Journaallezers

De plek om te praten over televisie, films, kijktips, kunst, tentoonstellingen, fotografie enz

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 22 augustus 2009, 23:23

aangezien dit topic journaallezers heet:

Afbeelding

Bij nader inzien heb ik dan toch liever een journaallezeres... :evil:

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Re: Sabine Hagedoren

Berichtdoor Flippo » ma 24 augustus 2009, 10:07

Naar Sabine Hagedoren heb ik een paar jaar geleden met verbazing zitten kijken. Nog steeds blijf ik even hangen als ik haar tegenkom bij het rondzappen.
Al is zij inmiddels wel een mollige moeke geworden en als ik goed kijk zie ik haar soms met uitgebluste ogen, moe van die verantwoordelijkheid, presenteren. Gelukkig maar dat het VRT 1 Journaal nu een nieuw Vlaams stuk heeft zitten, hoe heet die dame ook al weer?

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Re: Sabine Hagedoren

Berichtdoor flauw van » ma 24 augustus 2009, 10:28

Naar Sabine Hagedoren heb ik een paar jaar geleden met verbazing zitten kijken. Nog steeds blijf ik even hangen als ik haar tegenkom bij het rondzappen.
Al is zij inmiddels wel een mollige moeke geworden en als ik goed kijk zie ik haar soms met uitgebluste ogen, moe van die verantwoordelijkheid, presenteren. Gelukkig maar dat het VRT 1 Journaal nu een nieuw Vlaams stuk heeft zitten, hoe heet die dame ook al weer?
ja gelukkig dan maar he!
ja gut je zou naar een vrouw moeten kijken die niet aan de normen voldoet.
en niet meer lekker strak en fris er uit ziet.
jee moet er niet aan denken.


tggg,hoezo denigrerend!?!? :twisted:
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » ma 24 augustus 2009, 10:29

Tjonge jonge zeg.
Wat een walgelijk afzeikgehalte begint dit topic te krijgen.
Moliige moekes, ontbijthoeren, opdrogen van iemand, foto's plaatsen met de achterliggende gedachte dat het toch eigenlijk maar niks is etc..


Gatverdamme.

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » ma 24 augustus 2009, 10:31

Tjonge jonge zeg.
Wat een walgelijk afzeikgehalte begint dit topic te krijgen.
Moliige moekes, ontbijthoeren, opdrogen van iemand, foto's plaatsen met de achterliggende gedachte dat het toch eigenlijk maar niks is etc..


Gatverdamme.
Amen!
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » ma 24 augustus 2009, 10:32

Dit heet simultaan posten Flauw van. ;)
Je was me net voor met je eigen terechte reactie.
Dus ook een Amen voor jou terug. :!:

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » ma 24 augustus 2009, 11:16

Ik vind het nog wel opvallend dat er in Nederland niet al te zeer
naar uiterlijk gekeken wordt als 't op journaallezers of weer'mensen' aankomt.

Zeker bij het weer is het toch niet echt noodzakelijk dat het een
meteoroloog is. Vandaar dat je in andere landen daar vooral dames ziet
die het weer presenteren. Maar blijkbaar leeft dat toch nog niet zo in
Nederland...
Je kan nooit genoeg oefenen.

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » ma 24 augustus 2009, 12:10

Thank God for that ja, maar het neemt niet weg dat afzeiken kennelijk ook nog steeds een leuke sport is desondanks.

Neem een Margriet Brandsma eens als verslaggever. Ze wordt door velen als het prototype lesbische vrouw gezien (beetje mannelijke looks en uitstraling plus stoere tongval etc), en de opmerkingen van (veelal mannen) daarover zijn niet erg complimenteus. Ondertussen doet ze haar werk verdomde goed en is ze voor mij een zwaargewicht onder de vele collega's. Nicole Le Fever is veel vrouwelijker daarentegen en doet haar werk ook uitstekend, ook een zwaargewicht. Het zou heel erg zijn als deze diversiteit zou verdwijnen omdat de looks niet voldoen aan wat mannen en/of vrouwen als mooi of 'lekker' ervaren.

Een topic over het gehalte 'lekker' van een nieuwslezer vind ik daarom sowieso beneden de maat omdat het verkeerde accenten legt die, zoals je nu ook ziet, afzeiken en kortzichtigheid bevorderen.

Of zou het gewoon de ware aard van bepaalde mensen blootleggen.... ?
Zeggen dat iedereen in zijn waarde moet worden gelaten, maar ondertussen gewoon afbranden omdat het zo'n dankbaar onderwerp daarvoor is en je eigen kop niet in het topic komt...

Edit: typo
Laatst gewijzigd door Von Kakelstein op ma 24 augustus 2009, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » ma 24 augustus 2009, 12:58

Ik heb het helemaal niet over lekker. Of over lesbisch. En ik zeik zeker niemand af.

Ik kijk alleen met genoegen naar een mooie vrouw die haar werk goed doet. Want dat laatste is belangrijk. Als ik het weerbericht in Frankrijk wel begrijp, en het weerbericht in Nederland niet, dan vind ik dat jammer. Jammer met Marjon de Hond, en jammer met Erwin Krol.

Als die vrouw ook nog eens elegant gekleed gaat, dan vind ik dat erg prettig. Net zoals het me op vakantie in Frankrijk of Italie opvalt dat vrouwen daar soms erg goed gekleed gaan. Dit in tegenstelling tot de Hollandse 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' vrouw.

Ik houd daar nu eenmaal niet van. En vind het zonde dat Marjon de Hond altijd zo slecht gekleed gaat. Zo'n leuke vrouw en zo slecht gekleed. Is er nu geen enkele stylist in Nederland te vinden die haar eens goed kan kleden?

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » ma 24 augustus 2009, 13:02

Dus iemand mollige moeke noemen en blij zijn dat ze om onder andere die reden vervangen is, noem jij geen afzeiken?

Ik wel. Punt.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » ma 24 augustus 2009, 13:43

Zij is niet vervangen, vorige week zag ik haar nog optreden. En toen viel me het hiervoor beschrevene op. Dat is een observatie, misschien zelfs wel vol medelijden. Arme vrouw, dat zij voor het geld en de kinderen moest werken op een dag waar ze daaroverduidelijk niet aan toe was.

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » ma 24 augustus 2009, 15:25

Ben niet onder de indruk van je verzachtende 'misschien zelfs wel medelijden'. Beetje lachwekkend vind ik het ook dat je het daar nu naar toe draait. Feit blijft dat je mollige moekes met kwaliteiten liever ziet gaan dan komen omdat ze zo'n kwelling voor je ogen zijn. Dat spreekt uit je eerdere omschrijvingen en dat blijf ik afzeiken vinden.

Overigens zijn de NL weermannen en weervrouwen prima te volgen wat mij betreft. Het weer is geen theologische verhandeling waarvoor je gestudeerd moet hebben om het te begrijpen. Je kunt je conclusies wellicht beter omdraaien ook. Je laat je te veel afleiden door uiterlijkheden die je niet bevallen en mist zo de concentratie om datgene wat gezegd wordt te volgen.

Hoe dan ook. Ik verheug me op de dag om je als nieuwslezer of weerman te kunnen aanschouwen. Reken maar dat ik geen woord ga volgen van je betoog... of je nou zeer aantrekkelijk, slank, dik, lelijk of iets anders bent. Ik ga me laten sturen door wat ik zie en niet door wat ik hoor. Best leuk zo af en toe ja, maar dan wel met open vizier en zelf ook maar eens ervaren hoe lullig het is als mensen naar het KNMI bellen of die vent niet eens een ander kapsel had kunnen nemen omdat het weer op deze manier zo bedonderd klinkt.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » ma 24 augustus 2009, 16:05

Ik ga me laten sturen door wat ik zie en niet door wat ik hoor.
Je lijkt wel een man... 8)

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Sabine Hagedoren

Berichtdoor konijn » ma 24 augustus 2009, 18:59

Naar Sabine Hagedoren heb ik een paar jaar geleden met verbazing zitten kijken. Nog steeds blijf ik even hangen als ik haar tegenkom bij het rondzappen.
Al is zij inmiddels wel een mollige moeke geworden en als ik goed kijk zie ik haar soms met uitgebluste ogen, moe van die verantwoordelijkheid, presenteren. Gelukkig maar dat het VRT 1 Journaal nu een nieuw Vlaams stuk heeft zitten, hoe heet die dame ook al weer?
Ze heeft inderdaad een kilootje ofzo erbij gekregen de afgelopen jaren maar ik vind het nog steeds gezellig om haar het belgische weer te horen voorspellen terwijl ik gezellig met mijn vriendin 's morgens een beschuitje eet.

(als dit niet braaf is ;-) )

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 24 augustus 2009, 19:06

Zij is niet vervangen, vorige week zag ik haar nog optreden. En toen viel me het hiervoor beschrevene op. Dat is een observatie, misschien zelfs wel vol medelijden. Arme vrouw, dat zij voor het geld en de kinderen moest werken op een dag waar ze daaroverduidelijk niet aan toe was.


Zonder me in de discussie te mengen over het wel of niet afzeiken van een mollige vrouw:

Er zijn zoveel meer vrouwen dan weerdames die elke dag voor het geld en de kinderen moeten werken op een dag waar ze daar overduidelijk niet aan zijn hoor.
Dus dat deze mevrouw een baan heeft waar ze toevallig mee op tv komt, is dan jammer. Ik moet ook wel eens werken als ik er totaal niet aan toe ben. (maar ik tel niet mee waarschijnlijk, ik heb geen kinderen en werk voor de fun en de extra centjes, niet omdat het moet. )
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Kijken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten