Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

De plek voor onderwerpen als borstkanker, uitstrijkjes, overgangsklachten en alles dat te maken heeft met het lichaam.

Let op: Bij lichamelijke klachten raadpleeg altijd de huisarts. Het forum is geen vervanging voor deskundige medische zorg!

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » za 01 februari 2014, 23:58

Zijn er hier ook andere mannen die een test booster gebruiken?

Ik heb me heel lang erg slecht gevoeld in mijn lijf:
-ieder ochtend pijn in mijn darmen, misselijkheid
-pijn in gewrichten
-moe, doodvermoeid
-ik voelde me vaak oud, futloos, besluiteloos.

Bij alle onderzoeken was er nooit iets te vinden (behalve tarwe allergie).
Het vermijden van tarwe heeft zeker geholpen, maar de klachten gingen niet helemaal over.

Ik ben magnesium chelaat gaan slikken en dat hielp wel wat, de ergste vermoeidheid ging weg, maar begin deze maand voelde ik me weer zo beroerd als het maar kon.

Nu had ik gelezen dat je als man allerlei vage klachten kunt krijgen door testosteron tekort.
Ik heb me flink ingelezen over dit onderwerp of medische en bodybuilding sites.

Dus uiteindelijk de stoute schoenen maar aangetrokken en een pot met pillen besteld.
Testosteron booster op basis van natuurlijke kruiden en mineralen. De bedoeling is dat je lijf zelf weer meer test aanmaakt. Heel anders dan androgene anabole steroïden waarbij extern test wordt geslikt of geïnjecteerd. Bovendien zijn deze pillen volkomen legaal.

Nu, na 3 weken merk ik:
-de vermoeidheid trekt weg
-ik kan harder trainen
-ik herstel sneller na een training
-alle pijntjes zijn verdwenen
-ik voel me superfit.
-ik voel me mentaal ook een stuk prettiger

Al met al erg blij met deze beslissing!
Ik ben benieuwd of het aanhoudt, ik houd jullie op de hoogte.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2167
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor tes » za 01 februari 2014, 23:59

wat fijn dat je iets hebt gevonden en je daardoor nu beter voelt az! :D11
live your life to the fullest!

EstherC
Berichten: 5078
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor EstherC » zo 02 februari 2014, 0:07

Dit bedoel ik niet rottig hoor, maar ik denk bij dit soort zaken al gauw aan het placebo-effect.
Op zich maakt het denk ik weinig uit wat ervoor zorgt dat het helpt. In ieder geval fijn dat je je beter voelt AZ!
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 02 februari 2014, 0:20

Dit bedoel ik niet rottig hoor, maar ik denk bij dit soort zaken al gauw aan het placebo-effect.
Op zich maakt het denk ik weinig uit wat ervoor zorgt dat het helpt. In ieder geval fijn dat je je beter voelt AZ!
Ben ik met je eens: op een bodybuilding forum werden de diverse test boosters getest/geëvalueerd.
Eigenlijk alle merken maken hun claims niet waar en verkopen dus rommel.
Op een merk na (dat werd geëvalueerd door een bodybuilder met diepgaande kennis van endocrinologie) op grond van de ingrediënten zou dit product moeten werken en bij het testen (testosteron bloedwaarde metingen) bleek dat ook het geval te zijn.

Ik ben zelf enorm sceptisch geweest over de test boosters (en kennelijk terecht als je ziet wat de meeste producten teweeg brengen nl niets) en was eigenlijk bang dat ik aan de orale of geïnjecteerde steroiden moest.

Maar dit lijkt gelukkig te werken. Placebo effect zie ik bij mezelf niet zo gauw gebeuren als sceptische wetenschapper... ik ga er nl vanuit dat iets niet werkt. Als het dan toch werkt ben ik blij verrast :)
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Iago » zo 02 februari 2014, 10:24

Bij alle onderzoeken was er nooit iets te vinden
Testosterongehalte is gewoon te meten. Ik ben niet zo van dat zelf dokteren en pillen en rommeltjes naar binnen werken. Waarom vraag je niet gewoon je huisarts of die er naar wil kijken, en doe een simpele test?

Stel dat het werkt, ben je je bewust van de gevolgen van een te hoog gehalte?

Ik heb een rondje ingelezen, en ben er nu wel achter waarom vrouwen hun mannen aan de soja proberen te krijgen, Soja verhoogt namelijk de productie van vrouwelijk oestrogeen en verlaagt de productie van mannelijk testosteron :lol:

Verder is het goed te lezen dat je je beter voelt, maar blijf wel nadenken.

Iago, sceptisch.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor 230volt » zo 02 februari 2014, 13:09

Ik heb vorig najaar, n.a.v. aanhoudende vermoeidheidsklachten, o.a. ook testosteron laten meten. In mijn geval ging het via de internist.
Ik wist daarvoor niet dat testosteron van invloed kon zijn op vermoeidheid. Bij mij bleek het uiteindelijk op een goed niveau te zijn.
Is dus inderdaad gewoon meetbaar.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 02 februari 2014, 14:54

Bij alle onderzoeken was er nooit iets te vinden
Testosterongehalte is gewoon te meten. Ik ben niet zo van dat zelf dokteren en pillen en rommeltjes naar binnen werken. Waarom vraag je niet gewoon je huisarts of die er naar wil kijken, en doe een simpele test?
Destijds gingen de artsen er van uit dat het aan mijn maagdarm kanaal lag, dus is test niet gemeten. Zou ik zeker nog kunnen laten doen.

Stel dat het werkt, ben je je bewust van de gevolgen van een te hoog gehalte?
Te hoog gehalte is vrijwel onmogelijk. De piekwaarden worden bereikt tussen de 30 en 40 jaar (gemiddeld 670 ng/dl std dev: 212 ng/dl). Volgens de norm wordt het ongezond als je buiten de range 348 – 1197 ng/dl valt. Ik vind dit nogal een ruime norm en bovendien is deze niet leeftijdsgecorrigeerd. Maar goed: met deze pillen kan ik mijn test nivo maximaal 30% verhogen.
Voor mijn leeftijdscategorie is gemeten: gem 544 std dev 187. Dus al zou ik aan de bovenkant zitten, wat ik zeer betwijfel, dan zou ik met pillen en al nog onder de 1197 blijven.
Om aan te geven waar bodybuilders op zitten als ze spuiten: >10.000 ng/dl.
Effecten dan zijn: prostaat vergroting, versnelde haaruitval, agressie enz.
Bron: Androgens and the Aging Male door B.J. Oddens, A. Vermeulen CRC Press


Ik heb een rondje ingelezen, en ben er nu wel achter waarom vrouwen hun mannen aan de soja proberen te krijgen, Soja verhoogt namelijk de productie van vrouwelijk oestrogeen en verlaagt de productie van mannelijk testosteron :lol:
Testosteron wordt door bepaalde stoffen in het bloed gearomatiseerd naar oestrogeen. Soja bevat kennelijk zulke stoffen. De pillen die ik slik gaan onder andere dit proces tegen, zodat de test die je produceert niet omgezet wordt naar oestrogeen.

Verder is het goed te lezen dat je je beter voelt, maar blijf wel nadenken.
Zie bovenstaand betoog: ik ben van huis uit een wetenschapper en wil dus goed geïnformeerd zijn.

Iago, sceptisch.
Laatst gewijzigd door Aphrodites' zoon op zo 02 februari 2014, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 02 februari 2014, 14:57

Ik heb vorig najaar, n.a.v. aanhoudende vermoeidheidsklachten, o.a. ook testosteron laten meten. In mijn geval ging het via de internist.
Ik wist daarvoor niet dat testosteron van invloed kon zijn op vermoeidheid. Bij mij bleek het uiteindelijk op een goed niveau te zijn.
Is dus inderdaad gewoon meetbaar.
Wat bleek bij jou de oorzaak te zijn?
Is je magnesium waarde ook gemeten?
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 02 februari 2014, 15:09

Even het rijtje klachten dat veroorzaakt kan worden door test tekort:
https://urologie.slingeland.nl/kennisce ... 31/432/433" onclick="window.open(this.href);return false;

botontkalking (osteoporose)
verhoogd cholesterolgehalte
het metabool syndroom (stofwisselingsziekte door te veel eten en te weinig bewegen)
depressie
hart- en vaatziekten
diabetes type II

minder energie en kracht
verminderd libido en sexuele activiteit
verminderde potentie en verlies van nachtelijke erecties
verminderde intensiteit van klaarkomen en hoeveelheid sperma
snel geïrriteerd en vlak
niet lekker in je vel zitten
verminderd enthousiasme en psychische energie
laag zelfbeeld
slaapproblemen
nervositeit
zweten
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor 230volt » zo 02 februari 2014, 17:26

De oorzaak is nooit echt duidelijk geworden.
Er is bij mij heel veel gemeten, ik kan me zo niet herinneren of daar magnesium bij zat. Het zijn vaak van die bulkaanvragen bij het labo geweest.
Ik heb van een homeopatisch arts het e.e.a. voorgeschreven gekregen en in combinatie met voedingsadviezen, is het beter geworden, maar over is het nog niet.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Knuffel henk
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 25 maart 2013, 15:47
Locatie: Tussen de grote rivieren

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Knuffel henk » ma 03 februari 2014, 23:03

Hoi,

Mag ik weten welk merk je bent gaan slikken?

Henk

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » di 04 februari 2014, 22:25

Hoi,

Mag ik weten welk merk je bent gaan slikken?

Henk
Aangezien ik geen reclame wil maken hier stuur ik je het antwoord per Persoonlijk Bericht.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » ma 10 februari 2014, 1:18

Anderhalve week verder (na de eerste post):
-ik voel me superfit
-ik voel mijn lijf niet meer: alle pijntjes, misselijkheden etc. zijn weg, heerlijk
-wel veel "last" van erotische dromen :)
(voor mij het definitieve teken dat er geen placebo effect is: het onderbewustzijn laat zich niet neppen)
-ik voel me enthousiaster en ondernemender
-ik ben geiler :twisted:
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor 230volt » ma 10 februari 2014, 11:13

Kijk, dat zijn nog eens goede berichten AZ!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Wie gebruikt er nog meer testosteron booster?

Berichtdoor Aphrodites' zoon » wo 19 februari 2014, 21:07

Vroeger was ik na 5 dagen les geven volledig uitgevloerd, ik heb nu energie over.
Ik haal persoonlijke records met sporten.
Ik begin zowaar een optimist te worden.

Bizar gewoon.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.


Terug naar “Lichaam&Medisch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten