Van k*nt naar k*t en kans op infecties

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor konijn » wo 14 mei 2014, 17:01

Het blijft verder stil in de topic, hebben de mannen op de site hier ook nog iets over te zeggen??
Hoi Nelly,

Een aantal jaren geleden wisten vriendin en ik helemaal niets van het risico (beetje naïef) en gingen we ongehinderd en onbeschermd van k*nt, naar k*t, naar m*nd. (niet altijd, maar soms) Volgens mij zonder noemenswaardige problemen.

Tegenwoordig doen we dit niet meer onbeschermd. Maar mijn ervaring is niet dat het meteen helemaal fout zit.

JanBros
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 18:40

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor JanBros » wo 13 augustus 2014, 13:03

Eigenlijk is het vrij simpel hoor, de bacteriën die die in je anus-dikke darm voorkomen en extreem belangrijk en noodzakelijk zijn, horen alleen daar thuis.
Door na anale penetratie terug de vagina te penetreren breng je dus vreemde bacteriën binnen in de vagina die voor allerlei ontstekingen zorgen.

Gelukkig staat er in en rond de vagina een heel leger klaar om vreemde indringers te bestrijden en die zijn daar vrij tot zeer goed in. Echter, geen enkel leger is onverslaanbaar met dus de mogelijkheid tot ambetante gevolgen, gaande van wat simpele jeuk tot allerhande ontstekingen en erger.
Dit alles geldt natuurlijk ook voor de mond, van kont naar mond is dus eigenlijk ook niet zo'n goed idee.
Opgelet, dit geldt niet direct van vagina naar mond en omgekeerd. Om één of andere reden is de huishouding tussen mond en penis-vagina niet zo extreem, vraag mij niet waarom (al heb ik wel een idee : in het dierenrijk wordt smaak en geur gebruikt om te bepalen of het vrouwtje klaar is om bezwangerd te worden en daar wij eigenlijk ook maar dieren zijn...)

De vraag is dus, welk risico wil je nemen. Ik vind de wissel met properheidsstop nog steeds de beste keuze en mits een beetje fantasie kan het nog een zalig leuke keuze zijn.

Jan

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor janfreak » za 01 november 2014, 17:29

Het blijft verder stil in de topic, hebben de mannen op de site hier ook nog iets over te zeggen??
Ik zie in filmpjes wel eens dat een vrouw anaal genomen wordt en vervolgens de penis in haar mond neemt. Dit lijkt me best risicovol, gebruik een condoom zou ik zeggen.
Glimlach, morgen is het erger!

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor 230volt » za 01 november 2014, 18:16

Zou er dan niet even een 'knip' tussen zitten?
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor janfreak » za 01 november 2014, 18:20

Zou er dan niet even een 'knip' tussen zitten?
Om de donder niet!
Glimlach, morgen is het erger!

EstherC
Berichten: 5117
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor EstherC » za 01 november 2014, 18:28

Zou er dan niet even een 'knip' tussen zitten?
Is misschien wel het slimste, maar zelf heb ik er nooit zo'n moeite mee om dat te doen zonder 'knip'.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor Lolly1968 » ma 17 november 2014, 14:45

Jullie moeten het mij maar niet kwalijk nemen dat ik als nieuweling zoveel lees en dan een Topic weer leven in blaas. Hmmmm,wij gaan hier ook gewoon heen en weer en soms in het vuur van de strijd,niet alleen van voor naar achter,maar ook van onder naar boven en vice versa......eigenlijk nooit erg diep over nagedacht :D8 ,maar ook nog nooit 'last' o.i.d. ondervonden.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor janfreak » ma 17 november 2014, 15:15

Jullie moeten het mij maar niet kwalijk nemen dat ik als nieuweling zoveel lees en dan een Topic weer leven in blaas. Hmmmm,wij gaan hier ook gewoon heen en weer en soms in het vuur van de strijd,niet alleen van voor naar achter,maar ook van onder naar boven en vice versa......eigenlijk nooit erg diep over nagedacht :D8 ,maar ook nog nooit 'last' o.i.d. ondervonden.
Niemand zal dat je kwalijk nemen, het is juist de bedoeling van dit forum lijkt me dat we van elkaar wat leren.
Ik ben over dit onderwerp maar eens gaan Googlen en vond het volgende:

Vanwege de vele bacteriën in de anus wordt aangeraden, wanneer men per se onbeschermde anale seks wil hebben, de penis na afloop direct te wassen, om zo infecties e.d. te vermijden. Ook is het niet aan te raden de penis, vingers of seksspeeltjes direct na penetratie van de anus in de mond of de vagina te stoppen ('ass to mouth').

Ook blijkt de penis kleine wondjes in de darm te kunnen veroorzaken, hetgeen ook niet bepaald wenselijk is.

Kan me heel goed voorstellen dat je in de hitte van de strijd daar even niet aan denkt, maar het lijkt me toch wel iets om eens even over na te denken.
Glimlach, morgen is het erger!

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor Lolly1968 » di 18 november 2014, 12:07

@Janfreak,

Ging er ook niet vanuit dat iemand mij dit zou kwalijk nemen :P En het is wel lief van je om mij 'aan het denken' te zetten,maar zou het niet zo zijn dat ik mij daar wel bewust van ben maar er anders over denk? Denk niet dat ik mij niet bewust ben van eventuele 'gevaren' wat betreft seksuele uitingen van ons mensen,maar zoals ze in Amsterdam zeggen,'Morgen ken je wel onder de tram komen'. Nogmaals,gezond verstand is uiteraard heel belangrijk,maar alles 'dicht timmeren' kunnen we ook niet als mensen en zou dat ook niet heel erg de spontaniteit afremmen en de beleving zo in een hokje stoppen dat je beter je hele leven alle contact kunt vermijden en overgaan tot levenslange masturbatie? :D5 Als je heel sec gaat zoeken op Google dan is zelfs neuken met condoom ongezond :D7

Maar hoe zit het met jouw zelf? Bedoel het niet persoonlijk Jan,maar ik merk zo vaak met onderwerpen als Seks,religie,politiek dat mensen die zelf bepaalde dingen niet praktiseren het meest kritisch zijn. Pas op,ik bedoel dit in het algemeen en niet naar jouw zelf toe. Maar je begrijpt me vast wel,heb dus veel mensen gesproken of er over gelezen op fora die zelf niet anaal mogen of willen en het dan gaan bekritiseren.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor de_onbekende » ma 08 december 2014, 18:54

Een 'knip' zeggen jullie? Tja, besnijden schijnt bij mannen ook wel voor de hygiene gedaan te worden, maar of het hier zoden aan de dijk zou zetten waag ik te betwijfelen.

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor janfreak » ma 08 december 2014, 19:11

Een 'knip' zeggen jullie? Tja, besnijden schijnt bij mannen ook wel voor de hygiene gedaan te worden, maar of het hier zoden aan de dijk zou zetten waag ik te betwijfelen.
Ik denk dat we tegenwoordig heel wat vaker ons wassen dan dat ze vroeger deden en we leven niet in een woestijn of ander onherbergzaam gebied. Wetenschappelijk is trouwens bewezen, kan helaas het artikel niet meer terugvinden, dat een vagina beter reageert op een onbesneden piemel dan op een besneden. :D11
Glimlach, morgen is het erger!

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor Maurice » wo 12 augustus 2015, 12:01

Wanneer van te voren goed ontlast is en daarna intern gereinigd met een klisteerspuit o.i.d. is de kans minimaal.

Maximus
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 11 december 2013, 17:30

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor Maximus » ma 09 november 2015, 19:28

Het gezond verstand geeft het beste antwoord op deze vraag. Nooit zomaar wisselen dus, zelfs niet in het heetst van de strijd.

Jeanny
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 09 september 2015, 11:37
Locatie: dorpje in ZH

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor Jeanny » ma 09 november 2015, 21:43

Wanneer van te voren goed ontlast is en daarna intern gereinigd met een klisteerspuit o.i.d. is de kans minimaal.
Ehhhhhhhh waarom worden bacteriën dan bestreden met sterilisatie? (in zorg en geneeskunde ) en in het huishouden met schrobben gloor en dettol?
Heb nooit gehoord dat de in de darmflora levende bacteriën zich laten doden door een klein clisteer pipetje.

Maar het is natuurlijk jouw mening en jij mag van mij best risico's lopen hoor :mrgreen:

AniMAN
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 januari 2005, 10:13
Locatie: Belgium

Re: Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor AniMAN » di 17 november 2015, 16:33

Als je in de kont hebt zitten boteren, moet je niet meer in de poes gaan, simpel...
Best dat je dan kan doen is condoom aandoen voor in de kont, zodat je die weer kan uitdoen om in de poes te gaan zeker...?
Da's nog zoiets: aan iemand zijn of haar aarsje gaan likken (of erin!) .... dat zal ik nooit snappen... Dan moet uw gat toch al serieus proper zijn hoor... :D6
Je geest is als een parachute: hij werkt pas als hij open is.


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten