Een relatie verbreken en de draad weer opnemen

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 24 augustus 2002, 1:21

Djengiz ik heb je boodschap nu wel beter begrepen . ik wens je ook veel geluk .

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 24 augustus 2002, 1:29

Ryan , ik voel dat je relatie nog echt leeft na 32 jaar en ik heb daar echt respect en bewondering voor . Ik denk ook dat het echt een diepe wens van je is .
Over midlife crisis gesproken , het zou zo kunnen heten maar het is wel sterker daar mijn vriend het gevoel heeft niet zoveel jaren meer te kunnen leven en physisch wel steeds achteruitgaat . Nochtans vecht hij er erg tegen , dat vraagt ook veel energie . Dus laten we zeggen dat het om een bewustzijn gaat dat er echt nog weinig tijd overblijft . Ik vind het fijn dat jij en de andere mensen van dit forum met me meeleven en ik kan jullie verzekeren dat indien ik het geluk heb dat we weer samen zijn jullie als eerste mijn geluk zullen weten.
Ryan , ik ga wel echt het leven naar me toe laten komen maar ik kan wel een lange tijd wachten hoewel ik geen penelope ben .Het is het waard .

murielleke

Berichtdoor murielleke » za 24 augustus 2002, 2:29

Droomvlinder, misschien bedoelde ik met het poëtische dat ik elders noemde t.a.v. jou iets dergelijks als Amarige. Het is zo speciaal, zoals jij je uitdrukt, een 'beetje' verpletterend mooi soms. Dat voelt ook wel heerlijk hoor. Ondanks jouw zorgen biedt je iets moois... of zo...

Muriël

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 25 augustus 2002, 12:51

Lieve murielle,

Dank je voor je lieve woorden. Ik heb het erg moeilijk voor het ogenblik . Maar jullie medeleven helpt echt . Dit forum ook , omdat het intimiteit met anderen toelaat .
Mijn vriend heeft me een prachtige tekst gelaten : L'étranger van Grame Allwright( de vreemdeling).
Ik denk dat het een vertaling is van een engelse tekst van Leonard Cohen, maar daar moet ik nog achter komen . Indien dat zo is stuur ik hem op dit forum want hij verwoord perfect wat we beleven . Liefs

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » zo 25 augustus 2002, 14:19

@Droomvlinder.

Ja mijn relatie leeft, ook na 32 jaar. Maar zeer zeker niet gelijkblijvend. Je kunt zeggen bruist, kolkt, maar ook een oase van rust en vertrouwdheid. ZEER tegenstrijdig.
Soms zijn we meer een relatie als Liz Taylor en Richard Burton. Die zijn een paar maal gescheiden en weer getrouwd. Nu, wij hebben het scheiden nog niet gedaan. Ik durf echter niet te beweren, dat het ons niet zal overkomen.
Dus, ook IK heb zeker mijn problemen in mijn relatie (en steeds gehad). Maar daar moet je dus mee omgaan.
Ook al is dat soms ondraaglijk pijnlijk, naar de eigen beleving en die van de partner.
Vooral, als je niet van elkaar af wilt, maar in sommige aspecten van jezelf zijn ook niet MET elkaar kunt leven.
Je herkent dat in je eigen relatie.

[This message has been edited by Ryan (edited 25-08-2002).]

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 25 augustus 2002, 14:39

Ryan , ik voel dat je me begrijpt. En ik ben me bewust van het feit dat je beleving zeker niet altijd "rozengeur en maneschijn "is.De mijne was dat ook niet , te meer dat de ondekking van een ongeneeslijke ziekte moeilijk te verwerken was voor elk van ons beide en dat de ziekte stilaan een soort derde partner is waar je rekening moet mee houden op de meest onvoorziene momenten. Maar het verdiept je relatie. En jij verdiept zeker ook de jouwe in je moeilijke periodes.
Eén ding : mocht het ooit tot een scheiding tussen jullie komen : praat lang met elkaar , maar ik denk dat jij daar zeker geen moeite mee zal hebben .
Nu heb ik het moeilijk door het tegenstrijdige in het gebeuren voor mij en mijn ex-vriend.Ik slaag er wel in naar buiten te gaan en normale contacten te hebben met andere mensen. Er is zelfs een dynamiek want door het feit dat ik alleen ergens heen ga praat ik ook anders met mensen , ik ben meer beschikbaar.

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » zo 25 augustus 2002, 18:04

@Droomvlinder,
Ja, je bent weer beschikbaar.
Misschien heeft je ex-vriend dat ook in zijn overwegingen meegenomen i.v.m. zijn ziekte.
Ik weet niet hoe lang hij nog kan leven. En gunt hij je een nieuw leven met een ander.
In ieder geval is het aan jou om je leven te herschikken, met dankbaarheid voor het verleden.
Nogmaals veel sterkte.
Overigens, mijn emailadres staat in mijn profiel.
HansRyan

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 25 augustus 2002, 22:04

Dank je Ryan. Ik mail je vast een dezer daar ik op dit topic niet dieper kan gaan.
Vanavond moet ik het eindwerk van mijn zoon herlezen. Een goede afleiding.
Groetjes

murielleke

Berichtdoor murielleke » zo 25 augustus 2002, 23:22

Voel je gekoesterd, Droomvlinder!
Als dat gedicht nog opduikt: graag! Jij weet je te verwoorden, en Leonard Cohen... tja... graag dus!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 26 augustus 2002, 6:54

murielleke,

Het gedicht duikt zeker op,in het frans kan ik het wel zenden maar de tekst is vrij moeilijk en voor verkeerde interpretatie vatbaar. Daarom wil ik eerst zien of het geen vertaling is van een tekst van Leonard Cohen want Grame Allwright zingt heel veel vertaald in het frans van L.Cohen.Tot binnenkort .

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 21 februari 2003, 17:00

Ik haal dit weer boven want vandaag zijn juist 6 maand verlopen.Mijn allerliefste partner , de man van mijn leven heeft me gemeld dat hij de draad definitief verbreekt .
Gisteren zei hij nog dat hij van me hield en dat ik zijn liefde niet zou verliezen .Hij is een andere relatie begonnen , ik wist dat , en stelde een open relatie voor .Daar was aan de andere zijde geen plaats voor . Ik heb waarschijnlijk het goede moment voorbij laten gaan , hij stelde me een maand of 3 terug voor deze relatie te verbreken . Ik wilde dat niet voelde me niet klaar om opnieuw direct een relatie met hem aan te gaan en hem te doen breken . Ik ben erg dankbaar voor die prachtige 15 jaren maar ik ben nu wel verscheurd .

Gluurdertje
Berichten: 189
Lid geworden op: za 10 november 2001, 2:01
Locatie: Almere

Berichtdoor Gluurdertje » vr 21 februari 2003, 17:33

Veel, heel veel sterkte gewenst droomvlinder.......

Glu
(die niet veel met je heeft kunnen spreken, dit topic nooit eerder gevolgd heeft, maar kan begrijpen dat je nu pijn lijdt)

garry
Berichten: 176
Lid geworden op: za 04 januari 2003, 2:01
Locatie: westelijk utrecht

Berichtdoor garry » vr 21 februari 2003, 20:32

Sterkte, butterfly. En wordt geen nachtvlinder...

garry

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 21 februari 2003, 20:54

Ik dank jullie , maar dit is zo onbegrijpelijk , hij zegt me dat hij nu de datum er was klaarheid moest scheppen voor zichzelf en egoistisch kiezen wat voor hem het beste leek . Ik kan dat alleen maar bijtreden , maar we waren zo gelukkig en de breuk kwam niet door iemand anders , alleen moet ik wel begrijpen dat hij iets anders wilde beleven We hebben elkaar in die 6 3 keer terug gezien en het was telkens intens en ontroerend .We waren met die ontmoetingen gestopt omdat hij die nieuwe relatie wel gezegd had dat ik in zijn hart leefde maar niet dat we besloten hadden elkaar af en toe te ontmoeten .We voelden dat als een verraad tegenover iemand .
Ik heb nu nog een laatste maal met hem telefonisch gepraat en zie wel in dat ik nu definief loslaat , je kan iemand die je zoveel en zolang zoveel liefde gaf niet verplichten daar mee door te gaan , je kan alleen maar hopen dat zijn beslissing hem tenminste geluk zal brengen. Ik heb wel duidelijk gezegd dat niettegenstaande dit alles de deur nog open staat maar ik mag mijn liefde niet meer cultiveren .Ik moet nu alleen verder. Hij heeft me gezegd dat hij nu de verantwoordelijkheid voor zijn beslissing zal dragen en ik denk dat de klaarheid die hij geschapen heeft in ieder geval beter is dan geen keuze maken of opnieuw met mij iets beginnen zonder dat dat hem bewust gelukkig maakt .
Gelukkig dat ik hier wat kwijt kan aan lieve mensen die zelf zoveel meemaakten .
Deze mooie lentedag eindigt wel al de koudste winter

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » vr 21 februari 2003, 22:00

Lieve droomvlinder, ik wil niet dat je verdriet hebt.
Zoals ik je verhaal nu lees begrijp ik niet waar om hij daarvoor kiest. Ik hoop voor jou dat jij het wel begrijpt of gaat begrijpen.
En dat het uiteindelijk voor jou ook een goede wending neemt. Maar voorlopig sterkte met je verdriet.

liefs Amada


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten