Bisexuell of niet?

Bi-schierig? Lesbisch? Dan is dit de plek om van gedachte te wisselen en je ervaringen te delen.

Moderators: Neena, JanWbr

kameleon
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 augustus 2003, 7:58

Bisexuell of niet?

Berichtdoor kameleon » wo 13 augustus 2003, 8:26

Hoe kan ik erachter komen of mijn vriend homosexuelle gevoelens heeft?
Zinds enkele weken zit ik met de vraag of het waar is wat door een vriend van hem wordt verteldt, hij zou ooit een homosexuelle relatie hebben gehad. Zelfs blijft hij het ontkenen . Ook moet ik zeggen dat wij eigenlijk heel normal vrijen en ik niets vremds kan vaststellen. Wel heeft mijn vriend voor mij nog geen langduurende vrouwenrelaties gehad, om precies te zijn heeft hij over 10 jaar alleen gewoond. Zijn interesse in vrouwen is ook normal , zelfs overmatig sterk ontwikkeld. Wel weet ik dat hij over jaren met een homosexuelle was bevriend en deze vriendschap is volgends zijn zeggen kapot gegaan omdat de vriend te veel wou. Nou heeft juist deze vriend all jaren geleden tegen broer en beste vriend van hem,mijn vriend ,
te bekenen gegeven dat hun een sexuelle relatie zouden hebben. Deze informatie is mijn toegedragen omdat wij in de latzte tijd vaaker ruzies hadden en ik zoms niet meer wisst waar ik met mijn vriend aantoe was.
Toen is mij door zijn jeudtvriend, welke voor hem in jonge leeftijd een vaderrol heeft gespeld, hij is met moeder,oma en zuster opgegroidt , de vader is al vroeg overleden en de oudere broer was uit huis,verteldt dat hij volgends hem in een strijt zit met zijn gevoelens , voor vrouw of man te moeten kiezen. Nou is mij vraag in hoeveer moet ik da iets achterzoeken ?
Welke gedragspatronen kan men verwachten van een person welke in strijt met de geslachten zou zijn? Kan men zelfs vaststellen of iemand bisexuelle gevoelens heeft ? Ik heb hem zelfs al gevraagt en ook te verstaan gegeven dat het aan mijn gevoelens voor hem niets zou veranderen, maar hij geeft te bekennen dat het hem heel erg beledigd .dat ik het van hem zou kunen verdenken.
Moet ik het alles op zic laten rusten en zeggen dat was verleden of moet ik
ermee rekenen dat ik in de dat de vrouwlijke testpersoon ben welke hem de definitive weg zou wijzen? :?

Pippin
Berichten: 595
Lid geworden op: vr 24 augustus 2001, 1:01
Locatie: The Netherlands

Berichtdoor Pippin » wo 13 augustus 2003, 10:52

Kameleon,

Maakt het voor jou uit wanneer hij, als hij die gevoelens wél zou hebben, er helemaal niets mee doet en dat ook niet van plan is?

wil
Berichten: 1049
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 1:01
Locatie: Geef mij maar Amsterdam, dat is mooier dan...

Berichtdoor wil » wo 13 augustus 2003, 13:37

Laat hem vooral in zijn waarde. Nogal wat mensen hebben biseksuele gevoelens die overigens niet altijd tot uiting komen in seksuele daden. Mocht hij zich ook aangetrokken voelen tot mannen maar respecteert hij tegelijkertijd het begrip 'trouw' en jullie relatie is verder ok, dan heb je denk ik een fantastische vent aan hem.

wil

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » wo 13 augustus 2003, 13:57

ik denk dat je inderdaad als iemand bi is je niet opeens zorgen hoeft te maken dat diegene vreemd zal gaan, niet meer of minder dan je zou doen als diegene hetero is naar mijn idee (ik ben zelf bi en afschuwelijk trouw, bij mij betekent bi zijn dat ik op zowel mannen als vrouwen kan vallen, niet dat ik beide kwa seks ook nodig heb), ik denk dat het een goed ding zou zijn als je je onzekerheden en je twijfel open en eerlijk aan je vriend zou voorleggen, misschien dat hij je dan gerust kan stellen en jullie er gewoon over kunnen praten.
uit je verhaal maak ik op dat andere mensen dingen zeggen en hijzelf niet en als die bewuste vriend inderdaad meer wilde dan jouw vriend destijds wilde zou het ook nog wel eens kunnen dat dat praatje de wereld in geholpen is om je vriend dwars te zitten?
of misschien is het iets waar hij zich over schaamt en waar hij toch spijt van heeft en liever niet aan herinnerd wil worden?
kan me zomaar duizenden redenen bedenken waarom hij zou zeggen dat het niet zo is, een ervan is gewoon omdat het echt niet zo is...
ik kan je verzekeren dat mensen aan mij echt niet kunnen zien dat ik bi ben, als ik dat zelf echt niet wil of als het gewoon niet ter sprake komt.
mijn vriend merkt er alleen wat van als er een mooie vrouw in beeld komt of iets dergelijks of als we een leuke film aan het kijken zijn ofzo, omdat ik die vrouwen die we zien netzo leuk vind als hij, maar binnen onze relatie speelt het echt geen rol in die zin dat hij banger is dat ik vreemd zou gaan dan hij zou zijn als ik hetero was ofzo...
anyway je snapt wel wat ik bedoel denk ik, in mijn liefde voor hem speelt het totaal geen rol op wie ik zou kunnen vallen mocht ik vrijgezel zijn, bi of niet bi

xxx

chix
nothing will kill me except a silver bullet

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » wo 13 augustus 2003, 14:46

hallo,
ff voorstellen als eerste,
ben dus sproetje ben 40 jaar getrouwd
en 2 kids!

ok gaan we verder,hoe er achter te komen of hij bi,
zou kunnen zijn ,misschien wel maar levert het jouw wat op??
gaat hij vreemd dan met een man ??
stel je zelf die vragen eens!
heb zelf een vriend long time ago gehad met homosexuele,
gevoelens! heeft toen der tijd duidelijk gekozen voor een man.
en niet voor een vrouw !!hmm niet voor mij dus!
nee hij was geen 12 en ik ook niet we waren beide 19.
een bewuste keuze dus. we zien elkaar nog regelmatig,en komen nog steeds tot dezelfde conclusie , hij had met mij willen trouwen en kids willen hebben maar ben dan ook de enige vrouw voor hem!hij valt voor de rest echt op mannen!!!zijn partner weet dat en voelt zich absoluut niet bedreigd door wat hij voor mij voelde en nog voelt!!

olifant1966
Berichten: 156
Lid geworden op: do 28 november 2002, 2:01
Locatie: Oostelijk van Twente
Contacteer:

Berichtdoor olifant1966 » wo 13 augustus 2003, 22:27

Stel: ik heb in het verleden, voor ik mijn wederhelft kende, sexuele contacten gehad met mannen.........wat dan? Is dat erg, slecht, verkeerd?
Stel ze weet het niet is dat erg, verkeerd, slecht??

Ik weet het niet hoor.......

Weet niet hoe lang je een relatie hebt, maar in mijn geval wil ik graag beoordeeld worden op mijn invulling van de relatie (19 jr) met mijn partner, als vader, (sex)maatje, whatever..........

Ik zou het erg vinden als zij zich af ging vragen welke gedragspatronen er te vinden zijn.............en ik zou het ook opvatten als een signaal dat er op andere terreinen iets niet goed zat, o.a. qua vertrouwen.

Een reactie vanuit mijn eigen situatie geschreven, wellicht niet van toepassing........maar ach............misschien wel stof tot nadenken.

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » do 14 augustus 2003, 2:57

Twee mensen twee verhalen.
De relatie met jou vried is goed zoals je zegt. Hij is maarliefst 10 jaar alleen geweest en heeft gekozen voor een bestaan met jou, das niet nix.
Geef die jongen lekker het voordeel van de twijfel, en laat de rest lekker zwetsen.
Steek je tijd in jullie relatie, inplaats van je kopzorgen te maken over roddels.

kameleon
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 augustus 2003, 7:58

bi of niet

Berichtdoor kameleon » do 14 augustus 2003, 14:56

:D Bedankt jullie allemal , ik vind ieder antwoordt het overdenken waard.En of mijn vriend nou bi is of niet maakt mij niets uit, alleen voelde ik mij zelfs heel erg overdondert door deze ïnformatie, als man het zo mag noemen.
Inmiddels hebben wij heel open en eerlijk over alles zitten praten en weten beiden waar wij aantoe zijn. Mijn gevoelens zijn voor hem in gen opzichte verandert in tegendeel, hij is een schat van een man en zeker ben ik heel blij dat hij naar 10 jaar alleenzijn voor mij heeft gekozen en dat zou ik ook alltijd blijven waarderen.

goede_vriend
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 22 november 2002, 2:01
Locatie: nederland, z.h.

Berichtdoor goede_vriend » di 19 augustus 2003, 22:55

Ik heb eens gelezen dat ELK mens in enige mate bisexuele gevoelens heeft, maar dat alleen die mate kan varieren, zo ergens tussen de 1 en de 100 procent.

Het voor jezelf toegeven is cultureel gezien in deze lage landen nog niet zo makkelijk als we ons voorstellen en ik heb (wellicht ten onrechte) ook het idee dat bisexuele gevoelens bij vrouwen door meer mensen normaal worden gevonden dan bij mannen.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 19 augustus 2003, 22:57

Vrouwen mogen op straat ook meer aan elkaar plukken, lopen eerder gearmd en zo voort. In de westelijke wereld staan we het bijna niet toe dat een man binnen je intimiteitscirkel komt. Laat staan dat ie je aanraakt.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 19 augustus 2003, 23:07

terwijl mannen elkaar in het midden-oosten enzo elkaar zoenen ter begroeting...
Ook in het oostblok. Ik als halve Pool moet er altijd aan geloven als ik daar ben, of mijn familie hier komt.....

Kunnen die kerels zich niet scheren? Ik hoef niet zo nodig een scrub te hebben...


Terug naar “Vrouw&Vrouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten