Je vagina na de seks..

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Mickey
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 november 2005, 10:45

Berichtdoor Mickey » vr 11 november 2005, 0:12

Ik heb heel soms ook sneller vaginale infecties als ik me (onbewust) niet goed voel bij de seks.....

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » vr 11 november 2005, 11:45

Ja ik heb dus echt een schimmelinfectie... zit nu weer met die zalf te smeren 3 dagen canesten gyno 3

Ik heb wel gehoord dat je bij de drogist zalf kan halen die je eigenlijk ook bij de dokter kan halen, zalf voor schimmels, candida of canesten ofzo maar of dit waar is weer ik niet.

Mijn dokter zei wel tegen mij dat ik meot uitkijken voor schimmelinfecties ze zei dat ik immuum kan worden voor de zalfjes en dat mijn schimmel dus niet weg kan gaan... :? dat vind ik wel een beetje eng

En wat ik ook gezien heb is dat de vaginale zeepjes zoals Lactacyd, en de vaginale zeepjes van kruidvat, dat die van het kruidvat geen parfum bevat en lactacyd wel....

Zou die van het kruitvat dan beter zijn?

spottie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 19:53

Berichtdoor spottie » vr 11 november 2005, 15:32

Mij hebben ze eig gezegd dat al die intieme zeepjes ook niet echt nodig zijn... je vagina is gemaakt om zichzelf te 'onderhouden', en goed met water spoelen is gewoon het beste wat je kan doen. Als ik vb. ongesteld ben dan gebruik ik wel eens zeep, ik koop die in de Aldi. je kan idd best ongeparfumeerde nemen!! net als Always is Lactacyd gewoon een bekend merk, maar daarom zeker niet beter!

spottie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 19:53

Berichtdoor spottie » vr 11 november 2005, 15:40

@Bloem & massie

Mijn dokter had het er wel met mij over gehad. Ze zei dat ze de mannen meestal niet meebehandelen, omdat ze amper vatbaar zijn voor deze ziekte! ook al zijn ze ermee in contact gekomen, het is zelden zo dat ze het erna weer verdergeven aan jou. Ze had me gezegd dat mijn partner het wel mocht doen, vr alle zekerheid. gewoon hetzelfde zalfje op de eikel aanbrengen, et voila. Kleine moeite, maar dan ben je zeker hé.

^^Kelly^^
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 oktober 2005, 21:54
Locatie: utrecht

ongesteld

Berichtdoor ^^Kelly^^ » vr 11 november 2005, 15:50

Jessebel
Nee we hebben het zeker niet over dat we ongesteld zijn, het is wel een beetje het zelfde alleen is het geen bloed maar witte smurrie. ( niet elke vrouw heeft er zo veel last van) maar blijkbaar hebben veel vrouwen er wel last van. Ja als ik ongesteld ben gebruik ik heel soms tampons met een inlegkruisje maar je moet iets toch? Meestal gebruik ik maandverband van C 1000 heel goedkoop en minder last van al dat plastic wat er in de rest van de maandverband zit.
Je leert er wel mee leven al is het vaak erg ongemakkelijk.

Miss*P
Berichten: 122
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 17:32
Locatie: Student

Berichtdoor Miss*P » vr 11 november 2005, 16:17

Het is allemaal soms best vervelend down there ;) Ik gebruik altijd alleen een washandje met warm water en baby olie om schoon te maken. Ik scheer me onder de douche, zonder olie oid. Gaat perfect! Verder draag ik overdag vaak synthetisch ondergoed maar 's nachts wel katoen. Wat ik ook idd vaak te horen krijg is dat het niet goed is om je vagina met zeep te wassen dus dat doe ik ook niet. Ik weet niet hoe jullie dat doen maar ik trek 's ochtends en 's avonds schone ondergoed aan. Heb overigens één keer een blaasontsteking gehad en dat was dus omdat ik na het vrijen niet schoongemaakt had.

Miss*P

Suzanne
Berichten: 10
Lid geworden op: di 25 oktober 2005, 19:23

Berichtdoor Suzanne » vr 11 november 2005, 18:47

Hoi Baby
Ik heb ook een hele tijd last gehad van een schimmelinfectie (candida). Bij mij kwam het doordat ik een zware kuur kreeg tegen een allergische reactie.
De schimmel zit eigenlijk altijd in je, alleen houdt de zuurgraad in je vagina deze onder controle. Zodra er iets verandert in je hormonen of in je afweersysteem, komt deze snel naar boven.

Ik kreeg het bijv van het bubbelbad en het doorslikken van de pil.
Wat ik er tegen deed, is even geen sex totdat alles rustig is en verder bubbelbaden vermijden. Ik heb voor extra weerstand elke keer tijdens mijn ongesteldheid, multivitamines geslikt. Ik ben er nu vanaf (na anderhalf jaar), mar ik vermijdt nog wel die risico's.

Mijn arts vertelde mij dat inlegkruisjes inderdaad niet goed zijn, maar ik gebruik ze toch soms. Maar meestal dan maar 1 of 2x in de week. Tampons mag je wel gebruiken, zolang je ze maar vaak ververst (elk uur ongeveer). Volgens mijn huisarts is vooral de wrijving het ergste tijdens een infectie, dus geen sex. Tampons zitten stil, dus eigenlijk geen problemen.

PS je zegt dat je het vaak krijgt nadat je sex hebt gehad, misschien is het wel verstandig om je vriend te laten controleren, want ook hij kan die infectie bij zich dragen en overdragen op jou.

Veel succes!
The soul belongs to God, the body belongs to us.

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » vr 11 november 2005, 21:03

Vaak komt een Candidosis terug vanuit het anale gebied en minder vaak uit de mond. Het kan daarom zeker geen kwaad om daar de hygiëne wat beter in de gaten te houden als je al een keer een infectie hebt gehad. Dus een antibacteriële tandpasta gebruiken (ook de partner) en wassen ipv toiletpapier. Ook het regelmatig eten van probiotische yoghurt kan zeker geen kwaad.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » vr 11 november 2005, 23:43

ja precies, er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden, en je weet nooit helemaal wat het nou is...

maar ik vroeg me af of meisjes ook dat rare gevoel na de seks hebben, en ik denk altijd dat het door de seks ook komt, maar dit weekend heb ik echt teveel scheerschuim gebruikt, mannenscheerschuim daar zit een hoop menthol in. En daarna ben ik gaan seksen maar ik denk eerder dat t daar aan ligt.

Mijn vriend ken ik pas 3 maanden, hij heeft het nooit gehad, maar daarvoor had ik t ook al. ben bang dat ik echt een beetje gevoelig ervoor ben.

Maarja ik kom steeds meer achter dingen die ik echt moet mijden, en ja tis ff opletten, ben alleen gewoon bang dat ik er dalijk nooit meer van af kom... dat ik imuum word :? dat zal toch niet...

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » vr 11 november 2005, 23:44

binkie, ik begrijp de tandpasta en het toiletpapier niet zo....

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » za 12 november 2005, 15:26

Hoe meer cadida "schimmel" er overleefd in je mond en rond je poepgaatje hoe groter de kans is op herbesmetting vanuit deze gebieden.

Je zou kunnen poetsen met Zendium tandpasta. De enzymen in Zendium zijn o.a. werkzaam tegen Candia en de tandpasta is milder voor het slijmvlies waardoor de natuurlijke weerstand beter gewaarborgd blijft.

Door je poepgaatje extra schoon te houden (wassen ipv of na toiletpapier) is de kans op herbesmetting ook hiervandaan kleiner.

Bij het seksen kan je er rekening mee houden door je niet niet te laten beffen (zeker niet rimmen) en bij het poepgaatje weg te blijven bij het vingeren.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 12 november 2005, 16:01

Van voor naar achter afvegen :lol:

En nooit van anale sex terug naar vaginale sex (condoomwisseltruuk) :wink:

Idd, toch dingen die je moet weten maar je eigenlijk bijna nooit leert.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » za 12 november 2005, 17:23

ja nee ik begrijp wel dat dat beter is voor de schimmels, maar wat heeft het slijm in mijn mond met mijn vagina te maken?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 12 november 2005, 18:42

Diezelfde schimmel kan je ook in je mond hebben (waar je nauwelijks wat van merkt). Zo kan je je vagina steeds opnieuw besmetten; als jij je vriend bijv pijpt voordat hij in je gaat, of speeksel gebruikt als glijmiddel, of je beft (want dan zal hij het ook wel in zijn mond hebben).

Je merkt het oa aan een 'gevoelige' wittige tong (lastig om te zien tongen wel vaker een wittig laagje hebben)...

Maarja.. ik zou daar niet direct vanuit gaan....

Tja... tig redenen zowat, die zo'n schimmel kunnen veroorzaken.

Vervelend. :?

spottie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 19:53

Berichtdoor spottie » zo 13 november 2005, 17:58

'k vraag me ook af... hoe moet je je schoonmaken na de sex, als je zonder condoom hebt gevreeën weliswaar. Als ik voel dat het wat gevoelig is geworden Down Under dan spoel ik het met water, en anders gewoon wat schoonvegen met doekjes...
maar wat is de beste manier eigenlijk?


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten