Vertrouwen verliezen en winnen

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Berichtdoor nikki-wear » ma 10 oktober 2005, 20:30

Dimpf,
Je vraagt om ervaringen. Ik heb geprobeerd wat te omschrijven, en merk dat het me toch nog raakt. Het is een jaar of 8 geleden gebeurt.

Mijn vertrouwen is zo vaak geschonden, zeker in mijn jongere jaren. Door vrienden (die dus geen vrienden waren), door vriendinnen die toch een ander leuker vonden en misschien heb ik ook wel mensen hun vertrouwen geschonden. Maar het is het vertrouwen dat (erg) geschonden wordt door je naaste personen, dat je raakt.
Mijn vrouw heeft ook een relatie met een ander gehad. Het heeft mij erg aangegrepen. Niet zozeer dat ze van een ander hield, of dat ze met hem naar bed is geweest. Maar wel omdat het vertrouwen dat geschonden was.
Ik heb dat nog steeds in mijn achterhoofd. (Zoals al eerder geschreven in deze topic. Vergeven dat kan, maar vergeten niet). :?
De reden dat ik het nog meedraag, is dat ze nooit heeft gezegd dat ze het niet goed gedaan heeft, of spijt heeft. Ze heeft altijd gezegd dat, dat op dat moment voor haar nodig was. Ze dacht alleen aan haar zelf, maar niet aan wat dat voor mijn gevoel betekende. Zelfs na een lange tijd.
En dat is wat mij geschonden heeft.

Maar als het is, dat vertrouwen je onzeker maakt, dan is dat vaak de verwarring die het erger maakt.
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » ma 10 oktober 2005, 20:43

Excuseer RichardW (mag ik het pls afkorten tot RW??) - ik ga direct weg tussen Ric en Millie ;) :) en ik nodig dan maar, second best ;) RW uit.

@Nikki-wear, ik kan me dat voorstellen, dat je een spijtbetuiging mist, want als zij daarmee aan komt, kunnen jullie de weegschaal in balans brengen. Dan kun jij zeggen dat je het erg vind allemaal, maar dat je met haar verder wilt. De last (de schuld die ze naar jou idee bij jou heeft uitstaan) heft zich dan op, en nu zit jij, schat ik in, met het wrange gevoel dat je haar best wilt vergeven, maar dit niet actueel kan maken.

Of zie ik het nu fout?

Dimpf (peinzend)

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Berichtdoor nikki-wear » wo 12 oktober 2005, 18:35

Ja beter kan ik het niet verwoorden.

Het is een vreemd gevoel, want het vreemdgaan heeft me nooit zo beschadigt. Maar wel het feit dat ze het nooit goed besproken heeft. Ze heeft het geblokkeerd. Onderwerp niet bespreekbaar.

Ik heb het overigens geaccepteerd. Maar, en hier komt hij weer, vergeven betekent niet dat het vergeten is. En nu onze relatie bekoeld is, komt dit weer naar boven.

Maar: het lost zich uiteindelijk wel op.

thx Nick
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » do 13 oktober 2005, 10:14

Al lezend door het hele draadje knaagde er iets...ik kon me in sommige meningen meer vinden dan in andere, maar te weinig voor echte herkenning. Ik kon er de vinger maar niet op leggen....

Tot Millie kwam! Wauw...je verwoordde de essentie die ik zelf nog even niet kon vinden. Echt eentje waar ik nog minimaal een dagje over kan doormijmeren. Eens met die bril op naar mijn eigen relaties, verwachtingen en gedrag kijken. Thanks!

Liefs, Princess


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten