Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

"Je lichaam als tempel".
Voor onderwerpen als massage, saunabezoek, tantra, meditatie en yoga.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Snoozie » do 16 juli 2015, 20:25

Overigens ga ik met deze 'draad' stoppen. Heb er toch spijt van er aan te zijn begonnen en het voelt niet goed. Vind het niet respectvol tegenover mijn vrouw. Ondanks alles. Tenslotte gaat het (ook) over haar en dit medium is zo publiek als wat. Dat vind ik wringen. Ik dank ieder voor zijn/haar bijdrage en goede of goedbedoelde raad.
Bedankt voor het opwerpen van dit probleem!
Je bent heus niet de enige in deze situatie.
Voor wat het waard is een knuffel en verder heel veel succes gewenst op je weg.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Mar » do 16 juli 2015, 20:57

@Nelly, dank je voor je nuancering.

@ Lord C. Ik heb je reacties en conclusie met belangstelling gelezen. Ik ben met je eens dat 'cold turkey' lang niet voor iedereen effectief is.
Sterkte met, en toch ook plezier aan en voldoening van je zoektocht.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Peter50 » vr 17 juli 2015, 13:10

Ik begrijp ook uit andere reacties, dat de 'schuld' toch vooral ook wel bij mij moet liggen.
Tja, zo gaat dat hier, welkom op Shespot.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Snoozie » vr 17 juli 2015, 17:57

Ik begrijp ook uit andere reacties, dat de 'schuld' toch vooral ook wel bij mij moet liggen.
Tja, zo gaat dat hier, welkom op Shespot.
:st:

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Laars » vr 17 juli 2015, 21:44

Mja.. ik weet niet, het is niet mijn bedoeling ergens schuld neer te leggen? Waarom zou ik? Wat schiet je daar mee op? Er zijn toch meer inzichten te bedenken dan alleen schuldig ... of niet schuldig? :D9
Ik bekijk deze topics meestal met het idee dat alle kleine beetjes ( elke invalshoek en ervaring van de vrouwen hier met goede bedoelingen) de ts kunnen helpen met nadenken over de kwestie, toch?
Als je medeleven had gewild had je dat duidelijker moeten melden. Er zijn hier genoeg die jou een aai over de bol willen en kunnen geven. Ik vind daar via een forum niks aan en doe dat zelden. In reallife heb ik daar echte vrienden voor, dat je het even weet.
Een beetje scherp zijn en wat humor op een forum kan echt geen kwaad, relativeren noemen ze dat. je bent een volwassen kerel, toch? Slachtoffer zijn kan altijd nog sir Sjetterly
Haal d'r uit wat d'r voor jou in zit en de rest laat je liggen, simpel toch?


Laars, zit niet in de mee-lul of aaigroep en zal zich dus niet meer met het topic bemoeien.
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Jippie » vr 17 juli 2015, 23:48

Tja, als er problemen zijn dat de vrouw geen of weinig seks wil is er voor een man maar 1 oplossing voor het probleem.. ze moet weer zin krijgen in seks.
Als de seks voortvloeit uit een soort onbeschreven rechten/plichten vanuit een huwelijkse convenant wordt het betiteld als genadebrood… we willen gepassioneerde seks terug en hebben geen zin om verder te leven als een monnik.

Als je het probleem op bovenstaande manier leest dan klinkt dat best egoïstisch maar ergens ook ook onrealistisch.
Aan alles komt een eind, en wellicht ook aan de lichamelijke passie met elkaar. Ik ben zelf nog niet zo ver maar ik zou me dat kunnen voorstellen.
Is dat erg?. Als het door lichamelijk disfunctioneren komt of geestelijk op slot zitten dan is het vervelend. (maar niet onoverkomelijk)
Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat de lichamelijke seks plaats maakt voor iets anders, een soort intense liefde waarin het voldoende is om elkaar vast te houden en te knuffelen?
Ik zou me zoiets kunnen voorstellen. Het gebeurt niet van de ene op de ander dag maar het is een proces wat er in slijt, waarbij de een er eerder aan toe is als de ander.
Als zo’ n proces bestaat zou je daar dan in kunnen schikken?

Het is gewoon eens iets om over na te denken. Misschien heeft Anwen wel een punt en is het spirituele avontuur gewoon een excuus, een smoes om het „geen zin hebben” plausibel te maken. Geen zin meer omdat ze zich b.v. onaantrekkelijk voelt, de voorspelbaarheid zat is en geen zin meer heeft in nieuwe fratsen...weetikveel... En is het genadebrood wat ze geeft uit liefde voor je omdat ze weet dat jij nog niet zo ver bent.
.. 'Nog niet zover bent.' ben ik allergisch voor, voor zulke woorden. Suggereert namelijk dat de spreker zichzelf in een hogere dimensie waant, waar 'jij nog niet aan toe bent.' Dat lijkt me, om te beginnen, niet erg spiritueel.
Juist wel, iemand die spiritueel bezig is waant dat hij of zij doorgroeit naar een ander level waar jij nog niet aan toe bent.

Los hiervan zit ik me wel eens af te vragen wanneer je de laatste wip maakt. Dat is iets wat je niet beseft als je het zojuist hebt gedaan maar wat pas later tot je doordringt. Aan alles komt een eind. En hoe ga je daar mee om?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Lord Chatterley
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 10 juli 2015, 20:08

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Lord Chatterley » za 18 juli 2015, 10:33

Dat de meno pauze voorbij is betekend niet dat het hier niets mee te maken heeft, door de verandering in hormoongestel kan het ook zijn dat hierdoor iets blijvend veranderd is.
Zoals Tes perfect aangeeft: de overgang is de veranderperiode die eindigt in de menopauze. Een vrouw na haar overgang is meno-pauzaal tot haar dood.
Ik dacht dat de menopauze tijdelijk was. Zoals iedere pauze. En ik dacht dat meno midden betekent, dus een pauze in het midden van het leven.
Ben er niet zo van op de hoogte. Ik hoor overal dat het 'logisch' is dat de lust bij rijpere vrouwen verdwijnt, want hormonen. Tja. Einde discussie dan he? Take it or leave it. Leave 'it' is dan ook part of the game.
't kan vreemd gaan ...

Gebruikersavatar
Lord Chatterley
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 10 juli 2015, 20:08

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Lord Chatterley » za 18 juli 2015, 10:34

Tja, als er problemen zijn dat de vrouw geen of weinig seks wil is er voor een man maar 1 oplossing voor het probleem.. ze moet weer zin krijgen in seks.
Als de seks voortvloeit uit een soort onbeschreven rechten/plichten vanuit een huwelijkse convenant wordt het betiteld als genadebrood… we willen gepassioneerde seks terug en hebben geen zin om verder te leven als een monnik.

Als je het probleem op bovenstaande manier leest dan klinkt dat best egoïstisch maar ergens ook ook onrealistisch.
Aan alles komt een eind, en wellicht ook aan de lichamelijke passie met elkaar. Ik ben zelf nog niet zo ver maar ik zou me dat kunnen voorstellen.
Is dat erg?. Als het door lichamelijk disfunctioneren komt of geestelijk op slot zitten dan is het vervelend. (maar niet onoverkomelijk)
Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat de lichamelijke seks plaats maakt voor iets anders, een soort intense liefde waarin het voldoende is om elkaar vast te houden en te knuffelen?
Ik zou me zoiets kunnen voorstellen. Het gebeurt niet van de ene op de ander dag maar het is een proces wat er in slijt, waarbij de een er eerder aan toe is als de ander.
Als zo’ n proces bestaat zou je daar dan in kunnen schikken?

Het is gewoon eens iets om over na te denken. Misschien heeft Anwen wel een punt en is het spirituele avontuur gewoon een excuus, een smoes om het „geen zin hebben” plausibel te maken. Geen zin meer omdat ze zich b.v. onaantrekkelijk voelt, de voorspelbaarheid zat is en geen zin meer heeft in nieuwe fratsen...weetikveel... En is het genadebrood wat ze geeft uit liefde voor je omdat ze weet dat jij nog niet zo ver bent.
.. 'Nog niet zover bent.' ben ik allergisch voor, voor zulke woorden. Suggereert namelijk dat de spreker zichzelf in een hogere dimensie waant, waar 'jij nog niet aan toe bent.' Dat lijkt me, om te beginnen, niet erg spiritueel.
Juist wel, iemand die spiritueel bezig is waant dat hij of zij doorgroeit naar een ander level waar jij nog niet aan toe bent.

Los hiervan zit ik me wel eens af te vragen wanneer je de laatste wip maakt. Dat is iets wat je niet beseft als je het zojuist hebt gedaan maar wat pas later tot je doordringt. Aan alles komt een eind. En hoe ga je daar mee om?
Laatste wip met wie? Of laatste wip ueberhaupt?
't kan vreemd gaan ...

Gebruikersavatar
Lord Chatterley
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 10 juli 2015, 20:08

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Lord Chatterley » za 18 juli 2015, 10:40

Mja.. ik weet niet, het is niet mijn bedoeling ergens schuld neer te leggen? Waarom zou ik? Wat schiet je daar mee op? Er zijn toch meer inzichten te bedenken dan alleen schuldig ... of niet schuldig? :D9
Ik bekijk deze topics meestal met het idee dat alle kleine beetjes ( elke invalshoek en ervaring van de vrouwen hier met goede bedoelingen) de ts kunnen helpen met nadenken over de kwestie, toch?
Als je medeleven had gewild had je dat duidelijker moeten melden. Er zijn hier genoeg die jou een aai over de bol willen en kunnen geven. Ik vind daar via een forum niks aan en doe dat zelden. In reallife heb ik daar echte vrienden voor, dat je het even weet.
Een beetje scherp zijn en wat humor op een forum kan echt geen kwaad, relativeren noemen ze dat. je bent een volwassen kerel, toch? Slachtoffer zijn kan altijd nog sir Sjetterly
Haal d'r uit wat d'r voor jou in zit en de rest laat je liggen, simpel toch?


Laars, zit niet in de mee-lul of aaigroep en zal zich dus niet meer met het topic bemoeien.
Ik ben niet uit op aaien over de bol. Nooit geweest ook, noch medelijden. Ik ben boos. Dan heb ik niks aan natte vingers als: 'Je zult er zelf wel debet aan zijn. ' Daar heb ik genoeg over nagedacht. Vroeg me slechts af of anderen in dezelfde situatie hebben gezeten en hoe die dat gedaan hebben. Met name ook vrouwen van 55 plus. Maar ik heb het idee dat die niet veel op dit forum zitten? Allemaal achter de geraniums?
't kan vreemd gaan ...

Gebruikersavatar
Lord Chatterley
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 10 juli 2015, 20:08

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Lord Chatterley » za 18 juli 2015, 10:42

@Nelly, dank je voor je nuancering.

@ Lord C. Ik heb je reacties en conclusie met belangstelling gelezen. Ik ben met je eens dat 'cold turkey' lang niet voor iedereen effectief is.
Sterkte met, en toch ook plezier aan en voldoening van je zoektocht.
Gaat lukken Mar. Dank je.
't kan vreemd gaan ...

Gebruikersavatar
Lord Chatterley
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 10 juli 2015, 20:08

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Lord Chatterley » za 18 juli 2015, 10:43

Overigens ga ik met deze 'draad' stoppen. Heb er toch spijt van er aan te zijn begonnen en het voelt niet goed. Vind het niet respectvol tegenover mijn vrouw. Ondanks alles. Tenslotte gaat het (ook) over haar en dit medium is zo publiek als wat. Dat vind ik wringen. Ik dank ieder voor zijn/haar bijdrage en goede of goedbedoelde raad.
Bedankt voor het opwerpen van dit probleem!
Je bent heus niet de enige in deze situatie.
Voor wat het waard is een knuffel en verder heel veel succes gewenst op je weg.
Ook digitale knuffels helpen Snoozie. Dank je.
't kan vreemd gaan ...

Gebruikersavatar
Lord Chatterley
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 10 juli 2015, 20:08

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Lord Chatterley » za 18 juli 2015, 10:47

Lord Chatterley je schrijft : "Overigens ga ik met deze 'draad' stoppen. Heb er toch spijt van er aan te zijn begonnen en het voelt niet goed. Vind het niet respectvol tegenover mijn vrouw. Ondanks alles. Tenslotte gaat het (ook) over haar en dit medium is zo publiek als wat. Dat vind ik wringen. Ik dank ieder voor zijn/haar bijdrage en goede of goedbedoelde raad."

Als iets niet goed voelt voor je kan je er inderdaad best mee stoppen. Maar bedenk ook dat de reacties op je post helemaal geen rekening kunnen houden met dat wat je vrouw betreft . Ik druk het misschien niet goed uit . Als vrouw reageren we vaak uit onze ervaring, maar zoals Jippie terecht zegt : niets mag veralgemeend worden .En we kennen het verhaal aan de kant van je vrouw alleen uit het jouwe. ( dit is trouwens meestal zo gezien je zelden met z'n tweetjes hier een probleem gaat bespreken)

Jammer dat je afhaakt door een gevoel van tekort aan respekt. Soms is het goed gevoelens hier anoniem kwijt te kunnen.
Geen gebrek aan respect van de deelnemers hier hoor. Ik gebruikte 'respect' in een andere verband. Ik kan wel tegen een stootje (Neet, niet beginnen te grijnzen nu). En op een forum kun je inderdaad steun en kritiek verwachten. Is een beetje zoals een warm band en een koude douche. Een erkende martelmethode, haha. Lang leve de masochisten onder ons. :mrgreen:
't kan vreemd gaan ...

Gebruikersavatar
Lord Chatterley
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 10 juli 2015, 20:08

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Lord Chatterley » za 18 juli 2015, 11:00

Het onderwerp spiritualiteit, intimiteit, leeftijd interesseert me nog wel degelijk. Het voelt ongemakkelijk om er op een forum over te praten als een ander in het geding is die er niet van weet. Wat bij mij een rol speelt is dit: ik ben begin 60. Altijd betrouwbaar en trouw geweest. Wat saai dus eigenlijk. Heb ook genoeg meegemaakt. Als ik vooruit kijk heb ik nog een jaar of 15 in redelijke gezondheid te gaan. Mss meer, mss minder. Ben de laatste tijd wel bezig met de vraag: wat heb ik gemist? Heb ik 'geleefd?' Hebben anderen datzelfde gevoel of zijn ze te ingedut om er echt iets mee/aan te doen? Voor individuele reacties, adviezen en opmerkingen blijf ik open staan.
't kan vreemd gaan ...

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Oceann » za 18 juli 2015, 11:08

Mailadressen liever alleen per privebericht uitwisselen...
Verder denk ik dat je gewoon gezellig moet blijven lord C, een onwennig begin is soms de voorbode van veel moois...

Oceann

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe spiritueler, hoe sexlozer?

Berichtdoor Mar » za 18 juli 2015, 11:49

:arrow:
Laatst gewijzigd door Mar op za 18 juli 2015, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden


Terug naar “Wellness en spiritualiteit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten