* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

* De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » do 18 maart 2004, 8:00

Vroeg, vroeg, wat is vroeg?
Er moet vandaag weer veel geregeld worden. HEt organisatorische deel van mijn werk haat ik, maar wie zal het anders doen.

Het is weer uit met de lentepret, voorspelt mijn favoriete radiostation vanmorgen. Terwijl ik het liefst tegen die andere boom aan het ven zou willen zitten. De realiteit is dat ik in het Hilton een allerbelabberste presentatie moest aanhoren. Ik verlang zo naar het gewone leven. Gewoon rustig koffie drinken. gewoon ff naar de plas gaan, gewoon een stukkie fietsen, helaas het mag niet zo zijn. Het gouden financiele randje geeft de hele wolk van het leven niet de gouden glans die het leven mooi maakt. En zo heeft iedereen zijn sores.

Ik hoop dat de lente ook vandaag nog ons allen verwarmt. Maar de mevrouw van Radio Rijnmond had een duivels toon in haar stem.

Annne, voortploegend

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 18 maart 2004, 9:30

Gouden wolkenrandjes
maken regendruppels
van anderen,
koud vallen ze
en zakken weg in de bodem,
met wat geluk waren ze even
druppel in een regenboog.

De collega van de mevrouw van Radio Rijnmond

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » zo 21 maart 2004, 0:25

Buiten raast de wind......het hout boven mijn hoofd kraakt enorme kreunen alsof de vliering er al vanaf gewaaid is..

Weldadige rust hier binnen.. in alle opzichten... de wind buiten probeert boven muziek uit te komen.....een boeiende mengeling met de zang van Anderson...

Mmmmm.....een nacht om lang wakker te blijven, genieten van het geweld buiten..

lekker, zo'n weekend :)

werðandi

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Lente

Berichtdoor organic » zo 21 maart 2004, 12:05

Spring is in the air, oftewel spring es in the lucht :P

Vanachter m'n nieuwe iMac, waarmee ik nog lang niet het vertrouwde heb zoals met m'n oude superdruif wasbolletje (waar ik vanochtend per abuis tot twee keer toe achter ging zitten, terwijl ie niet meer is aangesloten op Internet :roll:). Al die nieuwe software en mogelijkheden maken me ook niet per se happy. Maar ja, daar moet je je geluk ook niet vanaf laten hangen. 'Doe alles met iLife (software pakket) en meer', is de wervende kreet. 'Alles' is niet meer genoeg dus.

'Ons aller oma' (beetje neerbuigend eigenlijk), is net voor aanvang van de nieuwe lente overleden, terwijl haar achterkleinzoon, met dat de eerste lentedag begon, het levenslicht zag. Soms lijkt alles te kloppen in het leven.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » zo 21 maart 2004, 23:23

Jullie hebben dat weer subtiel aan gevoeld: LENTE. Afbeelding Organic en Werdandi, het leven is met het lengen van de dagen mooier en warmer. Afbeelding Ik heb dus maar eens bedacht dat ik weer eens op vakantie wil. Afbeelding En dat gaat gebeuren!!!!. Jaren niet geweest en nu? Ja hoor Bahama's here I comeAfbeelding.

Het was een stormachtig weekend met een komen en gaan van mensen. Eindelijk rust nu, iedereen is weg. Heerlijk gekookt heb ik en gewandeld en gepraat. Afbeelding
Waar is toch onze MikMak? Ligt ze op haar knieen te schrobben en te poetsen? OF is haar tent al bedrijfsklaar?

En volgende week weer een verplichte toekijkdag. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.

Annne, met zijn feestHoegaarden voor zich: OP JULLIE

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 22 maart 2004, 0:20

Een goeieavond,

Nee Annne, ik ben niet weg hoor. Ik doe het alleen even wat rustig aan nu.
Wanneer ga je op vakantie trouwens? En is je lappie weer helemaal bedrijfsklaar ook?

xx
MikMak

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » di 23 maart 2004, 8:58

Nog slaapdronken tol ik de kroeg binnen.....koffieeee...

Nacht....je was fijn, zoals nachten kunnen zijn, met hun sfeer van dromen en verlangen, stilte en stormen... maar te kort.....veel te kort....weer eens niet echt afgestemd op mijn dagritme.

mag wel oppassen dat ik niet opnieuw wegdommel zo..is heel verleidelijk maar mag nu even echt niet

groet aan de wakkeren... of zij die straks pas wakker worden

:wink:
werðandi..die nu even heel ergens anders dan op het werk wil zijn..

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 23 maart 2004, 9:38

Heerlijk, deze mooie plek is weer zoals hij behoort te zijn...toch, Oceann?
Het ochtendlicht schijnt hier warm en inspirerend naar binnen...de lente is er!

Ionah
Berichten: 338
Lid geworden op: di 27 augustus 2002, 1:01
Locatie: Reiziger door Droomtijd
Contacteer:

Berichtdoor Ionah » di 23 maart 2004, 13:33



Fijn de kroeg weer stralend aan te treffen. Alle tuf en kak is weer van de stoep gepoetst. Ik loop graag op blote voeten, moet er toch niet aan denken dat tussen mijn tenen te krijgen.

Lekker in de zon een potje thee leeg drinken. De dingen uitstellen, waar ik eigenlijk o zo nodig aan begonnen had moeten zijn.
De aroma's van die ooit zo mooi groene theebladeren door mijn geest laten spelen. De smaak haar warmte ......




....... droom ik??




Ionah
Ik ben mijn eigen beperking.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Re: Lente

Berichtdoor Amada » di 23 maart 2004, 22:06

Spring is in the air, oftewel spring es in the lucht :P

Vanachter m'n nieuwe iMac, waarmee ik nog lang niet het vertrouwde heb zoals met m'n oude superdruif wasbolletje (waar ik vanochtend per abuis tot twee keer toe achter ging zitten, terwijl ie niet meer is aangesloten op Internet :roll:). Al die nieuwe software en mogelijkheden maken me ook niet per se happy. Maar ja, daar moet je je geluk ook niet vanaf laten hangen. 'Doe alles met iLife (software pakket) en meer', is de wervende kreet. 'Alles' is niet meer genoeg dus.
Na een dagje ben je eraan gewend en ben je heel blij mee, je zal het zien.
Hij (of is het een zij?) draait als een tierelier en laat me nooit in de steek.

Amada

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » di 23 maart 2004, 23:08

Ik strijk even neer voor een zoveelste kop thee. Ontbijtmelange..... huh? :wink: Ach ja. Het wordt lente, heerlijk. Er moet nog zo veel geregeld worden. Het gaat me domweg niet snel genoeg. Ik zak op de bank met een tijdschrift. Op een boek kan ik me nu niet concentreren. Het laatste boek(je) wat ik heb gelezen is Spitzen, het boekenweekgeschenk van Thomas Rosenboom. Hèhè, kan ik eindelijk weer eens zeggen dat ik een boek uit heb.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 25 maart 2004, 7:59

De huizen met hun gesloten gezichten slapen nog , de straat is grijs en kil . Geen vogel geeft een kik .De lente heeft zicht terug getrokken in haar winterschil . Gelukkig is er het spoor van bloemen...
Hier staan de boeketten van Annne al een beetje vewelkt. Op de grond een krans van bleke blaadjes .
Met een diepe zucht neem ik een kop hete koffie en denk terug aan gisteravond: Buto ... de danser verwelkomde ieder apart in het donker en vroeg je naam en één woord dat je stemming aangaf .Het licht schalde aan in de witte ruimte , met tegen de muur de bruine lage stoeltjes en de kachel waarvan de vlammen hoog oplaaiden . Stilte , de man kleedde zich langzaam uit en danste ...kwetsbaar, in zichzelf gekeerd, hunkerend, z'n kromme gespierde voeten schraapten over de stenen vloer .
Z'n voelen kwam zonder moeite naar ons over .
En dan de namen , alleen stemmen in het donker met het rode vuur , Mik Mak , ingetogen , Jeanne tevreden , Amada, sereen , Organic ,gemengde gevoelens, Ionah , dromerig , Dimpf, opgewekt , Werdandi , warm -slaperig , Annne, uitbundig, Femme, dankbaar, Just a Princess verliefd, droomvlinder ,weemoedig ......stemmen in de nacht ,

De dag wacht .

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Doorgronden

Berichtdoor organic » do 25 maart 2004, 9:58

Ha, Amada hier. Vast eén van de eersten die ik ontmoette, bij mijn komst hier buiten op het grote Shespot terrein, waar de nachtkroeg een klein maar niet te versmaden onderdeel van uitmaakt.
Wat dat wennen betreft, dat werkt bij mij niet zo in een dag, ben ik bang. Tenminste in dit geval. Mm, deze computer heeft meer iets van een zij. Iets elegants en verfijnd. Lastig te doorgronden. Daar had Buto, de danser, inderdaad minder moeite mee, Droomvlinder. Die wist aardig door te dringen tot wat er leeft in de kroeg.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 26 maart 2004, 9:24

De dag rukt aan de deur van mijn bestaan. De ijzige koude vanochtend scheurde de laatste flarden slaap uit mijn hoofd. De tuin is deplorabel. Maar zo meteen staan er een drom nerveuze studenten aan de deur, die vannacht slecht geslapen hebben. Afbeelding Ik beheer voor hen de deur die toegang geeft tot de volgende fase.
Zij weten niet dat ik hoge eisen stel vandaag. De kou heeft me tot de Cerberus gemaakt die het veer naar de bovenwereld bestuurt. Afbeelding

Wat heerlijk, Droomvlinder zoals je je danser beschrijft en ons titels toedicht.
Ik geniet ervan dat je me uitbundig noemt. Mag het vandaag strijdlustig zijn. Wat naar mijn idee een variant ervan is.
Het leven is mooi. IK geniet ervan. En ik wens jullie ook de warmte en bruisend gevoel in jezelf, waardoor je het gevoel hebt te spetteren.

Annne, tot de tanden gewapend. Afbeelding

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » za 27 maart 2004, 9:17

Een drom nerveuze studenten, die slecht konden slapen, hier voor de deur gehad :D Heb ze gastvrij ontvangen. De aanwezige dames, die zich door vele ogen uitgekleed voelden en alle andere kroegattracties, gaf ze de broodnodige afleiding. Heb maar niet gezegd dat dit de stamkroeg van Annne is :wink:


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten