Van k*nt naar k*t en kans op infecties

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Van k*nt naar k*t en kans op infecties

Berichtdoor Nelly » do 10 april 2014, 20:07

Zoals alle voorlichters, damesbladen en gezond verstand voorschrijven ben ik altijd voorzichtig geweest met dingen, vingers, (mannen) van anaal naar vaginaal te laten gaan. Grondig schoonmaken of andere hand, ander speeltje etc. Om de een of andere reden (ahum) ging dat van de week grondig mis & in bed begon ik me dus al ongerust te maken over de vaginale infectie die er nu wel aan zou komen.....

En dat valt me heel erg mee - geen centje pijn, vreemde uitscheiding of wat dan ook. Vandaar de vraag in deze topic. Ben ik altijd te voorzichtig geweest & heb ik te moeilijk gedaan?? Of heb ik deze keer gewoon ongelofelijk veel mazzel gehad??
Is wel makkelijker tijdens het vrijen als je niet telkens zo precies hoeft te zijn en goed moet opletten. Heeft iemand anders hier ervaring mee/ gedachten over??

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Savanne » do 10 april 2014, 20:08

Ben geen dokter maar denk dat je mazzel hebt gehad....
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

EstherC
Berichten: 5079
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor EstherC » do 10 april 2014, 20:10

Ik doe er zelden voorzichtig mee. Dat geeft bijna nooit problemen eigenlijk. Denk dat het 1 of 2 keer per jaar een issue oplevert. Althans ik heb dan blaasontsteking. Daarvan is natuurlijk niet zeker dat het daardoor komt.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Suzette » do 10 april 2014, 20:11

Het is niet zo dat het per definitie altijd mis gaat. Zo is het niet

Je loopt alleen een redelijk risico dat het mis gaat.

En wat is risico... Je hebt hooguit een schimmelinfectie, lastig, dat wel

Vrouwen die de pil gebruiken schijnen iets gevoeliger te zijn, vlak na je menstruatie Idem.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Nelly » do 10 april 2014, 20:12

@Savanne Heb jij het wel eens bij de hand gehad?? Ik vond mezelf opeens zo'n overdreven voorzichtige muts - zoveel jaar toycleaner tussen & nu nergens een infectie in beeld. En ik ben toch gevoelig voor infecties...
Laatst gewijzigd door Nelly op do 10 april 2014, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Nelly » do 10 april 2014, 20:13

Fijn al die reacties!

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Savanne » do 10 april 2014, 20:22

ik ben er erg gevoelig voor
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Nelly » za 12 april 2014, 1:14

Het blijft verder stil in de topic, hebben de mannen op de site hier ook nog iets over te zeggen??

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Hubbie » za 12 april 2014, 11:25

Ik ben er altijd alert op.
Zou niet willen dat de dame in kwestie er gevolgen van zou ondervinden. :wink:

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Nelly » zo 13 april 2014, 15:34

Vandaag toch niet helemaal fit - ben voor de zekerheid aan cranberrysap ivm. mogelijke blaasontstekeing *baalt*

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Mannekijn » ma 14 april 2014, 13:20

Ik ben er ook altijd alert op. Eenmaal gekozen blijf je bij je keuze. Tenzij je een condoom wisselt natuurlijk. En dat geldt ook voor de vingertjes.
Er is geen grotere domper dan onplezier na fijne sex.
Off topic - Zo herinner ik mij nog de ietwat te grote strapon. Op dat moment fijn, later niet zo.

ikwilgenieten
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 06 september 2013, 20:27

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor ikwilgenieten » ma 14 april 2014, 14:18

Neem Cranberry capsules, werken echt veel beter, is geconcentreerd. Bovendien zit in cranberry sap vaak suiker wat ook niet goed is voor je. Nog beter is combi Cranberry - D-mannose. Hier kan ik zelfs een blaasontsteking mee verhelpen. Uiteraard veel water drinken. Succes!

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Vaudeville » vr 02 mei 2014, 14:23

Ik let er wel op. Anale bacterien, e-coli, kan meer veroorzaken dan alleen een blaasontsteking. (en als je daar een paar van hebt gehad heb je ook meer kans op nierschade). Denk aan een eileider ontsteking.

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor boku » za 03 mei 2014, 7:41

@Nelly, hoe is het nu afgelopen. Niet ziek geworden hoop ik...?

Ontopic: het is net als bij een geslachtsziekte. Je loopt een bepaald risico. Dat wil niet zeggen dat je per definitie iets oploopt. Net zo min als roken een garantie voor een hartinfarct is. Allemaal statistiek. Door voorzichtig en hygiënisch te werk te gaan verminder je je kans op een infectie. En je kunt geluk óf pech hebben.
Ik ben er altijd heel voorzichtig mee maar ik kan me voorstellen dat op het moment van grote opwinding die voorzichtigheid weleens 'vergeten' wordt...

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Van k*nt naar k*t

Berichtdoor Nelly » za 03 mei 2014, 23:50

Fijn dat deze topic weer bovenaan staat. Ik loop wat te tobben met mijn gezondheid - maar was heel de wilde nacht, mogelijke blaasontsteking, cranberrysap etc. vergeten omdat mijn werk op dit moment ook heel druk is.
Dus ik gaf mijn werk gewoon de schuld.

Ga nu toch weer wat kritischer naar mijn gezondheid kijken.


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten