probleempje

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Vulpes
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 10:45

probleempje

Berichtdoor Vulpes » do 13 april 2006, 9:01

Ik ben getrouwd en heb een dochtertje van peuterleeftijd. Met mijn man ben ik al weer een aantal jaar getrouwd.
In het begin ging het allemaal redelijk, hoewel de zorg voor ons kindje alleen op mij kwam, een schone luier geven, of heel simpel is op bed leggen was er niet bij, niet onder druk van mij en ook niet vrijwillig.
Ook was het zo dat hij met kinderbedtijd meestal de hort op was, naar vrienden en dergelijke. Dit werdt naar mate de tijd vorderde steeds gekker, meerdere malen heb ik er wat van gezegd, waarna, hij weer een weekje of twee wat meer thuis vertoefde, maar het daarna weer langzaam afgleed naar de oude situatie.
Ons meisje groeide inmiddels op en zag haar vader weinig, door de week heen omdat hij laat thuis is van zijn werk, en in het weekend omdat hij dan of eerst uit wou slapen, en daarna meestal meteen ervandoor ging naar vrienden of een hobby buitenshuis. Het is zefs zover gekomen, dat ik in en om het huis alle klussen deed, we hebben een grote tuin met veel gras, en hij een vrijgezellen leven had, waarbij hij alleen thuis kwam om te eten en te slapen, wat sex als hij er zin in had.
Ik heb zelfs met eerste en tweede kerstdag min of meer alleen gezeten, eerste kerstdag savonds omdat hij uit was, en de tweede dag omdat hij met een kater op bed lag. Dat is hij ook steeds meer gaan doen, in de weekends uit, terwijl ik alleen zat.
Ikzelf ben door al dit steeds meer op het internet gaan vertoeven en ben me op de pc meer thuis gaan voelen, met virtuele vrienden op fora's, als met mijn eigen man in huis.
Na die kerst ben ik heel erg kwaad geworden op mijn man en heb hem medegedeeld dat zijn laatste kans in was gegaan. Nu gaat het redelijk, hij is wel vaker thuis, maar ik vertrouw hem niet, ben veel te bang dat hij weer in het oude vervalt. Pas geleden is hij weer een avond weggeweest, en dan denk ik meteen, is dit weer een volgend begin van een afloop?
Ikzelf ben inmiddels zo aan het internet verknocht geraakt, dat ik er maar met moeite vanaf kom, zodat ik de meeste tijd van de avond achter de pc door breng, chattend met vrienden. Wat mij weer wordt verweten door mijn man, wat wel logisch is.
Kortom, ben niet gelukkig in de situatie waarin ik nu verkeer, maar weet zelf niet hoe ik hieruit moet.

Ik zou heel graag willen dat we een gelijke relatie hadden, dat hij uit zichzelf is zou zeggen, nou vrouw laat mij dat maar even doen.
Ik heb nu meer het gevoel als dat ik moeder ben over twee in plaats dat we mama en papa zijn voor ons kleine prulletje.
Oftewel gewoon een gelijkwaardige relatie.

Trident
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 maart 2006, 16:15
Locatie: Midden van de Randstad

Berichtdoor Trident » do 13 april 2006, 9:29

Vulpes,

Ik voel met je mee.
Misschien moet je het topic "Handleiding voor de vrouw die de passie terug wil" eens helemaal doorlezen. Het is een lang verhaal, maar aangezien je zegt dat je toch veel tijd achter de PC doorbrengt, kan je er wellicht even voor gaan zitten. Wie weet kun je er iets mee. Laat even weten.

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » do 13 april 2006, 11:27

Dit heeft mijns inziens niet meer te maken met een goede relatie waar de passie uit is, leuk die handleiding maar lijkt mij hier niet van toepassing.

Dit is een man die vlucht van de werkelijkheid en kan de druk en verantwoording niet aan van een gezin, waar dat aan ligt?..geeeeeen idee.
Ik weet niet hoe jullie communicatie altijd geweest is, maar ik vraag me af of je er ooit uit gekregen hebt wat ZIJN verklaring is voor dit alles.
Zitten er nog meer dingen dwars aan zijn kant zoals financien of andere dingen?


NV, die hier even over wil nadenken...
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Vulpes
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 10:45

Berichtdoor Vulpes » do 13 april 2006, 13:24

Nachtvlinder, eigenlijk is het altijd wel zo geweest, en ik heb ook geprobeert het te veranderen, met hem erover te praten, ik kan hysterisch worden, hem dreigen het huis uit te zetten, staken in het huishouden, het maakt hem eigenlijk niet echt uit.
Hij zegt nou we gaan het anders doen en loopt op hetzelfde stukje verder.
Hij ziet het zelf eigenlijk niet. Dat iniatief nemen van zijn kant zit er gewoon niet bij, al staat het gras een halve meter hoog, nog vind hij het niet nodig het gras te maaien. Dan moet ik de grasmaaier uit de schuur halen, aanzetten, aanstalten maken om eraan te beginnen, en dan zegt hij op een toon van , heb ik dat, nou kom maar dan doe ik het wel, en maakt de klus af met een smoelwerk dat ik denk van waarom vraag ik het je eigenlijk nog?

Vulpes
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 10:45

Berichtdoor Vulpes » do 13 april 2006, 13:27

o en zijn verklaring ervoor is dat hij het nut er niet van in ziet om het gras zo vaak te maaien (2 x per week)

Verder heeft hij alles wat een man maar mocht willen hebben, heeft meerdere hobby's waar hij alles voor koopt wat er nodig is, kortom dan denk ik, je kan mij toch ook wat ten goede komen?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 13 april 2006, 13:31

Even een harde opmerking van mij maar ik denk dat het een man is die nooit aan een (vaste) relatie en een kind had moeten beginnen. Hij lijkt mij zelf nog lang niet volwassen of wil er in elk geval de verantwoording niet voor nemen.

Hoe je dit aan moet pakken? Geen idee, ik denk er nog even over na.

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 13 april 2006, 14:00

edit
Laatst gewijzigd door Mélixande13 op do 13 april 2006, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

paulusdebkb
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 april 2006, 18:13
Locatie: omgeving A'dam

Berichtdoor paulusdebkb » do 13 april 2006, 14:28

Damn, Vulpes. Niet Leuk! Ik hoop voor je dat je eruit komt met je man.

Paar puntjes:
- vraagt hij je mee om uit te gaan? Zo ja, waarom zeg je dan nee? Kan je geen oppas vinden? WIL je mee uit? (dan doen jullie toch wat samen, zeg maar)
- 2 keer per week het gras maaien gaat mij ook te ver hoor! Wat dacht je van 1 keer in de twee weken en misschien in hoogzomer 1xper week? (Ben geen tuinman, heb zelfs geen tuin dus misschien is het wel heel normaal om het zo vaak te doen maar volgens mij niet.)
- Van hem verlangen dat hij minder vaak de hort op is, maar zelf 's avonds onbeschikbaar zijn omdat je aan het chatten bent, dat schiet niet op natuurlijk. Je geeft met zoveel woorden aan dat je meer aandacht van hem wilt maar is dat wel zo? Als dat echt is, waarom kruip je dan achter je compu?
- Zoek voor alle praktische dingen waaraan je je ergert een pragmatische oplossing: een buurjongen voor het grasmaaien bijvoorbeeld (geen verwijzing naar desperate housewives :wink: )

Succes!

Vulpes
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 10:45

Berichtdoor Vulpes » do 13 april 2006, 15:29

of hij me vraagt om mmee uit te gaan, nee eigenlijk niet, het is meestal zo dat hij vertrekt naar een vriend, voor een paar uurtjes, en dan duiken ze samen de kroeg in dat uitloopt tot in de kleine uurtjes. Bellen ben ik mee gestopt, want als ik hem bel dan belooft hij binnen een uurtje thuis te zijn, maar komt naa twee uur pas aan zetten, als hij dat al red.
En hij vind het heel raar dat ik de volgende dag boos ben. Liever heeft hij dat ik hem in de watten leg, asperientjes aan draag en het voor hem dragelijk ga maken ivm zijn kater.
Oppas heb ik wel dus dat zou geen probleem zijn.

Het gras maaien, het is niet altijd nogdig hoor twee maal per week, maar het komt ook wel is voor, dat het gras zo hard groeit dat het twee maal per week moet gebeuren, anders zou het een keer per week kunnen. Maar het gras maaien was maar een voorbeeld. Waarvan ik er nog vele heb.

Het chatten, tsja daar heb je gelijk in, het zou ook wat minder moeten, en daar ben ik ook mee bezig, maar het is erg frustrerend als je in je eentje vecht om wat van je huwelijk te maken, terwijl je wederhelft verder gaat op dezelfde voet. Dan heb ik ook wel even een break nodig, oja dat intensiefer chatten is nu denk ik een 4 maanden aan de gang.

Over oplossingen zoeken, tsja ik zou een tuinman kunnen vragen voor het gras, maar als ik voor alles wat er nodig is te doen in en om het huis vakmensen moet zoeken, dan mag ik wel op oud brood gaan leven.
En hier is het nogal abnormaal om voor dagelijkse dingen hulp van andere in te schakelen, bijv je buurjongen, die imk ook nog is niet heb, en denk ook niet dat mijn man dat zou accepteren.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 13 april 2006, 15:39

Vulpes: Jij schrijft:

En hier is het nogal abnormaal om voor dagelijkse dingen hulp van andere in te schakelen, bijv je buurjongen, die imk ook nog is niet heb, en denk ook niet dat mijn man dat zou accepteren.

Hallooooooooo, wanneer stop jij met het accepteren van wat hij allemaal doet tegen jouw wens in.

paulusdebkb
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 april 2006, 18:13
Locatie: omgeving A'dam

Berichtdoor paulusdebkb » do 13 april 2006, 16:06

De buurjongen is maar een voorbeeld he? Iedere knaap vanaf 14 jaar wil wel iets bijverdienen, dus met een briefje in de supermarkt heb je er snel een gevonden lijkt me. Ik ken je man niet maar het lijkt me sterk dat je dat er niet door krijgt. Gewoon to the point brengen: zeg schat. jij hebt er geen zin in, ik heb er geen zin in. Zullen we voor 5 euro per uur (da's volgens mij dik betaald voor een puber) een knulletje zoeken? En waar is hier? En hoezo is dat niet normaal? Ik ben opgegroeid in de provincie en nu woon ik in de stad: ik weet niet beter dan dat mensen in een informele sfeer klusjes laten opknappen voor kleine bedragen. En al zou het niet normaal zijn: schijt aan hebben! Kan het je werkelijk iets schelen wat de overburen denken? Nee toch!

En als hij met zijn vriend afspreekt dan sta je gewoon op en zeg je 'wacht ff' ik ga mee! Babyfoon uit naar de buren en samen op pad. Of nog beter: je spreekt zelf iets af met vriendinnen op vrijdagavond en je laat hem lekker oppassen! Misschien begrijpt hij dan jouw kant van de zaak een beetje beter.

Kom voor jezelf op meid, een ander gaat het niet voor je doen!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 13 april 2006, 16:11

Het gaat er toch niet om dat die klusjes gedaan worden? Het gaat er om dat haar man zich onttrekt aan zijn "verplichtingen".

Hij vindt het wel prima zo. Lekker in het weekend de kroeg in, beetje zuipen, beetje slap ouwehoeren met vrienden, zondags lekker uitslapen want zijn vrouw zorgt wel voor het kindje en de rest van de dingen.

Vulpes wordt wakker! Maak hem wakker, laat het niet langer zo doorgaan, ik ben bang dat het eind anders nabij is.

paulusdebkb
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 april 2006, 18:13
Locatie: omgeving A'dam

Berichtdoor paulusdebkb » do 13 april 2006, 16:23

Natuurlijk Shazia, helemaal gelijk in :) Maar ondertussen groeit dat gras maar door! Er zit ook nog wel wat achter hoor. Als Vulpes niet alleen in woord maar ook in daad laat merken dat ze weinig heeft aan haar vent, dan gaat 'ie misschien eens nadenken. Vooral als hij ervoor betaalt.

Vulpes
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 10:45

Berichtdoor Vulpes » do 13 april 2006, 16:56

Mélixande13

Jammer dat je je postig weg hebt gehaald, ik heb het een paar keer over gelezen, en vond het zeer zinnig wat je schreef, en ook zeer het overwegen waard, ik was aan het denken wat ik je zou antwoorden, want denk zeker dat ik lijstjes ga maken en met jou tekst aan de slag gaat

Vulpes
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 10:45

Berichtdoor Vulpes » do 13 april 2006, 17:10

Shazia en Paulus

Het gaat er inderdaad om dat hij de klusjes doet die hij behoord te doen, zonder dat hij er een gezicht bij trekt of hij zuur vet gevreten heeft.

Een keer alleen met vriendinnen uit is zeggen en schrijven een keer gebeurt, en dat om die reden dat als ik uit ga, hij vind dat hij recht heeft om ook uit te gaan, wat weer betekend dat ons meisje bij haar grootouders moet. En dat vind ik niet erg als we samen wat gaan doen, maar wat is de moeilijkheid dat hij oppast?

Shazia, ik heb het hem al meerdere keren aan het verstand gepeuterd dat ik dit niet meer wil, maar het gaat twee weken goed en hij vervalt weer in het oude.
Waarschijnlijk vind hij het wel makkelijk.
Dak boven zijn hoofd, sloofje die wast, strijkt, kookt, af en toe is sex op zijn tijd, wat ook meestal alleen was als hij er zin in had en mocht ik dan is zin hebben, wil hij niet.. Momenteel staat het sexleven op een waakvlammetje, want heb het wel een beetje gehad.

Ik weet echt niet hoe ik tot hem door moet dringen, en dreigen, tsja ik kan hem zeggen, deze zomer heb je je laatste kans anders is het over, maar dan?
Gaat hij heel de zomer zijn best doen, en volgend jaar dan?
Is het dan weer over?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten