vocht

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

sarah
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 12:18
Locatie: noord holland

vocht

Berichtdoor sarah » za 27 december 2003, 20:02

Ik zit al tijden met een vraag.
Zelf ben ik nogal onzeker over mijn eigen vrouwlijk vocht. Ik vind de smaak ervan niet super lekker. Wel verschilt het heel erg. De ene dag wat zuur soms ook weer smaakloos. Ook verschilt de substantie ervan. Soms heel dik en geelig soms kleurloos soms wat snotterig, enz enz. Een toverdoos dus :)

Mijn ex partner vond niets mis met de smaak. Ben ook meerdere malen naar docter en gynacoloog geweest om het te laten testen maar zij kunnen niets vinden en sturen me naar huis met ; zo smaak/ben jij nou eenmaal.

Toch blijf ik hier onzeker over. Ik ben nu dus erg benieuwd naar de substantie en smaak van andere vrouwen.

Het is mischien een beetje vreemd om hier over te praten/schrijven maar het houd me toch wel erg bezig en belemmert mij om echt van orale sex te genieten door mijn onzekerheid.

Sarah :oops:

sarah
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 12:18
Locatie: noord holland

owja..

Berichtdoor sarah » za 27 december 2003, 20:08

Wat ik nog even wil toevoegen,
De docter rade mij aan lactacid te gebruiken. Dit gebruik ik ook en daarna vind ik dat alles naar wens is. Maar dat is ook niet iets wat ik iedere dag wil gebruiken. En een spontane befpartij zit er dan ook niet in....

Een onzekere sarah..

Fleur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 december 2003, 16:09

Berichtdoor Fleur » za 27 december 2003, 20:40

Sarah,
Misschien heeft het met leeftijd te maken.
Ik weet niet hoe oud je bent maar als ik terug kijk (ben nu begin veertig) dan weet ik nog heel goed dat er momenten waren dat mijn afscheiding nogal veranderde van kleur, geur en hoeveelheid.
Als jij voor jezelf weet dat je schoon bent en de huisarts of gyneacoloog kan niets vinden dan moet je je er denk ik maar gewoon bij neerleggen en genieten. Een spontane befpartij? Waarom niet?
Ik denk niet dat een man snel zal klagen, een geurtje en smaakje heeft ook wel wat.
Laat het gaan en concentreer je op anderde dingen, tijdens een befpartij (leuk woord trouwens) concentreer je je gewoon op het genot.
Fleur
Afbeelding Liefs van Fleur

Isadora
Berichten: 1
Lid geworden op: za 27 december 2003, 21:21

Berichtdoor Isadora » za 27 december 2003, 21:38

Beste Sarah,

De substantie van je vocht heeft ook te maken met het tijdstip van je cyclus. Het is normaal als je soms wat "snotteriger" bent dan andere keren. Ook de geur kan wisselen. Helemaal niet gek dus. Als het ook jeukt, dan wordt het wel tijd voor een bezoekje aan de huisarts!
Het gebruik van Lactacyt (verkrijgbaar bij de drogist) wordt ook door mijn huisarts aangeraden. Kijk uit met het gebruik van intiemspays en andere soorten luchtjes, die kunnen namelijk echt problemen veroorzaken!

sarah
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 12:18
Locatie: noord holland

Berichtdoor sarah » zo 28 december 2003, 9:07

Ik ben 22. Wat zou de leeftijd temaken kunnen hebben met mijn vocht dan?

heb geen last van irritatie of jeuk, dat is het m nou juist. Zou ik het wel hebben dat was er echt wat mis. En kan ik er met een kuurtje van af geholpen worden.
Intiem sprays heb ik nog nooit gebruikt, brr eng..!
Gebruik lactacied intiem vlak voor een geplande vrijpartij. Heb dan ook nergens moeite mee.

Nou het is in elk geval fijn om te lezen dat het niet zo vreemd is.

Maar waar smaakt het naar dan??

Fleur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 december 2003, 16:09

Berichtdoor Fleur » zo 28 december 2003, 12:20

Mischien heeft de leeftijd er wel niets mee te maken, maar als ik achterom kijk, zoals ik zei, merk ik dat het bij mij toch ook wel te maken heeft met periodes in mijn leven.
Rond mijn twintigste was mijn afscheiding anders dan nu.
Jij hebt het over snotterig, dat kan ik me nog wel herinneren, maar zelf heb ik dat al heel lang niet meer gehad.
Het is nu bij mij allemaal gelijkmatiger geworden dan toen ik jonger was.
Begrijp je wat ik bedoel?
Afbeelding Liefs van Fleur

anonimius
Berichten: 13
Lid geworden op: za 13 september 2003, 13:38
Locatie: zuid holland

Berichtdoor anonimius » zo 28 december 2003, 13:04

Je moet lactosid niet te vaak gebruiken want dan spoel je alle goede bacteriën ook weg. En die zijn er juist om je te beschermen tegen andere bacterien, schimmels en infecties.

Gewoon met alleen water spoelen gaat ook goed

groetjes anonimius

vivian
Berichten: 273
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: gelderland

Berichtdoor vivian » zo 28 december 2003, 18:36

hier moet japie maar weer even aan te pas komen, voor een medisch advies :)

viv

HansA
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 0:11
Locatie: Den Haag

Berichtdoor HansA » ma 29 december 2003, 0:21

Ga af op wat je vriend/man ervan vindt! Ik vind de smaak geur ook altijd gemakend.

sarah
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 12:18
Locatie: noord holland

Berichtdoor sarah » ma 29 december 2003, 9:02

badankt mensen voor de reactie's. Het is heel lekker om te horen dat het wel "normaal" is.

@hansA wat bedoel je met gemakend?

@japie kom maar op met je medisch advies. Ik kan best nog wat meer bevestegingen gebruiken.

Thnx, Sarah :D

Debby
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 03 december 2003, 13:34

Berichtdoor Debby » ma 29 december 2003, 10:10

herkenning............. Ik snap helemaal wat je bedoelt, heb het zelfde, soms is het behoorlijk lastig en bron van onzekerheid. Lactacyd werkt echt heel goed en kun je met een gerust hart gebruiken. Ook de zeepvrijewasemulsie is erg fijn, om je zeker en lekker fris te voelen.

Inderdaad is je cyclus een bron van verandering, ook voor je vaginale vocht. Niet zo gek dus, en iedere vrouw heeft dit ervaren, in meer of mindere mate. Met mijn moeder heb ik er dikwijls hele foute gesprekken over gevoerd, waarna we dubbel van het lachen onder tafel lagen....Ja het is normaal, de geur is normaal, in welke sterkte of samenstelling dan ook. Je cyclus en je voeding hebben hier grote invloed op. Net als bij mannen is het zo dat je smaakje veranderd bij het eten van veel fruit....Misschien moet je dat ook eens uitproberen, is ook goed voor je gezondheid..!

En inderdaad bij jeuk of overmatige witte of anderkleurige vloed is het raadzaam om een huisarts te raadplegen, maar die zal je waarschijnlijk geruststellen en naar huis sturen,mits er geen ontsteking of iets anders aan de hand is uiteraard. Het is heel normaal dat je steeds anders ruikt smaakt...etc...je voelt je steeds ook anders, je eet anders, je cyclus is anders. Zelf vind ik mijn smaak de enen keer erg zilt, andere keer proef ik ook helemaal niks..Probeer veel te drinken en fruit te eten, dit heeft bij mij persoonlijk wel effect........

Na een lang verhaal nog even dit, kijk ook uit met synthetisch ondergoed of te strakke broeken, dit heeft ook invloed op je geur,smaak en mate van vloeiing........Hoop dat ik je heb gerustgesteld/vragen en vermoedens heb bevestigd........

Kus Debby

Fleur
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 december 2003, 16:09

Berichtdoor Fleur » ma 29 december 2003, 11:00

Sarah, zou HansA niet "gekmakend" bedoelen?
Afbeelding Liefs van Fleur

sarah
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 12:18
Locatie: noord holland

Berichtdoor sarah » ma 29 december 2003, 19:13

Gekmakend, ja da's wel een goede verklaring!

@debby. Dankje voor deze woorden. Echt bemoedigend. Dankje. Ik wilde zowiezo al meer water en fruit gaan eten. Heb ik er weer een extra drijfveer achter zitten om het te doen.

Sarah, die al een stukje zekerder is 8)

Juffie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 23:46

smaak

Berichtdoor Juffie » do 15 januari 2004, 0:10

Hoi

Ik heb ook hemerkt dat de smaak van vocht nog al kan veranderen. En dan niet alleen de sammk van vaginaal vocht maar ook sperma veranderd wel eens van smaak :oops: :oops: Dit komt volgens mij door de invloed van voeding. Het veranderd van zoet naar zout of bitter.

Maak je geen zorgen maar geniet :wink:

Max 27
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 oktober 2003, 0:44
Locatie: Rozendaal

Berichtdoor Max 27 » do 15 januari 2004, 0:33

Nou, dat zijn een hoop nuttige en bemoedigende woorden voor Sarah waar ik op zich, als man, weinig aan toe te voegen heb.
Maar wel een interessante wetenswaardigheid: wanneer je het vaginale vocht tussen twee vingertoppen wrijft en deze vervolgens langzaam uit elkaar trekt en er ontstaan draden dan is de vrouw hoogstwaarschijnlijk vruchtbaar. En andersom: geen draden hoogstwaarschijnlijk niet vruchtbaar. De zogenaamde Billings-methode...
Gebruik dit in godsnaam niet als anticonceptiemethode want noch Billings noch ik staan in voor eventuele ongewenste gevolgen. De mannelijke zaadjes hebben namelijk even tijd van leven en kunnen eenmaal achtergebleven, net op de grens van wel of niet vruchtbaar, alsnog hun werk doen. Maar in ieder geval leuk om te weten. Het heeft mij in ieder geval twee leuke kinderen opgeleverd (dat was de bedoeling en wilde aanvankelijk niet lukken).

Groetjes, Max


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten