mirena

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

jesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 november 2005, 18:18
Locatie: antwerpen

mirena

Berichtdoor jesa » vr 18 november 2005, 18:54

Hey! ik heb sinds een jaar een mirena spiraaltje,op zich ben ik wel tevreden,niet elke dag aan iets denken,en mijn bloedverlies is drastisch minder,maar daar zit het hem juist.Ik blijf zo ongeregeld met mijn bloedingen en ik heb na het vrijen ook altijd wat bloedverlies,soms zelfs wat bruinig van kleur :? Het is een van de redenen,dat ik mijn vriend me iets minder graag laat beffen...Ik ervaar totaal geen pijn ,maar is dit normaal?Herkent iemand dit?

Thx!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 18 november 2005, 19:17

Mirena is wel vaker ter sprake gekomen op dit forum, en ik weet nog dat er meerdere vrouwen waren die hierover spraken.

Volgens mij was het gewoonweg een van de mogelijke bijwerkingen van Mirena; dat je de eerste 6 maanden (in sommige gevallen 9) onregelmatig of zelfs aanhoudelijk bloedverlies hebt.

Ha, kijk eens , dit heb ik van de site www.mirena.nl ;
Daar het enkele maanden kan duren tot dit nieuwe evenwicht wordt bereikt, kan er gedurende deze eerste maanden na het plaatsen soms onregelmatig bloedverlies optreden. Meestal gaat het om druppelsgewijs bloedverlies (spotting). De hoeveelheid bloedverlies verschilt van vrouw tot vrouw, maar vermindert meestal geleidelijk. Tijdens de eerste maand van het gebruik kan het bloedverlies frequent optreden, waardoor het lijkt alsof de menstruatie enkele weken aanhoudt. In de loop van de tijd zal de hoeveelheid bloedverlies en de frequentie van bloedverlies afnemen; na drie tot zes maanden is dit gereduceerd tot enkele dagen bloedverlies per maand
Volgens mij was het zo dat je even langs je arts moet als het langer duurt dan 6 maanden.

Jessebel -die zelf al heel lang twijfelt om dit te gebruiken. Ben deze week weer een vrouw tegengekomen die erg positief was over Mirena... ik denk dat ik er toch maar voor ga :)

jesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 november 2005, 18:18
Locatie: antwerpen

Berichtdoor jesa » vr 18 november 2005, 20:31

Weeral bedankt jessebel... :lol:
Goh,de dokter had me gezegd dat het wel even kon duren,maar het is bij wat kiezen of delen,denk ik..de pil wil ik echt niet meer,condooms vind ik,met vaste partner,echt niet leuk...het spiraaltje is daarom ideaal..
Misschien eens terug naar de gyne gaan,maar dat stel ik dus telkens weer uit he.. :oops:
Ik zal die andere topics is opzoeken..

Oh ja,prettig weekend!! :lol:

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » za 19 november 2005, 0:22

Ik heb ook al een paar jaar de mirena en ook ik heb dat bloedverlies dat je omschrijft zo af en toe.. Irritant, niet al te fris en volgens mij niet alleen een bijwerking de eerste maanden, maar gewoon zolang als je dat ding hebt. Het enige verschil is dat het de eerste maanden heftiger is. Verder heb ik het gevoel dat ik minder snel nat word als voor de mirena. Herkennen meer vrouwen dit?

Het is natuurlijk heerlijk dat je er verder geen omkijken meer naar hebt voor 5 jaar en het voelt safe, maar jammer toch dat je soms bang kunt zijn dat het vrijen bloedverlies tot gevolg heeft (bruin ja, bah). Niet veel, maar toch...

Tot slot: ik heb al van 2 mannen vernomen dat ze weleens een 'scherp' klein 'iets' voelde... Herkenbaar??

Lianne.

jesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 november 2005, 18:18
Locatie: antwerpen

Berichtdoor jesa » za 19 november 2005, 10:10

Ja,niet echt fris...nu mijn vriend heeft sinds dat jaar nog maar 2 keer gezegd dat hij 'dacht 'iets te voelen,en dan was het alleen met een standje met diepe pentratie..dus het zou kunnen natuurlijk.Maar ik hou al niet echt van dat standje dus ... :lol:
Het gevoel van niet zo nat te worden herken ik zelf helemaal niet..maar iedereen zal wel verschillend reageren zeker?
Maar het feit dat je 5 jaar aan niets meer met denken ,is inderdaad het grootste voordeel en voor mij ook het drastisch verminderen van bloedverlies.

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » za 19 november 2005, 23:31

Omdat ik geen vaste partner heb doe ik alleen aan safe seks dus dat bloedverlies vind ik op zich niet zo heel erg. Ik heb dus af en toe ook nog wel eens.
Minder nat heb ik ook niet maar wat ik wel irritant vind is dat ik mijn eigen geur minder prettig vind. Eigenlijk ruik ik maar 1 week zoals het hoort. Ik heb een korte cyclus dus twee weken ruik ik minder prettig.
Ik heb het spiraaltje voornamelijk genomen omdat ik een korte cyclus heb en ook nog een lage HB gehalte. Voorheen was ik 1 week in mijn cyclus fit, de rest was ik slap. Tot nu toe vind ik de mirena daarom ook de beste optie maar ik weet niet of ik dat met een vaste partner ook nog wel zou vinden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

dotje
Berichten: 101
Lid geworden op: za 25 januari 2003, 2:01
Locatie: NL

Berichtdoor dotje » di 22 november 2005, 13:23

heehee!

inmiddels heb ik al bijna 4 jaar de mirena en ik herken je "klachten". Vaak wanneer ik wat ruigere seks heb gehad of een wat dieper standje dan komt t wel eens voor dat ik wat bruinig bloed verlies. Ook mijn vriend heeft in die jaren pas maar twee keer iets gevoeld.
In eerste instantie bleef alles uit, ik schrok me dan ook rot toen ik ineens maandelijks weer ging bloeden. Ik kreeg ook weer last van mijn buik en ontzettend heftige pijn in mijn borsten en vooral mijn tepels. Bij de gyn geweest voor een check-up en niets aan de hand. Wellicht is mijn lichaam gewend en raakte het weer in zn oude cyclus.
Nu weer wat jaren verder heb ik nergens meer maandelijks last van, op wat bloeden na op zijn tijd na wat heftigs

Het minder "nat" worden herken ik niet, mijn libido steeg juist enorm en qua vochtpirductie had ik al niets te klagen, maar heb zelfs juist het idee dat t allemaal nog meer is geworden. Maar goed of dat nu aan de mirena ligt of gewoon aan mijn eigen psychische verandering en t ontdekken van mijn lichaam...

greetz dot
terug van weg geweest :D


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten