Je vagina na de seks..

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Rabbi_Yentl
Berichten: 350
Lid geworden op: za 08 oktober 2005, 14:15
Locatie: Oosten van het land, parttime muziekdocente en rabbi in opleiding

Berichtdoor Rabbi_Yentl » zo 13 november 2005, 18:27

Mijn huisarts raadt hierover aan dat wassen met lauw water het beste is na het vrijen.
Is aan het vechten en zal overwinnen!

Miss*P
Berichten: 122
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 17:32
Locatie: Student

Berichtdoor Miss*P » ma 14 november 2005, 0:02

Gewoon na het vrijen (zonder condoom) ga ik even naar de wc en dan met een washandje en water even schoonmaken. :) Anders vind ik het eerlijk gezegd ook niet zo prettig aanvoelen :oops:

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Re: Je vagina na de seks..

Berichtdoor Goddess » di 15 november 2005, 15:07

Maar mijn vraag is nu (sorry voor t lange verhaal) Zijn er hier vrouwen die ook na de seks een beetje zo'n uitgeleurd gevoel hebben, en vrouwen die hier gevoelig voor zijn? En ik wil graag weten wat doe je eraan? Want ik heb een keer bij de drogist een soort zalfje gezien en dat is speciaal voor die ongemakken. Als het een beetje geirriteerd is dus. Hebben sommige vrouwen dit wel eens gebruikt?
Vanwege een chronische blaasontsteking slik ik vrij veel antibiotica, en daardoor krijg ik ook weer snel een schimmelinfectie. Wat mij helpt om het te voorkomen is douchen, en ook inwendig even spoelen met een vaginaaldouche (gewoon gevuld met water). Vervolgens was ik de buitenkant van de vagina met water of een beetje lactacyd intiem en doe ik na het douchen wat "intiem vaginale gel" van de etos in mijn vagina. Dit doe ik meestal tijdens een antibioticakuur, wanneer mijn vagina ook wat droger is dan normaal.

Ook tijdens de menstruatie ben ik er erg gevoelig voor. Dan gebruik ik geen vaginaaldouche, maar was ik mezelf gewoon 2x per dag met water. Belangrijk is dan ook dat ik het maandverband vaak verschoon (ookal menstrueer ik heel weinig), en dat het maandverband niet irriteert (ik ben voor veel merken overgevoelig, en koop het liefst maandverband in een biologisch winkeltje.)

dotje
Berichten: 101
Lid geworden op: za 25 januari 2003, 2:01
Locatie: NL

Berichtdoor dotje » di 15 november 2005, 15:18

hoi Baby!

ik herken je klachten ook, alleen heb ik het niet meteen na de sex maar een aanal dagen daarna. Gelukkig is het heel lang niet meer gebeurd met mijn hudige vriend, maar ben er vaak voor bij de gynealoog geweest. Het schijnt dat mijn vagina erg gevoelig is voor bacterien en deze op tal van manieren binnen kunnen komen en zichzelf kunnen uitbreiden.

Heb er een aantal maal een kuurtje voor gehad, maar meer tips kon ze me niet meer geven.

wel erg vervelend voor je als je het steeds gaat merken na de sex.
Ik vraag me af...kan t zijn dat wanneer je er aan denkt je lichaam het aan gaat maken? Denk hierbij aan t denk aan hoofdpijn en het ook daadwerkelijk krijgen of het instand houden van andere lichamelijke klachten? Het is niet zo zeer en vraag naar jou toe maar gewoon algemeen.

groetjes Dot

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » di 15 november 2005, 15:44

Ik voel me wel eens uitgeleurd na de seks ja, maar dit is denk ik eerder het gevoel omdat je gewoon ff tekeer bent gegaan met zo'n gevoelig deel van je lichaam.

De schimmelinfectie die ik heb gekregen denk ik toch van het scheerschuim. Ik had heel veel gebruikt en ja tis niet echt goed al die parfum en zeep die erin zit. Mja ook weer geleerd.

Ik heb ook al mijn lactacyd spullen weggegooid. De vaginale douche hebben ze uit het assortiment gehaald wegens betere methodes (voor mij klinkt dat alsof het toch niet goed was) En als ik toch mijn vagina wilt wassen doe ik het met de vaginale spullentjes van de kruidvat. Want daar zit geen parfum en dat zit wel in de rest van heel lactacyd.

dotje
Berichten: 101
Lid geworden op: za 25 januari 2003, 2:01
Locatie: NL

Berichtdoor dotje » di 15 november 2005, 15:53

ow ja wat ik vergeet: mn gyneacoloog gaf me het advies om idd lactacyd enzo weg te doen en als ik wil spoelen dit te doen met wat natuurazijn in water. Een paar druppeltjes is al meer dan voldoende in zo'n vaginale douche van lactacyd...

misschien heb je er nog wat aan.

greetz dot
terug van weg geweest :D

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » di 15 november 2005, 17:37

ooow serieus? Nouwja als de jouwe dat zegt :lol:

thanks for the tip

Phoebs69
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 juni 2005, 14:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Berichtdoor Phoebs69 » do 24 november 2005, 23:04

Schimmelinfectie heb ik gelukkig nooit gekregen, maar ik weet dat bij mij lactazyd wel werkt. Heb geen last en in mijn vriendinnenkring zijn er meer die dat spul gebruiken.

Blaasontsteking heb ik vroegr vaak gehad, maar kwam niet door mij. Ik hield mezelf schoon genoeg. Maar bij mij kwam het door de mannen. Als zij hun delen niet goed reinigen dan kun je ook een blaasonsteking oplopen ook als de man dezelfde washand gebruikt als jij voor je muts. Dus afzonderlijke washandjes gebruiken is wel noodzakelijk als je vaak last van blaasontstekingen heb.

En hoofdpijn van tampons heb ik nog nooit van gehoord. En met inlegkruisjes krijg ik last van een schrale muts. Ik heb nou eenmaal een super gevoelige huid, die snel kapot kan gaan. Ja, zelfs een man moet zich echt super glad geschoren hebben om bij mij te beffen anders is het kapot. Dus geef mij maar tampons en die verschoon ik op grote regelmaat.

Groetjes Phoebs
Ikke ondeugend??? Welnee, hoe kom je daar nu bij??

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » vr 25 november 2005, 21:43

Ja nou ik heb maar lekker al mijn lactacyd spullen weggegooid, wante der zit gewoon parfum in :? lekker zeg beweren ze dat lactacyd zo puur is en harstikke goed voor je muts, terwijl je gewoon parfum derop smeert eigenlijk. Ze hoeft niet naar rozen te ruiken hoor..


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten