spieren tijdens ongesteld zijn

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

spieren tijdens ongesteld zijn

Berichtdoor Bell » ma 26 december 2005, 3:08

hej how vraagje:

zijn de vaginaspieren tijdens het ongesteld zijn meer aangespannen of juist slapper dan normaal?

Bell.

wijfie1974
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 december 2005, 18:39

Berichtdoor wijfie1974 » ma 26 december 2005, 11:50

Volgens mij maakt het niet uit of je ongesteld bent of niet. Misschien dat je hele lichaam meer gespannen is als je ongesteld bent en je er echt last van hebt. Of misschien ben je meer gespannen als je het zelf allemaal wat minder fris vind.
Persoonlijk heb ik nooit ergens last van, dus merk ik geen verschil.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 28 december 2005, 22:45

nee dat lijkt mij niet.

Denk maar aan tampons inbrengen enzo..

*Shagadelic*
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 22:29

Berichtdoor *Shagadelic* » wo 28 december 2005, 23:54

Sinds mijn zwangerschap voelt het wel anders. Kan het niet precies omschrijven, alsof mijn baarmoeder de boel naar beneden drukt.
Oh can u handle me baby.....

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » do 29 december 2005, 12:33

Vaginaspieren meer aangespannen of slapper tijdens menstruatie?
Jee ik zou er geen antwoord op kunnen geven. Dat er iets met mijn spieren in het algemeen is tijdens het ongesteld zijn is een feit.
Ik loop hard en tijdens de menstruatie ben ik niet vooruit te branden. ik moet er met mijn cyclus rekening houden, zeker met een georganiseerde loop, die kan ik dan wel vergeten.

Maar ik zal er eens op letten de volgende keer.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reden van de vraag :D

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » do 29 december 2005, 12:48

:)
Laatst gewijzigd door hadewijch op wo 02 mei 2007, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

verklaring

Berichtdoor Bell » vr 06 januari 2006, 17:48

dank voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Bell op wo 16 december 2009, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » vr 06 januari 2006, 19:06

Je bent 23, dus geen twijfel over mogelijk dat je vagina elastisch genoeg is om zich goed om de penis te vormen. Als zijn penis niet zo stijf is tijdens de penetratie, ligt het dan aan jou dat het wat 'ruim' voelt? Lijkt me niet..

'Triest' vind ik daarvoor niet het goede woord. Het klinkt echter wel alsof je vriend smoesjes probeert te verzinnen en de boel voor het gemak maar op jou afschuift. Het kan goed zijn dat hij dit niet bewust doet, door gebrek aan kennis, maar aardig vind ik het niet.

Het zou misschien kunnen dat hij een (licht) erectieprobleem heeft, die hij zelf nog niet onder ogen wil zien? Dat IS ook lastig... Er is op she-spot al vaker wat over geschreven.

In zijn geval lijkt het erop dat er een 'storing' plaatsvindt in zijn seksualiteitsbeleving zo gauw er gepenetreerd gaat worden. Omdat hij vaker de ervaring heeft dat zijn erectie dan verslapt, kan hij hier angst voor opgebouwd hebben. Dan wil hij TE graag en gaat daarover nadenken... weg opwinding.

Ik ben benieuwd of je hierover met hem kunt praten en of hij zichzelf herkent in bovenstaande.

Wees voorzichtig met hoe je dit ter sprake brengt... Stap af van het idee dat het aan jou ligt! Dan hoef je ook niet boos of verdrietig te worden erom, maar kan je in openheid hem steunen, mocht hij i.d.d. over de brug komen met zijn eventuele angst voor verslapping van zijn erectie. Er zijn ook goede sites over te vinden op internet.

Groetjes,
Lianne.

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » vr 06 januari 2006, 19:11

Dank je Lianne.
Laatst gewijzigd door Bell op wo 16 december 2009, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » vr 06 januari 2006, 19:48

Je bekkenbodemspieren trainen kan altijd... Maar als je persé tijdens elke vrijpartij je spieren aangespannen moet houden, of moet pulseren, om 'hem' stijf te houden... Kan je er zelf dan nog wel van genieten? Het lijkt mij een vermoeiende business persoonlijk en ook niet erg romantisch als ik steeds zo 'druk' moet liggen doen met mijn spieren voor die erectie.

Dan ben je toch alleen nog met hem bezig?? Wanneer kan JIJ je dan ontspannen?? Ik snap je beredenaties niet zo goed. Als je denkt dat het toch aan jou ligt, hoe ben je dan aan dit idee gekomen? Heb je ook andere ervaringen dan met hem? Kortom: welke reden heb je om te denken dat het aan jouw vagina ligt?

Lianne.

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » vr 06 januari 2006, 19:58

Dat is het, daarom noemde ik het 'triest' om me zo te bekommeren over die spieren want van een bevredigd gevoel is dan geen sprake.


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast