Gever zijn in een relatie

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Summer84
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 juni 2005, 15:26
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Gever zijn in een relatie

Berichtdoor Summer84 » zo 02 april 2006, 15:49

Eigelijk weet ik niet zo goed waar ik heen wil met deze topic maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten dat ik gewoon ben gaan typen om zo een rode draad door die gedachten te vinden.
Mijn vriend is net weggegaan naar zijn eigen huis en sindsdien zit ik eigelijk alleen maar na te denken over het feit dat ik soms het gevoel heb dat ik meer geef dan ik terugkrijg. Eigelijk een gek gevoel omdat ik er mijn vinger niet op kan leggen waar dat gevoel vandaan komt en ik echt ontzettend gek op hem ben maar ondertussen knaagt er iets wel. Misschien heeft het wel te maken met het feit dat ik soms mijn eigen dingen en leven een stukje naar de achtergrond verschuif of bij hem te kunnen zijn terwijl ik soms van zijn kant het gevoel krijg dat zijn werk altijd voor mij zal komen....Dat gevoel wordt soms alleen maar sterker als we intiem zijn...Het is niet zo dat hij alleen maar aan zichzelf denkt en vaak zijn best doet om mij ook te laten komen maar op de een of andere manier voel ik me geremd aanwijzingen te geven (of het zelf te doen) en neuk ik liever dan dat ik klaarkom (om het even wat platter te zeggen). Dat houdt me bezig omdat hij een hele lieve minnaar is die niet alleen aan zichzelf denkt en toch kan ik mezelf niet geven..En dan komt gelijk de wedervraag: waarom durf ik dat niet? Waarom kan ik mezelf niet gewoon helemaal overgeven?

Nu ik dit zo opschrijf, lijkt het wel of ik er steeds minder van begrijp. Ik ben gelukkig met mijn vriend en toch is dat gevoel van onvrede ( :?: ) er en ik weet niet of je dat gevoel wel zo kan noemen maar ik weet er geen ander woord voor te verzinnen. Wat zit me nu eigelijk zo dwars? Het feit dat ik seksueel geremd ben of het feit dat ik meer geef dan ik soms terugkrijg?
Laat het hier even bij want ik weet het even niet meer.....

Sorry voor dit maar moest het even kwijt :oops:
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » zo 02 april 2006, 16:35

Hai summer,

Als ik het goed begrijp heb je het gevoel dat je meer geef op seksueel gebied klopt dat? Of dat je in de relatie zelf het gevoel krijgt dat je teveel geeft.. en te weinig terugkrijgt..

Summer84
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 juni 2005, 15:26
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor Summer84 » zo 02 april 2006, 16:40

Ik heb inderdaad het gevoel dat ik soms (te) veel van mezelf geef en dat inderdaad niet altijd terug krijg. Maar het stomme is dat ik juist op seksueel gebied mezelf terughoudend op stel als het aankomt op mezelf te laten gaan en dat brengt me in verwarring...
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

Daphne
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 08 januari 2006, 21:48
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Daphne » zo 02 april 2006, 16:53

Hoi,

Ik kan soms ook moe worden van de bochten waarin ik me wring om de ander maar tot gunst te zijn. Terwijl ik dat qua type dus helemaaaal niet uitstraal. Meer het tegenovergestelde.

Misschien is het wel een mannetje vrouwtje ding .... misschien wel een ongemakkelijke eigenschap van ons.

Mijn goede raad, accepteren of afhaken.
Praten etc helpt maar heel korte tijd.

Groetjes van Daphne, die eigenlijk van relaties verrekte weinig verstand heeft.

Summer84
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 juni 2005, 15:26
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor Summer84 » zo 02 april 2006, 17:04

Dankjewel Daphne. Denk dat je wel gelijk hebt over eht feit dat dit misschien wel iets typisch vrouwelijks is. Ik zag mezelf eigelijk ook niet als zo iemand en op sommige momenten vind ik het ook niet zo'n probleem om mijn leven meer aan te passen aan zijn leven en op andere momenten baal ik ervan....
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

leintje
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 22 maart 2006, 23:26

Berichtdoor leintje » zo 02 april 2006, 17:14

hey summer

mag ik misschien ook eens vragen hoelang je al met die vriend samenbent? Het geremd zijn in een relatie, of een dergelijk gevoel krijgen, dat kan ook te maken hebben met het feit dat jullie elkaar nog niet zo goed kennen...

Maar ook als jullie elkaar wel al lang kennen, maar jullie hebben het er nog nooit over gehad, kan een gesprek oplossingen bieden denk ik (ben het dus niet echt eens met daphne, zelfs als erover babbelen misschien niet onmiddellijk een oplossing biedt, dan is het toch iets wat je gedeeld hebt en waar je samen over kan nadenken...)

liefs, leintje

Summer84
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 juni 2005, 15:26
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor Summer84 » zo 02 april 2006, 17:23

Leintje,

We zijn nu bijna vier maanden bij elkaar en ik besef dat dat misschien nog niet zo lang is, waardoor je elkaar nog niet volledig kent maar je zou toch denken dat dat geremde gevoel verdwijnt.
Zit net te denken dat praten over het feit dat ik niet altijd de tweede plaats in zijn leven wil hebben, nodig is maar ik vind het zo moeilijk om over mijn moeilijkheden betreffende de seks te praten. Moeilijk maar wel noodzakelijk, I know.

Summer
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » zo 02 april 2006, 17:45

Ik denk niet dat het een 'mannetje-vrouwtje'ding is.
Ik ken mannen die geven en ik ken vrouwen die nemen.

Het ligt, denk ik aan de persoon zelf of hij/zij geeft of neemt.
En dat heeft niets te maken met hoe ze 'overkomen'....

En geven....?
Daar is niets mis mee zolang je je daar lekker bij voelt...


Muts
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......

leintje
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 22 maart 2006, 23:26

Berichtdoor leintje » zo 02 april 2006, 17:56

Ik heb ook nog wel een relatie gehad met een jongen waar ik zo naar opkeek, dat ik mezelf automatisch in tweede positie zette. Ook seks durfde ik zo goed niet aangeven, ik vond het toen belangrijkst dat hij genoot (als een soort bindmiddel, als je begrijpt wat ik bedoel).

Toen hij zich realiseerde dat voor mij over seks babbelen, en vragen wat ik wilde, moeilijk was, nam hij het een beetje van mij over, en vroeg hij altijd 'vind je dat fijn, of dat?' (ik moest mezelf toen ook nog ontdekken, en feit dat hij het vroeg was misschien niet super romantisch, maar zo raakten we wel op elkaar afgestemd...)

het kan zijn dat je een gever bent (en hij minder, en dat is idd geen enkel probleem). Maar het kan ook gewoon zijn dat jullie andere ideeên hebben over een relatie. Dat hij niet vindt bvb dat vrienden moeten opzijgeschoven worden, terwijl jij dat automatisch wel doet. En ik denk dat je, door erover te praten, over wat jij verwacht/doet in relaties, en wat hij doet, dat je daarom nog niet persé op dezelfde lijn komt, maar dat je elkaar wel al een heel stuk meer begrijpt, en da's het belangrijkste volgens mij...(lange zin, hoop dat je het begrijpt)

liefs, leintje

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gever zijn in een relatie

Berichtdoor Thomas_K » zo 02 april 2006, 18:03

Summer,

Ingewikkelde vraag, je schrijft het zelf al.
En dan komt gelijk de wedervraag: waarom durf ik dat niet? Waarom kan ik mezelf niet gewoon helemaal overgeven?
Gaat de vraag er misschien over dat je eigenlijk zou willen dat je vriend je precies aan zou voelen en bij de sex voor jou spontaan zou doen wat nodig was?

Als jij inderdaad uit summer '84 bent en hij ook zo ongeveer, dan is hij nog wat aan de jonge kant en is de kans groot dat je verwachtingspatroon hoog is, misschien wel te hoog. Als man ben je dan al heel tevreden als het 'technisch' allemaal gelukt is. De rest bestaat allemaal uit raadsels waarvan je als man echt geen enkel idee hebt, met een beetje pech gedurende de rest van je leven. Ook mannen moeten leren wat een vrouw precies wil en leuk vindt en dat leren ze om te beginnen van die ene speciale vrouw die bereid en in staat is om daar de tijd voor te nemen en het ze gaandeweg uit te leggen. Dat is niet makkelijk, maar je schrijft dat hij een hele lieve minnaar is. Er is dus hoop. Aan jou de taak om er een goede minnaar van te maken.

Was dit je vraag?

Summer84
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 juni 2005, 15:26
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor Summer84 » zo 02 april 2006, 19:07

[quote="leintje"]Ik heb ook nog wel een relatie gehad met een jongen waar ik zo naar opkeek, dat ik mezelf automatisch in tweede positie zette. Ook seks durfde ik zo goed niet aangeven, ik vond het toen belangrijkst dat hij genoot (als een soort bindmiddel, als je begrijpt wat ik bedoel).

Spijker op zijn kop Leintje en begin te begrijpen wat je bedoelt. Besef ook dat zolang ik niets zeg, hij geen idee heeft omdat gedachten lezen niet zijn sterkste punt is :D Vind het alleen moeilijk om erover te beginnen omdat het lijkt of het nooit het juiste moment is om het daarover te hebben maar aan de andere kant moet er ergens iets veranderen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

Summer84
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 juni 2005, 15:26
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gever zijn in een relatie

Berichtdoor Summer84 » zo 02 april 2006, 19:13


Gaat de vraag er misschien over dat je eigenlijk zou willen dat je vriend je precies aan zou voelen en bij de sex voor jou spontaan zou doen wat nodig was?
Het was meer een vraag waarom ik het zo moeilijk blijf vinden om mezelf te geven maar door jouw antwoord ben ik wel gaan nadenken over het feit dat ik misschien wel te veel wil en daarom niet mezelf kan verliezen in de seks. Omdat ik de lat te hoog leg en alles moet 'kloppen'....
Wijze woorden, dankjewel :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » ma 03 april 2006, 11:39

Hallo Summer,

Er komen wat vragen bij me op...
je bent een gever zeg je, maar kan je ook wel ontvangen binnen de relatie?
Je zou geneigd zijn om volmondig ja te zeggen waarschijnlijk, maar denk er maar eens over na, stel hij zegt dat hij je lief vind, straal je dan van geluk of voelt dat vreemd en afstandelijk.
Stel dat je niet kan ontvangen dan kan je zeker niet voelen wanneer hij geeft... en ga je je afvragen waarom hij niks geeft, omdat je dat fijne gevoel niet krijgt van hem, terwijl jij juist wel een fijn gevoel hebt als jij hem geeft... ;)

dan nog een vraag, heb je vorige betekenisvolle relaties gehad..en zo ja; hoe heb je dat toen ervaren?

NV, die hier wel een idee van krijgt wat t kan zijn
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Summer84
Berichten: 27
Lid geworden op: za 11 juni 2005, 15:26
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor Summer84 » ma 03 april 2006, 21:25

Hallo Summer,

Er komen wat vragen bij me op...
je bent een gever zeg je, maar kan je ook wel ontvangen binnen de relatie?
Je zou geneigd zijn om volmondig ja te zeggen waarschijnlijk, maar denk er maar eens over na, stel hij zegt dat hij je lief vind, straal je dan van geluk of voelt dat vreemd en afstandelijk.
Stel dat je niet kan ontvangen dan kan je zeker niet voelen wanneer hij geeft... en ga je je afvragen waarom hij niks geeft, omdat je dat fijne gevoel niet krijgt van hem, terwijl jij juist wel een fijn gevoel hebt als jij hem geeft... ;)

dan nog een vraag, heb je vorige betekenisvolle relaties gehad..en zo ja; hoe heb je dat toen ervaren?

NV, die hier wel een idee van krijgt wat t kan zijn
Inmiddels even tijd gehad om erover na te denken en misschien komt dit alles wel neer op het feit dat ik onzeker ben en bang ben dat ik zijn signalen verkeerd 'lees'en ze daarom moeilijk kan zien als 'geef'signalen (hoop dat dit nog te volgen is :D Want nu ik erover na denk dat zijn ze niet altijd even duidelijk, maar ze zijn er wel. Alleen vind ik het soms zo moeilijk om ze te zien of te willen zien omdat ik dacht dat het goed zat in onze relatie en hij van het een op andere moment niet meer samen wilde zijn...
Eigelijk weet ik wel dat hij ook terug geeft, misschien niet in de mate waarin ik geef, maar vind ik het soms (wel vaker dan soms) moeijlijk om ze echt te 'zien'....

Summer, die hier nog even overna gaat denken
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » di 04 april 2006, 10:51

Hoi Summer,

Nog even een gedachte over je topic.
Ik heb inderdaad het gevoel dat ik soms (te) veel van mezelf geef en dat inderdaad niet altijd terug krijg. Maar het stomme is dat ik juist op seksueel gebied mezelf terughoudend op stel als het aankomt op mezelf te laten gaan en dat brengt me in verwarring...
Is hier misschien sprake van de bekende man/vrouw communicatieproblemen? Door te geven breng je de metaboodschap over dat je het zelf ook fijn vindt om te ontvangen, althans dat denk je. Mannen vangen dit soort signalen vaak niet goed op. Jouw geven leidt dus wel tot een grote tevredenheid aan zijn kant, maar niet zonder meer tot de door jou gewenste bijsturing van zijn gedrag.

Nog even een stereotiep. Als je frustratieniveau maar hoog genoeg is ga je mopperen of ruzie maken. Je vriend begrijpt hier wederom niets van en denkt dat dit typisch vrouwelijk gedrag is wat wel weer over zal gaan. Hij kijkt even op de kalender en denkt: "Het zal wel weer de tijd van de maand zijn. Stomme wijven ook altijd." Jij voelt je niet begrepen, maar dat klopt dan ook als een bus. Hier geen problemen in de communicatie. Je wordt niet begrepen en dat werd je de hele tijd al niet.

Tip van een man; Uit je verlangens en behoeften op duidelijke wijze. Praat over dit soort dingen voor ze een 'probleem' zijn. Let daar ook weer op! "We moeten praten", is voor een man in de regel een onaangename aankondiging. Een man ervaart het voeren van dit soort beladen discussies als een gang naar de tandarts. Hij wil het liever niet, en als het kan liefst kort en snel weer vergeten. Dat laatste zal hij dan ook doen..... Praten over wat jij precies zou willen bij sex gaat bijvoorbeeld heel goed als je hem al een klein beetje opgewonden hebt. Echt, hij wil dan alles voor je doen.

Als je moeite hebt om aan te geven wat je precies wil kun je het natuurlijk ook leuk verpakken. Maak er bijvoorbeeld een spel van. Spreek bijvoorbeeld af dat jij de ene avond precies zal doen wat hij wil en dat hij de andere avond precies zal moeten doen wat jij wilt. En voel je dan vooral niet schuldig als dat een uitstel van zijn genot betekent. Hij zal je er echt dankbaar voor zijn als hij er wat van opsteekt. Shespot staat verder vol met suggesties.
Omdat ik de lat te hoog leg en alles moet 'kloppen'....
O ja. Ik denk niet dat je de lat moet verplaatsen. Helemaal niet. Omhoog die lat. Met minder dan datgene wat je voor ogen staat moet je geen genoegen nemen. Maar,.... je moet er wel wat voor doen.



:wink:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten