Vertrouwen

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

Vertrouwen

Berichtdoor miki » wo 15 oktober 2003, 13:02

Een tijdje terug bespraken mijn lief en ik een ervaring die we samen hebben en waarover we allebei eigenlijk verbaasd zijn, verwonderd misschien wel...

We hebben elkaar een maand of zes geleden leren kennen, aanvankelijk vriendschappelijk maar al snel ook seksueel. Mijn lief is gesteriliseerd omdat hij geen vader meer wil worden en dat heeft hij me verteld voordat we de eerste keer de liefde bedreven. We gebruikten dus een condoom, alleen om het risico van een SOA te vermijden.

Na een paar weken, gedurende een prachtige, intieme en warme avond, bleef die condoom in één keer achterwege. We keken elkaar een seconde aan en onze harten waren het met elkaar eens... onuitgesproken gaven we elkaar het vertrouwen... puur op basis van gevoel was het goed.

Voor twee rationele mensen die wij zijn was dit een heel bijzonder moment waar we achteraf allebei lichtelijk verbaasd waren over ons eigen handelen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een vergelijkbare ervaring hebben.

Nature
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 06 oktober 2003, 18:42

Berichtdoor Nature » wo 15 oktober 2003, 13:29

De eerste keer dat mijn vriend en ik zonder condoom vreen, voelde ook als het geven van een stukje vertrouwen.
Nu wisten we wel van elkaar dat we elkaars eerste waren, maar toch neem je in het begin toch het zekere voor het onzekere.
Ik bedoel, je weet het natuurlijk nooit 100% zeker, vooral in het begin.

Maar als wij niet elkaars eerste waren zou ik niet op vertrouwen afgaan.
Want je kan hem misschien vertrouwen, maar of je zijn expartner(s) kunt vertrouwen is een ander verhaal natuurlijk.
Mijn ouders hebben zichzelf eerst laten testen voor de zekerheid, omdat ze allebei al een relatie (zonder condoom) hebben gehad.

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 15 oktober 2003, 13:34

Ik heb in mijn hele leven nog nooit met een condoom gevreeen behalve dan met LOL condooms.
Skip en ik hebben ook bij de eerste keer geen condoom gebruikt ondanks dat zij wist dat ik nooit condooms gebruikte.
Wat dat betreft ben ik naief of goed van vertrouwen.
Als iemand had geeist dat ik een condoom moest gebruiken had ik dat waarschijnlijk wel gedaan maar dat is nooit gevraagd.
LeAvEr DeA aS sLeAf

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 15 oktober 2003, 13:39

(ik ben wel twee keer op AIDS getest)
LeAvEr DeA aS sLeAf

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Goldengirl » wo 15 oktober 2003, 13:48

"Want je kan hem misschien vertrouwen, maar of je zijn expartner(s) kunt vertrouwen is een ander verhaal natuurlijk."

dat is denk ik eigenlijk waar het om draait

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

echt vertrouwen

Berichtdoor miki » wo 15 oktober 2003, 15:20

De essentie van mijn vertrouwen in mijn lief is dat als hij mij aangeeft dat het voor mij safe is om zonder condoom met hem te vrijen, ik daar blind op vaar.

Evengoed geldt dat wanneer ik mijn lief laat weten dat het voor hem safe is, dat hij daar blind op kan vertrouwen. In mijn geval betekent dat dat ik kan uitsluiten dat ik een SOA heb omdat ik de laatste 10 jaar alleen maar veilig heb gevreeën.

Waar mijn vraag veel meer over ging is onze verwondering over het feit dat twee mensen elkaar zo snel kunnen vertrouwen en dan ook nog onuitgesproken...

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 15 oktober 2003, 16:48

Nadat ik al enkele weken seks had met mijn vriendin, ervan uitgaand dat zij veilig was (ze kwam ook uit een relatie die vele jaren duurde, ik ook en ik wist 100% zeker dat ik veilig was), bleek dat ze tussen mij en haar vorige vriend betrekkingen had gehad met verschillende mannen. ZONDER condoom. Nochtans is zij een verstandig persoon, maar toch blijkbaar onverantwoord in the heat of the moment.

Kom ik dus in the picture en vrijdt ze met mij zonder condoom, zonder dat ik wist dat ze onveilig had gevreeën. Wie weet had ze mij kunnen besmetten ?! Ik voelde me dus niet bepaald happy. Gelukkig bleek ze niet besmet, maar als ik eraan terug denk, word ik terug een beetje boos. :(

Nature
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 06 oktober 2003, 18:42

Berichtdoor Nature » wo 15 oktober 2003, 17:02

Nadat ik al enkele weken seks had met mijn vriendin, ervan uitgaand dat zij veilig was (ze kwam ook uit een relatie die vele jaren duurde, ik ook en ik wist 100% zeker dat ik veilig was), bleek dat ze tussen mij en haar vorige vriend betrekkingen had gehad met verschillende mannen. ZONDER condoom. Nochtans is zij een verstandig persoon, maar toch blijkbaar onverantwoord in the heat of the moment.

Kom ik dus in the picture en vrijdt ze met mij zonder condoom, zonder dat ik wist dat ze onveilig had gevreeën. Wie weet had ze mij kunnen besmetten ?! Ik voelde me dus niet bepaald happy. Gelukkig bleek ze niet besmet, maar als ik eraan terug denk, word ik terug een beetje boos. :(
Dat is dan ook de reden waarom ik iemand niet 'zonder woorden' zou vertrouwen.
Want wat de een veilig vind (bijv. "ik had een vaste relatie") vind de ander misschien niet veilig genoeg (maar wel zonder condoom, en je weet nooit zeker wat zijn/haar ex deed tijdens of voor zijn/haar relatie met je partner).

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

Berichtdoor miki » wo 15 oktober 2003, 18:55

@nature

Precies... als je zonder condoom hebt gevreeën en je wil met een nieuwe partner gaan vrijen zonder condoom, zul je je moeten laten testen... dat is de enige manier om zeker te weten dat je safe zit.

Dat is dus precies wat mijn lief heeft gedaan. Maar dat hoorde ik pas nadat het gewoon gebeurde... voor mij was het een heerlijke ervaring om zo te kunnen vertrouwen op mijn gevoel. Mijn gevoel zei dat het goed was... ik durfde daar op te varen - inderdaad Motorman de volle verantwoordelijkheid voor te nemen - en dat alles alleen maar omdat mijn lief me één seconde lang aankeek.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten