schoonouders!!! een ramp of...

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » di 28 februari 2006, 21:51

Dit is best een moeilijke situatie Fiona , en ik voel dat het je echt hoog zit .
Als moeder met 3 jonge volwassen "kinderen" met elk een vriend of vriendin kan ik je wel zeggen wat ik niet leuk zou vinden.Maar ik druk er wel op dat hier niemand meer thuis woont dus ze zijn hier allemaal te gast ook al hoop ik dat ze zich allemaal min of meer thuis voelen .
Ik zou het niet nemen dat vrienden of "schoonkinderen" oordelen vellen over mijn manier van leven ( vrij onconventionneel ) of zomaar binnen lopen zonder bellen of verwittigen , of bij familieetentjes of gezellig samenzijn racistische uitspraken zouden doen of zo . Iemand het huis uitzetten zou ik niet doen maar wel zeggen dat ik dit soort dingen in m'n huis niet neem .
Maar ik heb vreselijk veel geluk met de vrienden van m'n kinderen ( of noem het geliefden of toekomstige levenspartners , het is me om t' even )
Het is makkelijker het samen gezellig te hebben als er voldoende afstand blijft . Ik zie ze dan ook niet altijd zo frequent en ze komen ook vaak zonder partner ( trouwens ik vind het zelf helemaal niet zo leuk verplicht samen op visite te gaan bij ouders , ik denk hierbij aan de tweede vrouw van m'n vader die ik moeilijk vind en ik wil een partner liever in gezelligere omstandigheden zien .

Ik denk dat je wat impulsief bent misschien maar ook dat je misschien met een "toonaangevende " schoonmoeder te maken hebt , misschien erg bang iemand te verliezen( wat ik wel bezitterig vind )

Tips ? Afstand houden , niet teveel vertellen dat je niet kwijt wil , zeker niet voortdurende negatieve dingen zeggen over z'n familie tegen je vriend , hij wordt dan een soort bumper .
Nee ik zou hem zeggen , laten we elkaar gezellig buitenhuis ontmoeten en laat wat rust komen , hopelijk neemt hij zelf z'n onafhankelijkheid binnenkort met een eigen stekje .
Vermijden dat je naast de deur van je schoonouders gaat wonen ( wie niet weet wie niet deert .... en een oud spreekwoord zegt : je mag elkanders schoorsteen niet zien roken....)
Een hele kluif , maar probeer je te ontspannen en niet alleen hierop te focussen .
Ik wens je veel diplomatie , en sterkte want ik weet hoe moeilijk dit is , mijn schoonmoeder was virtuoos in "steken onder de gordel " maar ik ben gelukkig al jaren gescheiden ....
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » di 28 februari 2006, 22:00

mooi droomvlinder

mijn schoonmoeder kan nog steeds haarfijn ragdun steken althans ze leert het nooit af zeg maar
alleen haar steken hebben geen vat meer..

sfinxs

Fiona-
Berichten: 347
Lid geworden op: do 08 september 2005, 19:54
Locatie: Limburg: studente

Berichtdoor Fiona- » di 28 februari 2006, 23:32

naja er valt toch niets meer aan te doen. Mijn excuses accepteren ze niet(niet dat ik excuses hoefde aan te bieden) en voor de rest haten ze me toch!

aangezien mijn vriend en ik een time out hebben :? :cry: :cry: hij wil nadenken over hoe en wat.

:cry: :cry: :cry:

iig het typen.. hier voelt wel prettig :) als is der van mijn kant heel veel verdriet



liefs Fiona
Proud to be faut

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 01 maart 2006, 1:11

Hooi Fiona

Alles eerst moet ik even zeggen dat jou posting me opvallen en soms ben je inderdaad heel direct. Ik heb me nooit gestoord aan je. Dit is maar een forum en dan zijn we nog directer. Maar met eerlijkheid is helemaal niets mis toch? En zolang jij mensen niet met opzet kwetst vind ik het oke. Zelf zit ik ook zo in mekaar :)

Ik knap eerder af op de mensen die er een beetje omheen draaien maar precies DAT bedoelen maar wel zo dat het minder erg lijkt.

Maar goed. Ik heb niets kunnen lezen waarom jou schoonouders je niet mogen. Ik heb nog nog niet gezien wat JIJ verkeerd doet.
Dat sluwe schoonzusje vanje vind ik geen haar beter dan jij. Iemand die zelf ook volwassen is en dingen niet tegen jou zegt maar meteen naar mammie rent vind ik maar een engerd.

Volgens mij ben je ook heel direct. Zowieso was dat gesprek niet voor haar. Maar dat jij haar een achterbakse etc etc vond (ik weet het niet eens meer)
ja jammer dan. Zo word je ook geen vriendinnen nee. Mja ze heeft nu wel weer iets waar ze ook weer mee naar haar moeder kan rennen natuurlijk..

Ik vraag me gewoon af wat je verkeerd doet bij je schoonouders :D En als je zelf vind dat je geen excuses hoeft aan te bieden... waarom doe je het dan? Zo ver ben ik niet te krijgen..


Enja tuurlijk respect moet je voor iedereen hebben. Maarre op je flikker krijgen?? Van andere ouders?? Kom nou zeg zakelijk blijven, waar is hun volwassenheid dan? Vind het een beetje belachelijk.

Enja je krijgt ze er als een kadootje bij maarre we zijn niet getrouwd met ze toch..
Jij moet respect voor ze hebben en andersom. Ik kan begrijpen dat dat nu een beetje weg is. Mischien zou je ze een leuke kaart kunnen sturen met tekst erin (kijk die brief wel eerst 3x na) en daar zet je dan niet je excuses in want je vind niet dat je dat moet doen. Maar dan vertel je gewoon dat je het op deze manier niet leuk vind gaan en dat je niet begrijpt waarom het zo gelopen is..bla bla..

Dat je vriend 27 is en zijn ouders hem deruit willen schoppen omdat hij met jou gaat.. Nouwja dat zegt weer wat over zijn ouders he..

Probeer je niet te druk te maken, blijf jezelf, kijk eens terug of je echt wel eerlijk en lief bent geweest.

Maarre ook jij bent een volwassen meid en je hoeft je echt niet naar beneden te halen door 2 van zulke ow zo volwassen mensen..


Heel veel suc6!

Owjah ik ben altijd een vreselijk geliefde schoondochter geweest (overdreven gedoe eigenlijk) Totdat ik hun lieve zoon dumpte jaaaaaa en dan ben je slecht hoor :wink:

mereltje
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 07 december 2003, 20:54

Berichtdoor mereltje » wo 01 maart 2006, 11:06

Fiona, vind het echt jammer voor je dat jullie nu eventjes een time-out hebben. Hopelijk komt alles terug in orde tussen jou en je vriend! Laat het eventjes bezinken en zoals de anderen ook zeggen, probeer elkaar te zien buitenhuis. Ik kan best begrijpen dat een slechte relatie met de schoonouders voor heel wat spanning kan zorgen. Heb er zelf ook ervaring mee! Denk eigenlijk dat ik in 1 van de meest gevreesde situaties zit, boven de schoonouders wonen.... zonder mijn vriend!!!! Er is een periode geweest dat ik ze echt niet kon uitstaan, mede doordat hun andere zoon efkes de dagen dat ik er niet was in mijn studio kwam 'logeren'... En dan kwam ik thuis de zondagavond en wat vind ik? Vuile borden in de pompsteen, verbrande koffie op het kookvuur,... Die avond was het echt de druppel en ben ik dan ook naar beneden gegaan om mijn ongenoegen te uiten. (volgens mij had ik beter mijn mening gegeven, maar heb eigenlijk enkel laten blijken dat ik niet blij was met de situatie zonder het eigenlijk onder woorden te brengen...). Plus het ergste van al was dat ze wel aan mij huur vroegen, eerder uit principe zeiden ze want dan doe ik wat ik wil, maar dan laten ze wel de andere zoon er slapen zonder ook maar een cent te vragen.... (ik sliep er die periode maar 3 nachten in de week...). OK, alles goed en wel, het is hun zoon, maar dan moeten ze duidelijke afspraken maken. Heb er toen ook wel een ferme discussie over gehad met mijn vriend, maar hij kan zich niet goed inleven in mijn kant van de zaken, want ja, het is zijn familie, en we moeten zijn ouders toch dankbaar zijn dat we (ik) daar kan wonen enz... Ondertussen is de andere zoon ook gaan samenwonen dus is dat probleem opgelost, maar ik heb toch geweigerd om die maand huur te betalen en er is geen woord over gerept geweest, dus volgens mij hadden de ouders het wel begrepen :D . Ondertussen is de situatie al veel verbeterd maar toch dat gevoel van boven ZIJN ouders te wonen pppffff.... Hetgeen ik mij aan optrek is dat het niet voor altijd is, tot ik een andere job gevonden heb waar mijn vriend nu woont en werkt!
kwiet kwiet

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » wo 01 maart 2006, 12:08

Nou Mereltje, ik hoop voor je dat je heeeel snel werk hebt bij jouw vriend in de buurt !!! En dan direct wegwezen daar !!! :)

Zelf heb ik juist altijd een hele goede band gehad met mijn schoonouders, vooral met mijn schoonmoeder.
We begrepen elkaar, aan een half woord hadden we genoeg.
Helaas is ze vorig jaar overleden, ik mis haar vreselijk......
Tja, zo kan het ook, hè.
De band met mijn schoonvader is verder goed, maar afstandelijk.

@ Fiona, juist, eerst de boel maar eens laten bezinken, beetje water bij de wijn of probeer ze een beetje te ontlopen..... niet te veel energie in stoppen
Die kun je beter in je relatie met je vriend stoppen !!
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

Trident
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 maart 2006, 16:15
Locatie: Midden van de Randstad

schoonouders

Berichtdoor Trident » wo 01 maart 2006, 16:26

Als je geen fijne relatie met je schoonfamilie hebt. Geen ruzie maken, zorgen dat je partner niet tussen 2 vuren zit. Maar gewoon beleefd maar zeer gedecideerd afstand houden en de hoeveelheid contact beperken. Je kan nou eenmaal niet met iedereen in dit leven bevriend zijn en je moet vooral energie steken in mensen waar je wel mee door de bocht kunt en minimale energie verspillen aan mensen waar je niet mee door de bocht kunt. Zonde van je energie. Maar wel aardig en beleefd blijven. Simpel.

Fiona-
Berichten: 347
Lid geworden op: do 08 september 2005, 19:54
Locatie: Limburg: studente

Berichtdoor Fiona- » do 02 maart 2006, 16:58

(nou moet ik er even bij vertellen dat mijn schoonouders.. vooral moeder uit een hele rijke familie komt! hebben zelf een dik huis van 4 verdiepen.. + nog een paar panden in de verhuur. Moeder zelf zit dehele dag thuis of ze winkelt zich rot! het hele huis staan dan ook vol met allerlei dure serviezen chinese vazen.. (hoort slecht dus kan ook niet werken) en vader heeft zijn eigen accountants kantoor en werkt hard)

Hierbij nog het criminele verleden kortom ZWARTE lijst van mevrouw F

hiervoor waren al mini akefietjes geweest. over bv strijken (jaja zijn moeder dacht mij is even te kunnen vertellen dat ik later al dat soort dingen behoorde te doen als vrouw!!).. tuurlijk reageerde ik erop.. ben namelijk ook behoorlijk carriere gericht en vind gewoon dat je dit soort dingen samen moet doen!! (dat zei thuis zit en altijd tijd heeft..)
en nog een klein meningsverschil over trouwen in de kerk en dopen. (ben zelf niet gelovig opgevoed.. maar heb wel respect voor mensen die er wel waarde aan hechten.. mijn beste vriendin is bv echt zwaar gelovig.. altijd kerk muziek op der kamer aan.. gaat 2x per week iets met haar geloofclubje doen.. bijbellezen ofzo..)dus ik weet echt wel hoe of wat. Alleen het viel dus verkeerd dat ik eigenlijk niet in de kerk wil trouwen of kinderen laten dopen.Neej volgens zijn ouders kon dat niet dopen echt niet!! dan ontnam je je kind mogelijkheden.. (ik dacht al bij me zelf wat een discussie.. was toen 21..)

Het begon in Brugge Juni 2005

Wij waren afgelopen weekend met John zijn ouders zus hij en ik een lang weekend naar Brugge. Op zich was het best leuk afgezien van het feit dat ma in mijn ogen constant aan het zeuren was tegen der kinderen.. (niets was goed enz enz) kortom werd der stapel gek van. Maja je bent te gast dus slik je dat allemaal! Op de laatste dag van het lange weekend ging het dan toch mis: we zaten op een terasje.. begon die ma ineens dat we ontevreden waren (wat totaal niet zo was) en dat schoot mij behoorlijk verkeerd.. omdat ik dat hele weekend al op mijn teentjes voor de liep.
Naja ik dus overstuur van tafel afgerend.. en John der achteraan!.. na een tijdje kwamen we terug en wilde ze weten waarom hoe en wat
Ik had eerst geen zin om der over te praten enzo.. maja toen begon ze van dat ze bij hun thuis altijd alles eerlijk vertelden enzo

dus ja ik met mijn directe mening had gezegd: Ik word helemaal geflipt van dat gekibbel de hele tijd! en toen flipte ze helemaal( omdat het antwoord der natuurlijk niet beviel.... iemand bekritiseerd der vooral dure weekendje)en begon ineens te roepen dat ik der hele DURE weekend had verpest en dat ik alleen maar blij moest zijin dat ik na 4 maanden al mee mocht en dat ik alles mocht eten wat ik wilde etc etc.. naja FieF werd natuurlijk flink opgefokt enzo.... HAHA

iig hoe ze reageerde was buiten proporties maar ok! Had iig geen behoefte om mijn excuses aan te beiden omdat zijn ma ook behoorlijk flauwe en onzin opmerkingen tegen mij had gemaakt.

Toen we die avond weer terug in Nederland waren zaten we op een bepaald moment in de keuken der over te praten (naja praten die ma was vanalles aan het schreeuwen) en liet mij totaal niets zeggen..(dus toen ik der wilde onderbreken was ik weer brutaal etc etc.. ja vind je het gek een tank die over je heen walst! ik heb die avond( 4 uur later ofzo) toch met vette tegen zin mijn excuses aangeboden (deed het voor John) wilde eigenlijk nog steeds naar Venray toe.. het was 1 uur 's nachts.. had totaal de behoefte niet om daar nog te blijven. Maja John zei:toe blijf voor de vrede.. dus ja gebleven met vette koppiijn en misselijkheid door de spanning en het verdriet!

Hoor we in de ochtend om 7:30 John kom naar beneden alleen!! toen begon ze dus weer! dus ik was even later ook beneden en was weer lekker opgefokt.. tja vind je het gek als mensen dingen zeggen die niet waar zijn en alles opblazen.. wij zijn toen maar naar Venray gegaan.. (althans we zijn althans ikke letterlijk het huis uitgezet) omdat zo'n brutaal meisje daaro niet welkom is.


Ben dus van Juni tm September 2005 niet welkom geweest.(ondanks mijn excuses)Pas eind september mocht ik weer komen.. op het verjaardagsfeest van zijn vader die 60 werd! Eigenlijk wilde ik liever het contact erg minimaal houden, maja mijn moeder moedigde me toch aan om een goede band weer op te bouwen.
Dat ging dus best goed!!!

tja en daarna is der eigenlijk in mijn ogen niet zo heel veel ergs gebeurt

Ja heb tegen zijn zus bepaalde opmerkingen gemaakt die als geintje bedoelt waren maar die vielen zwaar verkeerd bij haar. Dat kan opzich.. maare ja ze rende meteen naar der moeder en dat wekte irritatie bij mij! vond het een beetje zwartmakerij.
Tot dat ze 23 januari weerrrrrr naar haar moeder toerende (OM NIETS!!)
toen heb ik mijn irritatie´s tegen mijn vriend op MSN de vrij loop laten gaan (dus heb niets tegen haar gezegt) van dat ik der achterbaks vond en dat ik der heeeeel moe van werd. Naja dat had ze dus gelezen.. en vanaf die tijd ben ik weer niet welkom!!

Ik moest namelijk aan 3 mensen mijn excuses komen aanbieden.. (HOEZO 3????)
ten eerst.. MSN gesprekken tussen mij en mijn vriend zijn prive!! ndat ziijn zus het leest.. ja hod ik ook geen rekening mee
ten tweede: opmerking was indirect! hij was tegen mijn vriend gemaakt
ten derde er stond niets over zijn ouders in


ten 4de had geen zin om weer het leeuwenhol in te worden gesleept om afgemaakt te worden door mensen die met haten.

Iig de tijd erna hadden mijn vriend en ik heel veel stress en verdriet. Hij kreeg smsjes.. die een `normale`ouder nooit naar zijn kind zou sturen
bv je heb geen respect voor ons als je der niet voor zorgt dat ze der excuses aan bied
ook werd hem gezegt dat hij uit huis zo worden getrapt...
en dat maakte me verdrietig en machteloos, hoe konden die mensen zoo harteloos zijn. Ook werd er tegen hem gezegt dat HIJ beter verdiende.. (tsssssss). Zo´n abnormaal, brutaal meisje...

heb ze 3 dagen na de ontploffing nog gezien bij het tafeltennissen.. en werd niet eens aangekeken.. ze deden niet eens de moeite om een brug te slaan.. (tis voor iemand van 22 al helemaal lastig)
ok waren ze er 10 februari bij, het afdansen van mij en john! ze hebben geen woord tegen mij gezegt!! wel hallo tegen mijn ouders.. maare voor de rest werd ik compleet negeert.
Er werd dus geen poging ondernomen om verzoening.. want denk wel dat ´´normale´´ ouders toch vrede willen hebben!

naja vorige week in mijn vriend dus ingestort hij weet niet meer wat links en rechts is. Heb dus vorige week toen hij bijna instorte nog wel op 3 manieren mijn excuses aan geboden aan zijn ouders.. Maar die excuses werden letterlijk en figuurlijk gediskwalificeert!! Ze waren te LAAT(ik citeer.. zo´n brutaal ongeschoft abnormaal meisje komt er bij ons niet in)

dus ja hij is iig nu kapot aan het gaan. en ik ook!! en heb deze week ook nog is tentamens....



liefs een ongelukkig Fiona
Proud to be faut

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » do 02 maart 2006, 17:16

zo´n brutaal ongeschoft abnormaal meisje komt er bij ons niet in)
Meisje, stort je even op je tentamens..
Ik begrijp dat het moeilijk is maar je kan niet alles in 1x oplossen. Als je vriend gek genoeg op je is en verantwoordelijk is dan zal hij heus voor jou kiezen.

Laat je niet gek maken door deze mensen. Het zijn tenslotte ook MAAR mensen net als jij, ook al zijn ze ouder.

Je hebt een relatie met je vriend en respect moet je hebben voor je schoonouders. Hun moeten dat ook voor jou hebben. Steken ze er zelf ook maar weinig eerlijke energie in.. Waar maak je je dan druk om.. Laat dan maar gaan.

Maar laat zien dat je om je vriend geef en hou je mond even dicht over die rotouders die ook geen respect hebben voor jou..


Good luck!

Trident
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 maart 2006, 16:15
Locatie: Midden van de Randstad

Berichtdoor Trident » do 02 maart 2006, 18:17

Precies zoals ik al eerder zei: Zo veel mogelijk afstand nemen, netjes blijven, beleefd blijven, ruzies en steken onder water vermijden en vooral heel weinig tijd met ze en bij ze doorbrengen. Zonde van je tijd.

Geen energie aan een negatieve spiraal omlaag besteden, maar kiezen voor de positieve mensen om je heen. Je zal zien dat je dan op de lange duur misschien nog wat respect van ze afdwingt. Zo niet, so whatt!

Je vriend kan prima zonder jou de band met zijn ouders in stand houden. Jij hoeft daarbij geen slachtoffer rol te spelen. Als hij een beetje een vent is respecteert hij dat en ondersteunt hij je door dik en dun.

Maar vooral afstand nemen van die mensen.

Geluk!

Fiona-
Berichten: 347
Lid geworden op: do 08 september 2005, 19:54
Locatie: Limburg: studente

Berichtdoor Fiona- » za 11 maart 2006, 21:24

Pfff fiona trekt het bijna niet meer!! die onzekerheid.Heb vandaag van ellende hele dag in bed gelegen.. ga der echt aan onderdoor (ok ik weet dat ik niet moet zeuren. want der zijn hier mensen die ergere dingen mee maken bv een erge ziekte ofzo)

Hij wil nog steeds nadenken ff 1 a 2 maanden rust om de juiste beslissing te maken (kortom NU op dit moment heeft ie voor zijn ouders gekozen... ) en hij zei ook dat hij dan nog ff flink kan sparen om eindelijk uit huis te gaan aangezien hij zelf zegt dat zijn moeder nooit zal ophouden. (maar ondertussen ga ik kapot.. kan niet meer goed slapen,eten (naja word er wel slanker.. van.. toch nog 1 pluspunt etc.. heb het idee of al het positieve en vrolijke in me helemaal in verdwenen!!) Terwijl ik altijd zo'n vrolijk meisje was!! altijd lachen en in ieder mens iets.. moois zien.. nu zie ik de wereld zwart/wit

Vind het wel jammer dat hij zo weinig eigen mening laat zien.. hij moet met al zijn vrienden praten.. over mijn nega punten. Hij is 27!! dacht toch echt dat mensen dan hun eigenmening konden vormen.. IK wel!

Hier is mijn lijst negapunten (heb ook een hele boel positieve punten vinden anderen)

-Niet zo tactisch
-ongenuanceerd (brutaal, iedereen heeft er een andere definitie voor.. ik vind
schelden bv brutaal.. Heb nog nooit iemand in je omgeving uitgescholden!! iig mijn ouders/vriendinnen enzo vinden mij niet brutaal)
-soms te erg aanwezig (naja ben gewoon erg enthausiast .. iets te veel dus. )
-door hem praten (heb ik ook niet altijd in de gaten..... als je dat tegen
me zegt kan ik der aan denken..)

Moet je op dit soort dingen een relatie baseren???.. alles tussen ons klinkt.. zelfde interesse's/wensen/dromen ALLES. Pijnlijk maar waar..

als er geen houden van meer is kan ik het begrijpen.. maar hij heeft 0.0X gezegt dat hij niet meer van me hield...

Mijn ouders denken stiekum dat hij thuis een spel aan het spelen is.. om weg te gaan. (aangezien zijn moeder hem tot een keuze dwingt.. FAM of MIJ.. geen win-win dus)HELAAS!! met zo'n spel zijn er alleen maar verliezers

ik weet gewoon niet meer wat ik wel/niet moet denken.. weet wel dat ik dit niet verdien. Ben iig blij dat hij langs komt!! (next vrijdag)eindelijk is normaal praten heb een hekel via telefoon of msn. (kreeg laatst nog een smsje van hem dat het hem goed deed dat ik zoveel om hem gaf!! ja duhhh ik beoordeel hem niet op zijn ouders, of andere kleine nega puntjes.. niemand is perfect en ik zoek ook niet naar het perfecte.

Ow btw ben nu trouwens een cursus assertiviteit aan het doen. Is best interesting en geeft een hoop inzicht. Volgens de psycholoog (ff vergeten hoe je het schrijft.. sorry.. iig ze geeft die cursus) ben ik helemaal niet zo erg als dat ik zelf dacht! vond het wel fijn om te horen
En volgens haar kun je alles leren...(maar bij communicatie heb je een wederzijdse verantwoording..en tis niet eerlijk dat ik bij alles de schuld kreeg ze vond het iig jammer dat schoonmoeder zelf niet mee deed met de cursus..)

iig ik hoop dat mijn vriend en ik er uit komen.. zal heavy worden.. met zo'n ouders. En ik voel me zo machteloos!!


liefs een depri Fiona
Proud to be faut

Phoebs69
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 juni 2005, 14:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Berichtdoor Phoebs69 » wo 15 maart 2006, 13:11

Tja, mijn schoonouders?
Nou m'n schoonvader is overleden voordat ik hem echt goed heb kunnen leren kennen. Mijn schoonmoeder, da's een verhaal apart. best een lief mens, heeft voor haar doen het best voor. Maar het komt allemaal zo rottig uit haar strot. Daar komt bij dat zij J.getuige is, wat op zich geen probleem is, maar wel als ze vaak dat geloof naar boven oprakelt. M'n vriend heeft daardoor en om andere redenen besloten om zijn moeder maar niet vaak op te halen of bij haar langs te gaan. De enkele keer dat we haar ophalen is voor haar om haar kleinkids weer even te zien, ze blijft dan eten en dan gaat ze rond een uur of 8 naar huis. Dus die paar uurtjes houden ik en m'n vriend het wel uit met haar goed bedoelde preken.

groetjes en Liefs
Phoebs
Ikke ondeugend??? Welnee, hoe kom je daar nu bij??

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » wo 15 maart 2006, 16:24

Fiona

ik lees nog steeds mee,

misschien sterkt het je als ik zeg,
ze heeft mij er niet onder gekregen,
het tegen deel,

afstand, is de beste remedie,
op hoogtij dagen en dan aanhoren nix zeggen,
zorg altijd ervoor dat als ej op een verjaardag zit er altiijd tussen jou en de schoonmoeder iemand zit,. grynzz..

en twijfel niet aan je zelf,,

damn... het is moeilijk erg moeilijk maar geloof mij. het sterkt je!!

sfinxs

Fiona-
Berichten: 347
Lid geworden op: do 08 september 2005, 19:54
Locatie: Limburg: studente

Berichtdoor Fiona- » wo 15 maart 2006, 16:49

jaja dat afstand dat heb ik nu ook wel door! gewoon kaken opelkaar en over je heen laten komen.. want ja als je iets zegt.. dan pakken ze je daarop. Maar het blijft moeilijk om in je zelf te blijven geloven....

Ik kan het !! tjakkkaaaaaaaaaaaaa :shock:

maja moet ik wel de kans krijgen he.. omdat te kunnen laten zien.
Mijn vriend is dus nog immer aan het nadenken.. (en we hebben in het geheim contact sms, mail msn) want anders heeft hij weer thuis gezeur aan zijn kop. En ja morgen komt hij langs na hem 3 weken niet in real life te hebben gezien.. en hij wil een leuke aaf.. (hoe kan ik in godsnaam leuk doen/voelen..)

Ik snap 1 ding niet hij is 27 dat hij zoiets pikt van zijn ouders.. ik had die van mij toch ff wat anders verteld!! kom nou..(zo bont heb ik het echt niet gemaakt hoor!! )

Maja wie ben ik, ik snap en voel ook zeker wel dat hij het moeilijk heeft enzo.. maar toch.. ik voel me der ook niet happy onder

Btw tentamens gehaald :) das tenminste iets.. en nog boven verwachting 7,4 en een 7,0

liefs Fiona
Proud to be faut

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 15 maart 2006, 17:09

Fiona, je hebt het er over dat jouw vriend 27 jaar is en naar zijn ouders luistert.
Ik weet niet hoor, maar toen ik nog bij mijn ouders woonde, waren er huisregels waar ik me aan diende te houden, ook al was ik 24 jaar en kon ik best mijn eigen beslissingen nemen. Dus in dat opzicht snap ik het wel.
Natuurlijk zou hij ze kunnen vertellen waar het op staat. Met alle gevolgen van dien. Ik denk dat ie daarover nu aan het nadenken is. Wat de consequenties zijn, of ze hem dat waard zijn.

En over dat houden van? Vraag het hem, of ie nog van je houdt. Dan weet je in elk geval waar je staat.

Shazzz-gelukkig een superlieve schoonpaps
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten