bisexualiteit= :twisted: ?

Bi-schierig? Lesbisch? Dan is dit de plek om van gedachte te wisselen en je ervaringen te delen.

Moderators: Neena, JanWbr

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 04 mei 2006, 13:08

Kort maar krachtig antwoord:

Nee, hij heeft niet gelijk.


Vraag van mijn kant:
Heb jij de posting geschreven of hij.

Nog een vraag:
Is deze posting geplaatst om het forum op de achterste poten te krijgen of omdat je er écht benieuwd naar bent?
(dit omdat je zelf aangeeft het eigenlijk wel met je vriend eens te zijn)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Berichtdoor patrick » do 04 mei 2006, 13:13

Tja waar ik me toch wat over verbaas zijn de vele verbazingen over het denken van het vriendje van Belie.
Zoals haar vriend denkt, denken vele mensen. Vaak beinvloed en gevormd door religie. En wie bepaalt dat dat verkeerd is????
Voor vele mensen is dat de waarheid en ook de enige waarheid.
Het is passend binnen die waarheid om negatief te staan tegenover biseksualiteit etc. Ook het vriendje van Belie heeft recht op zijn manier van denken.
Wie ben ik om te zeggen dat dat niet kan. Van mij mag iedereen zijn waarheid hebben. Ik hoef het zelf niet met die manier van kijken eens zijn en kan er andere opvattingen over hebben.

Ik vind het knap van Belie dat ze dat hier op het forum kan zetten en dat ze zich kwetsbaar opstelt om met andere manieren van er tegenaan kijken geconfronteerd te worden.
Ook knap dat ze blijkbaar aan het zoeken is hoe ze zelf tegen het e.e.a. aankijkt en voor zichzelf een weg kan vinden tussen alles wat er in deze samenleving op haar en haar vriendje afkomt.

Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat de vele opvattingen die er hier leven bij de Shespotters geen gemiddelde is van wat er zoal in Nederland gedacht wordt.
Niet de gedachtenwereld van Shespot kan norm zijn.
AANRAKEN........raakt je

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 04 mei 2006, 13:17

Ook het vriendje van Belie heeft recht op zijn manier van denken.
Dat heeft hij zeker.

Alleen wordt het anders als hij zijn mening gebruikt om Belie te manipuleren. Als hij die mening gebruikt om een vrouw met een gezonde sexualiteit naar zijn hand om te vormen en eigenlijk te onderdrukken.

Met zijn mening laat hij zijn vriendin niet in haar waarde en dat stoort me er zo aan.

Ofwel ziet hij in dat ze te anders is voor hem en dus geen passende partner voor hem.
Ofwel proberen ze elkaar ergens in het midden te ontmoeten en verlangt hij vooral niet van haar dat zij zich 180° omdraait.

Dat is mijn mening.

o.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » do 04 mei 2006, 13:19

dat kwetsbaar opstellen waar jij t over hebt, patrick, zie ik niet. ik lees alleen maar mn vriendje zegt dit en mn vriiendje vindt dat etc etc
live and enjoy

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Berichtdoor patrick » do 04 mei 2006, 13:35

In jouw ogen is het manipuleren Orchid....
als buitenstaanders kunnen wij niet oordelen of dit manipuleren is.
Als ik het lees is hij ervan overtuigd dat het is, zoals hij denkt dat het is.

Ook bijv. in het Zeeuwse kom je veel mensen tegen die vanuit de oude gereformeerde kerk opvattingen hebben over seksualiteit, waarin de gemiddelde Shespotter zich niet zal kunnen vinden.
Vanuit het denken van die gereformeerde kerk wordt het vaak erg begrijpelijk hoe mensen denken, voelen en handelen.
Ook voelen die mensen zich vaak geroepen om de ander van hun waarheid te overtuigen. En dan zeg ik het nog simpel, omdat mensen vanuit hun geloof verplicht kunnen zijn om dat te doen.

Wij weten te weinig van de achtergronden, het geloof etc. van de vriend van Belie om te kunnen oordelen over zijn motieven.

Wat jij als oplossing ziet kan wellicht vanuit zijn opvatting helemaal niet.

En Lila, het vriendje van Belie is erg belangrijk voor haar is, ze wil hem niet kwijt en kijkt wellicht ook tegen hem op. Misschien kan hij de dingen goed zeggen en is ze nog aan het zoeken wat ze zelf wil of hoe het e.e.a. in elkaar zit.
In dat opzicht vind ik het wel een mooie, kwetsbare posting van haar.

Maar ook hier kunnen we verschillend tegen aan kijken.
AANRAKEN........raakt je

Angel76
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 26 april 2006, 18:56
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Angel76 » do 04 mei 2006, 13:40

Hoezo " Niet de gedachtenwereld van Shespot kan de norm zijn "?

Ik mag toch hopen dat we in Nederland zo vrij zijn, dat dat wel zo is :?:
Waarom word dat Topic dan hier gepost?
Misschien had ze op de EO site moeten posten, dan had ze misschien niet zoveel kritiek gehad, of haar vriendje dan in dit geval. Ze heeft bewust gekozen om hier te posten, en dan kun je een kritische noot verwachten en ik ga ervan uit dat ze die ook hoopte te vinden.

We leven nu eenmaal niet meer in de tijd, dat "de lucht nog schoon, en de sex nog vies"" was. Ik vind sexuele vrijheid toch wel 1 van de dingen waarop ik werkelijk trots ben dat we die in Nederland hebben.


Nee, ik krijg nog steeds een Blégh gevoel bij de eerste posting hoor. Ik voel er erg veel verzet bij

Angel76

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 04 mei 2006, 14:07

Als je onzin verkoopt vanuit (geloofs)overtuiging.. is het maar goed dat er hopen mensen zijn die de onzin wel even recht willen zetten gelukkig.

Dan is het aan haar om te bepalen wat ze ermee wil.. als ze de zin van de onzin maar kan scheiden, en geloof van niet-geloof.

(onzin= dat meeste relaties kapot gaan als er sprake is van bi-seksualiteit. geloof=dat sex tussen twee dezelfde geslachten 'verkeerd' is)

Angel76
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 26 april 2006, 18:56
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Angel76 » do 04 mei 2006, 14:45

Voor mij is het allebei onzin. :wink:

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » do 04 mei 2006, 15:19

misschien was mijn vorige posting wat hard van toon, sorry daarvoor (maar ik laat t wel staan).
patrick noemt geloofsovertuigingen. Ik wil daar best rekening meehouden.. Ik wil ook niet overtuigen, ik wil discussie. Ik heb niets tegen orthodoxe opvattingen ( heb zat orthodox gelovige vrienden). Ik wil wel graag weten wat de motivatie erachter is. Heeft iemand zich die standpunten en overtuigingen eigen gemaakt, of is het gewoon makkelijk om je er achter te verschuilen? Als een soort middel tegen onzekerheid en pijn? Sorry, maar dan heb ik daar wel wat vragen bij.
Daarbij vind ik dat er nogal grote begrippen gebruikt worden en ze legt niet uit wat ze daar verder meebedoeld. Dat maakt het verhaal moeilijk te begrijpen en klinkt als een hol dogmatisch verhaal. En dergelijke holle begrippen zijn bij uitstek een middel om te manipuleren. Dat lijkt me toch niet de bedoeling in een relatie.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » do 04 mei 2006, 16:33

Ik wil wel graag weten wat de motivatie erachter is. Heeft iemand zich die standpunten en overtuigingen eigen gemaakt, of is het gewoon makkelijk om je er achter te verschuilen?

persoonlijk denk ik dat het een jong iemand is die nog niet de tijd heeft gehad andere kanten te bezien......(als ik mezelf teruglees heb ikook regelmatig dat ik denk : goh wat was ik toen rigide)....
Als een soort middel tegen onzekerheid en pijn? geen idee ik ben (ook) altijd zoekende Sorry, maar dan heb ik daar wel wat vragen bij.
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

benjamin
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 19 april 2006, 0:42

Berichtdoor benjamin » do 04 mei 2006, 16:35

ik heb niets toe te voegen, ben geschokt door de oorspronkelijke posting. Ga eens goed nadenken of ik hier nog iets zinnigs over kan zeggen

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » do 04 mei 2006, 16:59

nog iets. viijheid van meningsuiting is een mooi iets, maar je moet ook wel weten wat je waar zegt en dat heeft m.i. met respect te maken, ik ga ook niet op een EO site zetten dat een vriend van me zei dat Jesus een homo was en ik er bij nader inzien toch wel mee eens ben.....
live and enjoy

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 04 mei 2006, 17:20

Lila, denk om je bloeddruk meis, tis het niet waard. :wink:

(adem in, adem uit.............)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Vrouw&Vrouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten