antidepressiva

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Cat
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 oktober 2003, 19:57

antidepressiva

Berichtdoor Cat » vr 17 oktober 2003, 20:05

Volgens de netiquette zal ik me eerst voorstellen:
23 jaar, vrouw, woon samen.

Ik vroeg me af of iemand op dit forum ervaring heeft met antidepressiva. En dan heb ik het vooral over de bijwerkingen die die pillen kunnen hebben op je seksleven. ik slik ondertussen 2 jaar antidepressiva en heb sinds ruim een jaar totaal geen zin meer in seks. Tot nu toe heb ik het toegeschreven aan de antidepressiva, evenals het feit dat ik geen orgasmes krijg als ik wel seks heb. Maar ik begin er nu echt genoeg van te krijgen en vraag me af of het wel door die pillen komt. Iemand een idee?

kaske
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 augustus 2003, 21:59
Locatie: omgeving Antwerpen

anti

Berichtdoor kaske » vr 17 oktober 2003, 20:47

Beste Cat,


Wist je dat ze voor mannen die te snel klaarkomen, antidepressiva voorschrijven. Ook al zijn ze niet depressief. De stof die erin zit prikkelt een bepaald gedeelte in de hersenen. Het deel dat verantwoordelijk is voor depressiviteit en het deel dat de seksuele lust stimuleert is nu eenmaal hetzelfde.
De bijwerkingen slaan dus op je seksleven. (zie bij topic "te snel klaarkomen" of zoiets).

Voor mannen die te snel klaarkomen is dit een goed middel. Voor anderen kan dit een slechte nevenwerking zijn.

Praat erover met je arts. Zij weten hopelijk raad.
Hij die veel over anderen weet kan geleerd zijn, maar hij die zichzelf begrijpt is intelligent.

paula
Berichten: 295
Lid geworden op: za 23 februari 2002, 2:01
Locatie: zuidholland

Berichtdoor paula » vr 17 oktober 2003, 21:02

hoi cat,

ik heb hier zelf ervaring in. al jaren helaas. maar door ervaring weet ik dat de mindere sexlust niet alleen door die pillen komt. kijk die pillen slik je niet voor niets. het is meer de combinatie van die pillen(die tenslotte je gevoelens onderdrukken) samen met je psychische toestand.
welk medicijn gebruik je en welke dosering? en heb je ook nog verder hulp om te praten?

gr paula

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Geen last van Seroxat

Berichtdoor Amada » vr 17 oktober 2003, 21:12

Ik heb van de Seroxat al jaren totaal geen last. Behalve misschien dat ik me er beter en meer ontspannen door voel en dus eerder meer dan minder zin in sex heb.

Amada

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 17 oktober 2003, 21:17

Hallo Cat,

Ik ben even in de war want we hadden hier al eerder een cat of kat?
Maar jij bent in ieder geval nieuw, dus van harte welkom.
Ik weet niet welke antidepressivia je gebruikt. en wie heeft deze voorgeschreven, een arts of een psychiater?
Paula vat het goed samen. De medicijnen zijn om een stoornis te verhelpen dus; wat is nu waar de oorzaak van. (Cause & effect)
Mijn vrouw heeft in een ernstige dwangneurose gezeten. Ze was daar geestelijk zo moe van dat van sex helemaal geen sprake meer was. Nadat ze therapie kreeg en daarbij prozac gebruikte ging het stukken beter met haar en begon ons sexleven ook weer op te bloeien. Dus...
Antidepressivia vervlakken je gevoelens, je bent niet meer zo down maar kunt ook niet meer zo intens genieten. Artsen schrijven wat mij betreft te snel een antidepressivia voor. Een psychiater heeft er wat meer zicht op. Die bekijkt welke klacht er is en welk middel eventueel een gunstige uitwerking heeft op een therapie.
Als je nog steeds medicijnen slikt wat is daar dan de reden voor en wat doe je eraan om van de medicijnen af te komen?
En geen orgasme krijgen... was dat voorheen wel het geval en was er toen misschien meer passie in de liefde zodat je helemaal in elkaar op ging.? Je stelt geen gemakkelijke vraag cat. Ik hoop dat we je een kleine duw in de goede richting hebben gegeven.
Laatst gewijzigd door Jippie op vr 17 oktober 2003, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

paula
Berichten: 295
Lid geworden op: za 23 februari 2002, 2:01
Locatie: zuidholland

Berichtdoor paula » vr 17 oktober 2003, 21:22

als je de goeie psychiater vind wel jippie, ik heb ook anders meegemaakt helaas!!!

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 17 oktober 2003, 21:26

Switchen van psych Paula... er is vast wel iemand die je wel kan helpen. keep on fighting

paula
Berichten: 295
Lid geworden op: za 23 februari 2002, 2:01
Locatie: zuidholland

Berichtdoor paula » vr 17 oktober 2003, 21:28

ik heb ondertussen al een goeie gevonden hoor maar heeft wel 3 jaar geduurd.
maar wou even aangeven dat niet alle psychiaters *goed* zijn. somige smijten teveel met pillen.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 17 oktober 2003, 23:21

edit wegens privéredenen
Laatst gewijzigd door Massie op zo 04 juli 2004, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 18 oktober 2003, 2:46

Knal de link gewoon on spot massie, baat het niet dan schaadt het niet.

basmar
Berichten: 5
Lid geworden op: do 04 september 2003, 22:05

Berichtdoor basmar » za 18 oktober 2003, 10:58

:wink:
Je bent zo mooi anders
dan ik, niet meer of minder maar zo mooi anders

basmar
Berichten: 5
Lid geworden op: do 04 september 2003, 22:05

Berichtdoor basmar » za 18 oktober 2003, 11:08

Oke, ik had een flinke tekst geschreven, er een knipoog achter gezet en wat blijft er over????????????/ alleen de knipoog, de tekst is spoorloos.

Mijn ervaring met Prozac en Seroxat liggen ook gevoelig. Het maakte me vlak en lusteloos en van Prozac kreeg ik bovendien vreselijke nachtmerries.
Nadat ik, in overleg, alles had afgebouwd kwamen langzaam de emoties terug, voelde weer ontroering, kon weer in de slappe lach duiken en voelde weer lust, godinnenzijgedankt. Het vlakke leven was na twee jaar weer over.

Overleg met arts, praat er met anderen over en ik wens je veel succes.
Je bent zo mooi anders
dan ik, niet meer of minder maar zo mooi anders

Cat
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 oktober 2003, 19:57

Berichtdoor Cat » za 18 oktober 2003, 14:51

wauw, dat helpt wel, als je niet de enige bent! om wat vragen die gesteld werden te beantwoorden: ik slik fluvoxamine, op recept van mijn psychiater. Na jullie reacties gelezen te hebben, denk ik dat die pillen inderdaad niet de enige reden zijn. Ik merk wel dat ze mijn gevoelsleven afzwakken. Op dit moment ben ik echter net naar een lagere dosis gegaan, en ik merk dat het gevoel dat daarmee weer naar het oppervlak komt weinig erotisch is :? . Kwestie van afwachten dus? Ik hoop maar wel dat het een keer weer 'normaal' word.
In antwoord op de orgasmevraag: als ik het niet weet zal het er wel op neerkomen dat ik niet eerder orgasmes heb gehad. Ik heb inderdaad het topic daarover gelezen, en wat daar gezegd wordt, geldt ook wel voor mij. Plus het feit dat ik waarschijnlijk al heel lang last heb van depressies ed. dat helpt natuurlijk ook niet mee.
ben in ieder geval heel blij met alle reacties, voel echt een soort opluchting.
Bedankt!

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » za 18 oktober 2003, 17:33

Volgens mij..................... is Zoloft het enige merk onder de anti depressiva, wat het minst effect heeft op je libido.
Maar weet het niet helemaal zeker.
Lana

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » za 18 oktober 2003, 19:20

Edit wegens privéreden
Laatst gewijzigd door Massie op zo 04 juli 2004, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten