Eyes wide shut shespot-feest

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor Spelfje » vr 12 december 2014, 12:31

" Zo, alle uitnodigingen zijn verstuurd" zei Katja. " Als het goed is heeft nu iedereen een uitnodiging gekregen voor het " Eyes wide shut" shespot feest".
Katja stond al 10 jaar aan het roer van Shespot en had gevonden dat het wel eens tijd werd voor een feestje.
Vanavond was het dan eindelijk zo ver. Speciaal voor deze gelegenheid had Katja een betoverende avondjurk laten maken. Nu ze zichzelf in de spiegel zag voelde ze zich , met recht, de Koningin van shespot!

Afbeelding





(Mocht je naam hierboven nog niet beschreven staan en je wilt graag voorkomen/meedoen in het verhaal, laat dat dan even weten).

Vanaf nu kunnen jullie los met fantaseren en schrijven! Kom maar op met jullie verzinsels.
Feest ze!


(PS: Een rustige opbouw is het leukste denk ik. Als je het leuk vindt om te schrijven kan je misschien het verhaal in fases opschrijven. Te beginnen bij de aankomst in het kasteel...)
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor Spelfje » vr 12 december 2014, 13:25

Toen de taxi de oprijlaan opdraaide, wist LittleMonkey niet wat ze zag.
Afbeelding
“Prachtig!” riep ze uit.
De taxichauffeur hielp haar de auto uit en overhandigde de weekendtas.
“ Heel veel plezier dame!” knipoogde hij.
“ Dankjewel, dat gaat lukken!” zei LittleMonkey.

De sfeer van het kasteeltje ademde klasse uit. Eenmaal binnen aangekomen warmde LittleMonkey zich op voor het haardvuur.
Afbeelding

Ze had niet verwacht dat het nog zo rustig zou zijn. Voor de incheckbalie stonden een paar mensen te wachten. Nieuwsgierig vroeg LM zich af of dit ook allemaal shespotters zouden zijn.
Toen LM aan de beurt was overhandigde de mooie receptioniste haar de sleutel van haar kamer.
“ En speciaal voor u MwMonkey, staat gedurende uw hele verblijf hier, onze ADL hulp tot uw beschikking. Mag ik u voorstellen aan Jack?”..

Afbeelding

LittleMonkey was sprakeloos en kreeg nog veel meer zin, en vertrouwen, in een leuk weekend.
Jack liep voor haar en droeg haar spullen de kamer in.
“ Kan ik nog iets voor je doen LM?” vroeg Jack.
“ Nee voor nu even niet, dankje! Ik bel wel als ik je hulp nodig heb, oke?” zei LM.
LittleMonkey had behoefte om heel even alleen te zijn en om zich geestelijk voor te bereiden op vanavond. Plots viel haar oog op de jurk die ze vanavond zou mogen dragen. Wauw! Nog nooit had ze zo’n mooie jurk gezien of aangehad.

Afbeelding


Het maskertje zou het geheel helemaal afmaken!
Afbeelding

Ze zou ruim de tijd nemen om zich klaar te maken voor het feest.
Als ze haar welkomstdrankje op had zou ze Jack bellen en vragen of hij haar wilde helpen omkleden…......
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor droomvlinder » za 13 december 2014, 8:44

De aftandse taxi reed door een lange sombere laan, tussen twee rijen eeuwenoude kastanjelaars, die elkaar leken te willen omarmen.
Droomvlinder vraagt de chauffeur om wat langzamer te rijden, het schouwspel van de maan tussen de wiegende takken is betoverend.
Betoverend,een woord waar ze van houdt.
Ze ziet zichzelf nog staan met de zwarte omslag van de uitnodiging van Spelfje, een satijnachtig papier, waarop haar adres elegant en met zilveren lettertjes geschreven stond.
Na het lezen ervan was er een trage glimlach op haar gezicht gegleden: een welkome afleiding had ze gedacht .
Ze was heftig beginnen rommelen in de dozen bovenop haar kleerkast en had er een paar zwarte niemendalletjes uit opgediept,en nieuwschierig gepast.
Nu zaten ze in haar koffer.
Maar ze schrikt op uit haar bepeinzingen, de kleur van het licht was opeens veranderd,de chauffeur was een binnenkoer opgereden en de goude verlichting van een prachtig wit kasteel vergulde het sjofele van de oude taxi.
Ze zucht,en vraagt de chauffeur even te blijven staan voor ze afrekent. Ze moet de sfeer in zich laten filteren, alleen, vooraleer wat of wie dan ook er een andere tint aan zal geven.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor fuutje » za 13 december 2014, 8:53

Tja, Fuutje heeft geen taxi nodig, die fladdert gewoon naar het kasteel.
En met haar 'helicopterview' heeft ze niet alleen Droomvlinder, maar ook Deco, Erofun, Hubbie en Markies gespot!
(O jé, nu zie ik RS ook op de ophaalbrug verschijnen; wie komen er nog meer?)

Pfieuw dit gaat een leuk feest worden!
Vooral ook als er ook nog gezellige dames komen als LM, Carina, Amaretto, Laars enz. enz. enz.
Jaaaaaa, ik zie ze al....

Fuutje
(die haar jarretelletjes al heeft aangetrokken, ook al belemmert dat haar 'vliegvermogen' :wink: )
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor erofun69 » za 13 december 2014, 9:55

Ero trapte z'n bolide op de staart. Sowieso had hij een hekel aan laat komen. En in dit geval in het bijzonder, want hij wilde niks missen. 'Shespotter van het jaar 2007' glimlachte hij en keek in het spiegeltje. Toen waren het grijze lokken, nu een grijze haardos. Maar het meeste haar was er nog. "En alle streken ook" lachte hij in zichzelf.
Hij was benieuwd naar de andere gasten. En vooral naar de 'Shespotster van het jaar 2007'' . Of hij haar zou herkennen vanachter haar masker? Ha, waarschijnlijk wel aan haar E-cupje!
De teller stond op 200, maar desondanks dook er een auto op in z'n spiegel. Ero versnelde, maar de achterligger bleef aanhaken. Bij 250 ging Ero met tegenzin naar rechts. De auto haalde hem in en eenmaal voor hem verscheen een bordje vanaf de hoedenplank "STOP-POLITIE" en even later "VOLGEN". "Oh nee, niet weer!" verzuchtte Ero, terwijl hij de auto naar de nabijgelegen parkeerplaats volgde. Eenmaal aangekomen, stapten een man en een vrouw uit. Terwijl de man Ero's auto vluchtig inspecteerde, kwam de vrouw aan z'n raam staan en legitimeerde zich en vroeg om de papieren.
-Dat ging veel te snel meneer.
-Ja, nogal.
-U begrijpt dat ik uw rijbewijs moet innemen. U hoeft niet te antwoorden, maar mag ik vragen waarom u zo snel reed?
-Wel, ik heb jou altijd al willen ontmoeten en dit leek me een originele en snelle manier.
Ze schoot in de lach.
-Wilt echt dat ik dit opschrijf?
-Zeg maar "jij" en ja hoor, het maakt toch niet uit.
-Je weet dat je niet verder mag rijden?
-Ja en nee, want ik heb dit eerder meegemaakt. Ik moet hier vlakbij zijn. Rij achter me aan en neem daar m'n rijbewijs in. Dan staat m'n auto op een veilig plekje en ben ik op tijd op de plek van bestemming.
Na kort overleg stemde ze in en niet veel later reed Ero de lange laan naar het kasteel op.
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor Spelfje » za 13 december 2014, 11:34

Spelfje keek nog eens achterom voordat ze de trappen voor de ingang van het prachtige kasteeltje beklom. Ze zag een taxi stilstaan met een vrouw op de achterbank. En zag ze het nu goed? Daar kwam nog een auto aangereden onder politiebegeleiding. " Tsss, wat een kapsones" dacht ze.
Binnen was het warm en sfeervol. De openhaard in de hal knetterde gezellig. Spelfje liep door naar de incheckbalie en overhandigde de receptioniste de uitnodiging. " Mooi, dan zijn dit uw kamersleutels" glimlachte de jonge vrouw.
Spelfje was reuze nieuwsgierig naar haar kamer. Zou ie groot zijn? Met of zonder bad? Minibar?
Op de eerste verdieping hield ze stil bij kamer 11. Ze hield het kaartje voor de chip en " Piep" daar ging de deur van het slot. Spelfje liep de kamer binnen en wist niet wat ze zag!
Afbeelding

De kamer was niet helemaal de smaak van Spelfje maar groot en indrukwekkend was het zeker!

Het zou nog een paar uur duren voordat het feest zou beginnen.
Spelfje liet het grote ronde bad vollopen met warm water en nam even een uurtje voor zichzelf...
Toen ze het bad uitstapte zag ze op de klok dat ze nog 2 uur had voor aanvang van het "Eyes wide shut" feest.
Ze trok haar onderkleding vast aan en plofte op de bank....
Ze belde naar roomservice voor wat Sushi en zuchtte:

" Zo, nog heel even rusten voordat ik los ga op de dansvloer vanavond!"

Afbeelding
"Women are made to be Loved
....not understood"

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor LittleMonkey » za 13 december 2014, 12:26

:st: Ik schrijf graag mee... Hopelijk kan ik morgen de tijd vinden...
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor zucht62 » za 13 december 2014, 13:09

Terwijl Spelfje dromerig naar het plafond lag te staren dacht ze aan de kleding die ze voor diverse Shespotters had uitgezocht en klaar had laten hangen aan de kastdeuren van hun slaapkamers.
Haar eigen jurk had ze niet uitgezocht. Ook Spelfje laat zich graag verrassen.
Ze keek naar haar eigen kastdeur......
Tot haar ontsteltenis hing er alleen een gele Post-it op geplakt.
"Relax, alles komt goed" stond er geschreven.
"Pff, als jij het zegt" zei ze hardop en kroop weer behaaglijk onder de satijnen lakens, zette de wekker van haar smartphone twee uur later en sloot haar ogen.
Ze doezelde weg en even later werd haar adem rustiger en was vertrokken.
Toen de wekker afging en ze na een verkwikkende slaap wakker werd keek ze weer naar de kastdeur.
Daar hing haar jurk en hij paste qua kleur precies bij haar grote blauwe prachtige ogen....


Afbeelding[/URL]/img]


De sexy split aan de linkerkant liet genoeg van haar mooie been zien en zo zou de verder nauwsluitende jurk geen belemmering zijn op de dansvloer.
Spelfje trok de jurk aan en hij zat als gegoten......
Only dead fish go with the flow.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor Spelfje » za 13 december 2014, 13:32

:) :kiss:

Spelfje vroeg zich hardop af wie die mooie jurk daar had neergehangen terwijl ze sliep......
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor zucht62 » za 13 december 2014, 19:59

Spelfje vond dat het tijd werd haar haar en make-up in orde te maken wilde ze niet te laat aan het diner verschijnen en liep naar de spiegel in de enorme badkamer.
Ze spoot een vleug Contradiction van Calvin Klein achter haar oren en tussen haar borsten.
Met de style-tang maakte ze krullen in haar haar en stak het nonchalant op.
Wat losse lokken omlijsten haar gezicht. Het haar los kon later altijd nog bedacht ze.
Zorgvuldig maakte zij haar ogen op.
Smokey eyes vond ze wel toepasselijk deze avond.
De rest van de make-up hield ze rustig, haar lippen met een mooie kleur nude- lipstick en een beetje gloss op het midden van haar onderlip maakte het plaatje compleet.
Ze liep terug naar de slaapkamer en verbaasd keek ze naar het masker op haar hoofdkussen.

Afbeelding[/URL]/img]

Wie was er tussentijds haar kamer in geweest om dit op haar hoofdkussen te leggen ?

Naast haar bed stonden de schoenen van Manolo Blahnik bijpassend bij haar jurk.
OMG dacht Spelfje. Als ik het op deze hakken maar de hele avond vol houd !

Afbeelding[/URL]/img]

Ze pakte haar enveloppe avondtas en ging richting het diner.
Boven bij het balkon naast de enorme trap die met rijk versierd houtwerk in een halve boog naar beneden liep bleef ze even staan om te genieten van het uitzicht beneden haar.
Groepjes Shespotters stonden chique aangekleed en gemaskerd zacht met elkaar te praten.

"Dit was een geweldig idee van mij, al zeg ik het zelf" zei ze zo zacht dat niemand haar had kunnen horen.

De bel werd geluidt om te laten weten dat het eten zo geserveerd zou worden en ze schreed de brede treden van de trap af.
Onderwijl begon het toch te kriebelen in haar onderbuik.
Wat zou de avond brengen en voor wie?

In de grote eetzaal verlicht met gedimde kristallen kroonluchters en honderden kaarsen stonden ronde tafels gedekt met damasten tafellakens, kristallen glazen, glimmend gepoetst bestek en porceleinen servies.

In een hoek speelde een trio bestaande uit een bass, piano en slagwerk zacht achtergrondmuziek.
Licht en aangenaam.
Uit de opstelling begreep Spelfje dat dit later zou worden uitgebreid met nog veel meer muzikanten.
"Mooi zo, ik heb wel zin om los te gaan vanavond"
dacht ze en ging op zoek naar haar naam op de kaartjes die op de borden stonden.
Nieuwsgierig naar wie de tafelschikking had gemaakt zocht ze verder de tafels langs.......
Only dead fish go with the flow.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor runningslim » ma 15 december 2014, 10:34

"Wat is er?"
"Niks, Fredje, echt niks. Ik vind het altijd leuk om snelheidsmaniakken aan de kant te zetten. De achtervolging had wat langer mogen duren. Uiteindelijk reed ie wel erg snel, hè?"
"Ik vind het gek dat je niet inging op zijn versierpoging. Hij was goed. Hij is toch echt wel jouw type? Je voelt je toch goed?" lacht Fredje.

Inwendig triomfeert Fiona. Fredje moest eens weten... Normaliter heeft ze geen geheimen voor hem maar dit avontuur zal hij overmorgen pas vernemen.

Fiona heeft speciaal geregeld dat ze vandaag snelheidscontroles mocht toen met de snelle , anonieme interventiewagen. Af en toe is dat leuk. En zeker op de autosnelwegen naar het kasteeltje. Ze wist gewoon dat ze Erofun van de weg zou kunnen plukken.

Even speelde ze met het idee om hem daadwerkelijk te boeien en hem zo het kasteel te laten betreden. Dan moest Fredje wel meewerken. Dat zou geen probleem zijn. Alleen wilde hij dan natuurlijk meefeesten. Hij zou ongetwijfeld weer de typische politieman/politievrouwspelletjes spelen. Been there, done that dacht Fiona. Een paar keren is zoiets leuk maar dan is het ook genoeg geweest.

Fiona en Fred hadden nog een uurtje dienst. Fiona zou graag nog wat snelle Shespotters aan de kant zetten. Dan zou ze snel naar de kazerne razen om deZ4 met daarin haar feestkleding op te pikken, terugkomen naar het kasteel. Ze zou haar intrede maken met haar politie-uniform en de blikken van de snelheidovertreders trachten te vangen. Jaja, ze leeft graag 'gevaarlijk', dat is kicken. In haar uniform zou ze een dame opvorderen die haar moest helpen aankleden en vooral opmaken, want dat kon Fiona zelf nog altijd niet.

Fiona grijnst. Het feest is nog lang niet begonnen maar zij geniet alvast.

Afbeelding

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor erofun69 » ma 15 december 2014, 12:44

Aan het einde van de lange oprijlaan doemde het prachtige kasteeltje op. Onderaan de trappen stond een taxi. Ero draaide eromheen, om een parkeerplaats te zoeken. Terwijl hij nogmaals een blik op het kasteeltje wierp, zag hij een vrouw die zich naar boven begaf. Even draaide ze zich om. “Hmmm, niet verkeerd,” mompelde Ero.
Hij dacht een parkeerplaats gevonden te hebben, maar er stond een auto die zo slordig geparkeerd stond, dat het bijkans twee plekken in beslag nam. “Ah mooi,” dacht Ero, “er zijn al vrouwen” en hij zocht een ander plekje.
Hij stapte uit en liep de agente tegemoet.
- Zeg, nu ik al die moeite gedaan heb om je te ontmoeten, zou het jammer zijn dat het bij deze vluchtige kennismaking zou blijven”.
- Je bedoelt?
- Toeval bestaat niet. Dat jij nu net mijn rijbewijs moet innemen, betekent vast dat wij elkaar beter moeten leren kennen.
- En dus?
- Er wordt hier vanavond een bijzonder feest gegeven. Het is weliswaar een besloten feest, maar ik krijg je vast wel binnen.
- En waarom denk je dat ik met jou naar een bijzonder feest zou willen? Zelfingenomen?
- Och nee, maar ik ga ook niet gebukt onder een minderwaarigheidscomplex. En het was geen huwelijksaanzoek. Een uitnodiging voor een feest. Dat huwelijksaanzoek komt misschien daarna.
Ze schudde meewarig glimlachend haar hoofd. “Je hebt gelijk, toeval bestaat niet. Dus geef me nu maar je rijbewijs en als het zo moet zijn, dan ontmoeten we elkaar opnieuw. En wie weet ga ik dan op je uitnodiging in. Maar dat is een kans van één op het miljard.”
“Dank je, dat is beter dan geen kans,” grijnsde Ero.

Bij de receptie overhandigde de jonge dame hem de sleutel van zijn kamer. Toen Ero de kamerdeur even later openzwaaide, verscheen er een glimlach op z’n gezicht. De kamer was sfeervol en de haard brandde behaaglijk.
Afbeelding
Hij had nog een paar uur en liet het bad vollopen. Hij zocht en vond de minibar en schonk zichzelf een whisky in. “Dit kon wel eens leuk gaan worden” dacht hij bij zichzelf.
Laatst gewijzigd door erofun69 op ma 15 december 2014, 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Niets is blijvend, alleen de verandering

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor Mar » ma 15 december 2014, 16:40

sorry
Laatst gewijzigd door Mar op zo 25 januari 2015, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor Mar » di 16 december 2014, 23:24

---
Laatst gewijzigd door Mar op zo 25 januari 2015, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Eyes wide shut shespot-feest

Berichtdoor droomvlinder » wo 17 december 2014, 12:51

Er kwamen heel wat gasten aangereden,en droomvlinder werd nu echt wel een beetje zenuwachtig."Leuk stekje hier "zei de chauffeur terwijl hij het portier openhield. Ze glimlachte fijntjes dankte hem en haast zich naar de ingang.
De deurbel was nog een oud model, ze trok aan het gietijzeren vraagteken,en de deur ging geruisloos open. Een jonge butler kwam haar tegemoet,en groette haar met een lichte buiging, hij was groot en prachtig gebouwd. "Wisse" stelde hij zich voor."Ik ben hier om U te dienen" zei hij .
Droomvlinder tuitte haar mond, keek in de kobaltblauwe ogen, en zei "brengt U me dan maar naar m'n kamer".Z'n blik gleed even naar haar hoge zwarte laarzen."Volgt U me maar"
De kamer lag op de benedenverdieping, en droomvlinder zag door de hoge ramen het water van een donkere vijver glinsteren.
Wisse trok zich terug en droomvlinder besloot om maar eerst heerlijk te ontspannen in de royale jaccuzi die in het midden van de kamer troonde.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast