Intiemdouche

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Gerty
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 12:16
Locatie: Reusel

Intiemdouche

Berichtdoor Gerty » wo 10 september 2003, 12:38

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op Shespot en ik heb er zin in om met jullie van gedachten te wisselen. Wel intiem maar toch privé!
Ik kom maar meteen met mijn 'probleempje' want het is lastig om hiermee naar buiten te komen. Sinds een paar maanden (ik ben 28) heb ik last van een naar luchtje van binnen. Vooral wanneer ik intieme seks heb (en er dus iets in m'n vagina komt), gaat het sterk ruiken wat echt niet fijn is! Het is geen geur die bij je hoort of dat m'n vagina sterk ruikt ofzo (ik ben heel schoon van mezelf) maar echt viezig. Ik gebruik vaak een intiemdouche met zo'n spatel van binnen en dat helpt voor 1 dag. Daarna komt de geur weer terug maar pas echt erg wanneer m'n vriendje me vingert of meer. Soms ruik ik mezelf door m'n spijkerbroek heen en dan schaam ik me dood voor mezelf want een ander zal er niets van merken! Ik heb geen witte vloed ofzo en er zit geen oude tampon in. Is dit herkenbaar en hoe kom ik ervan af? Alvast bedankt,
Gerty

Elsbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 augustus 2003, 16:37
Locatie: Nederland

Berichtdoor Elsbeth » wo 10 september 2003, 12:54

Ik zou onmiddellijk stoppen met die intiemdouche als ik jou was. Dat maakt het probleem misschien alleen erger. Wassen met lauw water (géén zeep) is veel beter.

Ook zou je eens met je huisarts hierover kunnen praten. Want het kan ook zijn dat je een (schimmel)infectie hebt.

Sterkte.

Gerty
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 12:16
Locatie: Reusel

Berichtdoor Gerty » wo 10 september 2003, 13:36

Tenks voor je antwoord, Elsbeth. Ik ben volgens de huisarts helemaal clean en hij heeft me juist die douche voorgeschreven...
Gerty

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » wo 10 september 2003, 14:36

hai,
probeer het toch maar uit,om inderdaad die intiem douche te laten.

een badje met zeezout wil nog weleens helpen.
gewoon met je hele vagina in het badje zeezout gaan zitten,ff laten weken afspoelen en klaar.

gr sproetje

Schorpioen
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 05 november 2001, 2:01
Locatie: Oost-Vlaanderen, werkloos/studerend

Berichtdoor Schorpioen » wo 10 september 2003, 14:42

Het klopt inderdaad dat overmatig wassen juist tot problemen kan leiden. Dat geldt niet alleen voor je vagina, maar bijvoorbeeld ook voor de talg achter de eikel van een man, oorsmeer, hoofdhaar of gewoon je huid.

Oorsmeer, talg, etc., kortom al die "afscheidingsproducten" die je met wassen/reinigen verwijderd, dienen er juist voor om je lichaam te beschermen. Je moet het uiteraard regelmatig reinigen om het "teveel" en de vervuilde beschermingslaag weg te halen, maar als je dat te vaak doet, reageert je lichaam door nog meer en nog sneller talg, oorsmeer, etc. aan te maken, hetgeen dan tot problemen als "luchtjes", een verstopt oor, etc. kan leiden.

Dus, stoppen (of ten minste verminderen) met de intiemdouche is helemaal niet zo'n gek advies...
Terug van (nooit echt) weggeweest

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 10 september 2003, 15:30

Onder intiem douche verstond ik zo'n metalen staaf met kleine gaatjes die je aansluit op de doucheslang.

Het lijkt me helemaal geen slecht idee om zo je "binnenste" te reinigen omdat je alleen water gebruikt.
LeAvEr DeA aS sLeAf

Tari
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 1:59
Locatie: Nijmegen

Berichtdoor Tari » wo 10 september 2003, 15:41

Vaak is een sterk ruikende afscheiding een teken dat de zuurbalans in je vagina ontregeld is.
Dat kan oa komen door een spiraaltje of een bacterie.
Ik zou als ik jou was ook even die intiemdouche laten voor wat ie is, waarschijnlijk verstoor je daarmee je natuurlijke reiniging.
Als je een speciale vloeistof gebruikt, kun je het ook eerst minder geconcentreerd proberen of met alleen water.

succes en een dikke kus van Tari X
Er zal er heus wel één zijn die beter vrijt dan ik!

Gerty
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 12:16
Locatie: Reusel

Berichtdoor Gerty » wo 10 september 2003, 16:10

Kei bedankt alvast voor jullie moeite. Het meeste wist ik wel maar misschien dat iemand een echte Grootmoeder's Tip heeft ofzo. Of hier ook zelf mee te maken heeft met een eigen oplossing. Ik wacht af maar ik ben al blij met deze lieve reacties.
Lfs,
Gerty

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 10 september 2003, 16:45

Je zou je grootmoeder kunnen vragen...
LeAvEr DeA aS sLeAf

Gerty
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 12:16
Locatie: Reusel

Berichtdoor Gerty » wo 10 september 2003, 17:18

Nou, ik heb dit wel met mijn moeder besproken en die kwam met het idee een tampon met yoghurt in te brengen om de zuurgraad te herstellen. Dan gebruik ik toch liever die douche...
Gerty

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » wo 10 september 2003, 19:09

hai ,


die tip van tampon met yoghurt werkt echt perfect.

gr sproetje

basmar
Berichten: 5
Lid geworden op: do 04 september 2003, 22:05

Berichtdoor basmar » wo 10 september 2003, 19:43

De yogurt-tip is er inderdaad 1 uit grootmoeders tijd en op zichzelf een goeie, veilige tip. Waar ik zelf veel aan heb als mijn bacteriehuishouden van streek is door te weinig weerstand o.i.d. is Molkosan van Dr. Vogel. Het is een zuivelproduct, ondermelk, wat vreselijk zuur is (denk aan azijn). Ik neem 1 deel molkosan en 1 deel warm water, dit in de intiem-douche en sprayen maar. In principe is 1 maal voldoende anders herhaal je het na een week.
Wat ik vreemd vind dat is dat je een douche voorgeschreven hebt gekregen van je huisarts omdat het toch wetenschappelijk bewezen is dat hoe minder je loopt te klooien met allerlei produchten in je vagina hoe beter. Het ontregeld de boel ontzettend en vooral de zuurtegraad.
Ik wens je sterkte en geduld, probeer van je zelf te houden, incl. je lichaamsluchtjes.
Liefs Basmar :kiss:
Je bent zo mooi anders
dan ik, niet meer of minder maar zo mooi anders

Gerty
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 12:16
Locatie: Reusel

Reactie op Basmar

Berichtdoor Gerty » ma 15 september 2003, 9:52

Lieve Basmar,

Ik heb die Molkosan geprobeerd en het werkt inderdaad perfect en langer dan dat spul via de huisarts. Nog es bedankt en houdoe!
Gerty


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten