Body De-armouring

"Je lichaam als tempel".
Voor onderwerpen als massage, saunabezoek, tantra, meditatie en yoga.

Moderators: Xenia, JanWbr

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Body De-armouring

Berichtdoor mikky » vr 13 februari 2015, 17:44

hoi

wie o wie heeft dit wel eens gedaan en wil ervaringen uitwisselen. Ik heb nu twee sessies gehad en vooral de naweeen daarvan vallen me zwaar. Nu weet ik dat het voor een goed doel is maar toch
misschien kan iemand mij even opbeuren zodat ik er weer mee door kan

groetjes
marlies

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Body De-armouring

Berichtdoor Spelfje » vr 13 februari 2015, 18:01

Kun je misschien vertellen wat het is? Ik heb er nog nooit van gehoord....
"Women are made to be Loved
....not understood"

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Body De-armouring

Berichtdoor mikky » vr 13 februari 2015, 18:07

van een website afgehaald

De-armouring … terugkeren naar je natuurlijke staat van zijn

liefde, speelsheid
levensvreugde, groei, kracht
het ervaren van een nieuw niveau van zelfexpressie en vrijheid t.a.v. jouw eigen seksuele zijn
Blokkades op mentaal -, fysiek – of seksueel niveau weerhouden je hiervan, deze ontstaan door

persoonlijke ervaringen
negatieve onverwerkte emoties
oude patronen en overtuigingen
De-armouring maakt ze invoelbaar o.a. door een mix van

acupunctuur
massage
stretchen van spieren, ook inwendig in het bekken
Gebieden die aangeraakt worden:

borst, hoofd, kaaklijn, keel
buik, bekken
De-armouring is een unieke en krachtige methode om

blokkades effectief op te ruimen
seksuele energie weer te laten stromen
open te staan voor liefde
je eigen uniek zijn ervaren t.a.v. seksualiteit
ruimte te bieden aan jezelf en binnen een eventuele relatie
aanwezig te worden i.p.v. re-actief afwezig

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Body De-armouring

Berichtdoor Nelly » za 14 februari 2015, 1:22

Hi Marlies - ik weet dat er hier geen reclame gemaakt mag worden, maar informatie uitwisselen mag wel. Waar doe je deze techniek?? Ik heb eventjes gegoogled & zag enkel Amerikaanse bedrijven voorbij komen....

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Body De-armouring

Berichtdoor mikky » za 14 februari 2015, 8:20

bij iemand in Rhenen. Hij geeft tantra en is intimiteits coach.

Het is een bijzondere techniek. Het ene moment ben ik heel boos dan heel ontspannen of verdrietig. Er komen echt blokkades los.
Opgewonden schijnt ook te kunnen maar zover ben ik nog niet
Ben er pas twee keer geweest. En hoop dat het me gaat helpen om me zo te kunnen ontspannen dat ik een orgasme kan krijgen.

Tot nu toe maakt het in iedergeval veel los. Zowel lichamelijk als emotioneel

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Body De-armouring

Berichtdoor Suzette » zo 15 februari 2015, 2:59

Ben je de mikky die al vaker over orgasmeproblemen schreef?

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Body De-armouring

Berichtdoor mikky » zo 15 februari 2015, 8:27

Ja dat ben ik

Ik hoop door dit te doen wat dichter bij een oplossing te komen.
mijn inzet voor dit traject is dat ik of leer klaarkomen of leer ermee om te gaan dat het nooit zal lukken

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Body De-armouring

Berichtdoor droomvlinder » zo 15 februari 2015, 9:38

Ik wens het je van harte mikky, het lijkt me een interessante ervaring, hopelijk positief maar die je zeker in contact brengt met je lichaam.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Body De-armouring

Berichtdoor Levendig Foutje » zo 15 februari 2015, 19:38

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Als ik het zo lees, lijkt het op een energetisch werk zoals dat ook in Reiki wordt gedaan.
Ikzelf doe al 4 jaar Reiki en het heeft me heel erg veel geholpen in mijn eigen persoonlijke groei. In Reiki ga je zelf zo ver als je op dat moment aankunt, de therapeute schept de ruimte. Daar wordt wel aangeraakt, maar ze legt haar handen op bepaalde plekken (het ligt aan de energetische blokkage die je op dat moment hebt of de situatie waar je lichaam behoefte aan heeft om aan te werken).
Geen pasklare oplossingen, want jijzelf neemt de stappen, maar het is voor mij ideaal. Mijn vriend daarentegen staat er niet voor open en voelt zich alleen relaxed. (Maar ik ga zelf reiki "studeren" als ik meer tijd heb dus misschien lukt het bij mij dan wel).

Geen directe reactie maar toch iets waar ik een parallel in zie en wat ik een fantastische techniek vind.
Tijdens de sessies voel ik namelijk energetisch echt veranderingen (verplaatsingen, soms een soort heen-en-weer bewegen, de laatste keer voelde ik mijn hoofd van binnen alsof ik daar kon gapen, heel apart) en soms zijn de dagen erna - afhankelijk van het proces - heel intensief. Maar het is niet een techniek waar iedereen voor openstaat en sommige mensen ervaren het dus enkel als iets ontspannends.

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Body De-armouring

Berichtdoor mikky » zo 15 februari 2015, 20:53

Hoi

er zit een parallel in maar het is zeker geen reiki. Ik ben zelf reiki master maar dit gaat veel dieper. Het is op een ander energie niveau.
maar zeker bedankt voor je berichtje

Groetjes
Marlies

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Body De-armouring

Berichtdoor Nelly » zo 15 februari 2015, 20:55

Het lijkt me een heel stoere behandeling. Wel zou ik zelf zeker willen weten dat degene die hem geeft integer is & niet over mijn grenzen heen zal gaan.

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Body De-armouring

Berichtdoor mikky » zo 15 februari 2015, 21:03

Dat was ook mijn zorg. Daarom heb ik er ook zolang over gedaan om voor het eerst naar toe te gaan.
Ik ben naar een lezing van hem geweest. Heb met hem gemaild en gebeld En afspraken gemaakt.
en getwijfeld vooral veel getwijfeld. En toen heel voorzichtig de eerste stap gezet. en dit alles in samenspraak met mijn man natuurlijk.

Het voeld goed maar is ook loodzwaar

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Body De-armouring

Berichtdoor Nelly » ma 16 februari 2015, 0:37

Wat is er dan zo zwaar - krijg je flashbacks naar vroegere (onprettige) ervaringen??
Ik weet veel van lichaamswerk af & weet dat dat een van de mogelijkheden kan zijn.

Of is het om heel andere redenen zwaar??

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Body De-armouring

Berichtdoor mikky » ma 16 februari 2015, 7:51

Hoi

Ja oude beelden maar het is ook lichamelijk pijnlijk. Vorige keer heb ik nog meer dan een week buikpijn gehad. Dit keer is het de onrust die blijft hangen.

Ik voel dat er echt veel aan het veranderen is.
Maar omdat de buitenwereld er raar tegenaan kijkt.
(Ik ga wel als getrouwde vrouw naar een andere man om daar bloot in een geluidsdichte kamer te gaan liggen. Waarbij mijn doel is te kunnen klaarkomen)

Had ik gehoopt hier mensen te vinden die het ook ervaren hebben.
het gekke is trouwens dat op de eerste minuut na dat bloot zijn helemaal weg valt. Net of je bij bv de fysio bent.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Body De-armouring

Berichtdoor Laars » ma 16 februari 2015, 12:25

Laat de buitenwereld er gewoon lekker buiten! Zoals je zegt, de 'buiten'wereld. Waarom een oordeel? Dat veroorzaakt de therapie ook deels, dat je de buitenwereld minder belangrijk gaat vinden, ook gaat zien wie wel en niet in jouw binnenwereld mogen en welke binnenwereld van de ander jij eventueel zou willen betreden..

Ik herken dit wel, ooit ook bij een coach gelopen die dit deed, alle 'laagjes' schuiven weg en je kan jezelf niks meer voorhouden, dat is soms angstig, maar weet dat je eigen kern tevoorschijn komt, het enige wat je écht bezit, zeer deze pijnlijke moeite waard. Probeer 't vertrouwen in jezelf te behouden betreffende deze keuze. Als je dat kunt. kun je de coach ook vertrouwen en dat lijkt mij belangrijk in deze...
Heel veel succes!
Laatst gewijzigd door Laars op ma 16 februari 2015, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.


Terug naar “Wellness en spiritualiteit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten