleden een vrouw ontmoette, waar ik vlinders van in mijn buik kreeg. "Leuk mens" dacht ik, maar hoe langer en vaker ik in haar buurt was, hoe leuker ik haar vond. Ik heb het gevoel 'geanaliseerd' en ben tot de ontdekking gekomen dat ik verliefd ben. Ik heb het naar haar uitgesproken, heel voorzichtig (ik wilde aangeven wat ik voelde en of zij het herkende). Zij gaf aan mij ook erg leuk te vinden. We hebben met elkaar gezoend en geslapen en ik vond het heel verwarrend maar ook heel fijn. Nu heb ik haar al een paar weken niet gezien maar we hebben veel mail- en sms-contact.

Ik weet niet wat ik voel. Het is verwarrend, maar ook fijn. Bijzonder, maar ook weer heel gewoon. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? En hoe ga ik dit nu verder aanpakken? Ik heb zoiets van "laat maar komen, we zien het wel". Is dit de manier? Of moet ik er actiever in staan. Ik moet zeggen dat de vrouw in kwestie en ik niet dichtbij elkaar wonen.

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » wo 27 augustus 2008, 23:32

Wat leuk Vlindertje
Volgens mij is er niet een juiste weg. Als ik je berichtje lees, geef je zelf eigenlijk al aan welke weg je hart je ingeeft: 'Laat maar gaan, we zien het wel'. Vertrouw daar maar op.

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » vr 29 augustus 2008, 13:58

Dat klinkt als een echte verliefdheid. :D
Ja, het is heel vreemd als je opeens tot de ontdekking komt dat je ook op vrouwen kunt vallen. Maar laat je niet afleiden door die verwarring, volgens mij val je op een mens, en niet op een geslacht.

Geniet gewoon van het moment, en volg je gevoel. Je kunt van te voren toch niet plannen hoe het loopt. Ik denk dat het wat dat betreft weinig verschild met een man-vrouw relatie.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » za 30 augustus 2008, 21:50

Homo, hetero , bi of tri-sexueel?
Lijkt me denk ik niet zo belangrijk het etiket, gaat meer om je beleving en gevoel.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Ella35
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 30 augustus 2006, 20:33
Locatie: Zuid-Holland

Berichtdoor Ella35 » za 30 augustus 2008, 21:58

wauw Vlindrtje wat leuk dat je iemand hebt ontmoetmet wie je het fijn hebt! Ik kan me voorstellen dat het erg verwarrend is, maar ik zou zeggen.... go with the flow.
Kijk maar hoe het tussen jullie loopt en hoe je gevoel hier verder in ontwikkelt.
Succes en geniet ervan!
It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting

Mari
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 13:54

Berichtdoor Mari » ma 13 oktober 2008, 14:02

Hallo Vlindertje,

Mag ik vragen in welke omgeving je die vrouw hebt ontmoet? Ik vind het namelijk heel knap dat je je gevoelens met haar hebt gedeeld. Ik bevind me min of meer in dezelfde situatie...
Ik heb al heel erg lang gevoelens voor een vrouw, die ik als mijn vriendin beschouw, we kunnen het heel goed samen vinden, alleen durf ik haar niet te zeggen dat ik haar erg aantrekkelijk vind.
Hoe zet je die stap? Ik ben namelijk bang dat wanneer ik het haar zou vertellen dat onze vriendschap voorbij is, of dat het haar heel erg afschrikt.
Misschien heb jij, of iemand anders een goede tip voor mij?

Groetjes Mari

erobeller
Berichten: 22
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 22:34

Berichtdoor erobeller » ma 13 oktober 2008, 16:14

ik ben zelf met een man, maar weet dat ik vrouwen net zo leuk vind (soms kijk ik samen met mn man, naar een leuke vrouw) ik heb altijd gezegt, het gaat me niet om het geslacht, maar om hoe gelukkig die persoon je maakt.
heb zelf ook ee kortsondige relatie met een vrouw gehad, maar het liep gewoon niet.
tsjah, ik zeg zelf altijd, hoe zou je het doen als t een man is? de gevoelens zijn toch enigsinds hetzelfde en ook een leuke jongen kun je kwijtraken als je verteld verliefd te zijn, maar als je niks zegt weet je zeker dat je hem of haar kwijt raakt.
ik kan je helaas niet vertellen hoe je het zou moeten zeggen, het is bij mij namelijk anderom gebeurd, maar ik zou zeggen wees eerlijk, anders ben je haarzeker aan een ander kwijt en en echte vriendin... die laat je niet vallen hierdoor

Mari
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 13:54

Berichtdoor Mari » di 14 oktober 2008, 20:30

Hoi Erobeller en Joow


Allereerst bedankt voor jullie reactie.
Wat ik er niet bij verteld heb, is dat ik gelukkig getrouwd ben met mijn man, we hebben ook 2 kinderen. Ik mis ook niks in mijn relatie, daarom is het ook zo verwarrend dat ik nu die gevoelens heb voor die vrouw. Dit speelt al bijna 2 jaar.
Het is mij ook wel duidelijk nu dat ik zelf actie moet ondernemen, als ik wil weten of zij ook iets voor mij voelt. Mijn man weet dat ik haar wel aantrekkelijk vind, dat heb ik verteld, hoewel we het er het laatste jaar niet meer over gehad hebben. Hij laat mij daar heel vrij in en schrok er ook niet van.
Misschien moet ik de manier van Joow maar eens uitproberen, wellicht een goede tip. Maar zelfs het gesprek in die richting brengen....pfff zelfs dat vind ik moeilijk.
Bang om af te gaan denk ik.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!

Mari

erobeller
Berichten: 22
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 22:34

Berichtdoor erobeller » di 14 oktober 2008, 21:59

phoe lastig zeg! maar ja, aan gevoelens kun ej ni doen heh. en je man weet ervan? had hij verwacht dat je gevoelens voor een vrouw zou hebben dat hij er zo gemakkelijk mee omgaat?
ja ik denk dat het heel moeilijk is om een gesprek die richting in te brengen, tussen mij en die vriendin verliep het anders. iemand drong zich op en ik was nogal perplex (was iets van 15) en zij redde me eruit door te zeggen dat ik van vrouwen hield en pakte me op mn mond, moet toegeven het probleem was over, en toen kwam ik erachter dat zij op mij viel en dat ik er ook wel gevoelens bij had. sindsdien weet ik dat ik ook op vrouwen val en dat het dus niet alleen maar vergelijken met mezelf was wat ik altijd dacht.

ik wens je heel veel succes meis, lat ons weten hoe het afloopt, ben wel heel benieuwd

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » do 23 oktober 2008, 0:13

heerlijk!! geniet ervan!
live and enjoy

Ella35
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 30 augustus 2006, 20:33
Locatie: Zuid-Holland

Berichtdoor Ella35 » do 23 oktober 2008, 0:38

Mari, wat voor gevoelens heb je voor je vriendin? Ben je echt verliefd op haar of is het meer dat je haar heel erg leuk vindt (als vriendin) en lichamelijk aangetrokken tot haar voelt?
Stel dat ze dezelfde gevoelens voor jou heeft. Wat zou je daar mee willen? Wat voor een beeld heb je van de toekomst van jullie vriendschap?
Wat betekent het dan voor je relatie met je man?
Ik denk dat het belangrijke vragen zijn, waarvan het handig is om er over na te denken voordat je verder actie neemt.
It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting

Mari
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 13:54

Berichtdoor Mari » zo 26 oktober 2008, 20:18

Hoi Ella,


Dat is een goede vraag... Ik ben erg gelukkig getrouwd met mijn man. Ik denk zelf dat ik me lichamelijk tot haar aangetrokken voel en ik vind haar ook erg leuk. Misschien ben ik ook gewoon wel nieuwsgierig. Verliefdheid is het misschien niet (maar dat weet ik ook niet helemaal zeker). Ik moet heel vaak aan haar denken en ben ook graag in haar buurt. Maar wat me wel duidelijk is, is dat ik mijn huwelijk er niet voor wil opgeven. Misschien moet ik het ook maar uit mijn hoofd zetten, van twee walletjes kun je niet eten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Voorlopig onderneem ik maar geen actie.

Bedankt voor je reactie

Groetje Mari

onbekende
Berichten: 23
Lid geworden op: za 24 september 2011, 23:19

Re: Bi of niet?

Berichtdoor onbekende » zo 25 september 2011, 15:10

Nu je met haar gezoend en geslapen hebt, geeft aan dat err iets tussen jullie is ontstaan waardoor de vonk is overgeslagen. Hebt maakt niet uit dat je deze nacht hebt doorgebracht met haar, daar dit je een positief gevoel hebt gegeven.

Probeer contact te houden met haar, waardoor jullie liefde verder en verder kan groeien. En, hou regelmatig contact met haar, daar dit zowel telefonisch als per e-mail kan. Dit is wel zo handig, aangezien ze ver weg van je woont. Veel succes ermee.

Gebruikersavatar
Markies
Berichten: 4268
Lid geworden op: zo 11 november 2007, 1:32
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Bi of niet?

Berichtdoor Markies » zo 25 september 2011, 23:31

Wie weet heeft TS na 3 jaar nog iets aan deze tip.
Je weet maar nooit. :roll:
Laatst gewijzigd door Markies op vr 23 oktober 2015, 2:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is een pijp kaneel, je zuigt eraan en krijgt je deel

Knuff
Berichten: 503
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 11:25
Locatie: Groningen

Re: Bi of niet?

Berichtdoor Knuff » ma 26 september 2011, 12:40

[quote="Markies"]Wie weet heeft TS na 3 jaar nog iets aan deze tip.
Je weet maar nooit. :roll:quote]

Pietlut :mrgreen: :wink:
Show the world the warmth of your smile.


Terug naar “Vrouw&Vrouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten