Verliefd op een net vrijgezelle man

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Verliefd op een net vrijgezelle man

Berichtdoor Lianne » zo 26 juni 2005, 22:31

Ik ben verliefd.

Hij lijkt het ook wel een beetje te zijn en zegt me al lang leuk te vinden, maar hij heeft net een lange relatie achter de rug en alleen al het woord 'relatie' boezemt hem angst aan.

Wel vindt hij het leuk om contact met mij te hebben. Tot nu toe ben ik terughoudend geweest in het mezelf laten zien qua gevoel naar hem, alleen vanmiddag... vroeg hij er zelf naar. Hij opende als het ware de poort, om hem daarna weer te sluiten. Ik vraag me dan af waarom hij blijkbaar graag wil dat ik me kwetsbaar naar hem opstel. Had hij het nodig om van mij te horen hoe ik over hem denk of wat ik voor hem voel?

Hij kan me raken. Ik zit hier nu sip te wezen en dat na een lange wandeling met hem door het bos - door hem verzonnen - en het zitten met hem op een handdoek, met bier en cola, door hem meegenomen. Lekker in het zonnetje, met stelletjes en kinderen om ons heen.

Hij vroeg mijn mailadres en liet weten snel weer met me af te willen spreken. Vorige keer zei hij dat zijn gevoel 'ja' zegt, maar zijn hoofd 'nee'. Hij is ook bang om onze 'vriendschap' te verpesten. Soms echter kijkt hij met een verliefde blik naar me en hij zegt 'ik weet niet wat ik ermee aan moet'.

Ik weet niet of jullie wat zinnigs kunnen zeggen over hoe ik me het beste kan opstellen naar hem of dat jullie zelf weten hoe het voelt om gevoelens voor een ander te hebben vlak na een lange relatie. Ikzelf ken dat namelijk niet. Het belangrijkst is dat ik het even kwijt wilde, want ik...

....pffff... mijn laatste relatie is twee jaar geleden. Ik heb er erg veel zin in. Ik wil zijn lippen zoenen iedere keer dat mijn oog erop valt en soms voel ik de zenuwen door me heen schieten. Ik denk elke dag aan hem en ik doe zo mijn best om me op de 'juiste' manier naar hem op te stellen (niet te close en niet te afstandelijk) dat ik me niet echt op mijn gemak voel. Ook zijn boodschappen zijn dubbel, hetgeen misschien logisch is.

... maar waarom dan die directe vragen van hem? Het gaat hem niet om zijn ego, maar waarom dan wel? Te directe vragen durf ik hem niet te stellen, bang dat ik hem afschrik. Hij zei daar wel over dat hij niet 'het spelletje' wilde spelen van de onwetende - hij zag al dat ik meer voor hem voelde... maar: als hij er dan nog niets mee wil, breng het dan ook niet ter sprake denk ik dan stiekem.. of...

Groetjes,
Een Lianne vol met vragen en een naar gevoel....

Nick_43
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 maart 2004, 2:12
Locatie: Terneuzen

Berichtdoor Nick_43 » ma 27 juni 2005, 0:04

Hmmm.. klinkt moeilijk.. iig kwetsbaar...

Mijn eerste reactie is dat hij inderdaad wel iets voor je lijkt te voelen, maar dat hij gewoon tijd nodig heeft om (het eindigen van) zijn eerdere relatie te verwerken en opnieuw een evenwicht, een eigen plekje in de maatschappij te vinden..

Geef hem tijd... een houd wat jullie al hebben warm..

Maar ja.. wie ben ik...
Greetz Nick

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 27 juni 2005, 4:14

Hmmmmm mijn eerste inval op je vraag 'waarom?' is...

Bevestiging


Hoe het op mij overkomt is dat hij er inderdaad mee zit.. hij twijfels heeft of hij er wel klaar voor is.. maar heel graag wil qua gevoel... en eigenlijk die bevestiging bij jou zoekt om dat extra standje in zijn eigen rug te krijgen.

Hij is bang er niet klaar voor te zijn.. bang dat hij iets moois verpest door te snel handelen... en wil dat van jou horen om zekerder te zijn van het feit dat hij het niet kán verpesten....

denk ik..

Uit eigen ervaring; een persoon die zeer dicht bij me staat... had vorig jaar een relatie verbroken die slecht voor haar was (als ik het mag zeggen; egocentische klootzak was hij :? ). Maar het was haar jeugdvriend, waar ze al lange tijd mee samen was...
Toen het uit was leerde zij een jongen kennen waar ze binnen no-time helemaal gek op was.. en hij op haar..
maar voor een relatie hield hij de boot af.. want hij had ook net zijn langdurige relatie verbroken. Door gevoelsredenen, dus niet zoals die vriendin van me duidelijke feitelijke redenen dat hij haar blijkbaar niet respecteerde, haar manipuleerde terwijl hij stiekem regelmatig eigen dingen deed :evil:.

Zij was er klaar voor, hij niet.. emotioneel..

Zij ging terug naar haar ex.... gaf de nieuwe jongen zoveel mogelijkheden maar hij bleef twijfelen.. en ze viel weer voor de mooie woorden van die lul van een ex..

Maar niet naief.. ze was kritisch.. gaf het een kans op haar voorwaarden.. maar het was stuk..

Een jaar later... is de andere jongen 1 jaar vrijgezel.. heeft alles 'verwerkt'. afgesloten... in dezelfde tijd heeft mijn vriendin haar ex definitief de bons gegeven...

En tot nu toe.. leefde die andere jongen en mijn vriendin heel gelukkig :D :wink:

Vorig jaar waren ze al duidelijk 'voor elkaar bestemd' .... maar in mijn ogen was hij heel verstandig... en probeerde met alle macht zijn gevoel te relativeren voor mijn vriendin. Ze hadden afgesproken elkaar voorlopig niet te zien, tot ze er werkelijk uit waren.

Als ze dit niet hadden gedaan... waren ze heel even gelukkig geweest en was de boel toch gaan escaleren denk ik. Nu is het een hele mooie start van een hele mooie relatie.

Wat ik ermee wil zeggen (ja Lianne wat MOET je met dit hele verhaal :roll: :lol: ) geef hem de tijd... volgens mij pusht hij zichzelf; geef hem rust..laat hem zichzelf niet pushen..
Als het werkelijk liefde is tussen jullie, zal tijd niets kapot maken maar alleen maar doen helen, en erna intensiveren...

Geef hem de tijd... dat is een investering in jullie mogelijke toekomst

:)

(two cents)

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » ma 27 juni 2005, 9:12

Wouw Jess!!!
Thanks!!

Een reactie waar ik emotioneel door geraakt word en waar ik echt iets aan heb. Het heeft me geïnspireerd om een mailtje te schrijven (ja, de goede man zit nogal diep..). Ik heb het mailtje nog niet gestuurd. Ik wil hem eerst even hier neerplanten en horen hoe het overkomt als ik een dergelijke mail stuur.

EDIT!!

Ik heb de brief er weer afgehaald om twee redenen.
(1) Mijn zus heeft me ermee geholpen vanmiddag :-)
(2) Ik ben bang dat mijn verhaal herkent wordt.

Lianne.
Laatst gewijzigd door Lianne op ma 27 juni 2005, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » ma 27 juni 2005, 11:02

Net besloten om de mail te laten eindigen bij 'lief voor jezelf'.
Dat verhaal over praten over ex hoeft er denk ik niet bij.

Ik vind het lastig om te bedenken hoe de brief overkomt.
Nog steeds niet verstuurd dus.

Lianne.

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » wo 29 juni 2005, 8:14

Brief is bij hem goed aangekomen.
En nu maar hopen dat ik de kracht en de wijsheid heb om normaal met hem om te gaan... als vrienden.. zonder goede kijk op de toekomst, alleen een (sterk) gevoel. Pfffft...

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 29 juni 2005, 13:23

hey Lianne...
ik sluit me aan bij Jessebel, vind het erg mooi en herkenbaar wat ze schrijft...
ik denk (voor wat het waard is) dat tijd hetgene is jullie nodig hebben. tijd om elkaar te leren kennen, vertrouwen en rust bij elkaar te vinden. de rest volgt dan wel...

katarine die nu als lijfspreuk heeft : we'll see...en daar rust door vind.

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » do 28 juli 2005, 11:17

Inmiddels is dit verhaal een kleine maand oud, maar nog zo nieuw als maar zijn kan... Tussen hem en mij is er nu wel meer openheid. Hij kent mij nu beter en ik hem. Gevolg: ik vind het nog leuker dan in het begin. Hij spreekt me aan met wat hij zegt, hoe hij het zegt en hoe hij omgaat met zijn ervaringen: bewust, kritisch, nadenkend...

Mijn hormonen draaien op volle toeren. Verdorie! Als hij naast me op de bank zit hoef ik mijn arm maar naar hem uit te strekken om hem aan te raken, maar ik deed het geen enkele keer. En niet eens omdat ik denk dat het hem niets zal doen, integendeel.

We hebben nu al een paar maanden een ''vriendschap''. Eergisteren heb ik hem voor het laatst gezien en we hebben nog gemaild. Ik hoop dat we binnenkort in de bios belanden ofzo...

Dus: houd afstand en houd het tegelijkertijd warm..
Dat is me gelukt tot nu toe, maar moe word ik er wel van.

Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem
Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem
Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem
Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem Ik wil hem

Ahhhhhhhh!!

Lianne.

lola2579
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 juli 2005, 11:57

Berichtdoor lola2579 » do 28 juli 2005, 15:44

Hi Lianne,

Hebben jullie het er nog af en toe over? Dat het niet onbesproken blijft omdat niemand meer wat doet om maar vooral niets te doen :?

Haha. Ik leef met je mee denk ik :P . Ik ben persoonlijk nogal van het hoteldebotel verliefd worden. Toch heeft "rustig aan doen" mij wel eens gered van foute mannen en overhaaste beslissingen. Maar aan de andere kant weet ik ook hoe ongemerkt het tussen je vingers kan glippen.

Ik hoop in elk geval dat je op een gegeven moment wat met je verliefdheid kan...Unleash the beast :twisted:

Petje af voor je geduld en inlevingsvermogen!!!

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » do 28 juli 2005, 18:57

Hoi Lola,

Dank je voor je reactie.

Je hebt gelijk.. het kan tussen je vingers doorglippen als je dus allebei maar 'niets' blijft doen... Ik hoop dat dit niet zal gebeuren.

Over 'the beast'... yeah... it's waiting for the right time, for the right move...

Ik ben gewoon bang om hem af te schrikken, noem het onzeker.
Terwijl ik weet dat hij me niet onaantrekkelijk vind...

Ik ben gewoon bang om iets 'fout' te doen, omdat ik hem zo fantastisch vind. Niet dat ik me blind staar, of een niet-kloppend-roze-beeld van hem heb.. Ik ken hem wel een beetje nu en wat ik zie bevalt me gewoon erg goed. Zo gauw hij zijn kont gekeerd heeft wil ik hem alweer zien....

Lianne, very in love.

Gebruikersavatar
oneandonly
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 11:09
Locatie: t Gooi, van 't leven genietend

Re: Verliefd op een net vrijgezelle man

Berichtdoor oneandonly » di 02 augustus 2005, 14:51

... maar waarom dan die directe vragen van hem? Het gaat hem niet om zijn ego, maar waarom dan wel? Te directe vragen durf ik hem niet te stellen, bang dat ik hem afschrik. Hij zei daar wel over dat hij niet 'het spelletje' wilde spelen van de onwetende - hij zag al dat ik meer voor hem voelde... maar: als hij er dan nog niets mee wil, breng het dan ook niet ter sprake denk ik dan stiekem.. of...
Ik kan me hier wel iets bij voorstellen. Hij ziet jou wel zitten, en houdt zeker de optie open van een serieuze relatie. Aan de ene kant wil hij wellicht even rustig aan doen om de vorige relatie te verwerken en te zorgen dat jij niet slechts een 'substituut' voor een weggevallen relatie voor hem bent, aan de andere kant wil hij wel eerst zeker weten met wie hij straks misschien in zee gaat. Soort van zekerstelling als het ware zodat hij niet eindeloos veel tijd en energie in iemand gaat steken waarvan hij achteraf had kunnen weten (als die vragen niet gesteld waren) dat het niets zou kunnen worden. Hij wil als het ware valkuilen voorkomen door meteen al in het begin directe vragen te stellen, zonder dat hij echter direct een relatie wil.

Pfff... ik weet niet of ik helder ben, begrijp nauwelijks m'n eigen epistel nog :shock:
Anyway, het is een leuke draad, ben heel benieuwd hoe het verder gaat en wens je veel succes (en geduld :P ) !
Geniet!

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » wo 03 augustus 2005, 11:57

Dank je wel voor je reactie.

Ik verneem al een week niets van hem...
Ik probeer me met andere zaken bezig te houden.
Spiritualiteit is geliefd bij me op het moment.
Als vrijgezel heb je nog extra vaak te maken met jezelf.
Alleen zijn..
Dus: werken aan mezelf voelt goed.
Veel lezen, nadenken, oefeningen, voelen.
En.. vaak mijn mail checken :wink:

Lianne.

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » do 15 september 2005, 7:48

Nog steeds is dit verhaal gaande...

Ik weet inmiddels dat hij me erg leuk vindt.
Hij wil tegelijkertijd voorlopig geen relatie starten.
Ziet hij alleen maar de opties 'perron' en ' sneltrein' voor zich?
Er zit nog het e.e.a. tussen.....

Als het goed is blijven we de komende tijd wel gezellige dingen ondernemen.
Tot zover de update....

Lianne.

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » zo 09 oktober 2005, 1:47

mmm eens kijken of ik snap wat er staat. tss nogal laat wanneer ik dit schrijf.

ik lees je verhaal als de man in dit verhaal.
zelf zit ik met een relatie van 14 jaar achter de rug. en tijdens het uitzoeken waarom deze relatie is mis gegaan ben ik opzoek gegaan bij iemand die in mijn relatie een grote indruk heeft achter gelaten. ik was bijna met haar iets begonnen. en nu , nu kan ik met haar beginnen maar weet niet hoe en wat. moet ik nu al in een nieuwe relatie stappen? moet ik al dingen verwachten in een relatie en vooral vind ze mij leuk of vind ze me aandacht leuk. en dus directe vragen naar haar toe, vind je me leuk. waarom dan, hoezo een relatie met mij. zelf twijfel ik ook maar sta niet negatief tegenover een nieuwe relatie maar ben wel angstig voor weer een mislukking. ik ben niet het type "veel vlees nu en straks serieus". maar ze is zo lekker en leuk. maar ik wil een eigen stuk in mijn leven. een herinering dat ik ook alleen leuke dingen heb gedaan. en dan weer de zekerheid van ja ze wil me. 2 dagen later weer van Nee ik moet nu niet al aan een nieuwe relatie beginnen.
ik denk dat je hem moet laten gaan, laat hem zijn ding uitzoeken en blijf open naar elkaar. uiteindelijk komt er een antwoord en als het te lang duurt heb je voor je zelf een antwoord.
Ook al schijnt de zon niet, de warmte is altijd voelbaar


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten