Totaal veranderd sinds mijn relatie..

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Alex48
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 02 februari 2004, 1:34
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Alex48 » di 02 mei 2006, 0:40

Als jij moet huilen en zijn enige reactie is:

Je verpest mijn hele avond ik ga voortaan wel alleen...

jeetje wat een egocentrisch stuk vreten....

P.S. Freud heeft vast 1001 verklaringen voor zijn gedrag, maar daar schiet jij niks mee op. Je geeft zelf al aan dat je er niet tegen kan.. dus eigenlijk weet je al wat je moet doen .. toch?
Don't ask me, I'm only visiting this planet...

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » di 02 mei 2006, 10:08

heb je postinge gelezen, mijn hart huilt!
een stukje herkenning en voelen.
oeeiiiiii meis

vecht voor wie Jij wezenlijk bent vecht voor jezelf..



waarom vind Jij je niet de moeite waard,????????

dat is voor mij de hamvraag

nee het lijkt erop, dat hij de verantwoordelijke is
maar verdorie meis wat maakt Jou dat jij jezelf niet de moeite waard vind
om je zo te laten behandelen door hem..
je zegt ik kan niet zonder HEm aaaauwwww lees terug en lees wat je zegt

je kan niet zonder zijn drukkende vernederende opmerkingen
wat maakt jou zoooo zodat jij jezelf niet de moeite waard vind om te genieten om liefde te ontvangen

houd je wel van jezelf heb je ooit wel van jezelf gehouden




denk daar eens over na!

sfinxs

Menina
Berichten: 79
Lid geworden op: za 04 februari 2006, 0:27
Locatie: studerend

Berichtdoor Menina » di 02 mei 2006, 10:44

Heej heej
Ook ik ben geschokt. Ik denk dat je ook ergens wel weet dat je hem moet verlaten, en ik hoop dat de bevestiging van de shespotters je over de lijn zal trekken. (hulde aan Paul(us) overigens!)
Wat ik nog toe te voegen heb: ik heb het idee dat hij je verslaafd maakt aan hem. Klinkt vaag, maar ik bedoel hiermee dat hij je met z'n veranderlijke gedrag afhankelijk lijkt te maken. Je weet dat hij heel lief KAN zijn, en iedere keer hoop je weer dat hij na z'n (echt heeeel) gemene opmerkingen weer zo lief zal zijn als eerst. Dus blijf je bij hem, want wie weet, krijg je de kick weer van zijn (so called) liefde. En als HIJ iets liefs zegt, voelt dat natuurlijk nog veel fijner omdat het contrast veel groter is. (mocht iemand me niet begrijpen, het is 10.45 en
's ochtends ben ik niet op mijn best, zeker niet als ik vakantie heb :) .
Wees niet bang om alleen te zijn als je bij hem weggaat. Je lijkt zelf heel goed te weten wat je mist van vroeger. Ik weet zeker dat je vroegere zelf wel weer naar boven zal komen als je deze uiterst vermoeiende en egocentrische meneer van je af hebt weten te schudden.
Daarbij denk ik eerlijk gezegd echt dat deze meneer niet helemaal 100 % is. Ik ben geen psycholoog, maar ik schrok echt een beetje van je beschrijving (ik houd niet van stempels dus die zet ik dan ook maar niet..)
Heel veel sterkte, ik weet dat het moeilijk is los te komen van zo'n overheersende relatie, maar het is echt mogelijk! En wat Aarghje zegt: wat geeft hij je in godsnaam nog?
Laat je nog even weten hoe het met je gaat?
Liefs Menina

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 02 mei 2006, 11:09

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar dit soort topics geeft mij echt het shespot gevoel.
Een warm nest, goed bedoelde adviezen, open, eerlijk en er écht voor de ander proberen te zijn.

Dankjulliewel!

Dit wilde ik even kwijt :)

Shazzz
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » di 02 mei 2006, 11:21

Shaz, wat ben je toch een heerlijk positief mens. Je hebt helemaal gelijk, maar ik had het vast niet gezien als jij me er niet op had gewezen. Thanx!

Nymphela, laat je nog eens horen hoe het gaat?

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Berichtdoor patrick » di 02 mei 2006, 18:48

Eigenlijk ben je in een vervreemding van jezelf terechtgekomen, wat op zich niet gek is.
Energetisch zit jij met veel onzekerheid, die niet van jou is.
Alleen ben je hem als iets van jezelf gaan zien. Degene die echt onzeker, bezitterig is, is je "vriend".
Hij manipuleert in je relatie en zet zijn eigen frustraties en gebrek aan eigenwaardegevoel bij jou weg.
Dit heeft niets met vriendschap of met liefde te maken, maar met eigenbelang. Er zijn mensen op de wereld, die voortdurend aandacht nodig hebben en die die aandacht opeisen. De ander moet hen die aandacht geven, omdat ze er zelf helemaal niets van bakken in het leven.
Ze zijn erg dwingend, eisend, manipulerend en negatief ingesteld.
Het enige wat je eerst moet doen is je kijk op je "vriend" wijzigen.

Op dit moment voel je je daartoe onmachtig wat begrijpelijk is omdat je ingesponnen zit in een manipulerende, negatieve relatie en jij jezelf niet meer bent en voelt.
Natuurlijk ben je daarmee wel te helpen en zijn er genoeg mensen die je daarmee kunnen helpen. Zoek iemand of professionele hulp met wie je dit proces kan doorlopen en die met jou je vervreemding kan opheffen.

Op dit moment voel je je te zwak om knopen door te hakken, wat ook logisch is. Eerst heb je weer ruimte voor jezelf en in jezelf nodig.
Je moet weer feeling krijgen met waar jouw grenzen liggen.
Ik denk dat je je vaak te open opstelt voor je "vriend" en dat hij je daardoor emotioneel kan raken en manipuleren.
Je pikt dan teveel gevoelens van hem op die je als van jezelf gaat beschouwen. In mijn aanvoelen is je "vriend" erg bang om je kwijt te raken en kan hij niet zonder jou. Doordat je je teveel openstelt vermengen die gevoelens zich met de jouwe, kom je in de vervreemding terecht en raak je je binding met jezelf kwijt.

Met hulp van een buitenstaander is het vaak makkelijker naar je eigen situatie te gaan kijken...

dit gaat je vast lukken

sterkte
:)
AANRAKEN........raakt je

Nymphela69
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 20:21
Locatie: utrecht

Berichtdoor Nymphela69 » wo 03 mei 2006, 10:43

Bedankt voor alle reacties. Wat zijn jullie lief!! Ik weet ook eigenlijk zelf de antwoorden wel... Het is alleen niet gemakkelijk, want inderdaad die andere kant van hem is er ook en ik heb zoals gezegd niet veel meer over om op terug te vallen.

@ Paulus : dankjewel voel me erg gesteund door je. Over onze leeftijden: we zijn beiden 30 jaar.

Ik denk dat ik alle reacties nog heel vaak terug ga lezen en hopelijk zal ik binnenkort sterk genoeg zijn om de juiste keuzes te maken. Op dit moment voel ik me een beetje verdoofd, ben ook wel geschrokken over het feit dat jullie dit allemaal op ongeveer dezelfde manier bekijken en hoe redelijk dat is.

Ik ben ook geschrokken van wat ik zelf geschreven heb. Ik hoop maar dat ik snel mijn kop uit het zand krijg, voor het me nooit meer lukken gaat.

@Shazia :
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden! Wat zijn jullie een lieve mensen zeg! Ik voel me nu al een klein stukje sterker!

Ik denk dat ik vandaag maar eens ga beginnen met van mezelf te houden.

Dikke kus voor jullie allemaal,

Nymphela

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » wo 03 mei 2006, 10:45

luister eens (of zoekde tekst op) naar : ik hou van mij *Harry Jekkers* ofzoiets
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Sol
Berichten: 146
Lid geworden op: za 03 september 2005, 2:21

Berichtdoor Sol » wo 03 mei 2006, 11:45

Ik denk dat ik vandaag maar eens ga beginnen met van mezelf te houden.
Jeeeeeeeuj, yeah yeah yeah voor Nymphela! 8) :kiss:

Sol

paulusdebkb
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 april 2006, 18:13
Locatie: omgeving A'dam

Berichtdoor paulusdebkb » wo 03 mei 2006, 17:28

Weet je wat? We gaan allemaal een beetje van Nymphela houden!
(En van Nymph, wiens naam ik ijdel gebruikte... sorry :wink: )

zassie1969

Berichtdoor zassie1969 » do 04 mei 2006, 9:17

Nymphela,

er komt een dag, dan opent HIJZELF je ogen, dan geeft HIJ je de kracht om hem achter te laten.... Want op een dag, gaat hij te ver.
En als die dag is gekomen, kan hij zichzelf wel voor zijn hoofd slaan...maar ja, dat is dan te laat.

Kus Zassie (die spreekt uit ervaring)

Menina
Berichten: 79
Lid geworden op: za 04 februari 2006, 0:27
Locatie: studerend

Berichtdoor Menina » vr 05 mei 2006, 1:36

Weet je wat? We gaan allemaal een beetje van Nymphela houden!
ik doe mee!!!

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

weg bij hem betekent terug naar jezelf

Berichtdoor taitai » zo 14 mei 2006, 7:45

Je verliest helemaal niets als je hem verliest. Je geeft zelf al aan hoe je veranderd bent en dat je van heel veel niet meer genieten kan, omdat hij je bewust of onbewust heeft kapotgemaakt.
terwijl je naar je eigen zeggen vijf jaar geleden goed in je vel zat.
Inderdaad, vervreemding. Dat is psychisch heel erg ongezond om zo van jezelf te vervreemden, geen wonder dat je je zo ongelukkig en naar voelt.
Maar je kunt weer goed in je vel komen te zitten. Ga terug naar jezelf zoals je bent (niet zoals hij je maakt) en waardeer die persoon, inderdaad, HOU ervan en accepteer jezelf 100% en wees er trots op.
Als je jezelf hebt, ben je nooit alleen. Het is het waardevolste 'bezit': eigenwaarde.
Hij staat je nu in de weg om weer goed contact met jezelf te krijgen en van jezelf te houden.
Je gaat een nare tijd tegemoet, maar uiteindelijk kom jij er met winst uit.

Go for it. Hij is het niet waard dat jij zo lijdt.
love = 4ever


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten