Tepelvraagje

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

AppleBlossom
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 2:35
Locatie: Antwerpse studente

Tepelvraagje

Berichtdoor AppleBlossom » za 29 oktober 2005, 19:17

Mijn tepels zijn altijd al een beetje vreemd geweest; vroeger werden ze nooit stijf, wat er ook gebeurde. Ze blevena altijd ingetrokken. Door hem heel hard te verwennen 'floepte' mn rechter er een aantal jaar geleden opeens uit en nu wordt ie vrij snel stijf, zonder reden zelfs. De linker is nog steeds wat koppig, maar die begint ook al te "leren".

Maar wat ik me nu pas opviel toen mn rechtertepel ontzettend stijf was, is dat het 'topje' ervan precies niet helemaal gesloten is. Ik weet wel dat die ontworpen zijn om melk te geven, maar is het normaal dat je dat gaatje zo goed ziet? Ook zitten er soms iets wit op. Kweet niet juist wat het is, precies 'afscheiding' vanuit mn tepels, of miniscule velletjes. Voor alle duidelijkheid: niet rond mijn tepel, maar echt OP het topje... Is dat verontrustend of wijst het er nogmaals op dat elke vrouw en elk paar borsten anders is?

Indien dit ergens al aan bod is geweest, sorry...Dan mag deze topic gesloten worden en die andere naar boven gehaald worden.
Ass nasty ass I wanna be.

JayDee
Berichten: 61
Lid geworden op: za 10 september 2005, 22:12
Locatie: Rotterdam, onderwijs

Berichtdoor JayDee » za 29 oktober 2005, 19:41

Ik herinner me van mijn ex dat ze ook 'kratertjes' in haar stijve tepels had. Niks bijzonders, maar leuk om te zien hoe zo'n 'kratertje' ontstond als een tepel hard werd. Witte velletjes kan ik me niet herinneren.
Je zou ook eens op internet kunnen gan zoeken en kijken hoe tpels van andere vrouwen er uit zien. Misschien zijn jouw tepels wel heel standaard.

Overigens, als je het niet vertrouwt, kan ik je een bazoek aan je huisarts adviseren, en wel liever vandaag dan morgen.
Iedereen mag er natuurlijk anders over denken.

AppleBlossom
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 2:35
Locatie: Antwerpse studente

Berichtdoor AppleBlossom » za 29 oktober 2005, 19:47

Velletjes zijn het niet echt, ik denk dat ik het een beetje ongelukkig beschreven heb maar kzou niet weten hoe ik dit beter kan omschrijven. Mn taal laat me effe hier in de steek.

Een huisarts raadplegen ga ik niet doen, tis niet dat er een vreemde kleur of geur afgescheiden wordt of dat het pijn doet.

AB - die op tepelspeurtocht trekt :P
Ass nasty ass I wanna be.

superlieverdje
Berichten: 29
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 13:36
Locatie: België w-vl

Berichtdoor superlieverdje » za 29 oktober 2005, 20:04

hoi

ik denk dat het heel normaal is. "die velletjes" heb ik ook, da's gewoon omdat je huid wat droog is... misschien kan wat body lotion helpen

groetjes
|| Learn the best lesson: the heart, the soul, the passion ||

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » za 29 oktober 2005, 20:39

hey Appleblossom :D
mijn gynaecoloog vertelde me dat als een tepel er plots anders uit gaat zien, of afscheiding geeft, je het best even laat nakijken. Misschien toch eens tot bij de huisarts gaan?

AppleBlossom
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 2:35
Locatie: Antwerpse studente

Berichtdoor AppleBlossom » za 29 oktober 2005, 20:51

Hoi!

Dankjewel allemaal voor jullie antwoorden!

@Katarine: het is niet plots hoor, is al zo lang ik me herinner...Ik ga er niet speciaal voor langs de huisarts gaan, maar zal het eens vragen wanneer ik er nog eens moet zijn.
Ass nasty ass I wanna be.

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Berichtdoor knipoog » zo 30 oktober 2005, 12:20

Als we het dan toch hier over tepels hebben...........

na behoorlijke stimulatie van mijn overigens niet grote borsten blijkt dat mijn melkproduktie op gang komt en hoe..... Grappig detail is dat ik 50 ben hihihihi...

Herkent iemand dit???

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 30 oktober 2005, 12:26

Toen ik een aantal jaar geleden met de pil stopte, veranderden mijn borsten ook.
Als ik stevig in de tepels knijp, met een masserende beweging, komt er ook vloeistof uit. Soms is het wit, soms heeft het een kleurtje.
Volgens mijn huisarts is het niks ernstigs, gewoon puur hormoonhuishouding.
Ik heb het wel eens geproefd, puur uit nieuwsgierigheid, en het is iets zoetig. (best lekker dus :wink: )
Ik ben nu sinds een jaar weer aan de pil, en nog steeds heb ik hetzelfde.
Voor mijn gevoel zou bij mij ook best borstvoeding op gang kunnen komen, terwijl ik nog nooit een kindje heb gekregen.

Ook herken ik die schilfertjes. Af en toe de borsten zachtjes scrubben verhelpt dat.

Maar het blijft zaak dat als je iets niet vertrouwt, dat je naar de dokter gaat, om het te laten controleren.
(en zelf maandelijks borstcontrole uitvoeren!)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

marianne
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:27
Locatie: bij water, bos en zandverstuiving...

witte 'pukkeltjes' op mn tepels

Berichtdoor marianne » do 15 december 2005, 16:01

ik heb dan ook nog een vraagje...
ik heb best wel wat 'pukkeltjes' op mn tepels...
heel raar eigenlijk: een wit puntje en als ik het uitknijp dan komt er een wit troepje uit!
vind het zelf nogal vervelend, is ook moeilijk uit te knijpen: mn tepels moeten namelijk helemaal zacht zijn, maar als ik er aan zit worden ze hard en lukt het niet meer...
het ziet er niet echt sexy uit ofzo... dat vind ik echt wel balen!
herkennen meer meiden dit??
weet iemand hoe je er af komt?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 15 december 2005, 17:46

Ja, ik heb dat ook. Dacht dat de meeste vrouwen dat wel hadden.
Er zitten bij je tepels zoveel kliertjes dat het wel logisch is eigenlijk dat er wel eens eentje dichtraakt (vooral omdat je tepel 'bewegelijk' van vorm is). Volgens mij zijn het trouwens ook geen pukkeltjes zoals met een ontstoken talgklier.

Hoe je er vanaf komt? Geen idee... Maar bij harde tepels zie je het bij mij niet... dusseh.... altijd je tepels hard (laten) maken? :lol: :wink:

Narnya
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 23 november 2005, 11:07
Locatie: Limburg, België

Berichtdoor Narnya » do 15 december 2005, 21:23

Yip, herkenbaar fenomeen!
en idd, ook zeer moeilijk te verwijderen..maar bij mij vooral omdat de huid op mijn borsten heel dun is. Wegens té snel groeien denk ik, ben nu 24 en het lijkt of ze nog steeds groter worden. Mag wel es stoppen..maar een dieet zou daar ook wel bij helpen :lol: voornemen voor het nieuwe jaar...

:wink:


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten