Je vagina na de seks..

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Je vagina na de seks..

Berichtdoor baby_19 » di 08 november 2005, 22:31

Ik ben heel erg gevoelig voor schimmelinfecties.

Ik heb het nu al een paar keer gehad, en de medicijnen die ik dan krijg werken prima, maar het is wel heel erg vervelend altijd.

Ik voel altijd meteen wanneer het op kom zetten, vaak als ik niet zo nat ben, of gewoon door sperma, of het komt gewoon vanzelf. Ik doe er alles aan om het te voorkomen, maar toch komt het nog wel eens opduiken.

Als ik sex heb gehad met mijn vriend en daarna ga ik dan douchen dan zijn mijn binnenste schaamlippen altijd een piepklein beetje opgezwollen ze voelen wat dikker aan en een beetje uitgeleurd. Vaak krijg ik dan een schimmelinfectie maar dat is eens in de paar maanden.

Nu heb ik gisteravond ook seks gehad en ik was echt heel erg nat. Toch voel ik nu dat mijn binnenste schaamlippen een beetje gevoelig zijn een beetje jeuken. (ja ik vrees weer een infectie de zoveelste)

Maar mijn vraag is nu (sorry voor t lange verhaal) Zijn er hier vrouwen die ook na de seks een beetje zo'n uitgeleurd gevoel hebben, en vrouwen die hier gevoelig voor zijn? En ik wil graag weten wat doe je eraan? Want ik heb een keer bij de drogist een soort zalfje gezien en dat is speciaal voor die ongemakken. Als het een beetje geirriteerd is dus. Hebben sommige vrouwen dit wel eens gebruikt?

Want ik voel dat ik mischien weer een schimmelinfectie hebt opgelopen maar mischien is het ook wel gewoon geiritteerd. Kennen vrouwen mijn probleem?

spottie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 19:53

Berichtdoor spottie » di 08 november 2005, 22:50

hoi,
ik heb na het vrijen ook vaak wat last van zo'n 'vervelend' gevoel, beetje opgezwollen schaamlippen die ook beetje pijn doen... ik heb ooit één keer een schimmelinfectie gehad. De dokter zei me toen ook dat het kon kome omdat je gewoonweg té hygiënisch bent (je zou je niet met gewone zeep mogen wassen, en liefst ook niet met zovan die speciale 'intieme zeep'). Je goed met water wassen en spoelen is de beste manier. Ook zo weinig mogelijk inlegkruisjes gebruiken en katoenen ondergoed.

Tegen het gevoel na het vrijen heb ik geen middeltje gevonden... maar ik heb ook wel ene probleempje met het ontspannen tijdens de sex, waardoor ik extra last heb na de sex.
Ik ben wel benieuwd naar wat andere vrouwen dan voelen...

Ik vraag me echt heel vaak af of vrouwen altijd wel zo'n beetje een vervelend gevoel hebben na de sex!! Zijn er ook vrouwen die dan helemaal niets voelen Down Under ;-) ?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 08 november 2005, 23:30

euh nou... tuurlijk voel ik wel iets naar de sex. Vooral als het er heftig aan toe gegaan is. Maar dat is toch eigenlijk ook logisch? Als je je huid 20 minuten lang wrijft heb je toch ook even erna een rode plek ahw?
Is dat niet wat jullie bedoelen? Gevoeligheid van de wrijvingen?

Wat schimmelinfecties betreft.... ik had er vroeger meer last van als ik na een tijdje geen sex had gehad. Ook na het stoppen met de pil heb ik er IETS sneller last van (maar ook blaasontsteking aan het begin, na het stoppen van de Pil, maar vroeger ook wel eens na de sex :roll: ).

Om te voorkomen kan je van alles doen, maarja... :roll: :) . Dingen die je namelijk maar beter kan laten volgens huisartsen die ik gesproken heb zijn
-zeep (sowieso. Ook Lactacyd schijnt niet erg goed te zijn idd)
-synthetisch ondergoed (dus liefst katoen)
-tampons
-scheren (en als je het toch zonodig moet doen; niet met scheerschuim -zei de dokter)

(en inlegkruisjes vind ik zooo vervelend, en scheren doe ik liever wel af en toe :wink: )

Een vriendin van me kocht inderdaad wel eens zo creme. In die van haar zat aloe vera. Volgens haar was het eerder een middeltje om te verzachten (dus niet als bestrijding)

hoop dat je er wat aan hebt :)

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 09 november 2005, 0:04

Scheren met scheerschuim :shock:

Daar heb ik het dus van..
Normaal scheer ik mezelf gewoon met een beetje olie, maar gister heb ik mijn vagina helemaal in ziten soppen met scheerschuim ik gebruik ook heel erg veel.

Ik denk meteen dat ik het daar door heb gekregen. Want het zat helemaal bij mijn binnenste schaamlippen.

Jeetje nou bedankt jessebel ik zal nooit meer met scheerschuim scheren. Maarre is dit dan nu een schimmelinfectie of gewoon irritatie?

En dat middeltje dat je vriendin heeft gebruikt, ik weet niet of dat wel is wat ik bedoel.. Want er zit geen aloa vera in maar het is echt een soort van olie die je inbrengt en dat zorgt ervoor dat als je het gevoel heb dat je een schimmelinfectie hebt (een lichte) dan zorgt het toch dat het gevoel weggaat ofzo. Kost 15 euro is best wel duur bij de kruidvat (ik ga morgen toch maar even kijken)

Zoo maar tanks ik heb het dus nu ook echt vaker van scheerschuim want ik gebruik altijd heeeeeeel veel en ook daar zit het dan helemaal. Ik wist dit echt niet :D

bye bye

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 09 november 2005, 0:30

Hoi Baby_19 :)

Ik zou niet direct stellen dat je het DAARDOOR hebt. Volgens mij zijn dingen zoals zeep en scheerschuim zaken die je vagina 'aantasten', kwetsbaarder maken iig, zodat schimmelinfectie er makkelijker kan ontstaan.

Ik denk dat je het beter als 'indirecte' oorzaak kunt zien dus. Ik zou het zeker wel een tijdje proberen zonder scheerschuim (of scheren), misschien heb je er daarna nauwelijks last van!

Misschien kan je wel geurstofvrije olie gebruiken om te scheren? Weet ik eigenlijk niet. (ik weet dat je ook met olie kan scheren -steeds het mesje met heel heet water omspoelen anders lukt dat niet- maar weet niet of dat ook probs zou geven)

Is er een dokter in de zaal (Japie!!!)? :lol:

AppleBlossom
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 2:35
Locatie: Antwerpse studente

Berichtdoor AppleBlossom » wo 09 november 2005, 1:32

(en inlegkruisjes vind ik zooo vervelend, en scheren doe ik liever wel af en toe :wink: )
En wat ik van een dokter gehoord heb, is dat inlegkruisjes ook heel ongezond zijn en dat je die ook beter niet gebruikt...
Ass nasty ass I wanna be.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 09 november 2005, 1:49

Dus....... moeten we maar zoals vroeger in het klooster de hele week op een ton gaan zitten zeker :evil:

Ik weet het niet Apple, volgens mijn artsen zijn inlegkruisjes velen malen beter, als je ze maar constant ververst (misschien bedoelen zij daarmee om de 5 minuten :lol: )

Wie het écht weet mag het zeggen :wink:

Jess -gebruikt nog gewoon tampons

spottie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 19:53

Berichtdoor spottie » wo 09 november 2005, 11:52

Wel:
mijn dokter zegt: als je gevoelig bent voor schimmelinfecties, dan is het beter dat je geen inlegkruisjes gebruikt. Als je er toch gebruikt, ververs die dan zo vaak mogelijk (toch enkele malen per dag). De reden is eigenlijk, dat schimmel optreedt op warme, vochtige plaatsen, waar weinig lucht aan komt. Hoemeer je je vagina dus afsluit van lucht, hoe sneller je schimmelinfectie zal krijgen. Een gewone katoenen onderbroek neemt vocht wat op, en laat veel lucht door, vandaar dat dit beter is. Een inlegkruisje neemt ook wel vocht op, maar laat natuurlijk weinig lucht door! Vandaar dat ze dit een beetje afraden als je snel last hebt van schimmelinfecties.

Ikzelf gebruik wel nog inlegkruisjes. Ik gebruik wel die van het merk 'Loft', die zijn veel beter en goedkoper dan die van Always!!! Always gebruikt veel plastiek, in die dingen zweet je heel snel...

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 09 november 2005, 17:34

Ja oke, maar dan heb je het vooral over extern. Mijn artsen gaven ongeveer hetzelfde verhaal maar dan over de tampon (nog warmer en vochtiger, ín je lichaam. Inlegkruisje is buiten je lichaam en zou daarom minder 'erg' zijn).

Het verschil tussen katoen en inlegkruisje begrijp ik, maar ik zou wel meer duidelijkheid willen over het verschil tussen tampon en inlegkruisje (wat zeggen andere artsen/deskundigen).

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » wo 09 november 2005, 19:48

Ik heb geen last van schimmelinfecties oid maar ik gebruik ook absoluut nooit zeep, scheerschuim, inlegkruisjes en ik laat mijn edele deel 's nachts goed ademen [naakt slapen].
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

^^Kelly^^
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 oktober 2005, 21:54
Locatie: utrecht

gevoelig

Berichtdoor ^^Kelly^^ » wo 09 november 2005, 20:49

ik heb ook vaak last van schimmelinfectie's en gevoelig na vrijen ik heb zelfs vaak iets bloed na het vrijen terwijl mijn vriend heel voorzichtig doet.

schimmelinfectie: heb ik ook van huisarts te horen gekregen Geen Zeep / scheerschuim gebuiken, niet zo boenen zeker niet van binnen, gebruik een vaginale douche, katoen ondergoed dragen, en zeker GEEN inlegkruisjes ( liever maar telkens schoon ondergoed aan) maar dat is lastig als je werkt of naar school gaat.
Ik heb nu een zalfje voor tussen mijn schaamlippen gekregen, als ze gaan jeuken meteen dun insmeren en dat 2x per dag doen en ik ben er met een dag of 2 vanaf. Dit heet: Miconazolnitraat/Hydrocortison 20/10 PCH. Maar let er wel op dat het echt deze combinatie is want ze willen mij ook wel eens alleen Miconazolnitraat geven maar dat werkt niet echt goed. Misschien ook een tip voor jou?

Gevoelig na vrijen: kan komen na hard vrijen of omdat je niet vochtig genoeg bent van binnen. voor de rest zou ik het ook niet weten dat is wat mij is verteld door huisarts.
Glijmiddel gebruiken als je niet vochtig genoeg bent van binnen.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: gevoelig

Berichtdoor Jessebel » wo 09 november 2005, 23:21

Een gewone katoenen onderbroek neemt vocht wat op, en laat veel lucht door, vandaar dat dit beter is. Een inlegkruisje neemt ook wel vocht op, maar laat natuurlijk weinig lucht door!

(..) en zeker GEEN inlegkruisjes ( liever maar telkens schoon ondergoed aan) maar dat is lastig als je werkt of naar school gaat.
Ik begin me nou echt af te vragen of jullie het nou over ongesteldheid hebben. Het kan toch niet zijn dat jullie 'gewoon' katoen ondergoed dragen als je ongesteld bent (zonder inlegkruisje of tampon)? Of dragen jullie wel eens inlegkruisjes als jullie NIET ongesteld zijn?

(omdat jullie telkens het verschil maken tussen inlegkruisjes of katoen ondergoed)

Ik ben een beetje blont hoor :roll: :wink:

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » do 10 november 2005, 10:03

Dag Kelly, toch wat opletten met die cortisonezalf...neemt de jeuk, maar niet de oorzaak weg :wink:

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » do 10 november 2005, 10:19

Ik heb altijd last van verstopte/ontstoken kliertjes, en dat doet veel pijn. Ik heb ook die cortisone zalf gekregen van mijn gynaecoloog, maar het werkt inderdaad maar tijdelijk!
En als ik terug ga naar de gynae, en dat zeg, geeft ze me toch gewoon weer die zalf :cry: ik raak er maar niet vanaf

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 10 november 2005, 10:23

Ik draag zelf zo min mogelijk inlegkruisjes om bovengenoemde redenen. Alleen tijdens de begin en einddagen van mijn menstruatie. (ik ben geen tampontype)
Soms heb ik inlegkruisjes nodig halverwege mijn cyclus, vanwege heftige afscheiding. En dan verschoon ik ze regelmatig. (zo om de paar uur ofzo)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten