gespannen bekkenbodem

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

prinsesje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 18:42

gespannen bekkenbodem

Berichtdoor prinsesje » ma 31 januari 2005, 18:53

Mijn vriend en ik zijn nu zo`n anderhalf jaar bij elkaar.
een half jaar geleden ging het mis in ons sexleven. Ik kreeg steeds meer pijn tijdens het vrijen en hield er soms ook wondjes of scheurtjes aan over. We keken het zo`n 2 maanden aan maar het werd er niet beter op.
Ik besloot naar de dokter te gaan, ook vanwege meerdere blaasontstekingen achter elkaar, deze verwees mij door naar een fysiotherapist.
Deze concludeerde een te gespannen bekkenbodem spier. Ik kreeg oefeningen en mijn vriend en ik mochten een tijdje geen gemeenschap hebben zodat ik geheel (mentaal als lichamelijk) tot rust kon komen. Na een tijdje mochten we het weer proberen maar geen vooruitgang.
Ik ben inmiddels gestopt met de fysio ik blijf de oefeningen natuurlijk doen. Ook heb ik mee gekregen mezelf meer te ontspannen.

Ik zit ontzettend met het feit dat mijn vriend en ik geen "normale" sex kunnen hebben. Vaak cijfer ik mezelf weg voor zijn plezier maar hij begint dit steeds sneller te merken, hij stopt dan gelijk. Hij heeft me duidelijk laten weten dat dit voor hem geen reden is om de relatie te beindingen.
Ik weet dat hij er van baalt maar hij probeert het niet te laten merken, hij zegt dat er genoeg dingen zijn om van te genieten en dat hij vooral erg veel van me houdt.
Ik voel me tegenover hem geen volledige vriendin en wordt daarom hartstikke snel jaloers, bang dat hij met iemand anders naar bed gaat, om aan zijn trekken te komen.

In principe zal het weer goed moeten komen, voorlopig zit sex er nu niet in en moet ik leren te ontspannen, wat de toekomst brengt weet ik niet ik hoop dat er een tijd komt dat we samen kunnen genieten van de gemeenschap.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt, heeft iemand tips ofzo?

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 01 februari 2005, 13:35

Ik ken het niet, of beter: vroeger had ik een sexmaatje die vond dat ik 'nauw' was. Dat was bullshit, want een jaar of twee later was ik geen millimeter gegroeid (en evenmin zwanger geweest) en toen had ik plek zat. Maar wel bij iemand bij wie ik me veel beter voelde, relaxter, veiliger.
Vanuit die ervaring zou ik, als ik jou was, het nog eens met mijn vriend bespreken. Je angst op tafel leggen, vooral de angst dat hij van je weggaat omdat je (nog) geen gemeenschap kunt hebben.
Probeer ook na te gaan of angst voor blaasontsteking je parten speelt (ben ervaringsdeskundige!). Daarover staan op deze site de nodige verhalen.

Verplicht ontspannen lijkt me niet werken.... en daarvan heeft het nu een beetje de schijn...ik zou zeggen: neem je tijd en laat het gebeuren.

Sterkte en veel plezier (want daar ging het toch om??) !

Dimpf

@nn@tin
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21 september 2004, 13:53
Locatie: gouda

Berichtdoor @nn@tin » di 01 februari 2005, 14:30

Ik zou als ik jou was nou niet de moed opgeven. Maar ik zou een verwijzing vragen naar een gynocoloog ofzo. Zodat hij je eens goed onderzoekt en misschien kan hij je wel verder helpen dat het allemaal weer goed met je komt :wink:

Huisartsen concluderen helaas vaak iets wat niet helemaal blijkt te kloppen. Waardoor jij je nu geen "volledige vriendin voelt". Ik zal echt verder kijken als ik jou was. 2 weten meer als 1 :wink:
Maak van elke dag een feest!

prinsesje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 18:42

Berichtdoor prinsesje » di 01 februari 2005, 18:40

He dimpf, bedankt voor je reactie, wat je zegt is helemaal waar dat als je je niet relaxt voelt bij je partner het ook niet lukt maar dat is in mijn geval niet het geval. Ik heb het idee dat het tussen ons echt super zit. Hij reageert ook altijd enorm begripvol als het niet lukt, hij wil absoluut niet dat ik pijn lijdt. Verder kunnen we op ander gebied qua sex alles, en is alles besrpeekbaar, het is dan ook helemaal vertrouwd bij hem. Wat overigens wel heel positief is dat we nu omdat we geen gemeenschap hebben ons wel helemaal ontwikkelen in andere vormen van sex! DIngen waar je voorheen minder aandacht aan schonk worden nu steeds belangrijker! Is dus een algemene tip om je sexleven op te leuken haha!

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » di 01 februari 2005, 20:40

Prinsesje, misschien is haptonomie iets voor jou? Een haptonoom kan je helpen ontspannen op de plekken waar dat nodig is. Alleen of met je partner. En, indien nodig, in combinatie met gesprekken. Er wordt gekeken naar je lichaam en geest, gezocht naar balans.

ik heb er veel aan gehad, tijdens zwangerschap en nu bij het verwerken van alles ook weer.... zowel lichamelijk als psychisch!

voor meer info: PM me gerust!

Liefs,
Pipje

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 02 februari 2005, 0:47

Ik weet wat je bedoelt want ik heb het gekend maar het gaat gelukkig over .

Je kan me altijd een pm ( personnal message sturen ) .

Liefs van een doodmoee vlinder
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

prinsesje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 18:42

Berichtdoor prinsesje » do 03 februari 2005, 21:12

he pipje
de fysio die ik heb doet inderdaad ook aan haptonomie, ik heb met haar afgesproken eerst eens goed naar mezelf te luisteren en te ontspannen. Mocht het niet overgaan dan kan ik voor die therapie bij haar terecht. Ik wil het eerst zelf proberen, natuurlijk ook samen met mijn vriend.
bedankt in ieder geval voor de tip! Het doet me goed!

Roos
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 juli 2004, 0:17
Locatie: ZH

Berichtdoor Roos » do 10 februari 2005, 23:16

Ik herken jouw probleem ook. Ik ben naar de sexuoloog gegaan en heb ook ontspanningsoefeningen meegekregen. Het is niet binnen een paar weken over. Bij mij duurde het ongeveer een jaar voordat ik weer "gewoon" sex kon hebben. Gewoon volhouden en je zal zien dat het uiteindelijk zal helpen. Blijf zelf denken wat jij lekker vindt en ga niet over je eigen grenzen heen. Neem de tijd om samen met je vriend het weer rustig op te bouwen.

Roos

masoesa
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 18 januari 2004, 10:58
Locatie: mokum,zoekende...

Berichtdoor masoesa » vr 11 februari 2005, 10:27

Het lijkt me inderdaad verstandig om ook een gynaecoloog te raadplegen , vooral omdat je het over scheurtjes en pijnlijke plekjes hebt.....

Ontspannen blijft de boodschap :D en vrijen op andere manier is zoooooooo leuk! :oops:
Truly and lots of me!

prinsesje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 18:42

Berichtdoor prinsesje » di 15 februari 2005, 20:48

zeker zijn andere soorten sex leuk!
We leren nu echt op allerlei manieren sex te hebben, je wordt inventief!
we besteden nu veel meer tijd aan mekaar dan aan de gemeenschap zelf, het wordt steeds leuker!
Ook heeft mijn vriend veel geleerd op het gebied van mij verwennen, er is nu echt meer tijd voor elkaar!
Positief dus![/code]

Robb69
Berichten: 1
Lid geworden op: do 17 februari 2005, 23:04
Locatie: Hoorn, masseur
Contacteer:

Berichtdoor Robb69 » do 17 februari 2005, 23:11

Pijn tijdens het vrijen kan ook komen door spierknoopjes in de bekkenbodemspieren. Als je hierover iets wilt lezen, kijk dan eens op www.triggerpointboek.nl/genitalp.htm. Een klein stukje hieruit:

Veel van de pijn die wordt gevoeld in de ... vagina, kan afkomstig zijn van triggerpoints (lees: spierknopen) in spieren in de onderbuik. ... Triggerpoints aan de binnenkant van het bovenste deel van het bovenbeen veroorzaken pijn binnen in het bekken. Het kan worden gevoeld als een scherpe en plotselinge explosie van pijn aan het schaambeen, in de vagina, anus, prostaat, of blaas. Pijn vanuit deze triggerpoints wordt verergerd bij extreme abductie van de heup (spreiden van de bovenbenen). Daarom kan pijn in de vagina of het bekken bij vrouwen tijdens het vrijen in de missionarishouding voorkomen. ...

Maar fijn dat je alternatieven zo goed uitpakken!


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten