Moet ik me inhouden om mijn naasten geen pijn te doen?

Bi-schierig? Lesbisch? Dan is dit de plek om van gedachte te wisselen en je ervaringen te delen.

Moderators: Neena, JanWbr

Duchesse
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 03 november 2003, 18:43
Locatie: Everywhere I lay my hat...

Moet ik me inhouden om mijn naasten geen pijn te doen?

Berichtdoor Duchesse » ma 03 november 2003, 21:40

Hoewel ik Shespot al langer ken, ben ik een newbie. Ik ben een 34-jarige vrouw, ik heb een baan waar ik me goed in voel en een gelukkige relatie. Eigenlijk heb ik alles om gelukkig te zijn. Ik ben het ook en geniet er van.
Maar soms verlang ik naar meer . Dan heb de behoefte om met een vrouw te vrijen. Waar de behoefte vandaan komt, weet ik niet want ik heb niet het gevoel dat ik op seksueel gebied iets tekort kom en ik voel me psychisch noch fysisch aangetrokken tot vrouwen.
Mijn man weet hier van en hij vindt het geen probleem. Hij vindt ook niet dat ik hiermee vreemd ga of hem bedrieg.

Mijn "probleem" waarmee ik worstel is dat ik "droom" van een vriendin die aanvaardt dat ik een relatie heb en waarmee ik ook die spannende dingen die zich in mijn hoofd afspelen, kan beleven. Noem het voor mijn part vreemdgaan, een buitenechtelijke relatie... het maakt me niet uit.

Ik vraag me af of ik dit wel t.o.v mijn man kan rechtvaardigen? Dwing ik hiermee mensen niet in een bepaalde positie?
Ik weet echt niet wat ik met dit gevoel moet.
Er is altijd wel iemand die jou volslagen gestoord vindt, net als andersom

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 04 november 2003, 0:01

Ik denk dat je een van de moeilijkste dilemma's aansnijdt die we hier op shespot hebben. Moet ik mijn eigen drang inhouden om mijn naasten geen pijn te doen. Die discussie heb je ook bij die problemen waar de een een hoger libido heeft dan de ander.
Wat je moet doen?? Ik zou het niet weten. Ik ken je partner niet. Misschien valt er wel met hem over te praten? Misschien niet.
En hoe voelt hij het? Als overspel? De een kan hier mee leven, omdat hij of zij toch niet kan concurreren, ook kan hij of zij het niet eens als een bedreiging ziet. Maar het kan ook zo zijn, dat het idee wel geaccepteerd wordt, maar in het eggie niet.
Ik kan alleen maar voor mezelf praten. Als mijn lief het zou willen, dan zou ik daar geen problemen mee hebben. Als ze het met een andere man zou doen, zou ik er wel problemen mee hebben. Ben ik nou hypocriet bezig?

mark

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » di 04 november 2003, 10:03

@Mark: Nee, vind ik niet. Die vrouw is geen concurrent en die man wel. Logisch dat je dat zo ervaart.

Duchesse
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 03 november 2003, 18:43
Locatie: Everywhere I lay my hat...

Berichtdoor Duchesse » di 04 november 2003, 15:42

Mijn man denkt er precies zo over. Een vrouw is iets "abstracts" voor hem, met een man daarentegen kan hij competiteren. Vreemdgaan met een man is dan ook een heel andere discussie.
Hoe moet hij als man concurreren met een vrouw? En omgekeerd.
Maar ik vraag me af, als ik een langdurige relatie met een vrouw aanga, vormt dit dan op termijn niet dezelfde bedreiging als een relatie met een man. Je krijgt immers te maken met dezelfde vorm van intimiteit en mag ik van mijn man verlangen dat hij mij op zo'n wijze deelt met iemand? Maar dit geldt ook voor de vriendin. Is het niet enorm egoïstisch van me om van twee mensen opoffering en begrip te verlangen omdat ik zo nodig een behoefte wil invullen?
Ik denk dat ik met dat laatste voor mezelf de vraag al heb beantwoord. :?
Er is altijd wel iemand die jou volslagen gestoord vindt, net als andersom

heartofmyown
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 03 november 2003, 13:27
Locatie: somewhere in a very small country

Berichtdoor heartofmyown » di 04 november 2003, 15:53

Je hoeft toch niet al je dromen waar te maken. Je kunt toch ook van het verlangen blijven genieten? Vaak is tenslotte bezit van de zaak het einde van het vermaak. Droom toch lekker je dromen verder.
Keep up with your heart! Always!

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » di 04 november 2003, 16:59

Duchesse,

Ik heb voor jou een topic naar boven gehaald waar jij en je man misschien wel iets aan hebben.

Het heet: "Maakt het verschil of het een vrouw of een man is?"

en het staat in "Mannenzaken en Erotiek"

Giz
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

Corina
Berichten: 136
Lid geworden op: do 09 mei 2002, 1:01
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Corina » di 04 november 2003, 17:46

Hoi hoi,

Hoe komt dat toch, vraag ik mij af, dat zoveel vrouwen die ook al een relatie met een man hebben, ook naar een vrouw verlangen (waaronder ikzelf). Wat heeft een man dat een vrouw niet heeft volgens ons? Wat biedt een vrouw ons? Is het de zachtheid, de liefheid, het gevoel dat er tijdens seks geen haast is of geen rechte lijn naar een bepaald doel? Is het het 'nieuwe', waardoor wij ons weer jonger voelen?

Je schrijft, Duchesse, dat je man er geen problemen mee heeft. Dan is dus nog belangrijker: hoe ervaar je het zelf?? Het klinkt alsof je niet weet wat je precies zoekt: een flirt, een vriendschap met iets meer of een relatie. Alle mogelijkheden lijken nog open te staan. Een relatie kan je huidige relatie in de weg staan, maar dat hoeft niet. Het heeft alles met gevoel te maken. Het gevoel voor die vriendin, het gevoel voor je partner. Je gevoelens voor beiden hoeven niet te veranderen als je ook aan het gevoel voor je vriendin toegeeft, maar dat kan wel een angst zijn, omdat je dat nooit zeker weet natuurlijk.

Heeft je man daar iets over los gelaten? Waar liggen zijn grenzen t.o.v. vrouwen? En zijn dromen wellicht of zijn voorwaarden?

Groetjes,
Corina.

Duchesse
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 03 november 2003, 18:43
Locatie: Everywhere I lay my hat...

Berichtdoor Duchesse » di 04 november 2003, 19:52

Gizem, dank je wel. Volgens mij kan ik van deze topic wel iets "wijzer" :) worden.

Corina, ik heb ab-so-luut geen idee waar mijn behoefte om met een vrouw te vrijen vandaan komt. Af en toe is die behoefte er helemaal niet om dan in alle hevigheid weer de kop op te steken.
Wat ik zoek? Ik heb genoeg van de losse contacten. Genoeg van elke keer opnieuw "op zoek" te moeten. Een relatie? Nee, ik heb al een relatie en die wil ik houden. Daarnaast, je spreekt over gevoel voor die vriendin. Wat voel ik eigenlijk voor een vrouw? Ik voel me niet aangetrokken tot vrouwen, word niet verliefd op vrouwen... maar toch heb ik angst, ja. Stel dat ... Maar welke vrouw zit op dezelfde golflengte als ik? Want pas dan is ze (denk ik) in staat te aanvaarden dat mijn huidige relatie op de eerste plaats komt. Inderdaad rest die vriendschap waarin meer mogelijk is. Maar ook daar sluimert de twijfel en de angst. Zal die vriendschap op termijn toch niet voor jaloezie zorgen voor één van beiden?
Dat mannen geen probleem hebben met het feit dat hun vrouw/vriendin/lief met een andere vrouw vrijt, ligt volgens mij aan het hoge "fantasme"-gehalte. Droomt niet (bijna) elke man om met meerdere vrouwen seks te beleven? En hopen ze niet stiekem dat hun vrouw op die manier die droom kan waarmaken? In elk geval heeft mijn man bekend dat mij zien vrijen met een vrouw hem wel degelijk opwint. Hoewel hij niet actief wil deelnemen. Hij voelt geen jaloezie tegen vrouwen omdat hij niet weet waartegen hij de concurrentie moet aangaan. Hij vreest wel dat een vriendin teveel beslag op mij zou leggen en daardoor onze relatie ondermijnt.
Voor mij doet het vooral goed te weten dat ik niet de enige vrouw ben die binnen haar relatie dit verlangen heeft.
Er is altijd wel iemand die jou volslagen gestoord vindt, net als andersom


Terug naar “Vrouw&Vrouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten