mannen spreken een andere taal

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » ma 06 oktober 2003, 21:21

Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars, Miki. Mannen praten oplossingsgericht terwijl vrouwen vooral afstemming zoeken en willen klankborden. Dat zijn geen cliches, ik merk het elke dag bij mijn eigen vrouw. Zij zegt altijd 'we' waar ze bedoelt dat ik iets moet doen: "we moeten morgen de vuilnisbak buiten zetten". Terwijl ik dat moet doen.

Ik praat oplossingsgericht. Zij zegt dat het donker in de kamer is. De volgende dag heb ik lampen gekocht. Maar dat was niet de bedoeling! Ze wilde graag het gevoel van donkerte met mij delen. Lampen kopen is nog niet aan de orde. Erger nog, ze is boos dat ze gepasseerd is: nu heeft ze niet de kans gekregen mooie lampen naar haar smaak uit te kiezen!

Daarnaast is communiceren gewoon moeilijk. Het voorbeeld wat je hierboven geeft, komt mij bekend voor. Het is gewoon een misverstand, een interpretatie-kwestie in de categorie 'ik dacht dat je dat bedoelde' zoals we die allemaal elke dag, ook op het werk, meemaken. In die zin vind ik het geen grote kwestie.

Wel goed is dat jullie er allebei nogmaals over gepraat hebben, en zo het ontstane misverstand uit de weg hebben geruimd. Dat tekent de ervarenheid van je vriend en jou in kwesties van liefde en relatie. Nog maar enkele jaren geleden zou ik op zo'n misverstand vol wrok en boosheid hebben gereageerd, en mijn vrouw dagenlang genegeerd hebben. Inmiddels weet ik wel beter.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten