Hij heeft nog sex met ex...

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Kim1969
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 mei 2002, 1:01

Hij heeft nog sex met ex...

Berichtdoor Kim1969 » di 06 mei 2003, 19:55

Dag allemaal,

Wie kan mij uitleggen hoe het mogelijk is dat je sex met iemand kunt hebben, terwijl je al een relatie hebt, die in jouw ogen voldoet aan al je wensen en behoeftes? Ik zal proberen een korte omschrijving te geven van de situatie waarin ik momenteel zit en waar ik erg mee worstel.

Sinds een half jaar heb ik (33) een relatie met een man (44), die ontstaan is kort nadat wij beiden zijn gescheiden. We hebben allebei twee kinderen, waardoor we ook nog regelmatig contact hebben met onze exen. Voordat onze relatie begon kende ik hem al ongeveer een jaar en hadden we te maken met een enorme aantrekkingskracht die er tussen ons was, en nog steeds is.

In het begin van onze relatie, na ongeveer een maand, is hij met zijn ex in bed beland. Hij heeft me dit de volgende dag meteen verteld. Hij vertelde me dat dit 'een samenloop van omstandigheden was, dat het nooit de bedoeling was geweest, dat hij er spijt van had en dat het niets met zijn gevoel voor mij te maken had'. Mijn eerste reactie was eigenlijk om er meteen een punt achter te zetten, maar mijn gevoel voor die man is zo groot, dat ik na een aantal dagen heb besloten het achter me te laten. Dit had ook te maken met het feit dat het zijn ex was; ik kan me zo voorstellen (ik weet niet zeker of dit zo is) dat de grens gemakkelijker overschreden kan worden, juist doordat het zo vertrouwd is. Hij heeft me toen verzekerd dat het niet meer zou gebeuren.

Affijn, nu zijn we bijna een half jaar verder en is het wéér gebeurd. Weer heeft hij het me de volgende dag verteld (gisteren) met ongeveer dezelfde verklaring als de vorige keer en daarbij nog de mededeling dat het koud en liefdeloos was en -dus- onbevredigend.

Overigens heeft hij al die tijd een zeer gecompliceerde relatie met zijn ex gehad, met veel machtsvertoon van haar kant rond de kinderen. Dit heeft onze relatie ook vaak onder hoge druk gezet.

Ik moet hier nog bij vermelden dat de chemie die er tussen ons (dus tussen hem en mij) is, ervoor zorgt dat we al die tijd geweldige sex hebben gehad. In zijn bewoordingen: ongekend, superintens, volledig en zoals nooit eerder ervaren; compleet dus. Dat gevoel heb ik ook steeds gehad. De sex is perfect, en op alle fronten voelen -en vullen- wij elkaar feilloos aan. Niets aan toe te voegen, zou ik zo zeggen. Ook niets meer te wensen dus op dat gebied..... Voor mij althans....

Blijkbaar ligt dat voor hem anders. Hoe kun je anders in hemelsnaam nog sex willen (en nog erger: hébben) met een ander, met je ex (vooral dat) en dan ook nog zeggen dat het niets met zijn gevoel voor mij te maken heeft? Vooral dat laatste kan ik niet begrijpen. Hoezo heeft het niets met mij te maken? Het resultaat is wel dat het nu over en voorbij is. Ik kan dit toch niet nog een keer over mijn kant laten gaan?

Natuurlijk roept dit alles vreselijk tegenstrijdige gevoelens bij mij op. Ik hou verschrikkelijk veel van hem, ik heb steeds het gevoel gehad dat hij mijn grote liefde was.

Ook nu zegt hij me dat hij zelf ook niet begrijpt waarom dit (weer) gebeurd is, dat het niets met zijn gevoel voor mij te maken heeft, dat hij er spijt van heeft en dat hij absoluut niet de intentie heeft om naar haar terug te gaan. Hij wil bij mij blijven. Diep in mijn hart wil ik ook het liefst bij hem blijven, maar ik geloof niet dat dat kan. Ik denk niet dat ik hem ooit nog kan vertrouwen. Het vertrouwen was net weer een beetje opgebouwd.

Wat ik dus niet begrijp, is dat hij zegt dat wat er gebeurd is niets met mij te maken heeft, dat zijn gevoel voor mij er buiten staat. Dit snap ik dus echt niet. Kan dat? Je moet je toch realiseren wat de consequenties zijn als je met je ex (of met wie dan ook) het bed in duikt? Dan weet je toch dat je partner dit niet zal accepteren? Maakt dat op zo'n moment soms niet uit?

Ik hoop dat er iemand is die mij wat duidelijkheid kan geven, want dat is hem helaas niet gelukt. Ik zou het graag wat beter willen begrijpen, want ik hou nog steeds van hem en hij van mij.

Kim

kruid
Berichten: 7
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor kruid » di 06 mei 2003, 20:24

Allereerst vind ik dat hij jouw gevoelens zou moeten respecteren....

maar ik weet wel dat het heel moeilijk is om het patroon waarin je met iemand zit tijdens een relatie te doorbreken als je besluit uit elkaar te gaan, zeker wanneer je geen heftige ruzie hebt. Het is moeilijk om elkaar plots niet meer te zien en ook om geen sex meer met elkaar te hebben. Ook al is er niet zoveel meer aan het was wel onderdeel van dat levenspatroon wat je met je partner had. Als je elkaar dan ziet is de stap naar sex zo gezet. Ik heb dit zelf meegemaakt en ook bij een vriendin die een paar keer nadat haar relatie was beeindigt sex met haar ex had en dan tegen mij vertelde dat ze het eigenlijk helemaal niet wilde. In die zin kan ik begrijpen dat je partner zegt dat het niks met jou te maken heeft.

Maar je partner heeft nou eenmaal rekening te houden met jouw gevoelens en hij houdt van je dus waarom beschermt hij zichzelf en jullie relatie niet beter door bijv zijn ex zoveel mogelijk te vermijden? Of heeft hij dat wel geprobeerd? Door de kinderen zal het neem ik aan niet mogelijk zijn om zijn ex bijv. een jaar niet te zien zodat ze wat uitelkaar groeien.

ik vind het wel sterk van je dat je grenzen stelt en er uiteindelijk toch een punt achter zet als hij zijn gedrag niet verandert.

Dit was wat er zo even in me opkwam. Het doet me pijn om te lezen dat het intense contact tussen jullie misschien verloren gaat
veel sterkte,

Kruid

zanna
Berichten: 737
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Contacteer:

Berichtdoor zanna » di 06 mei 2003, 20:25

Hij zegt dat zijn gevoel voor jou erbuiten staat maar intussen doet hij iets waar jij verdrietig van wordt... Hij zou dus eigenlijk juist zijn gevoel voor jou er NIET buiten moeten laten. Op het moment dat hij besluit om met haar naar bed te gaan juist WEL denken aan zijn gevoel voor jou. Misschien dat hij er dan voor kiest om niet bij haar in bed te stappen omdat hij jou daar pijn mee doet. Als hij inderdaad zo veel van je houdt dan zou het toch belangrijk voor hem moeten zijn hoe jij je voelt?

Sterkte, zanna.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » di 06 mei 2003, 21:26

Ik kan me wel voorstellen wat hij heeft gedaan. Ooit heeft hij van zijn (nu ex-) vrouw gehouden; heeft hij voor haar gevoelens van sexuele aantrekkingskracht gehad. Je weet zelf misschien ook wel dat in het begin van een relatie, bij felle verliefdheid, de sexuele chemie tussen mensen het handelen overneemt. In het begin deden het meisje en ik het 3 keer per dag met elkaar; als we elkaar aankeken, dan begonnen we al met vrijen, zonder daarover te praten of na te denken. De sexuele aantrekkingskracht nam alles over.

Ik denk dat dit opnieuw boven is gekomen bij je partner. Het gevoel dat hij ooit voor haar had flikkerde weer op. Hij zag iets in haar waardoor de oude aantrekkingskracht van vroeger, waar hij ooit voor gevallen was, weer bovenkwam -- en hem overnam. Natuurlijk bleek niets meer hetzelfde. Er is sinds vroeger teveel gebeurd. Vandaar dat het resultaat van de koppeling koud en kil is. En duidelijk maakt dat de relatie nu echt over is.

Ik vind dat je man geprezen moet worden voor het feit dat hij de volgende dag direct alles eerlijk tegen je vertelt. Dat bewijst dat hij het goed met je voor heeft, dat hij geleerd heeft van oude fouten, en die niet meer wil maken. Als je echt voor hem voelt wat je beschrijft, moet je hem dat gevoel vertellen, en uitleggen dat wat hij gedaan heeft dat gevoel zo in de waagschaal stelt, dat je bijna een einde aan de relatie wilt maken. En bespreken hoe je dat samen kunt voorkomen. Het vertrouwen zal langzaam terugkomen, maar als hij echt van je houdt heeft hij die moeilijke periode er voor over. (En jij dan ook.)

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » wo 07 mei 2003, 9:54

Tja.....
Het wordt eens tijd voor je vriend om een keuze te maken en niet van twee walletjes te blijven eten. Ik kan er wel iets bij voorstellen hoor, ben namelijk zelf ook gescheiden.
Een lange tijd heeft er natuurlijk iets gebloeid tussen je vriend en zijn ex. Er is een bepaalde vertrouwdheid. Ik neem aan dat hij een beetje "liegt" als ie zegt dat ie er niks aan vond.. Lust is lekker. En anders krijg je geen zin, toch? Een vrouw kan het een en ander faken. Maar een man moet zichtbaar opgewonden zijn om tot actie over te kunnen gaan.
Maar toch.... vriendje moet toch tot een keus kunnen komen en zich er aan houden. Waar blijft anders het vertrouwen??
Of je zou er geen belang aan hechten, maar dat geloof ik niet, getuige je eigen bewoordingen.

Groets
Mark

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » wo 07 mei 2003, 10:15

Allemaal adviezen waar je iets mee kunt lieve Kim!

Het is nu belangrijk dat je je gaat afvragen wat jij wilt.

Voor mij was één ding duidelijk, mijn vertrouwen zou hij weer moeten winnen.

Een "misstap" maken en daarna eerlijk bekennen is voor hem denk ik een manier om van zijn schuldgevoel af te komen.

Hij weet dat hij fout zit en hij weet ook heel goed dat hij jou, door dit te doen, heel veel pijn doet.
En dan blijven volhouden dat hij van je houdt?! Kom nou!

Wees duidelijk naar hem toe, zeg hem desnoods dat hij NU moet weten wat hij wil!

GiS die met je meevoelt.

libra
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 april 2003, 1:01
Locatie: Nederland

Berichtdoor libra » wo 07 mei 2003, 10:16

Kim,

Het is niet te begrijpen als je vriend een ingewikkelde relatie heeft gehad met zijn ex, dan toch met haar in bed beland. En vooral als het een kil samenzijn is. Waarom gaat hij dan met haar naar bed......??? wat zijn zijn beweegredenen om tot deze actie over te gaan.
Probeer daar eens achter te komen.
en ik vind het een beetje onzinnig om te denken dat ze zo lang samen zijn geweest bla bla bla. Hij heeft gebroken met haar en dat is niet voor niks zou ik zeggen. En die ex-vrouw is dus duidelijk nog niet uit zijn hoofd, daar zou hij aan moeten werken. Vooral als jij voor jou kiest.
Hij moet dus een keus gaan maken want dit is niet vol te houden voor je.
Denk je dat je hem een duidelijke keus kunt stellen.
Misschien is dat wel wat hij nodig heeft.

En het stelt volgens hem niks voor, maar dat zijn alleen maar woorden. En aan sex komt hij niks te kort als ik je verhaal zo lees.
Je kunt veel van iemand houden maar als je steeds geconfronteerd wordt met deze pijn kun je dat niet volhouden. Dus ik zou denken stel hem voor een keuze.
Wat ik weer wel kan waarderen is dat hij het meteen verteld.

veel succes
libra

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Libra

Berichtdoor Gizem » wo 07 mei 2003, 10:21


Wat ik weer wel kan waarderen is dat hij het meteen verteld.
En daar heb ik nou weer moeite mee Libra.
'k Krijg meer het idee dat het ook een manier kan zijn om van je schuldgevoel af te komen.

libra
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 april 2003, 1:01
Locatie: Nederland

Re: Libra

Berichtdoor libra » wo 07 mei 2003, 10:37


Wat ik weer wel kan waarderen is dat hij het meteen verteld.
En daar heb ik nou weer moeite mee Libra.
'k Krijg meer het idee dat het ook een manier kan zijn om van je schuldgevoel af te komen.
Van je schuldgevoelens afkomen door met je ex het bed in te duiken. Bedoel je dat?
nou daar heb ik nogal moeite mee. :!:
libra

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » wo 07 mei 2003, 10:42

Lezen Libra! :)

Je schuldgevoel proberen kwijt te raken door het gelijk te vertellen.

libra
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 april 2003, 1:01
Locatie: Nederland

Berichtdoor libra » wo 07 mei 2003, 10:54

Lezen Libra! :)

Je schuldgevoel proberen kwijt te raken door het gelijk te vertellen.
Gizem,

dank je voor de leesles!!!!!
Mooi is dat, je schuldgevoel kwijt zijn door het te vertellen, maar ondertussen is het wel al gebeurd. En niet 1 keer. De bal bij een ander leggen. maar als dat voor hem oplost mooi, maar daar heeft Kim zo weinig aan. ik schrijf alleen maar dat ik het kan waarderen niet dat ik het afkeur of goedkeur.
libra

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Libra

Berichtdoor Gizem » wo 07 mei 2003, 10:59

Libra, je begrijpt niet wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken.

Het gaat om het opbiechten NA deze misstap.
Zoals ik al een paar keer heb geschreven kan het een manier van hem zijn om zijn schuldgevoel kwijt te raken DOOR het op te biechten.
En dat was het enige waar ik even over viel.

Maar we vliegen nu helemaal off topic.

Sorry Kim! :roll:

libra
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 april 2003, 1:01
Locatie: Nederland

Re: Libra

Berichtdoor libra » wo 07 mei 2003, 11:07

Libra, je begrijpt niet wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken.

Het gaat om het opbiechten NA deze misstap.
Zoals ik al een paar keer heb geschreven kan het een manier van hem zijn om zijn schuldgevoel kwijt te raken DOOR het op te biechten.
En dat was het enige waar ik even over viel.

Maar we vliegen nu helemaal off topic.

Sorry Kim! :roll:
Oh Gizem,

Je kunt soms iets anders zien, denken, voelen dan een ander.
Geeft niet. En dank je voor je sorry.
Zijn we het toch eens met elkaar, mooi

:P
libra

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » wo 07 mei 2003, 22:15

Ik denk dat sex niet alleen en altijd mooi of positief of vol van liefde is. Sex is ook macht. Sex is soms ook lelijk, een uiting van woede of van haat. Ik kan me wel voorstellen dat hij, volstrekt onderbewust, gedacht heeft 'ik laat je merken wie hier de baas is', 'ik neuk je er onder, vieze slet'. Niet dat hij dat echt meende, of in normale toestand ooit zou zeggen. Maar in de woede van een kapot gegane relatie kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Laatst gewijzigd door Flippo op do 08 mei 2003, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Kim1969
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 mei 2002, 1:01

Berichtdoor Kim1969 » wo 07 mei 2003, 23:03

Dag allemaal,
Heel hartelijk bedankt voor jullie lieve en betrokken reacties. Ik denk dat het voor mij allemaal wel iets duidelijker is geworden, de afgelopen dagen. Vooral in de woorden van Flippo herken ik veel en ik denk dat daarin een groot deel van de waarheid besloten ligt. Al met al vind ik het echt een heel moeilijke situatie, ik heb echt het gevoel dat ik mijn grote liefde verlies. Maar een andere keus heb ik geloof ik niet. Ik denk niet dat ik kan leven met de onzekerheid, het idee dat dit nog eens kan gebeuren. Zoals Kruid al zei, het is niet mogelijk het contact met zijn ex te verbreken, aangezien ze samen kinderen hebben en allebei een gedeelte van de week voor de kinderen zorgen. Ze zien elkaar dus (minimaal) twee keer per week. Hij kan me nu wel zeggen dat hij er weer helemaal voor gaat en 100% voor mij kiest (wat hij overigens nog niet eens heeft gezegd), maar wie zegt mij dat het niet weer fout gaat?! Uiteindelijk heeft hij deze scheiding niet gewild, en blijkbaar heeft hij haar nog steeds niet losgelaten. Ik heb dan ook min of meer voor mezelf besloten het te laten voor wat het is, en dat we maar onze eigen weg moeten gaan. Misschien (misschien) heeft hij meer tijd nodig om echt los te komen van haar en hun verleden samen en staat hij ooit weer eens voor mijn deur als hij er echt aan toe is.
Ik weet niet wat ik er nog meer aan toe moet voegen, ik voel me gewoon echt waardeloos en ellendig.
Kim


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten