Chlamydia

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Chlamydia

Berichtdoor baby_19 » do 29 december 2005, 14:27

Paar weken geleden had ik chlamydia opgelopen. Ik heb medicijnen gehaald en mijn vriend moest ook medicijnen van zijn dokter.

Mij werd verteld dat ik na de kuur 7 dagen met condoom moest vrijen.
Anders kregen wij mischien het "ping-pong effect"

Maar het condoom is 3/4 dagen later gescheurd in die 7 dagen week.

Nu heb ik net mijn dokter gebeld en ik vroeg of ik opnieuw medicijnen moest gebruiken. Dat hoefde niet. Toen zei ik dat ik wel weer tussentijdse bloedingen had. Is dit geen chlamydia dan vroeg ik. (die bloedingen kan chlamydia zijn). Nee zij mijn dokter dit kan je chlamydia niet de schuld geven..

Einde gesprek :?

Aangezien chlamydia bijna niet te merken is, en je er onvruchtbaar van kan worden, ben ik niet echt bevredigd met het antwoord van mijn dokter..

Ik moest 7 dagen met condoom en dit is dus niet gelukt... Hoezo maakt het nu niks meer uit dan??

Ik ga morgen gewoon weer bellen, desnoods laat ik mij weer op chlamydia testen..


Iemand ervaring met chlamydia?

Nathaniël
Berichten: 51
Lid geworden op: za 24 december 2005, 2:22

Berichtdoor Nathaniël » do 29 december 2005, 16:15

Hallo Baby_19,

Wat je denk ik het beste kunt doen is de Rutgersstichting bellen en je vraag daar voorleggen. Zij weten alles wat betreft sex, geslachtsziektes (en de behandeling daarvan), enzovoort. Hun adres en telefoonnummer kun je op hun site vinden onder 'Informatiecentrum'. www.rutgersnissogroep.nl

Laat je het nog even weten hoe het is gegaan / verder gaat?

Succes!


Groetjes,
Nathaniël

japie
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 20 januari 2002, 2:01

Berichtdoor japie » do 29 december 2005, 21:51

Laat ik proberen de situatie voor je te schetsen en dan kun je altijd zien of je verdere stappen wilt nemen.

Je vertelt niet welke behandeling je arts heeft ingesteld. Meestal wordt de eenhapstherapie gedaan met 2 tabletten Zithromax, anders 7 dagen amoxicilline 500 mg 3x daags. Als het goed is ben je na die behandeling een dag later van je storende kostganger af. Zeven dagen erna onthouding is wel veel hoor.

Het tweede probleem is dat jij en je vriend tegelijkertijd die pillen moesten nemen, anders is het pas veilig 2 dagen nadat de laatste van jullie zijn laatset pil heeft geslikt. heeft hij gelijk met jou die pillen naar binnen geslagen is er niets aan de hand. Is het later dan ben je pas veilig 2 dagen na de laatste hap.

Dus: of de kuur was niet op en dan ben je nog niet veilig
of je arts is erg aan de veilige kant geweest en er is niets aan de hand

Dat je bloed verliest is geen goed teken. je hebt gelijk: dat kan wijzen op een chlamydia infectie van de baarmoederhals.

Nu de test overdoen is niet goed, want door het antibiotica gebruik is de aanwezigheid van het beest gemaskeerd.
Doe de test over 14 dagen over om er zeker van te zijn dat alles goed is of doe de kuur over voor alle zekereheid.

Je hebt gelijk chlamydia is een link beest

Japie, ook zoeker

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » vr 30 december 2005, 13:58

het medicijndoosje heb ik al weggegooid dus ik weet niet meer hoe het heette.

Ik heb wel 1500 mg gekregen die ik moest verspreiden over 2 dagen. Mijn vriend moest dezelfde medicijnen ook 1500 mg maar verspreid over 3 dagen. Mijn vriend had op donderdagavond de laatste pil ingenomen.

Dusja de seks was 3 dagen later. Maar omdat mijn dokter zei 7 dagen..

En nu is het afgelopen maar ik bloedde terwijl ik de pil slikte. En ik bloedde alleen savonds.. Daarom denk ik dat ik mischien nog steeds chlamydia heb.

Dus mischien moet ik even de rutgerstichting bellen en dan alsnog mij laten testen mischien, de kuur overdoen zou ik ook wel willen. Mijn vriend wilde dit ook wel en dan hadden we gewoon afgesproken om 7 dagen helemaal geen seks te hebben..


We zijn nu trouwens al een week verder..


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten