nam ik het juiste besluit

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

HONESTY
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 05 september 2005, 17:14

nam ik het juiste besluit

Berichtdoor HONESTY » wo 07 september 2005, 12:48

Hallo,
ik ben niet nieuw op shespot, maar was een tijdje "afwezig". Graag jullie mening over het volgende...

3 jaar had ik een verhouding met een getrouwde man. De verhouding is begonnen omdat hij thuis op sexueel vlak niets of bijna niets had...
Heel vaak probeerden we te stoppen, omdat ik dit niet meer aankon en hij zn vrouw niet wilde kwetsen, maar zoals bij zovelen lukte dit maar heel moeizaam, ik was de enige echte vrouw in zn leven.. we voelden ons goed bij elkaar, hoorden bij elkaar en vooral we hielden van elkaar, het klikte gewoon op elk vlak.

Om een lang verhaal kort te maken, zowat 6 maanden geleden, ontdekte hij dat zn vrouw waar hij zo goed als niet mocht aankomen, of er niets mee doen, er zelf een paar relaties op nahield en met verschillende mannen betrekkingen had. Toen heeft hij de knoop doorgehakt en is bij haar weggegaan met de vraag of ik met hem verder wilde om er een mooie toekomst van te maken.

In het begin verliep het moeizaam, ik had steeds die stress dat hij naar haar terug zou gaan of dat ze die mogelijkheid nog zouden opteren. Nu, een paar maanden geleden viel ik stomtoevallig op een geheim e-mail adres die hij had aangemaakt met een andere dame. Op mijn vraag om die mails die zogezegd onschuldig waren te mogen lezen, kreeg ik een negatief antwoord, want ik zou toch maar alles foutief interpreteren. Ik heb hem altijd blindelings vertrouwd, maar van toen af aan had ik iets van "dit klopt niet" en ben ik systematisch beginnen zoeken...

Uiteindelijk ben ik op het volgende gekomen. 10 maanden geleden toen hij nog op reis vertrok met zn vrouw om "het een kans te geven" had hij iemand leren kennen waar hij na de reis een paar keer mee afgesproken had om samen te gaan sexen want volgens haar waren ze zwaar verliefd, volgens hem niet.... daarna ben ik er op gekomen dat hij nog met een andere vrouw een relatie had op het moment dat hij me vroeg om samen met hem een toekomst op te bouwen, het volgende waar ik op kwam was dat hij met zn bijna ex-vrouw en zn liefje van op reis nog steeds geil mailde en smste en het allerlaatste als klap op de vuurpeil was dat hij opnieuw sex had met zn vrouw nog geen twee weken geleden.

Telkens ik iets vond, confronteerde ik hem daarmee en telkens zei hij dat het hem speet dat dit allemaal gebeurd was, maar dat hij op die momenten pas besefte wie of wat ik voor hem was of betekende en hij niet zonder mij kon leven, ik was echt wel de vrouw van zn leven enz en hij had met zn verleden volledig gebroken, dat gebeurde telkens ik op iets nieuw viel... de sex met zn vrouw had hij nadat ik hem een aller allerlaatste kans had gegeven, pas daarna ben ik op de hoogte gebracht van zijn stoeipartij met haar.

Gisteren heb ik al zijn spullen terug naar zn echtelijke woning gebracht en gezegd dat hij uit mn leven moest verdwijnen. Volgens hem begrijp ik hem niet enz... enz...

Het verhaal zou nog veel en veel langer kunnen zijn met heel veel details... maar het komt er op neer dat hij mij altijd overtuigde van zn liefde voor mij terwijl hij er achter mn rug maar op rotzooide. Het enige wat ik van hem wilde was dat hij eerlijk met me was, niet meer of minder. Sommigen zeiden dat ik teveel zocht, maar ik zocht en zocht omdat ik zocht om niets te vinden zodat ik het bewijs had dat ik hem kon vertrouwen zoals hij me steeds beloofde, maar ik zocht en iedere keer opnieuw vond ik iets, van foto's tot mails, tot smsen...

Wat denken jullie van dit 'verkort' verhaal ?

Hansje
Berichten: 725
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 1:01
Locatie: West-Brabant

Berichtdoor Hansje » wo 07 september 2005, 12:54

Dumpen!!

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Hans :evil:

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: nam ik het juiste besluit

Berichtdoor Massie » wo 07 september 2005, 12:56

... Wat denken jullie van dit 'verkort' verhaal ?
Dat je naar mijn idee de juiste stap hebt genomen.

X Mas.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 07 september 2005, 13:09

Mee eens.

Je gaat er je (te) dikwijls niet goed bij voelen, en de momenten dat je die liefde voor hem voelt, is er altijd iets negatiefs (achterdocht, angst opnieuw bedrogen te worden, wantrouwen) op de achtergrond aanwezig.

Beter door die zure appel bijten, na een tijdje zal je er blij over zijn.

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » wo 07 september 2005, 13:13

Wat ik me afvraag Honesty.... wat maakt dat je nu nog twijfelt?
... de hoop dat je hem toch nog kunt geloven?

Geloof toch in jezelf.
Geloof in wat je ziet en wat je weet.
Niemand is 100% goed of 100% slecht.
Maar deze man is slecht/ongezond voor jou en dat weet je zelf.
Je hebt de best mogelijke beslissing genomen.

Kijk niet meer naar hoe het had kunnen zijn, kijk naar wat het nu voor jou gaat worden!

Succes.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » wo 07 september 2005, 13:22

OOk ik sluit me aan in de rij:
als er eentje hier zijn lul achterna loop dat is hij het ... inderdaad kies voor jezelf en zet een streep onder dit contact!
Sterkte meid,
eL

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: nam ik het juiste besluit

Berichtdoor Jessebel » wo 07 september 2005, 14:10

maar het komt er op neer dat hij mij altijd overtuigde van zn liefde voor mij terwijl hij er achter mn rug maar op rotzooide. Het enige wat ik van hem wilde was dat hij eerlijk met me was, niet meer of minder.
Zijn vrouw had misschien ook ooit die wens gehad.

Ik zou er geen seconde aan twijfelen Honesty... hoewel je in je hart natuurlijk nog steeds heel veel van hem kan houden. Maar zet jezelf op no.1. Een man als dat maakt je niet gelukkig (understatement)

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » wo 07 september 2005, 16:15

Ik denk dat je er juist aan hebt gedaan en vraag me af wat die twijfel is die je voelt.

sterkte, Lila
live and enjoy

HONESTY
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 05 september 2005, 17:14

Berichtdoor HONESTY » wo 07 september 2005, 17:12

mss heb ik me verkeerd uitgedrukt...

ik twijfel niet en weet tot in het diepste van mezelf dat ik de juiste beslissing nam zelfs al doet ze pijn, maar was toch behoorlijk nieuwsgierig naar de reacties. laten we zeggen dat hij iets heel moois aan zich voorbij heeft laten gaan, zeker na alle alle alle laatste kansen die hij kreeg en dat zijn er heel wat.

bedankt voor de reacties, fijn te lezen dat ze unaniem zijn.

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » wo 07 september 2005, 17:15

Fijn dat je het zo ziet!!
Go Girl, dr zijn betere dingen voor jou!
live and enjoy

kike
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 22 december 2004, 22:46
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor kike » wo 07 september 2005, 18:27

..het lijkt me heel duidelijk...geen parels voor de zwijnen.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 07 september 2005, 19:34

dumpen.

dumpen en je tranen drogen...

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » wo 07 september 2005, 19:39

Je gevoel geeft altijd het juiste antwoord...soms is het moielijk om ernaar te luisteren..Jij hbet dat wel gedaan...

Nu uithuilen en dan op zoek naar waar geluk...als dat echt bestaat...denk het wel... :D
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Reddy
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 15:54

Berichtdoor Reddy » do 08 september 2005, 23:00

Honesty,

Zoiets is mij ook overkomen. Zo'n man vertrouw je toch niet meer???!!! Dumpen die handel, ook al is het mss moeilijk. Vertrouw er maar op dat er betere tijden komen. Heus ik heb het allemaal gehad. Mijn vriend...... althans dat dacht ik.... met zijn hele harem en nog een ervan zwanger gemaakt ook!!! En niet mij!!! Dumpen, jezelf weer terugvinden, en dan weer er tegenaan!!! Heus, zo'n eikel verdien je niet!!!
Sterkte en liefs,
Reddy

HONESTY
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 05 september 2005, 17:14

Berichtdoor HONESTY » vr 09 september 2005, 17:50

...quote: de man die de rigoureuze beslissing nam om van zijn vrouw te scheiden...: unquote

was dat eigenlijk wel zo ? ik denk het niet. als je op een gegeven moment terug geil gaat mailen met je vrouw (en ondertussen nog contact houdt met al die andere) terwijl je met je minnares samenwoont en je daarna door je vrouw laat verleiden.... ik weet niet of hij echt wilde scheiden hoor, want uiteindelijk heeft hij haar (en die anderen ook niet) nooit echt gelost al beweerde hij van wel... ze zijn naar dat punt gegroeid tot ze uiteindelijk sex hadden met elkaar en hoe lang zou het hebben geduurd voordat hij bezweek aan de uitnodiging van die andere om eens effe te komen n... . nu kan hij zijn vrouw krijgen en hebben zoals hij haar wilde omdat ze beseft dat hij idd in staat is om haar te verlaten, alles zal nu kunnen en mogen, zelfs vriendinnen er op nahouden mag nu en hij van zijn kant zal er ook wel geen problemen mee hebben dat ze het met een ander doet.. wat ik bedoel, iedereen heeft het recht om te zijn wie hij wil en als ze op elkaar gelijken, wat uiteindelijk blijkt te zijn... leugens, bedrog, bedriegen, vreemdgaan enz... wel dan hebben ze elkaar wel gevonden, maar of ze daarom op termijn gelukkig zullen worden met elkander is wel een andere vraag, want uiteindelijk is het emotionele aspect in een relatie niet te verwaarlozen...


Dit was één van mn laatste stellingen over hem. Thanks voor de reacties die gekomen zijn.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten