'relatie'/'liefde'

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Zie jij je partner als je beste vriend/vriendin?

-ja
25
78%
-nee
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

'relatie'/'liefde'

Berichtdoor Jessebel » do 07 juli 2005, 23:15

Misschien een beetje een vreemde vraag...

Maar soms heb je al heel lang een bepaalde beleving en denk je dat dat logisch is, maar... misschien zit het toch heel anders in elkaar voor anderen?

Anders gezegd.. laatst vroeg iemand bij 'neverending questions'; is rood wel rood?
En zoiets vraag ik me af.. misschien zie ik met mijn oog een andere 'rood' dan een ander...

Ik begin maar met een simpele vraag in de poll..

Maar ik vraag me veel meer af.. wat nou eigenlijk een relatie is? Wat is het verschil tussen 'houden van je beste vriend' en 'houden van je partner'? Is wat voor mij benauwend voelt (klefheid bijv), wat een ander juist ziet als passie?
Wat zoek je in een relatie.. wat heb je 'nodig' om te weten dat het goed zit? Wanneer ga je twijfelen aan liefde? Hoe uit je liefde en verwacht je dat liefde geuit wordt?

En aansluitend op het 'sexrelatietopic', een vraag die misschien beter weergeeft wat ik bedoel; stel je hebt een sexrelatie.. waar houden van en verliefdheid optreedt. Wanneer houdt het op een sexrelatie te zijn, maar een echte relatie?

Misschien een beetje vaag topic, ook door de vele vragen.. omdat ik niet precies weet hoe ik mijn vraag overkoepelend moet stellen... :roll: :)

Waarom mijn vraag? Nou in ieder geval niet omdat ik twijfel aan mijn relatie :) . Wel omdat ik zo'n vermoeden begin te krijgen dat er wel degelijk 'subtiele' verschillen in opvattingen zijn hierover.

Ohja.. geef gerust antwoord op de vraag die je het meeste aanspreekt! :lol:

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » do 07 juli 2005, 23:26

ja, mijn partner is mn beste vriendin
live and enjoy

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 07 juli 2005, 23:37

Kijk, da's duidelijk! :lol:

Misschien ben ik ook duidelijker als ik mijn hele topicopening maar verander in de vraag;

Wat maakt het voor jouw een 'echte' (goede) relatie?

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » do 07 juli 2005, 23:41

dat ik haar vertrouw, met haar kan lachen, kan praten en lekker kan vrijen
live and enjoy

@nn@tin
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21 september 2004, 13:53
Locatie: gouda

Berichtdoor @nn@tin » vr 08 juli 2005, 9:17

Mijn vriend is ook mijn beste vriend.
Maar dat niet alleen. Hij is mijn soalmate ook. We delen alles samen. Steunen elkaar waar nodg is. Zullen de ander nooit laten vallen. Voelen elkaar goed aan. Maar laten elkaar ook los om zelf te ontplooien voor wie we zijn. We kunnen bijelkaar 100 % ons zelf zijn zonder dat we ons voor elkaar hoeven te schamen. Alles in onze relatie is bespreekbaar. Geheimen kennen we niet voor elkaar. En fantasieen zijn daarnaast bespreekbaar en uitvoerbaar. Het is geven en nemen in een relatie. En wij geven elkaar alles wat in ons macht ligt om elkaar gelukkig te zien. Elke dag invensteren we in onze relatie zodat er geen sleur ontstaat.
Hij is voor mij de perfecte lover en ik zou geen leven meer zonder hem kunnen en willen voorstellen. Want samen zijn we 1 en kunnen we de hele wereld aan. Onze liefde is zo sterk dat er niks of niemand niet tussen komt. :lol:
Maak van elke dag een feest!

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » vr 08 juli 2005, 10:05

Mijn vriend is mijn beste vriend, de persoon waar ik het meest mee deel en kan delen. Waarbij ik helemaal mezelf kan zijn, die mij accepteert zoals ik ben.
Een vriendin ontdekte een tijdje geleden dat haar man er een minnares op nahield. Haar wereld stortte in, haar huwelijk strandde. Bedrogen voelde ze zich, haar kinderen verder voor een groot deel alleen opvoeden, finaciele toestanden. Maar waar ze het meest mee zat was: 'de man waarvan ik dacht dat het mijn allerbeste vriend was, blijkt dat niet meer te zijn.'

eL

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » vr 08 juli 2005, 10:13

Misschien een beetje een vreemde vraag...
LOL...
Vreemd weet ik niet, maar het is wel wazig :wink:

Zie jij je partner als je beste vriend/vriendin?
vraag je, en ik zit een beetje met de term 'beste' aan... Kan je daar gradaties in aanbrengen? Ik weeg mijn vriendschappen niet, zou het kwetsend vinden als ik ze op een rijtje zou moeten zetten met een nummertje, 'and the winner is...'

Dus draai ik de vraag een beetje bij.
Zou ik met mijn 'beste' vriend om kunnen gaan zoals ik met mijn partner omga?
Dat antwoord is volmondig: nee. Het is een fijne snuiter, maar ik zou er niet mee samen kunnen leven.

Hoe uit je liefde en verwacht je dat liefde geuit wordt?
Dat is voor mij wel een kernvraag...
Ik verwacht eigenlijk niks, maar kan wel teleurgesteld worden. Verwacht ik dan toch wat terug?

Iago, ook wazig :P

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » vr 08 juli 2005, 10:16

ik denk wanneer je niks verwacht, maar toch teleurgesteld kan worden, dat je toch iets verwacht hebt.... je kan namelijk alleen maar teleurgesteld worden door je eigen verwachtingen.

liefs, Lila
live and enjoy

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » vr 08 juli 2005, 10:47

Ik doe dat wel, Iago. Willen of niet, ik heb een beste vriend, een tweede beste en een derde beste. Het voelt zo aan, maar ik ga het hen niet vertellen natuurlijk. Alleen die allerbeste, die weet dat, en de anderen weten dat ook dat ik dat zo bezie.

En ik heb een beste vriendin, en ja, da's mijn partner. :D

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Berichtdoor Oceann » za 09 juli 2005, 21:35

(edit redactie: reactie Zeus verplaatst)

Zeus
Geslacht: Geslacht:Mannelijk
Geregistreerd op: 7-7-2005
Berichten: 2
Woonplaats en activiteit: Rotterdam, ondernemer relatie/liefde

Beste Jessebel,

Dat zijn een hoop vragen die we wellicht kunnen herleiden naar het volgende; iedereen is uniek en heeft daarmee zijn eigen verwachtingspatroon en referentiekader.

Dat er dus een verschil in opvatting is over deze onderwerpen lijkt me dus haast wel logisch. Ik denk dat de 'problemen' pas beginnen als de verschillen niet meer subtiel zijn en een goed gesprek en respect voor elkaar dus niet meer voldoende zijn.

De één is dus op zoek naar een vriendin waar hij alles mee kan delen, een maatje, etc terwijl een ander graag zijn eigen leven er op na houdt. Beide gelukkig met een heel andere invulling van het woord relatie.

Ik zou die 'subtiele' verschillen omarmen en gebruiken om de horizon van beiden te verbreden.

Succes.


Zeus


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten