Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

"Je lichaam als tempel".
Voor onderwerpen als massage, saunabezoek, tantra, meditatie en yoga.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Peter50 » wo 22 juli 2015, 12:54

Hij doet maar wat, zij houdt van hem en doet daarom mee -
Een heel belangrijk punt.
  Echte liefde is niet blind.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Mar » wo 22 juli 2015, 18:19

Maar mijn (harde) mening is dat er veel, heel veel mensen zijn die onhandig zijn in bed. Dit resulteert erin dat het 'jongere mannetje' vaak geen flauw benul heeft van de werkelijke, lichamelijke reactie van zijn vrouw. Hij doet maar wat, zij houdt van hem en doet daarom mee - maar wordt toch niet echt opgewonden van middelmatige sex.

Haar lichaam protesteert - maar niemand die ernaar luistert (hij niet en zij ook niet). En dan ergens op een moment geeft haar lichaam meer tegengas dan normaal (overgang lijkt me daar heel geschikt voor) en is het gedaan.

Maar maak mij niet wijs dat moeder natuur vrouwen heeft ingeprogrammeerd dat ze het na de overgang niet meer willen of kunnen. Daar geloof ik (en zie ik in mijn omgeving) toch echt weinig van.
Ik weet natuurlijk niet in wat voor omgeving jij verkeert, maar het is er een met geweldige supervrouwen die niks merken van hun voortschrijdende leeftijd, maar zich misschien toch wel de takke lijnen, en hun lijf onder smeren tegen rimpels- en natuurlijk hun kerels nog suf neuken.

Juist jouw type ongeloof maakt het voor anderen lastig om de mindere ervaringen die er óók zijn op tafel te krijgen met dat 'het kan wel', en 'het zal wel meevallen'.

Als het erop aankomt weten vrouwen met de sekspech waar de gore grappen over gemaakt worden wel beter. Penetratie doet bij hun tiefus veel pijn, ook en ondanks toegewijde partners. Er zijn medicinale hulpmiddelen voor (of tegen), maar je moet ze zelf betalen, het is een dagelijkse kliederzooi in je ondergoed, de mate waarin het helpt is wisselend en het is uitstel van de executie. Intussen wordt zijn erectie ook al wat minder krachtig en wordt soms (?) begeleid door andere lichamelijke klachten. Yeah.
Samen lopen door omstandigheden

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Nelly » wo 22 juli 2015, 19:20

@Mar - ik denk dat het een misverstand is om te denken dat mensen 'die hun best doen' (aka. toegewijd zijn) 'dus' goed bezig zijn. Heb een aantal jaren massagecursussen gegeven en zeer ijverige, toegewijde types gezien die er nog steeds geen klap van begrepen hadden.....

En nee, het is geen geheim dat het in bed slecht gaat met een aantal oudere koppels. Van een flink aantal klopt er dan ook emotioneel/fysiek gezien geen donder.... En dat kun je al zien als je ze ziet lopen of hoort praten.
Om bij het begin te beginnen: het was vroeger heel normaal (en in bepaalde kringen nog steeds) om hele scheve deals binnen koppels te sluiten (als ik lief en gehoorzaam tegen je doe, neem jij dan alle verantwoordelijkheid??). En al die frustratie gaat vervolgens wel ergens naartoe.....

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Mar » wo 22 juli 2015, 20:46

En, TS. Kan je er wat mee?
Zoals ik het hier lees zijn je vrouw en jij een verloren zaak. Sort of.
Schrale troost: het overkomt talloze mensen. Allemaal seksuele sukkels. Dat geeft wel gedeelde smart.

edit: foutje & zinloos
Laatst gewijzigd door Mar op do 23 juli 2015, 0:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Nelly » wo 22 juli 2015, 21:25

If you do what you always did, you get what you always got. De vrouw van TS zoekt verandering - dus de oplossing zit in ieder geval in iets anders. Misschien kan TS wel iets nieuws leren waar hij in ieder geval zelf blij van wordt. Zelfmedelijden heeft mi. nog nooit iemand vooruit geholpen.

@Seksuele sukkels. Het komt weinig voor, want is nog heel taboo. Maar Nederland is een plek waar je veilige feedback op je sexuele acties kunt krijgen van een hele selectie van deskundigen. Ooit gedaan of ooit over nagedacht??

En geen penetratie = geen sex ??? Dat was toch de definitie van voor de jaren zestig??

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor droomvlinder » wo 22 juli 2015, 22:02

@Nelly, je brengt heel wat positieve elementen aan maar de manier waarop in de stijl van "Ooit gedaan of ooit over nagedacht?? " voelt voor mij zeer neerbuigend aan, ook al is dat misschien niet je bedoeling. Het geeft zoals Mar terecht reeds aangaf, weinig zin om nog iets bloot te geven van eigen ervaring .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Robb
Berichten: 145
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 23:42
Locatie: Brabant

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Robb » wo 22 juli 2015, 22:13

Ik had een heel verhaal geschreven maar dat duurde te lang waardoor ik de tekst nu kwijt ben. Dusss, ga ik het even kort door de bocht samenvatten. TS: je aversie tegen het spirituele vocabulaire, die ik ergens wel begrijp, helpt niet in je zoektocht naar een betere relatie. Je lijkt me een nogal logisch ingesteld type (diepten kunnen niet ook hoogten zijn, schreef je), terwijl zij misschien jouw rationele benadering moe is en meer haar gevoelskant ruimte wil geven. Via spiritualiteit. Ik interpreteer er even op los zoals je merkt. Klopt dat?
Suggestie: ga met haar het gesprek aan en leg haar voor wat er nodig is om jullie weer aansluiting te laten vinden op elkaar? Wil ze dat überhaupt ? Inderdaad open vragen stellen en goed luisteren. Jouw behoeften komen dan vanzelf wel ter sprake.

Ik ben het niet eens met de stelling!

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Mar » wo 22 juli 2015, 22:18

'je best doen' en 'toegewijd zijn' lijkt mij een goed begin voor het voorstel van Robb. Wát zeg ik? Het lijkt mij het enig hoopvolle begin.

Ja, lijkt me heel nodig om deelnemers van dit forum nog even te melden dat seks meer is dan penetratie, want dat wisten ze vast nog niet allemaal :DD :(( .

Verder sluit ik aan bij Droomvlinder. TS heeft er ook niks aan, want wij zijn zijn vrouw niet.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor zee » wo 22 juli 2015, 22:59

De stelling van TS lijkt me niet houdbaar, mijns inziens.
Zoals ik het lees had zijn partner ook een ander - haar zeer vervullend - tijdverdrijf kunnen hebben, met dezelfde uitkomst (hoe meer biodanza, hoe sexlozer? hoe meer nordic walking, hoe sexlozer? etc.)
Ik kom in de niche van spiritualiteit (yoga) eigenlijk nog behoorlijk veel lijfelijkheid en zinnelijkheid tegen, maar dat is mijn hoogstpersoonlijke waarneming.

De sleutel ligt denk ik toch in het hervinden van onderling contact, in oprechte wederzijdse interesse in elkaar (elkaars bezigheden, wensen, verlangens, gedachten). Als dat eenmaal weer werkt, kan daaruit mogelijkerwijs wederom spanning, lust en verlangen onstaan. Mogelijkerwijs, want bij sommigen is het libido echt verdwenen, de nieuwsgierigheid weg, de vlam gedoofd - hoe genegen, teder en betrokken de onderlinge omgang ook moge zijn.

Ik lees overigens niets neerbuigends in voorgaande teksten, wel heel veel (over?) gevoeligheid ten aanzien van meningen - toon, stijl, vorm, woordkeus...
Wat mij weer doet vermoeden dat er veel gekwetsheid schuilt achter al die woorden, want waarom zou men er anders zo op aanslaan.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Nelly » wo 22 juli 2015, 23:35

@Droomvlinder - @neerbuigend. Misschien wel. Ik vond en vind de toon van de posting van Mar die daar pal boven staat niet prettig en ben daar in mee gegaan. Met omschrijvingen als seksuele sukkels en het al het bittere slachtoffergedoe (zie ook haar eerdere uithaal naar mijn omgeving met geweldige supervrouwen).

Ook nu weer irritatie dat mijn opmerking over penetratie niet passend zou zijn terwijl haar hele verhaal over seksuele problemen aanpakken in de entry's hierboven toch voornamelijk over glijmiddel, vaginale pijn bij penetratie en erectieproblemen gaat. *is er klaar mee*

Wel nog een algemeen puntje ter overdenking:

In de 19e en het begin van de 20e eeuw werd er nog door de meerderheid van mannen en vrouwen gedacht dat vrouwen helemaal geen plezier aan seks zouden beleven & de seks was zo slecht dat dat ook vaak bleek te kloppen. Wat dat betreft zijn we er met deze variant van het verhaal dan toch wel wat op vooruit gegaan.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Mar » do 23 juli 2015, 10:37

De term entry's ken ik niet, maar dat terzijde.

Nelly, voor mij schreef je onduidelijk. Hier, bijvoorbeeld:
Maar maak mij niet wijs dat moeder natuur vrouwen heeft ingeprogrammeerd dat ze het na de overgang niet meer willen of kunnen.

Ik begrijp nu dat je met dit het kennelijk niet zozeer penetratie bedoelde, wat ik erin lees, maar het hele sekspakket. (bold van mij)

En dan nog volgt kunnen niet altijd op willen, wat je allemaal ook oefent en wil. Omdat er negentigjarigen zijn die nog de Vierdaagse lopen wil dat niet zeggen dat iedereen die dat wil het kan.


*pakt de kuierlatten*
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Peter50 » zo 26 juli 2015, 18:20

Haar lichaam protesteert - maar niemand die ernaar luistert (hij niet en zij ook niet). En dan ergens op een moment geeft haar lichaam meer tegengas dan normaal (overgang lijkt me daar heel geschikt voor) en is het gedaan.
Het gaat hier dus om de lichamelijke reacties, meer dan om de zin er in. Je zegt hier iets heel interessants: je suggereert een psychologische verklaring voor lichamelijke problemen (zoals droogheid).
Als die verklaring juist is, dan zijn die lichamelijke problemen op te lossen door langs psychologische weg iets te veranderen.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor droomvlinder » zo 26 juli 2015, 18:36

Droogheid van de vagina is een fenomeen dat te wijten is aan een tekort aan oestrogeen, het kan worden opgelost door een oestrogeenbehandeling, deze is echter niet aan te raden voor vrouwen die gevallen van borstkanker in de familie hebben omdat deze behandeling het risico licht verhoogt. Bij vrouwen die geen borstkanker in de familie hebben ligt het risico van deze behandeling niet hoger dan elke dag meer dan twee glazen alcohol drinken, niet bewegen en overgewicht hebben. Het ongemak kan verminderd worden met een vaginale gel, maar niet door psychologische hulp .
Ik denk trouwens niet dat Nelly het over dit fenomeen heeft maar eerder over een soort lichamelijke blokkage, weerzin, of zomeer .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Jippie » ma 27 juli 2015, 22:23

Droogheid van de vagina is een fenomeen dat te wijten is aan een tekort aan oestrogeen, het kan worden opgelost door een oestrogeenbehandeling, deze is echter niet aan te raden ...
Er is toch sensilube... glijmiddel.. durex pleasure in alle kleuren, smaken en stimulerende neveneffecten.
Te koop bij elke drogist en anders gewoon bij de Wehkamp of een andere online aanbieders.
Gezien het aanbod wordt het en masse verkocht dus ze zal heus niet de enige zijn die wat extra glijmiddel gebruiken kan.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor droomvlinder » di 28 juli 2015, 19:23

Dit zei ik toch Jippie : "Het ongemak kan verminderd worden met een vaginale gel, maar niet door psychologische hulp ."
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....


Terug naar “Wellness en spiritualiteit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten