Volle Maan en de 'tijd van de Maand'

"Je lichaam als tempel".
Voor onderwerpen als massage, saunabezoek, tantra, meditatie en yoga.

Moderators: Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Volle Maan en de 'tijd van de Maand'

Berichtdoor Jessebel » za 28 februari 2004, 16:31

Nou niet bepaald een erotisch topic, maar wel een 'vrouwenzaak';
Zoveel Mythen rond de volle maan (bekenste;weerwolf), en de 'normale' maan op zich veranderd zoveel in de realiteit, zoals eb en vloed..

Maar nou komt 'ie; waarom worden ZOVEEL (ja echt bijna alle die ik ken, ik ook) vrouwen ongesteld om en nabij volle maan? Hoezo dit, hoezo juist als het 'vol' is, dat betekend toch alleen dat de zon er recht op schijnt, optisch vanuit onze hoek?
Weet iemand hoe dat zit, bestaan er theorieen over of is dat allang bekend?

Ik ben er echt erg nieuwsgierig naar.. kan iemand mij wijzer maken ?? :?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 28 februari 2004, 22:05

Nou, ik heb iig wel heel wat bijgeleerd, hihi.. Ja, dat over geboorte bij volle maan, daar had iedereen het over toen onze koninklijke hoogheidje geboren werd (Amalia), ook tijdens volle maan..
Toch weird hoor... :?

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Berichtdoor Lichtje » za 28 februari 2004, 22:07

Zo zeg... en wanneer is het weer volle maan? (dat ik de theorie aan de praktijk toets :lol: )

Lichtje - alleslezer (in het weekend toch) :P

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Berichtdoor Lichtje » zo 29 februari 2004, 12:25

Op zondag 7 maart word ik zeker niet ongesteld...

Tot zover je theorie! :P

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Berichtdoor Lichtje » zo 29 februari 2004, 19:31

Laat mij nou de 4de dag pas ongesteld worden :P

Lichtje - hormonen onder controle, soms toch :mrgreen:

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » zo 29 februari 2004, 20:06

ongesteld bij volle maan?
bij mij is dat meestal bij halve maan

dat had ik nog nooit gehoord

:roll:

star
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 14 november 2003, 21:15

Berichtdoor star » zo 07 maart 2004, 15:34

Als het goed is word ik rond de 11e ongesteld. Is het dan nog nieuwe maan? Wel een grappig idee, vrouwen die masaal ongesteld zijn. Kunnen we naar elkaar knipogen op straat!

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » ma 08 maart 2004, 14:13

Jessebel, zoals je uit de ervaring van de vorige posters al kunt opmaken, is het niks meer dan toeval dat zoveel vrouwen in jouw omgeving tijdens volle maan ongesteld zijn. Heel vreemd is dat overigens niet. Als je het een beetje ruim neemt (drie dagen volle maan, vier dagen menstruatie) heb je al gauw een kans van een op vier dat die dagen ongeveer samen vallen! Kijk over een jaartje nog maar eens of die samenhang er nog steeds is... de kans dat zoveel vrouwen een perfect regelmatige cyclus hebben is wel heel klein. De maan daarentegen is heeeel regelmatig!

Het blijft een hardnekkig verhaal, dat van die maan en de cyclus, waarschijnlijk doordat beide een periode van 28 dagen bestrijken. Maar het is voor zover ik weet niet aan te tonen dat er een verband bestaat tussen die twee.

Wat mij dan weer intrigeert, is het vermeende verschijnsel dat de cycli van vrouwen die veel bij elkaar in de buurt zijn (samenwonende stellen bijvoorbeeld) synchroon gaan lopen. Ik heb geen idee of dit ooit hard is aangetoond, maar ik meen dat er aanwijzingen voor zijn. Vreemd..

Frank

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » ma 08 maart 2004, 14:20

Dat heb ik ook al vernomen... zo ook het verhaal dat in kloostergemeenschappen de dames allemaal in dezelfde periode ongesteld zouden zijn.

Is dit waarheid of broodje aap?

groetjes

o.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Karo81
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 20:26
Locatie: België, student

Berichtdoor Karo81 » ma 08 maart 2004, 15:36

Het feit dat vrouwen die vaak bij elkaar zijn, ook samen ongesteld zijn, wordt wel als waarheid aangenomen. Er zijn twee soorten onderzoeken uitgevoerd: de zogenaamde longitudinale veldstudies en de experimentele studies.

Bij de veldstudies gaat men bij vrouwen die al langere tijd bij elkaar wonen/werken/leven, kijken of hun cycli ongeveer hetzelfde is. Bij een experimentele studie werden hormoonvrije vrouwen die elkaar niet kenden, voor een drietal maanden bij elkaar gezet. Uit beide soorten onderzoeken bleek dat de cyclus ongeveer hetzelfde is.

Groetjes
Karo
Niemand heeft de waarheid in pacht, iedereen denkt alleen maar mee

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 08 maart 2004, 19:11

Ja, Frank, ik zie in dat het hoogstwaarschijnlijk toeval is.. maar het was wel interessant geweest als hier op het forum de tijden ook overeenkwamen! Het blijft een interessant onderwerp, vind ik (dat beide cycli toch allebei 28dagen duren, en dat vrouwen die samen wonen ook samen ongesteld zijn-wat ik zelf overigens nooit heb ervaren)...

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » ma 08 maart 2004, 19:30

Wat mij dan weer intrigeert, is het vermeende verschijnsel dat de cycli van vrouwen die veel bij elkaar in de buurt zijn (samenwonende stellen bijvoorbeeld) synchroon gaan lopen. Ik heb geen idee of dit ooit hard is aangetoond, maar ik meen dat er aanwijzingen voor zijn. Vreemd..

Frank
Ik heb het al heel lang geleden voor het eerst gehoord. En ik herken het ook wel. Ik kom uit een meidengezin en we waren met 4 vrouwen in één huis toch verdacht vaak tegelijk ongesteld. Net zoals in de studentenflat de dames vaak tegelijk ongesteld waren.


Terug naar “Wellness en spiritualiteit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten